Sjonge kwam net op eerste pagina van ons kippenhok...hebben we (nou ja vooral jullie) in 8 dagen 111 pagina's volgekakeld
Eternity: lang wachten hè...nog 6 dagen....en dan kunnen we testen tenzij de oma's dan al koffie zijn wezen leuten.
Ja, 6 dagen is idd erg lang nog! Ik ben er gelukkig wel een stuk rustiger om dan vorige maand. Ik heb namelijk geen idee hoe lang mijn cyclus deze keer is. Ik weet dat we meer dan genoeg geklust hebben, dus het is gewoon afwachten. Heb jij 'n voorgevoel, of al kwaaltjes? Enneh, we doen niet open hoor, als oma aan de deur staat!!!!
Eternity: ja helaas al een dag of 5 pijnlijke borsten en nu ook beetje buikpijnachtige toestanden, dus vrees dat oma koffie wil komen drinken!
Nee Saskia, daar doen we niet aan! Oma moet maar ergens anders koffie gaan drinken, bij mensen waar ze wel gewenst is. Enneh, die symptomen passen ook bij een zwangerschap hè...
Groot gelijk! Negatief denken kan altijd nog als oma daadwerkelijk toch door de barricade voor de deur is doorgedrongen.
Gisteren maar weer eens met de psycholoog gaan praten waar ik na mijn scheiding vaker ben geweest. Onderwerp allerlei angsten: wat als ze vinden dat ik niet genoeg presteer op werk, wat als vriend me verlaat dat soort dingen. Ik trek me met name op werk alles aan, voel me zeg maar verantwoordelijk voor vanalles en nog wat (zoals bereikaarheid kantoor voor klanten als secretaressen de telefoon weer eens niet opnemen). Voel me dus teveel betrokken en heb het idee dat hoe hard ik ook werk het werk niet minder lijkt te worden. Zijn reactie: dit zijn de mensen die straks met burn-out thuis komen te zitten. Als jij er niks aan kan veranderen en de directie dat ook niet doet, moet je het naast je neer leggen en accepteren dat het niet zal veranderen (tenzij ik naar andere baan op zoek ga). En wat betreft vriend, aan een relatie blijven werken zodat als 1 van de 2 balans opmaakt die positief is. Ja lijkt allemaal gesneden koek maar toch prettig om het van een onafhankelijk persoon eens te horen. Einde ego-berichtej
Ik kan niks toevoegen aan wat je psycholoog zegt! Ik kan me voorstellen dat het je goed doet om het eens van een "buitenstaander" te horen!
@saskia: wat wordt er gekakeld inderdaad. Maaaarrrrr, vandaag heb jij gelukkig ook je steentje bijgedragen. Wat lekker dat je met je therapeut goed kan praten. Heb je er ook echt wat aan? Het is de laatste jaren wel opvallend hoe open mensen daarin geworden zijn. Voorheen zei je niet: ik ben bij de psychologg geweest. Nu hoor je het veel vaker. Het zou natuurlijk kunnen dat we het hier nog makkelijker bespreken omdat we elkaar niet (persoonlijk) kennen. Het viel mij laatst ineens op (en ja, ik "loop" zelf ook bij een psycholoog).
Vond het wel een beetje moeilijk om over die drempel heen te stappen maar toen ex-man en ik in scheiding lagen zijn we daar voor een soort afsluitende therapie heen gegaan en daardoor durfde ik ook een paar maanden later daar heen te gaan voor verwerking van de scheiding. Ik heb er wel wat aan (nu eenmalig ga niet nog een keer). Vooral ook omdat ik vrij onzeker ben en toch denk dat mensen in omgeving zullen zeggen wat ze denken dat ik wil horen. En hij doet dat niet. Verder ook geen vriendinnen om eens af en toe mijn hart te luchten.
Heb trouwens wel even getwijfeld of ik tegen vriend zou zeggen dat ik naar die psycholoog zou gaan, bang dat hij het een beetje vreemd zou vinden. Maar heb het toch verteld.