@Mykelti, wat verschrikkelijk van/voor je ouders. De ouders van mijn man zijn ook een kindje verloren, met ongeveer 34 weken. Nu zou hij het vast en zeker gered hebben. Gek idee eigenlijk he... De zwangerschap erna zal voor je moeder wel verschrikkelijk zwaar zijn geweest. Ik vind het wel heel mooi dat ze er zo open in is. De ouders van mijn man praten er nu wel over,sinds Luna* eigenlijk, maar er zit nog heel veel onverwerkt heel diep verdriet, boosheid en frustratie. Vroeger werd er vaak toch anders mee om gegaan. Ik ben er zelf ook heel open in. Het is te groot om het voor me te houden. trouwens met de miskraam heb ik het mijn vriendinnen ook verteld. Ik bedoel goed nieuws wil je delen, maar als het niet goed is, dan is het toch juist fijn om steun te krijgen. Luna* is overleden aan anencephalie, dat is een open schedeltje. (Niet dat je erin kan kijken ofzo hoor (dat was touwens wel mijn angst bij de geboorte), er zat wel huid omheen, maar het botje was niet goed doorgegroeid). Het is te vergelijken met een open ruggetje.
Ik heb trouwens deze maand niet zoveel kans...mn man is dit keer precies rondom ei in het buitenland...dus ik reken er deze ronde maar niet teveel op...
Knuffel heeft kleine druif een krabbel gestuurd zondag ze is al niet meer bij ons geweest sinds 31 maart... haar banner geeft aan 10 dagen overtijd.....
Ik kreeg na de 20 weken echo bedenktijd, of die was trouwens verplicht. Ik mocht daarna ten allen tijden de zwangerschap afbreken, ook b bijvoorbeeld pas met 30 weken, omdat mijn meisje helemaal geen kansen had buiten mijn buik. Maar als je kindje wel kansen heeft, dan moest je voor de 24 weken beslissen. Bij een goede uitslag weet ik eigenlijk niet. 22 Weken abortus lijkt me niet inderdaad, dat zou ik echt moord vinden:x
Ja dat soort dingen daar was men vroegah vrij gesloten in...daar werd niet over gepraat...wat dat betreft is het nu al een stuk beter... Marjolein, kan me voorstellen dat je daar angst voor had, toen ik het je destijds vroeg wat er was gebeurd, dacht ik daar ook aan. Maar durfde het je niet te vragen... is toch allemaal heel pijnlijk en voor jou was het sowieso het mooiste kind ter wereld natuurlijk.
Hee meid, dat is ECHT balen zeg. Jij met je lange cyclus... Is ie ver weg? Of nog beter, kun je niet mee??
Mijn vader is hierdoor enkele jaren geleden nog ontzettend depressief geweest, zo erg dat hij dacht de duivel te moeten verslaan om hem terug te krijgen. Hij heeft er nooit over gepraat, een echte binnenvetter. Daarom ben ik het bewust niet. Het is soms niet makkelijk om erover te praten, maar je voorkomt een heleboel narigheid achteraf is mijn ervaring. Wat erg van jullie dochtertje. Wanneer kwamen jullie erachter? Ook bij de 20 weken echo? Reageer straks weer hoor, moeten even naar de winkel. Mijn ouders en tante komen vanavond eten.
Je mag me altijd alles vragen hoor Maar dit vond ik inderdaad heel eng. Ik had ook aan de gyn gevraagd of ze haar eerst een mutsje op wilden zetten voordat ik haar zou zien. Toen ze geboren was en ze haar aan mij gaven, was het eerste wat ik deed haar mutsje aftrekken, ik vond haar inderdaad de allermooiste, allerliefste die ik ooit gezien had!
Nee, is voor zijn werk in het buitenland. En ik wil ook hier blijven, anders moet mijn zoontje uit logeren en dat vind ik niet leuk (hij is nog nooit uit logeren geweest, ik ben echt erg ). Trouwens, als ik aan mn man zou vertellen dat ik mee wil vanwege mn ei, heb ik ruzie denk ik. Je weet wel, mijn man doet niet aan geplande conceptie....
Ja natuurlijk is ze het mooiste liefste kindje dat je ooit hebt gezien (buiten Mayra om natuurlijk maar die had je toen nog niet). Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar angst voor had. Wist je het al met 20 weken? En je hebt de hele zwangerschap voldragen en het op de natuurlijke manier laten komen? Jeetje, meid, wat een hel moet dat zijn geweest...
Ik heb toch ook wel het idee dat mannen er over het algemeen minder over praten. Maar bedoel je dat je vader dacht dat hij zijn zoon terug zou kunnen krijgen? Kan je vader er nu wel over praten? Heb je ook fotos van je broertje? Wij kwamen er inderdaad achter met de 20 weken echo. Ik weet niet of andere meiden het vervelend vinden als ik hier teveel over Luna* vertel, anders kun je ook altijd even een kijkje nemen op www.onzeluna.vlindersite.nl (Het is nu geen betaalde site meer, dus de plaatjes zijn helaas allemaal verwijderd)
HAHA, nee dan zou ik het ook zeker niet zeggen hoor...! Bijna fijn dat je een onregelmatige cyclus hebt, dan heeft ie niet door dat ie gedurende 1 week van de maand toch wel een stuk meer moet vrijen! Anders was ie er al lang achter gekomen Mijn dochtertje is 1 x uit logeren geweest. Ik vond het heeeerlijk, maar voorlopig niet meer hoor
Marjolein.......dit bedoel ik goed dus hoop niet dat je het erg vindt dat ik het zeg....maar je mag hier ALTIJD over Luna* praten!!! Ik kan me niet voorstellen dat er hier ook maar iemand is die daar moeite mee heeft. Echt niet. Meid, al praat je het hele topic vol over je prachtige kindje, je kunt het hier kwijt!!!
Nee, we hebben het tijdens de 20 weken echo gehoord en met 23 weken ben ik bevallen. Ik kon het niet aan om nog 20 weken met haar rond te lopen, haar schopjes te voelen, mijn buik te zien groeien met de wetenschap dat ze het niet zou overleven. Als ik de zwangerschap zou uitdragen zou ze nog maximaal een paar dagen hebben geleefd. Dus daarom hebben ze de bevalling ingeleid. Met ruim 23 weken ben ik bevallen, ze was door de weeen in mijn buik al overleden.
Pfff hiervan moet ik nu dus huilen, je bent zo lief! En ik zit nog wel op mn werk. moet effe weglopen nu
Nee Marjolein, JIJ bent zo lief!! En praten over Luna* mag hier gewoon altijd, net zo vaak en net zoveel als jij er behoefte aan hebt. Luna* is een deel van jou, net als Mayra, ze hoort bij jou dus is het logisch dat je over haar wilt praten! Dikke knuff meisje
Ja hij heeft het volgens mij niet door . Maar goed, deze maand dus niet zoveel kansen voor ons dus. Ach, dan maar weer de volgende ronde... Ik kan het echt nog niet. Hem uit logeren doen bedoel ik. Ik zou volgens mij niet kunnen genieten. Ik heb zo sterk het gevoel van hij hoort bij mij/ons, ik kan hem zelfs niet voor 1 nachtje missen Gaat het weer een beetje meis?
Nee, inderdaad, het is echt een stom mens... ik had speciaal verse koffie gezet, heb die zelf dan maar opgedronken... en nou zit dat mens Bieb lastig te vallen...! Hier moet je zijn!!! @Bieb: Balen, hoor meid! Stuur dat lastige mens maar snel weer weg en deze kant op! Hier is ze dus nog steeds niet, hoewel ik nu wel het gevoel heb dat ze in aantocht is. Ik heb krampen in buik en rug en hoofdpijn, alsof het wel wil, maar moeilijk doorkomt!!! Ik probeer er me nu geen zorgen meer in te maken...