Ja, dat klopt ja. Ik vond het altijd wel gezellig in de wachtkamer voor de follikelmetingen. Je komt allemaal toch voor hetzelfde! Geeft een soort van "band" vind ik dan.
Zoals je het omschrijft is denk ik zeker hoe het voor heel veel mensen voelt...ik heb het persoonlijk nu (nog) niet en ben blij als ze ons gaan helpen, maar idd zou denk ik iedereen het graag "zelf" hebben gedaan. Dat het voor iedereen aan lijkt te komen waaien, dat is gewoon k*t, maar ik denk altijd maar dat al die vrouwen die bij de gyn zitten, het ook niet voor het zeggen hebben gehad. Helaas zijn zij dan op dat moment wel zwanger... Vind het overigens wel superfijn dat ik het er hier over kan hebben met jullie en de andere kipjes...
Ja, dat is ook zo. Maar je eigen ellende is toch altijd het ergst. Omdat jij dat zelf mee maakt, en anderen niet. En in welke wereld je ook leeft; 3 jaar is nooit peanuts!!!! En IVF en ICSI ook niet! En dat was de IUI voor mij ook niet. De daadwerkelijke IUI stelde geen ruk voor, maar die uiterste teleurstelling die ik voelde na zo enorm veel hoop, dat kwam ZO hard aan. En dat is bij mij misschien anders dan bij anderen. Och, het is allemaal maar net hoe je er mee om gaat. Overigens vind ik 't ook echt vreselijk dat je in dezelfde wachtkamer moet wachten als de zwangere vrouwen, als jij daar met je sub-, of infertiliteit zit.
Ja, dat ervaarden wij zo ook! Vroeg een vrouw of we ook IVF deden. Nee, net begonnen, komen voor SLT. Oh ok, zij wel etc etc...
Ja, zo ging dat bij mij ook altijd. En je komt altijd wel weer dezelfden tegen, da's ook heel leuk! Maar ik ben er weer van tussen! M'n werkdag zit erop! Fijne avond!!!!
u2! Wisten jullie dit trouwens? Wij niet namelijk... Mannen die dagelijks cosmetische producten zoals deodorant en aftershave gebruiken hebben 5 keer meer kans op minder goed sperma dan normaal. Dat blijkt uit onderzoek van het UMC Radboud in Nijmegen. Volgens onderzoeksleider Nel Roeleveld is het voor het eerst dat er zulke duidelijke resultaten over cosmetica gevonden zijn. De verdachte, hormoonverstorende stoffen zouden vooral ftalaten, parabenen en siloxanen zijn, die mogelijk inwerken op de receptoren van de geslachtshormonen. Hormoonverstorende stoffen lijken volgens Roeleveld vooral invloed te hebben op de mannelijke voortplantingsorganen.
Ja, de teleurstellingen zijn ook het ergste vind ik, maar de confrontaties in de wachtkamer deden mij ook heel veel verdriet hoor. Ik voel me dan echt soms helemaal wegzakken in verdriet en jaloezie. Alle onredelijke (maar oh zo normale) gedachten komen dan in me op. "Oh ze heeft er al 2, toe maar, zij wel, ik niet." "Wat doet die vader stom tegen z'n zoontje zeg. Heeft ook nog nooit een pedagogisch boek gelezen." "Waarom kijkt zij zo chagrijnig? Ze is toch zwanger?" "Oh en nog een meisje van 16, 17, die zwanger is. Geweldig goed geregeld..." etc. etc. Echt hele onredelijke, bittere, sarcastische gedachten, maar ze zijn niet tegen te houden.
Dat lijkt me ook logisch dat je die gedachtes hebt! Je bent alleen te geweldig om het tot uiting te brengen en dat spreekt alleen maar voor je. Je bent een geweldig, sterk mens en bovendien nog onwijze lief ook!
Mag ik dan ook even klagen? ook al ben ik wel zwanger en hebben we het super goed. Het ging te goed. En jawel hoor, auti kapot langs de snelweg. Laptop kapot, geld terugbetalen aan de belastingdienst, geld voor water fors verhoogd. En nu ook nog eens ingebroken in mijn auto!!! Verdorie, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. Ik heb dat kreng nodig anders stond ie niet voor de deur. En waarom nu net onze auto´s? Oke oke er zijn nog wel meer auto´s waarbij ingebroken is. Maar ben hier zo pislink over. Waarom klan het nooit eens gewoon goed gaan? Krijg ik nu straf omdat ik nu wel zwanger ben? Maar goed, vanmorgen (toen we nog niet wisten van de autoinbraak) zijn we lekker de stad ingegaan, laatste spullen voor pluis gekocht. Thuis nog alle wassen gedraaid voor Pluis. Woonkamer gestoft en daarna chillen op de bank. Heel hard nodig!!
Sorry voor ego, nu begin ik aan jullie. Jullie zijn allemaal hele geweldige, sterke, moedig en en dappere meiden die ook nog eens allemaal heel erg lief zijn. Alex hoe voel je je? En ik vind ook dat je man dan maar meemoet naar GV. Ik bedoel jij mocht kiezen toch? Eternity Hoop dat er voor jou ook snel meer duidelijkheid komt. En ben blij dat je huisje helemaal goed en zen voelt. Zo hoort het ook in een huis. Mykelti bij ons was de slt ook negatief en later bleken de zwemmers van man top te zijn vandaar dat ze niks zagen. Voor de rest klinkt het bij jou in ieder geval goed. En dat is super. Maandag weer begrijp ik? Je klinkt iig behoorlijk positief. Nog heel veel succes en sterkte voor de komende tijd.
@Femme: pas op voor de sorry politie hoor! Het is allemaal geen kattenpis wat jullie is gebeurd de laatste tijd...is er veel gestolen? Dikke knuffel! Hoe goed was het zaad dan van jouw hubby? Hier kielekiele, dus ik geloof nooit dat ze allemaal doorgezwommen zijn... Maar zeg nooit, nooit...
Iets van 95% goed dus echt heel erg goed. Volgens mij 2 ml. Wel weinig. En 5,6miljard????? Dat laatste weet ik echt niet. Iets met 5,6 iig. Er is gelukkig niks gestolen uit de auto omdat ze er niet in kwamen. Pffff auto papieren lagen namelijk in de auto. Maar ja weer een extra kostenpost. Misschien dat de verzekering iets dekt maar ben WA verzekerd.
Maar het niet zwanger kunnen worden lag aan mij omdat ik PCOS heb. Maar ook daar is niet over te klagen want 4 keer aan de clomid van 50 mg en het was zover. Maar meiden ik snap jullie frustraties zo goed. Toen het niet wilde lukken, zat ik ook helemaal in de put. Ik dacht echt waarom jullie wel en ik niet. Wat heb ik in godsnaam verkeerd gedaan? En inderdaad vooral als je meisjes van 16 of 17 jaar zag rondlopen in zo´n achterlijk trainingspak. Of die meiden die geen pedagogische boek ooit hebben ingekeken. Of gezinnen die eigenlijk al geen geld hebben maar per ongeluk een kindje krijgen. Terwijl jullie(wij) het zo graag willen en dat begreep en begrijp ik niet
Lieve Femme, natuurlijk mag je klagen, het is ook heel vervelend. Mensen moeten inderdaad ook met hun smerige poten van andermans spullen af blijven. En nee, dit gebeurt je niet omdat je zwanger bent. Het is gewoon domme pech en heeft niks met balans in het universum of karma te maken. Bij mij was toch afgelopen zomer ook ingebroken. Het deed me eigenlijk niet zo veel, vond het alleen lastig gedoe met alle papieren vernieuwen en de verzekering regelen. Was voor mij de 2e inbraak. De 1e keer (aantal jaren geleden) was ik heel boos. Tegenwoordig kan al het materiële me geen donder meer schelen, zolang met mijn lief maar alles goed is. Niet om het voor jou te relativeren hoor, je hebt alle recht om boos en verdrietig te zijn. Ga maar lekker chillen op de bank, denk aan Pluis en laat de zorgen van je af glijden. *knufs*
Even snel want moet zo weer weg.. We gaan -jawel- naar Gooische Vrouwen met collega van Jan en zijn vriendin.. Jan is een hele grote Martin Morero fan en de wil de film nog grager zien dan ik... (en ik heb hem al gezien..hihi) Hij is echt superleuk.. dus man mee en gaan Alex! Nee, ik heb geen poezels meer... ben wel echt een katten mens maar ben allergisch... En ik ben nooit nergens allergisch voor.. maar helaas heb ik mijn 2 poezels aan mijn ex meegegeven... En daar worden ze nu verwend tot en met dus dat is een goed gevoel..
Wat balen zeg dat ze bij jullie geen onderscheid maken met wachtkamers... dat doen ze bij ons in het ziekenhuis gelukkig wel!
Ik heb ook vaak jaloerse gedachten terwijl ik half niet zo mag klagen als jij!! Ik kan me goed voorstellen dat je zulke gedachten hebt hoor...