Ik eigenlijk ook, maar Wikipedia zegt: Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Er zijn echter uitzonderingen bekend van zaadcellen die na vier tot vijf dagen nog in leven waren. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben invloed op de levensduur van sperma. Klein wondertje????
Ja, daar ga ik dan maar voor... Of een heeele vroege eisprond... He balen zeg een maand overslaan, het duurt allemaal al zo lang Jij nog geen tekenen van zw/ongi?
Een maand klinkt zo lang, vind je niet??? Ik had aan het begin van de avond krampen alsof oma eraan kwam. Nu alweer een tijdeje helemaal niets. Zucht.....
Spannend zeg...het kan dus nog alle kanten op gaan! Ik hoop en duim voor je dat het raak is hoor! Laat oma nog maar even ergens anders een extra kopje koffie nemen en jouw huisje maar fijn voorbij gaan!!! Ik ga trouwens stoppen., Mn eerste avond terug en ik zit weer uren achter de pc. Is niet goed he, moet het vakantiegevoel met mn man ook een beetje vasthouden! Fijne avond en heel snel een mooie, roze test voor jou!!!
Hey meiden, WOW Trouwen ?!?!?! Vertel ,vertel vertel.... Hier vanmiddag vrij onverwachts zeer heftig ongi geworden Ik dacht er zelf nog niet aan toe te zijn maar na 26 dagen vond oma het best om langs te komen.. Ondanks dat ik deze maand zeer waarschijnlijk nog niet begin maar in augustus (HOOP IK ZO) toch maar een banner opnieuw gemaakt....Nu vriendlief nog even heel lief aankijken deze vakantie hihi...ach het komt wel hoor, geen stress....
NOD 26-06- Saskia33 - 34 jaar - ronde 10 -1 e kindje (vak: v.a.18-06 2wkn) 28-06 -Bieb-31jr -Ronde-kan-niet-meer-bijhouden-1ste kindje (vak van 26-06 t/m 04-07) 01-07-Biancje-30 jaar-ronde3 ,1e kindje 03-07- Knuffel - 34 jaar - ronde 7 - 1e wondertje 04-07 - Jeanine1976-33 jaar-ronde 7- 1e kindje 06-07-lentebloempje 34 jaar , ronde 13 , gaat voor derde kindje. 08-07- Sanne1975 - 35 jaar - 1e kindje 13-07- Nanette77 -33 jaar - dochtertje 2.5 jaar 17-07- Alexandra2008 - 33 jaar - na 10e ronde zwanger, toen mk - ronde 11 na mk - 1e kindje 18-07- Suussuus - 41 jaar - ronde 7 - 3de kindje 22-07- Leonieke, 33 jaar - ronde 8 - 1e kindje - mk mrt'10 22-07- Jippiejee - 30 jaar - ronde 12 - 1e kindje 23-07 Marjolein, 30 jaar - 2 miskramen - ronde 6 - eerste dochtertje geboren en gestorven januari 2008, 2e dochtertje december 2008 24-07 (+/-) - Mykelti - 32 jaar - bezig sinds juni 09 - MA in 25-07- Elba- 30 jaar-2e kindje-ronde 4 ronde 9 op 6+4 -1ste kindje 25-07- Eternity - 31 jaar - ronde 5 - 1e kindje 27-07- Saffron - 35 jaar - ronde 6 - dochter bijna 4, zoon net 2 27-07- Karen74 - 36 jaar - ronde 6 - 4e kindje - vmk 8 mrt'10 29-07- Rieanne - 33jaar - ronde 3 -2e kindje zoontje van 6 jaar 31-07- Beschuitje- 32 jaar, eerste kindje, pilstop sinds januari'10 -aug ronde 1 ?? - Jel1978 - 32 jaar - bezig sinds mei 2008 - in afwachting van nieuwe cyclus na MA ?? - Sweetvienna, bijna 36...- ronde 5 - zoontje van 2 jaar ?? - Kristel79-31 jaar-ronde ("18")in afwachting op cyclus mk8w4d, 1 zoontje 01-12-2008 AFSPRAKEN 02-07 Alexandraman onderzoek 05-07 Shadowcat76 vk controle 12-07 Hexje intake gesprek Vk (16 uur) 13-07 Hexje eerste echo voor nekplooimeting (9 uur) 16-07 Sweetvienna afspraak gyn 18-07 Marjolein MRI SCAN 20-07 Shadowcat76 20 weken echo 20-07 Glimworm nekplooimeting 28-07 Glimworm controle vk 13 weken BEVALDATA 22-10- Kvinna - 34 jaar 1e kindje 06-11- snoetetoet - 33 jaar 2e kindje - ronde 10 11-11- Samba - 30 jaar - 1e kindje 19-11- miekiee - 32 jaar - 3e kindje 26-11- Hartediefje - 33 jaar - 3e wondertje 05-12- Shadowcat76 - 34 jaar - 1e kindje - ronde 3 11-12- Femke32 - 34 jaar - 2e kindje 25-12- Aggossie - 32 jaar - 1e kindje 29-12- Goofychick - 35 jaar - 2e kindje 30-01- Glimworm- 30jaar - 1e kindje - ronde 20 09-02- Hexje - 33 jaar - 1e kindje - ronde 3 Ja, ik vind 't leuk om een keer samen te komen: 01. Kristel (Leiden) 02. Eternity (Weert) 03. Evelyn (Elst Gld) 04. Alexandra (Den Haag) 05. Saskia (omgeving Leiden) kan niet op 4 september 06. Jippiejee (Oost Groningen) 07. Goofychick 08. Hexje (Ommen, Ov) 09. Suussuus (BE omgeving Maastricht) 10. Knuffel (omgeving Amstelveen) 11. Leonieke (Iets boven Alkmaar NH) 12. Mykelti (Beverwijk NH) 13. Saffron (omgeving Amstelveen) 14. Femke32 ( omgeving Antwerpen ) 15. Karen1974 16. Shadowcat76 (Roosendaal)
Nof een fijne avond verder Marjolein! Inderdaad, probeer het vakantie gevoel zo lang moeglijk vol te blijven houden! Beschuitje: wat raar zo'n vroege onig, of heb je dat wel vaker? Toch nog even een goed gesprek voeren met je vriend. Ik ken die gesprekken heel goed hoor, die van mij roept al heeeeeel lang (en ik tot ong. een jaar geleden ook): ik wel wel ooit, maar nu nog niet. Tja, hoe lang kan je dat volhouden. Voor ons telt de leeftijd toch een stuk harder dan voor hun...
Knuffel heb even de dagen van de laatste maanden op een rijtje gezet.... 27-26-32-31-28-26 is gemiddeld toch 28 dagen ! Ja ik heb het dus al eerder kort gehad, is dat iets wat niet 'normaal' is dan ?
Voor wat betreft mijn leeftijd...ik heb ook wel het gevoel dat dat erg mee gaat spelen bij mij. Maar weet je wij kennen elkaar nog niet heel erg lang. Zijn elkaar gewoon te laat tegen het lijf gelopen. Vriendlief denkt dat het beter is om eerst nog vanalles met elkaar te doen omdat als we kids hebben we niets meer kunnen....of nou ja bijna niets dan...Maar ja hoe lang wacht je dan he? Terwijl hij een paar maanden geleden zei we starten gewoon in de zomervakantie en dat is NU haha nu zei hij ja we starten wel na de vakantie anders ben je misschien misselijk als we weg zijn lol Hij stelt het toch stiekem uit vrees ik...hmmm....hoe pak ik dat netjes aan ?
Netjes aanpakken, tja moeilijk. Ik zou het toch eens in de groep gooien. ik vind zelf dat je met je leeftijd echt wel een goed punt hebt hoor. Het is natuurlijk ook nog niet gezegd dat je binnen 3 mnd zwnger bent. En ik snap zijn "angst" wel hoor, dat heb ik zelf ook weleens, en mijn vriend al helemaal. Maar ik weet gewoon heel zeker dat dit is wat ik wil, en alle problemen zullen we tegen die tijd wel oplsooen. Over je ongi, als ik je lijst zo bekijk is het helemaal niet zo gek hoor (voor zover ik daar iets over kan zeggen). Als je nou altijd exact 28 dagen hebt, en nu ineens iets ander dan zou het wellicht anders zijn (en dan nog, het is helaas geen exacte wetenschap). Ik zou me er niet druk om makenm hoor!
Ik ben alweer even aan het bijlezen geweest, zag dat ik hier voor het laatst geweest ben op dinsdag 29 juni (had geen idee dat het al zo lang was). Maar ik had inderdaad al wel de lijst aangepast voor mezelf, dus ik ben blij dat het nu weer in orde is... Sinds de laatste ongi ben ik alleen nog maar bang dat het me nooit meer zal lukken en dat deze strijd mijn volgende is. Ik ben dan ook hopeloos en keihard bezig met brainwashen van mezelf. Ik spreek mezelf voortdurend tegen in gedachten en focus constant op het positieve en mooie dat ik heb. Voortdurend weeg ik voors en tegens van nog een kindje tegen elkaar af en probeer ik mezelf wijs te maken dat de tegens misschien wel groter zijn (financieel, meer vrijheid voor mezelf, het leeftijdsverschil dat groter wordt tussen de baby en mijn andere kinderen, extra zorgen - ik word ook ouder - enzovoorts). Toch blijft het verlangen groter en dus blijft ook de pijn en de angst... ik kan mezelf wijsmaken wat ik wil! Het lukt me aardig om in dit verlangen niet te verdrinken en dus om mezelf te brainwashen, maar niet als ik geconfronteerd word met alles wat met zwangerschap etc te maken heeft. Ik merk dan ook dat als ik hier op ZP kom, de emoties weer oplopen en het huilen me nader komt te staan dan het lachen... Maar uit interesse naar jullie blijf ik komen... Helaas voel ik me hier langzaamaan niet meer zo thuis. Sinds ik minder kom, lijkt mijn plaatsje in het kippenhok verdwenen. Ik heb het gevoel al langer en het wordt steeds sterker. Al weken vind ik dat er over mijn posts wordt gelezen en dat er nog zelden een reactie op komt. Het lijkt alsof het er helemaal niet meer toe doet of ik nu wel of niet iets schrijf, of ik nu wel of niet op iemand reageer, of ik hier nu wel of niet nog kom... (en wie heeft aan mij gedacht toen ik gisteren onder de MRI moest?) Wellicht ligt het aan mij en reageer ik er nu wat over, maar als ik er niks over zou schrijven en plots niet meer zou komen, dan zou ik dat ook niet fair naar jullie toe vinden, dus vandaar... dit is mijn gevoel en dus houd ik het ook bij mij... ik vroeg me alleen maar even af of ik mijn plaats in dit gezelllige kippenhok weer terug zou kunnen krijgen (ook als ik minder actief ben hier), want ik mis het wel...! Aan ieder van jullie een dikke knuffel, Karen.
Thanks knuffel... Weet je ik heb een relatie gehad waarin ik best veel druk het uitgeoefend op bepaalde punten ( niet zwanger worden hoor) maar ik heb nu echt zoiets van ik wil pas echt beginnen als hij definitief zegt ok we gaan er nu voor. Heb geen zin in pushen eigenlijk. Ik kan nu nog wel even wachten want stiekem vind ik het ook bere eng..haha maar ik vind na de zomervakantie dan zouden we toch wel een stap kunnen zetten richting beginnen als ik dan nog niets gehoord heb van hem. We praten er wel veel over hoor. Hij wil gewoon nog heel graag van mij alleen genieten ( dat zie ik dan maar als een groot compliment) Toch lees ik hier ook veel dat veel mannen het wel willen maar dat ze toch wel blijvend wat afstandelijker zijn op dit gebied dan de vrouw. Misschien moeten we toch niet willen dat ze hetzelfde reageren en zou ik gewoon nu van start moeten gaan hihi... Wat betreft mijn dagen, tja ik weet niet beter dan dat dit zo loopt. Het is niet echt regelmatig maar gezien de dagen zit er wel een soort van regelmaat in..ach ik wacht maar even af.. Vandaag voel ik me in ieder geval goed *&%$^$%#$% Stik van de buikkramp..bleh...
Hoi Karen, Ik ken dat gevoel van je wel een beetje...ik schrijf hier ook mee zonder dat ik nu al bezig ben om zwanger te willen worden. Soms denk ik ..wat doe ik hier ? Ik hoor hier niet tussen... Andere keer denk ik weer ja ik wil zelf gewoon lekker mee kletsen. Je kunt ook helaas niet op iedereen reageren...dus trek dat jezelf niet al te persoonlijk aan dat probeer ik ook niet te doen.
ik denk dat je het sterker voelt dan het daadwerkelijk is.. ik heb ook wel eens perioden dat er minder direct op mij wordt gereageerd... Maar je hoort er helemaal bij hoor
@Femke: Hey, meid, zie je nou wel... wat een geweldig goed nieuws en wat een prachtig mooi verhaal (dat is echt iets voor in het babydagboek, vind ik). En super zeg... EEN MEISKE!!! Ik hoop dat je vanaf nu dan ook tenvolle kan gaan genieten!!!! @Eternity: En jij ook al zo'n geweldig nieuws... TROUWEN... super! Gefeliciteerd, hoor! En geniet van alle voorbereidingen, want dat is gewoon ook echt een geweldige tijd...