30+ kippenhok met moederkloeken, wannabees en kuikentjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mykelti, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Denk ook dat een strakke legging niet helpt, want die heb ik wel en die geven niet genoeg steun, maar bedankt voor het meedenken Trotsemams!

Goofy, ik heb idd al een afspraak staan voor de dermatoloog voor de rotdingen, maar ik heb van die periodes dat ik er gewoon erg last van heb.

Ze gaan de eerste afspraak gelijk ernaar kijken en eventueel ook gelijk weghalen. Wel prettig dat je dan niet weer terug hoeft te komen, tenzij ze ze niet gelijk kunnen behandelen.

Ga denk ik morgen even bellen om te vragen of ze idd niet eerder kousen kunnen aanmeten. Als ik wel lipoedeem heb, dan zit ik er helaas definitief aan vast.

Heb jij dus ook spataderen? Welke symptomen heb/had jij en ben jij er aan geholpen?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook een dieter... Denk dat het allerbelangrijkste is om een "dieet" te volgen zonder chemische troep (shakejes, poeders e.d.) en een die je zonder moeite kunt blijven volgen, want veelal hebben "wij volslanke dames" toch de pech eeuwig erop te moeten blijven letten.
    Welk dieet doe jij? Onder een diëtist ivm je suiker?

We hebben hier een heel kippenhok vol! Als je zoekt in dit topic op Kippenlijst, kom je de laatste lijst tegen met namen, NOD's, bevallingsdata etc. Die kun je dan kopiëren en je gegevens erbij zetten. :D

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nah trotsemama.. ik ben geen echte dieter hoor;) Ik ben wel wat te zwaar, maar redelijk tevreden. Alleen ben ik iets slanker geweest en het rare is dat ik niet zoveel eet...

Spataderen.. die schijnen pijnlijk te zijn. Daar zul je inderdaad speciaal steunkousen voor moeten laten afmeten of weglaten spuiten ('t is een echte docentenkwaal en veel collega's moeten op een gegeven moment toch echt naar het zh om e te laten weghalen

4. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    @ all, hier een dagje ziekenhuis gehad. Ik had verhoging en een erg drukkend gevoel op de borst en rug thv longen. Kraamzorg had Vk gebeld en Vk heeft me doorgestuurd naar t ziekenhuis voor onderzoek. Ben door de hele mmm gehaald van bloedonderzoek, longfoto,ctscan, urine, hartfilm. Er zijn verhoogde ontstekingswaarde maar onderzoek heeft niks opgeleverd. Ze dachten aan een longembolie of longontsteking. Gelukkig niks bedreigends gevonden. Ben nu eindelijk weer thuis na tig keer lekgeprikt te zijn. Mijn grootste fobie... is infuus. Ik ben heel moeilijk te prikken. En moest uiteindelijk na een aantal keer fout geprikt te hebben met een echo een vat aangeprikt worden.... maar goed... alles is doorgelicht, alleen is de pijn er niet mee weg..... en lig ik hondsberoerd op bed....

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Kristel: jeetje dat is heftig zeg. Vooral als ze dan ook nog eens geen oorzaak vinden. Wat gaan ze nu doen?

6. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Afwachten... en paracetamol....... misschien dat t toch een groepje is dat ik heb op de longen....

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Kippenlijst

NOD

20-05 - Suussuus - 42 jaar - ronde 15 - 3e kindje
    26-05 - Elba-31 jaar -ronde 15-2e kindje
    04-06 - Eternity - 31 jaar - ronde 15 - 1e kindje-IVF traject
    06-06 - Lobi-31 jaar-ronde 20- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08
    09-06 - MamaVanDewi - 33 jaar - ronde 25 - 2e kindje
    09-06 - Saskia33 -35 jaar - ronde 24 - 1 kindje
    14-06 - Leonieke- 34 jaar - ronde 3 - 2e kindje (Pim*)
    ??-06 - Mykelti - 32 jaar - ronde 23 - ronde 9*/20* -1ste kindje

??-?? - Nanette - 34 jaar - ronde veel - 2e kindje - 5 mk vanaf jan 2009
    ??-?? - Jippiejee - 30 jaar - ronde 23 - 1e kindje (hierna IUI)

Afspraken:
    24-05 Twijfel dietiste ivm zw-schaps diabetes
    25-05 MvD afspraak gyn voor plan van aanpak vervolg
    30-06 Natas79 echo voor placentaligging
    31-05 Twijfel dagcurve (laten) maken
    09-06 Twijfel controle gyn

Bevaldata:
    14-11 - Snoetetoet - 34 jaar, 2e kindje --> Coen!
    01-12 - Femke32 - 34 jaar - 2e kindje --> Lucy!
    04-12 - Shadowcat76 - 34 jaar - 1e kindje --> Valerie!
    17-12 - Leonieke - 33 jaar - 1e kindje --> Pim*
    23-12 - Goofychick - 35 jaar - 2e kindje --> Toine!
    09-04 - Sanne1975 - 35 jaar - 1e kindje --> Mees!
    28-04 - Saffron - 35 jaar - 3e kindje --> Nayla Sophie!
    28-04 - Rieanne - 33 jaar - 2e kindje --> Cas!
    06-05 - Meijke -33 jaar - 1e kindje --> Nienke!
    14-05 - Femmelepem - 31 jaar -1e kindje--> Lars!
    18-05 - Kristel79 - 32 jaar - 2de kindje--> Megan!

16-05 - Sprokkel - 35 jaar - ronde 2 - 1e kleintje
    13-06 - Jel1978 - 32 jaar - ronde 28 - eerste kindje
    23-08 - Natas79 - 31 jaar - ronde 8 - eerste kindje
    04-09 - Twijfel - 36 jaar - 4e kindje
    28-10 - Karine - 30 jaar - ronde 11 - 2e kindje

Ahum, ik sta er wel erg vaak in bij de afspraken :cool: Waar blijft de rest? Of ben ik echt de enige die zoveel heeft staan?

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Kristel: hopen maar dat het helpt dan en anders meteen weer aan de bel trekken hoor. Gelukkig heb je zo te zien een allerte kraamhulp.

Femme: hoe is het met jouw nieuwe kraamhulp? (Of is die inmiddels ook al weer weg?)

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kristel, wat een schrik meis! Kan het een extreme reactie zijn op je snelle bevalling? Ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt!

@Twijfel: uhhh, ik vergeet mijn afspraken er altijd in te zetten...:)

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Jeetje kristel wat een heftig verhaal zeg. Hoop dat je je snel beter voelt

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Nieuwe kraamhulp is op zich wel aardig maar heb niet zo veel gemeen met haar. Ze is een echte poets en is lief voor mij en Lars maar mis de klik die ik had met de vorige kraamhulp

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik hoop dat je snel opknapt kristel. Dit is niks!

femmel weer helemaal de oude?

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Trotse mama welkom in dit chaotische maar gezelligste kippenhok van het forum

14. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Nee ben nog lang niet de oude. Hoofdpijn is er nog steeds wel niet zo heftig. Maar ben nog heel erg moe, heb ontzettende last van mijn darmen. Lijkt wel alsof alles er nu uitmoet. En misselijk. Maar ja dat is vrij normaal voor mij. Maar het gaat heel langzaam de goede kant op.

Lars doet het vandaag even wat minder wil zijn flesje niet leegdrinken en gaat daarna liggen dreinen.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    de darmen ellende herken ik wel van na de bevalling (had daarna gewoon een kloof;)) Maar de hoofdpijn goed in de gaten he! Blijft hij gelijk weer aan de bel trekken hoor!

ik denk dat Lars een soort van regeldagje heeft. Dan zijn ze helemaal van slag (en de ouders dus ook;))
    Mijn dametje had het ook wel eens na een dag van veel visite... Dan was ze in zoveel handen geweest dat het leek of ze er zat van was

16. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    @Kris Wat naar zeg! Zoals de andere meiden al zeggen, goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken he...

@Meijke en Saff Klinkt echt zo zielig voor jullie meisjes.....Hoop dat de medicijnen snel aanslaan.

@Trotsemams Welkom in dit oergezellige kippenhok en zoek een lekker plaatsje op stok......

17. C78

C78 Niet meer actief

Welkom trotse mama!
    Ik ben ook in strijd met zwanger worden en extra kilo's... een slechte combinatie! Ik was bijna 10 kilo kwijt en mocht eindelijk aan de clomid. Daardoor voelde ik me zo ellendig dat ik nu weer 2,5 kilo zwaarder weeg.

Kristel, ik hoop dat je snel weer op de been bent, wat ellendig zeg dat je zo beroerd bent! x

Mykelti, ik kan je ook steunkousen aanbevelen. Ik heb gewoon zwarte, niemand die er iets aan ziet ;)
    Ik heb geen spataderen, maar wel een vochtprobleem in mijn benen. Ik hou snel vocht vast en soms ineens heel veel (als ik ongesteld wordt, het warm is, ik zwanger ben of mijn knieen over belast). Ik hield al vaker vocht vast alleen toen ik mijn kruisband en mijn knieband gescheurd had liep ik tegen trombose aan. Toen heb ik de steunkousen gekregen.
    Ze zijn ook makkelijk als je met het vliegtuig op vakantie gaat en lang stil zit ;)

Ook wens ik verder alle zieke (kindjes) veel beterschap!

18. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    @Sprokkel Waar ben je?????? Is de kleine er?????

19. Sanne1975

Sanne1975 Fanatiek lid

20 apr 2010
    2.173
    0
    0
    Flevoland
    Hi Nette!!!! Hoe is het met je?

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Twijfel, we zijn vriendjes :)

Deel Deze Pagina