30+ kippenhok - voor alle 30+ meiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shadowcat76, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eternity

eternity Niet meer actief

En het mooie is, ik bloos echt niet zo vaak hoor!! ;)
    Maar dan maken jullie mij alleen maar gezonder hier! :D

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Eternity...gaan we je maar vaak complimentjes geven :D dan ga je ook niet weg hahahaha :D

3. eternity

Hahahahaha, ik ga toch niet meer weg hoor!! :D
    Jullie zijn echt veel te lief om weg te gaan!!

4. Haha, Eternity, van dit topic word je zelfs nog mooi(er) ook!!! Hoe heb je er ooit aan kunnen denken ons te verlaten:D

@Sweet, dank je, voel jij je ondertussen ook alweer wat beter?

Mn broer en vriendin zitten nu in hun 3e ronde IUI. Ze zijn nu bijna een jaar bezig, maar wegens omstandigheden kan het niet op de natuurlijke manier... En ze is al 35...

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Mooi zo :D

6. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Bron: zwangerschap bij vrouwen van > 35 jaar - Kinderwens

Met mij gaat het niet geweldig (what else is new) en ik probeer op het moment even uit mijn gevoel weg te blijven en puur rationeel te denken. Ik zit zo gezegd in mijn zakelijke jasje, dan voel ik me sterker.
    Dus als iemand vragen heeft over wat dan ook, stel ze aan mij en dan ga ik het lekker helemaal uitzoeken. Vind ik leuk.

7. eternity

Nou, nu heb ik helemaal geen reden meer om hier weg te gaan! En super lieve meiden hier, EN ik word er nog mooier van ook!!! :D:D:D
    Ik lijk wel gek als ik hier weg ga! :D

Oh jeetje, wat naar dat het niet op de natuurlijke manier kan!
    Ik hoop ook voor hun dat ze snel zwanger zullen zijn. Ook allemaal spannend hoor!

Heb je 'n goede band met je broer?

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Marjolein, ja het gaat weer hoor. Zit in het zonnetje :) helpt altijd goed! Ik hoop voor je broer en zn vriendin dat t ze gauw gegund is...wat een stress moet dat toch wel geven...

9. eternity

Hè meid, wat vervelend dat het nog steeds niet goed met je gaat!
    En als ik vragen heb, dan weet ik in ieder geval bij wie ik terecht kan! En als jij het nog leuk vind ook, dan slaan we 2 vliegen in 1 klap!
    Doe je wel een beetje rustig aan met jezelf?

Ik hoop dat mijn lieve zusje daarboven er voor gaat zorgen dat we gewoon ALLEMAAL roze hebben in juni!!! Juni is de maand waarop zij van ons afgenomen is, dus misschien gaat ze dan deze maand voor ons wel wat nieuw leven "strooien" voor ons.

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Meiden ik stop nu echt (ik hoor jullie reacties al hahahaha). Nee ECHT nu...gaat zo langzaam via mobiel pffff tot later! Xxx

11. Alexandra, ik heb even snel gelezen, maar volgens mij ben je dan tot je 35e dan toch nog behoorlijk vruchtbaar! En natuurlijk niet zo als in je piekjaren, maar tot je 35e zit je toch nog wel goed. En zo te lezen ook wat betreft de kans op miskramen. Dan vind ik het toch wel opvallend dat er hier zoveel zijn:(
    Hopelijk voel jij je ook snel weet beter!! Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je een beetje op te beuren, als dat uberhaupt al kan.. daarom, een hele dikke knuffel!!

@Eternity, mn broer woont ook in Nijmegen. We hebben een hele goede band! We zien elkaar ook wekelijks, heel gezellig dus! Ze zijn ook allebei heel gek met Mayra, gelukkig, kan me voorstellen dat het soms ook wel confronterend kan zijn... Maarja, ook na Luna* gunnen zij ons ons geluk ook natuurlijk wel..

@Sweet, goed zo. Jammer dat ik niet zo'n telefoon heb. Lijk wel gek met dit weer hier achter mn pc te zitten:D:p

12. Eternity, ik hoop voor je dat je zus jou (en ons ook natuurlijk, maar vooral jou) veel roze mag sturen deze maand! Dat zou dan wel weer bijzonder zijn!

13. Meiden, ik ben er ook weer vandoor! Ga toch effe het zonnetje in:) tot vanaaf!;)

14. eternity

Dat is wel echt heel erg fijn, dat je een hele goede band met je broer hebt! Ik heb dat met mijn zus ook.
    En met mijn zus die overleden is had ik dat ook!
    En wat fijn dat ze zo gek zijn met Mayra! :D:D

Hoe gaat het nu trouwens met haar? Is ze al weer 100% beter?
    En niet meer aan het kwakkelen??

15. eternity

Ja hè, dat vind ik ook!!
    Ik hoop er gewoon op!

Geniet van het zonnetje, en misschien tot vanaaf!

Sweet; jij ook genieten van dat zonnetje hè!!

16. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Meiden,
    Ik moet ook naar buiten de zon in.

Marjolein, dat wist ik niet dat het tot je 35e nog wel goed zat. Moet toch een beetje haast maken denk ik dan.
    En over dat oordelen, ja dat ben ik met je eens, soms staan mensen veel te snel met een oordeel klaar.

En Eternity, goed idee, laat je zus maar roze sturen.
    Groetjes Elba

17. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Wat betreft die miskramen, ik was 23, 25 en 29 jaar, toen ik zwanger was van de drie kids, mooit een miskraam of wat dan ook. En nu 35 jaar 2 x MK, nu dus 36 jaar, dus voel klokje wel tikken...

Waarschijnlijk toch echt de leeftijd...MAAR we laten met z'n allen de moed niet zakken en gaan voor een complete roze lijst... Alleen juni red ik niet, zal pas vanaf juli weer mee kunnen doen aan het testen voor, op, na NOD.....

Maar inderdaad wel veel MK hier op dit topic. Vanaf nu maar niet meer, mee eens??

18. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    #5018 Alexandra2008, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
    Ja, tot je 35e valt het nog wel mee met het risico op miskramen. Het artikel is niet erg gedetailleerd. Ik zal eens kijken of ik ergens een precies percentage kan vinden.

EDIT:
    <19 jaar 10,8%
    20-29 jaar 9,7%
    20-34 jaar 11,5%
    35-39 jaar 21,4%
    >40 jaar 42,2%

Overigens, de vruchtbaarheid in relatie tot leeftijd en de kans op miskramen in relatie tot leeftijd loopt wellicht niet gelijk aan elkaar. (Nog iets om uit te zoeken.)

Ik krijg ook het idee dat het onder de forummers meer voorkomt.
    Dan zouden we eens moeten kijken wat wij als doelgroep nog meer gemeen hebben waardoor wij een verhoogd risico lijken te hebben;
    Waarschijnlijk brengen vrouwen op dit forum een boven gemiddelde hoeveelheid tijd achter de pc door en daarmee waarschijnlijk vaker te kampen hebben met overgewicht wat weer een goter risisco op miskramen tot gevolg heeft. Ik noem maar wat...

19. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    #5019 Alexandra2008, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
    Bron: De vrouwelijke vruchtbaarheid neemt af

"Een vrouw is op haar 35ste nog maar half zo vruchtbaar als toen ze 25 of 30 was. Een normaal vruchtbare vrouw heeft tot haar 30ste jaar een gemiddelde, maandelijkse zwangerschapskans van 20 procent. Die kans is op haar 35ste gedaald tot 10 procent, en op haar 38ste tot 5 procent per maand. Dat betekent niet dat een vrouw van 35 geen kinderen meer kan krijgen, maar dat het langer duurt voordat ze zwanger wordt.

Voor vrouwen die voor hun 30ste al verminderd vruchtbaar waren, liggen de kansen vanzelfsprekend lager. Dat komt doordat de voorraad gezonde eicellen opraakt. Zo’n 10 tot 15 jaar voor de overgang loopt de vruchtbaarheid ineens sterk terug, doordat het aantal eicellen sterk vermindert. Dat punt wordt bereikt als het aantal eitjes is geslonken tot ongeveer 25.000, als een vrouw een jaar of 37 is. Boven de 41 is de zwangerschapskans zo klein, dat de meeste Nederlandse klinieken niet meer beginnen aan een vruchtbaarheidsbehandeling."

Het lijkt er dus op dat je je meer zorgen moet maken over de vruchtbaarheid an sich dan over een verhoogde kans op miskramen.

20. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    he alexandra, ben je ook bereid om voor mij iets op te zoeken?
    want ik vind er maar weinig over.

zwangerschap en migraine? als ik niet zwanger ben heb ik er totaal geen last van. zal dus wel puur hormonaal zijn zeker?

ik snap als je het niet wilt opzoeken hoor.
    dus no prob als je het niet doet...

las dat je je zakelijke jasje aanhad, en dingen wou opzoeken dus ik dacht ik vraag maar.
    :):)

Deel Deze Pagina