Zwaar autistisch meisje krijgt een stem...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hannez91, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wauw wat bijzonder zeg! Ik zit met kippenvel op de bank te kijken. Echt heel ontroerend! Dank je voor het plaatsen!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Toevallig laatst ook een documentaire of zoiets over gezien. Ging over twee mannen die door iedereen aan de kant geschoven waren, omdat ze anders waren/ niet konden praten/ autistisch waren etc. Z'n communiceerden ook zo!

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    #4 Miss Mac, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Ik volg haar al jaren, oa op Facebook.

Ze zit nu zelfs op Harvard universiteit :)

Carla bewijst maar weer hoe mensen zich kunnen vergissen..
    Ze wiegt heel de dag, praat niet, is agressief, hoofdbonkt, zwaar autistisch etc..

En nu blijkt ze dus hooginteligent te zijn en zit ze op Harvard.

Autism Angel - Carly Fleischmann - YouTube

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

WAUW!

Ik moet zeggen, echt een slap in the face voor mij.
    Onze dochter is dan wel niet autistisch, maar heeft een behoorlijke achterstand in haar ontwikkeling en praat nauwelijks. Haar gedrag is lang niet zo extreem als van dit meisje, maar het doet mij wel inzien dat het dus echt geen vaststaand feit is dat mijn dochter verstandelijk beperkt is. Ze is wel pas bijna 3,5 maar misschien begrijpt zij zoveel meer dan wij en alle mensen om haar heen denken.

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje van drie is er ook één van een tweeling en recent gediagnosticeerd met autisme en een verstandelijke handicap. Zijn broertje ontwikkelt zich net als het tweelingzusje van Carly normaal.

Ik heb de link (en inmiddels meerdere) bekeken vol ontroering en met tranen en tuiten. Aan de ene kant ontroering en aan de andere kant de gedachte: wat als dat ook zo is met onze kleine man? Hoe krijg ik dat eruit zodat hij niet ook in een vorm van isolement zit totdat hij 10/11 is?
    Ik voel me vaak niet helemaal lekker bij de hulpverlening die hij nu krijgt. Hij heeft het er veelal leuk, maar het vergt ook zoveel van hem dat hij juist geagiteerd is tegen de tijd dat ik hem ophaal. Juist de thuisomgeving krijgt het dan zwaarder door die 'hulp'verlening.

Hoe dan ook, dank voor de link! Ik ga me verder verdiepen in haar verhaal, en in wat er bekend is van de ervaringen van haar tweelingzus. Het is misschien een zeer leerzaam verhaal voor ons als ouders, zeker aangezien de vergelijkingen tamelijk ongekend zijn (tweeling, één met diagnose autisme en verstandelijke handicap en wat ik tot nu toe heb gezien aan vergelijkbare symptomen).

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sterkte meid.. dit lijkt me inderdaad het verschrikkelijke zware aan het zien van dit filmpje. Wat als je kind te helpen is- er een ander 'kind' schuilt vanbinnen, dan jullie van buiten zien- maar je kan geen manier vinden om daarmee te communiceren?? ***knuffel***

Deel Deze Pagina