Wij hebben ook al nagedacht over adoptie. Ik denk alleen dat onze kansen nihil zijn. Je mag volgens mij niet meer in MMM zitten. We zijn ook niet getrouwd dus het zou alleen eenouderadoptie kunnen worden (dan vallen er veel landen af), zelfs al waren we getrouwd Sasseman is al wat ouder (40 geworden), ben ook niet gelovig (vallen weer een aantal landen af).... We gaan ons er nog wel wat verder in verdiepen maar denk dat optie adoptie voor ons niet is weggelegd..
femme sterkte meid! Saskia, het klopt dat je aan heel wat voorwaarden moet voldoen wil je voor adoptie in aanmerking komen. Wat betreft de mmm. Vaak duurt het ongeveer een jaar voordat je uberhaupt op cursus kan, dus die mmm hoef je echt niet direct mee te stoppen.,. Zou pleegzorg niks voor jullie zijn?
Lobi: was al blij dat Sasseman geen nee zei tegen evt. adoptie. Maar pleegzorg ziet hij nu nog niet zo zitten. Alvast aanmelden...tja dat is iets waar we over willen gaan nadenken. Al ben ik wel benauwd voor de teleurstellingen omdat we eigenlijk zo weinig kans maken.....
Ja ik snap het... Misschien zou je je vraag eens in het adoptieforum kunnen zetten? Daar zitten meiden die al een stuk verder zijn in het proces en je wellicht meer info kunnen geven... Waarom zou hij pleegzorg niet zien zitten? (misschien wil je wel niet antwoorden, maar ik twijfel zelf ook nog zo erg...)
Ook even hier......GEFELICITEERD!!!!!! Meis ik val in herhaling maar pak alle rust die je nu kan pakken......deze week is voor jou!!!! Want geloof me je krijgt het straks heel druk als ik heb gezien hoe Jamie is. En de week is natuurlijk ook voor megan natuurlijk en verder voor je gezinnetje om weer naar elkaar toe te groeien, voor Jamie zal het wel ff wennen zijn.
@Femme..............ooooh K** zooi!!!!! Wat is een bloodpatch weet iemand dat hier??? Jeeee, je klonk zo hoopvol gisteren. Heel veel sterkte, en dat je hem mist is alleen maar een goed teken maar heel erg K**......kon hij niet mee met je??? Knuff!!!
@Sanne, ik kom denk ik toch binnenkort die kant eens oprijden, maar denk dat het dan beter is dat ik dat doe als Sven op de KDV zit, want anders wordt het wel erg druk ook voor jou en de kleine. Hier kan hij zijn gang gaan maar bij jou is dat natuurlijk anders. Dan kom je hem lekker van de zomer ergens bekijken.
@sprokkel: ik ben idd weer aan het werk ja! Succes bij de kapper! Dan zie je er in ieder geval goed uit tijdens de bevalling! @femme: hè, wat klote dat je toch weer in 't ziekenhuis ligt! Ik hoop dat het snel over is met de hoofdpijn, en dat je snel weer naar huis mag en weer bij je lieve kleine mannetje kan zijn. En anders idd wat Goof zegt, je mannetje kan ook bij je op de afdeling liggen hoor. Tenminste, dat doen ze hier wel altijd bij vrouwen met pasgeboren baby'tjes!
Op de een of andere manier toch een beetje wel. Ik weet niet waarom maar heb ergens het idee dat het niet gaat lukken. Ze kunnen ook absoluut geen oorzaak vinden van de subfertiliteit. We gaan wel door hoor (Sasseman is een stuk positiever).
Meis, ik denk dat jouw gevoel heel begrijpelijk is. Ik zeg niet dat het jullie niet of nooit gaat lukken, maar na zoveel rondes kan ik me wel heel goed voorstellen dat de moed je soms in de schoenen zakt... Dus ik hoop en duim heel hard voor jullie dat het heel snel toch een keer goed mag komen!!!
Ik kan het me echt voorstellen meid, dat de moed je in de schoenen zakt na zoveel rondes!! Pfff... Zeker als ze geen oorzaak kunnen vinden voor de subfertiliteit!! Ik was ergens wel 'n soort van "opgelucht" toen ze bij ons zeiden dat manlief z'n zwemmers slecht waren. Dan heb je een oorzaak, en dan ga je er vanuit dat het daar aan ligt. Het lijkt me helemaal frustrerend als alle uitslagen goed zijn, maar het lukt gewoon niet. Vanaf wanneer komen jullie in aanmerking voor IVF? (als je dat zou willen)
Ja dat willen we maar we zullen eerst nog 3 keer IUI moeten ondergaan voordat we verder mogen aangezien er geen reden is om meteen met IVF te starten Sasseman had ook liever gehad dat we nu meteen doorgingen met de IVF want het slagingspercentage van IUI is niet zo hoog (en naar het schijnt meer kans om in eerste 3 IUI's zwanger te worden dan in IUI's daarna). Kan me een beetje voorstellen dat het bij jullie een opluchting was dat er iets gevonden werd. Gyn kwam na kijkoperatie aan mijn bed en zei: Gelukkig maar waarschijnlijk voelt het ook als helaas hebben we niks gevonden. En inderdaad de teleurstelling overheersde....raar hè dat je hoopt dat ze wat vinden....
Nou, ik vind dat niet raar! Want je bent al zo lang bezig, dat je er eigenlijk wel vanuit gaat dat het "ergens aan ligt". En als ze dat niet kunnen vinden, dan kunnen ze ook niet zo makkelijk een oplossing vinden. Maar IUI heeft idd maar een minimaal slagingspercentage. Eigenlijk net zoveel als dat je gewoon op het goede moment klust, met goede zwemmers. Bij IVF zijn de slagingskansen veel hoger. Ik snap ook wel dat het daarom frusti is dat je die 3 IUI pogingen eerst nog moet ondergaan. Heb je eventueel al voor een second opinion gevraagd?
Femmel krijgt de volgende behandeling: Er wordt in de epidurale ruimte ongeveer ter hoogte van de spinale punctie ongeveer 10 ml bloed van de patiënt ingespoten. Dit bloed stolt en zorgt ervoor dat het gaatje in de Dura als ware het een fietsband wordt geplakt. Na ongeveer een uur bedrust, mag je weer naar huis. De dura is het weefsel tussen de epidurale en spinale ruimte in het ruggemerg. Als je door de dura prikt krijg je liqor lekkage wat zorgt voor de hoofdpijn.
Oh Natas: dat klinkt eng. Hopelijk mag Femmelepem daarna snel weer naar huis. Eternity: onze nu eindelijk vaste gyn wil dat we het zo doen en ook de gyn die de operatie deed gaf IUI als gewenste behandeling na operatie. Weliswaar 2 gynaecologen van hetzelfde ziekenhuis, maar toch.
Sas, ik begrijp dat het volhouden is. Bij mij is het trouwens ook zo dat elbaman er altijd meer in gelooft. Duurt lang he. Hoe doen jullie dat eigenlijk om en om dan iui, dan weer gewoon?
Ja, dan is dat het beleid van het ziekenhuis daar. Misschien dat het in andere ziekenhuizen anders is. Maar ik hoop dan gewoon dat de komende IUI wel raak is!!! En als dat niet zo is, dan zou ik gewoon de maand erna weer meteen IUI doen, en daarna eventueel weer. Ik zou er niet nog 'n cyclus tussen laten zitten, want dan duurt het nog allemaal veel langer voordat je eventueel vervolgstappen kan nemen.
elba en eternity: de vorige 3 IUI's waren allemaal na elkaar (andere gyn), onze nieuwe gyn was daar een beetje verbaasd over. Hopelijk de komende IUI's ook na elkaar, anders raken we weer zoveel tijd kwijt. Volgende week woensdag dus echo en dan hopelijk 2 of 3 dagen daarna de inseminatie. Sprokkel: hoe gaat het bij jou????