30% kinderen met auto naar school

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ga altijd lopend aangezien ik vlakbij woon en niet eens een rijbewijs heb maar we hebben het hier echt luxe denk ik. Een hele mooie kiss and ride-parcour en zo'n 50 parkeerplekken.

2. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Als het regent ga ik met de auto, heb geen zin om 4 keer per dag nat te regenen op mijn fiets.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Regenpak???

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier is het ook altijd chaos bij school. Er zijn 3 scholen vlak bij elkaar en dan nog eens 2 een stukje verderop. Gelukkig begint onze school iets vroeger, dus dan is het nog redelijk rustig. Alleen woensdagmiddag ophalen is een drama, dan zijn 3 scholen op dezelfde tijd uit. Gelukkig hebben ze de situatie nu wat veiliger gemaakt met een apart fietspad.

Wij gaan overigens meestal fietsen of lopen, ik fiets daarna door naar de randstadrail en zet daar mijn fiets weg. Auto alleen als het echt snertweer is.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kindjes met regenlaarzen en regenjas, sloffen in de tas. En ik trek zelf dan een paar stevige laarzen aan en doe een regenjas aan. Gezellig liedjes zingen over de regen en kijken hoe hoog je het water kan laten opspatten door door de plassen te rijden.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @kiki, haha tja blijkbaar is de mentaliteit over hetzelfde

@umm, hier ook een kiss and ride, maar omdat de ouders de parkeerplekken te ver vinden lopen en natuurlijk nog wel uren willen staan roddelen parkeert men daar gewoon, dus dat schiet niet op.

De chaos rond de scholen heeft voor mij zeker mee gespeeld in mijn keus voor een school een wijk verderop waar het er heel anders aan toe gaat ;).

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij gaan op de fiets of lopend. Wonen zo'n 500 meter van school. Is echt minute werk. Een man bij ons in de straat brengt zijn kinderen met de auto en is later terug dan ik. Sowieso is kinderen in de auto een stuk meer werk dan op de fiets zetten. Ik vind al die auto's ook onprettig, maar zie toch meestal dat dat ouders zijn die door gaan naar het werk.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook zoveel ouders die hun kinderen met de auto brengen.. Absurd! En nee 99% van die ouders hoeven niet naar hun werk of iets, maar racen daarna gewoon naar huis.
    Meest vervelende is nog wel het rijgedrag en parkeergedrag. Wordt voor ouders die hun kinderen wel lopend of fietsend naar school brengen echt vervelend. Zo kan ik met mijn kinderwagen bijv absoluut niet meer over de stoep lopen door alle geparkeerde auto's, moet ik enorm opletten omdat ze dus ook zo de stoep af- en opracen, deuren die openvliegen etc etc. Nee, niet bepaald leuk!

School probeert er wel wat aan te doen, maar de meeste ouders geven hier helaas niet of maar heel tijdelijk gehoor aan ;)

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, als mijn zoon naar school moet zal ik hem in eerste instantie lopend willen brengen, mits er plaats is op de school hier in de buurt. Anders breng ik hem met auto, zodat ik daarna door kan naar het werk. Mijn ouders hebben mij vroeger altijd al met de auto gebracht, gedachtegang daarachter was dat ze me dan toch naar school konden brengen en daarna meteen door naar hun werk (ze reden met 1 auto toen). Tja liever dan met de auto naar school worden gebracht dan dat ik met buren ofzo mee moest!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ken de ergernissen, maar ik ben ook zo'n ouder die altijd met de auto gaat ;)
    Parkeer wel de auto altijd een stukje van school af, daar is het rustiger en ben ik niemand tot last.
    Sommige willen nu eenmaal graag VOOR school stoppen en parkeren op de oversteekplekken, de Kiss and Go strook, op de stoep. Die mensen vind ik echt gewoon kansloos!

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier is naar school gaan nog niet aan de orde.
    Ik woon op een paar meter van een school af, en het is altijd chaos in de straat, veel auto's weinig parkeerplekken, dus auto's staan soms gewoon midden op de weg geparkeerd.
    IK heb t geluk dat ik straks weer of geen weer gewoon lekker kan lopen ook naar de peuterspeelzaal, deze zit in de school.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als je gewoon dichtbij woont vindt ik persoonlijk dat je gewoon moet lopen. Is ook een goede boodschap aan je kinderen, we hebben gezonde benen denk ik dan.

Soms komt het wel eens voor dat je met de auto gaat, en als je lichamelijk iets mankeert of ver weg woont maar dat vindt ik wat anders, en dan wordt ik gek...! Vindt maar eens een plek en die chaos. Nee laat mij maar lekker lopen ... Onderweg naar huis kunnen we nog even gezellig kletsen over hoe haar dag was.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een raar project. Dat zou voor 50% hier betekenen dat kinderen nooit een groene sticker plakken, omdat ze een km of 10 van school af wonen ( boerderij ).

Maar goed, ik erger mij dan weer aan de moeders met fietsen die midden op de weg gaan staan en denken dat de hele weg van hun is :D

14. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Wij wonen dichtbij school. Ik doe er 10 minuten over om te lopen. Als mijn man avonddienst heeft dan kan ik s'ochtends met de fiets.
    Ik heb trouwens ook geen andere keuze want mijn man heeft de auto nodig voor zijn werk. Ik vind het echt niet erg om te lopen ook niet met regen. Regenpak aan of de paraplu mee.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat project gaan ze bij ons op school ook doen. Alleen heet het bij ons "Op fietsen en voeten".

Aan de ouders van kinderen die niet anders dan met de auto gebracht kunnen worden wordt verzocht om de auto een straat verderop te parkeren oid en het laatste stukje te gaan lopen. Ook die kinderen krijgen een stickertje.

Tja, als ik op de fiets ben, heb ik ook ruimte nodig om op te stappen met een kleuter en dreumes op de fiets. Ik vind het altijd fijn als mede-ouders daar rekening mee houden.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik begrijp best dat er ouders zijn die niet anders kunnen maar dat zijn echt niet al die auto's die hier elke ochtend en middag schots en scheef geparkeerd staan. Zelfs de buurman brengt de kinderen met de auto naar school, we hebben het hier over hooguit 100 meter lopen.... :$

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik breng dochter ook met auto naar school.. is een km verderop.. tis geen doen met treuzelende peuter die alles bij elkaar gilt in buggy.. dus zelf wilt lopen.kost me half uur heen, half uur terug met haar in de hand. fietsen kan ik helaas niet met bekken..
    school is hier wel goed met auto bereikbaar.. veel parkeerplaatsen etc.. dus je bent niemand tot last.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ook wij gaan wel eens met de auto, terwijl ik toch dichtbij woon.
    Maar dit heeft dan te maken dat ik net van mijn werk kom, en als ik mijn auto eerst bij huis zet en dan lopend naar school red ik het niet om op tijd te zijn.
    Of ik moet daarna de jongste van het kdv afhalen.
    Maar als het even kan gaan we lopend.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ga altijd lopend, wij wonen redelijk dicht bij school/peuterspeelzaal en daarbij is het inderdaad altijd enorm druk met auto's en ik heb geen zin om me in allerlei bochten te wringen om m'n auto te kunnen parkeren. ;)

Ophalen doe ik wel regelmatig met de auto, maar dat komt omdat ik dan net daarvoor boodschappen heb gedaan en de supermarkt zit tegenover de school..

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn oudste zit op een 25 lopen. Maar wij gaan lopend. Maandag vinden mensen weer zielig dat ik mijn kinderen 10 km per dag laat lopen voor school

Deel Deze Pagina