30+ kippenhok - voor alle 30+ meiden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shadowcat76, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ja, dit komt door de fluctuaties in de hormoonspiegel. Je leest er alles over op Zwangerschap en Migraine | Mens en gezondheid: Zwangerschap

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    heb het gelezen. thanks meid. die site had ik nog niet gezien.:):)

3. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Hallo kippetjes,

Hier ben ik heel even. Kan het toch niet laten om te kijken hoe het met jullie is....:)

Femke: Beterschap en maar hopen dat je migraine gauw stopt en je van je zwangerschap kunt gaan genieten...

Jel: Sterkte meid ik denk aan je.... hoop voor je dat de echo mee viel

Ik heb even gauw alles gelezen maar heb geen puff om iedereen een berichtje te sturen.
    Het zonnetje schijnt buiten wel, maar in mij nog niet. Ik probeer hier thuis alle all-daagse dingen weer op te pakken en probeer ook afleiding te zoeken. Maar het gesprek van afgelopen zaterdag zit nog diep in mij.
    Ik las net de stukken die Alexandra had opgezocht over risico's en vruchtbaarheid. Nou ik ben dus in maart 34 geworden en we zijn al sinds vorig jaar augustus bezig..... mijn moeder kwam in de overgang met 40 en haar moeder ook. Dus - er bestaat de kans dat mijn lichaam zich stuk voor stuk gereed maakt voor de overgang....
    Ik weet, mijn vriend zou zich deze week laten testen, maar ik stel nog even 1 week uit. Ik ben bang dat het straks niet aan hem ligt maar aan mij..... het is op moment allemaal zo dubbel .... ik ben gelukkig met mijn leven en met mijn vriend - zou hem voor geen goud willen missen - maar ik weet ff niet wat ik moet voelen en denken.... ik hoop dat het tot oktober raak is. Zou het niet zo zijn en blijken dat we wel allebei vruchtbaar zijn maar dat het gewoon even kan duren - en we zouden stoppen omdat mijn vriend dat liever wil - dan ben ik bang dat mijn wens straks groter is dan mijn liefde voor mijn vriend. Pfff mag er niet aan denken dan springen weer spontaan de tranen in mijn ogen.
    Ik probeer ook af te wegen zoals als: Stel, de wens is groter en ik ga weg bij mijn vriend, wie zegt dan dat ik in de komenden 2 jaren de ideale man tegen kom van wie ik hou, een kind krijg en dolgelukkig ben??????? Dan ben ik al 36 of 37 ?????

Ik denk dat ik moet proberen de wens van mijn vriend te accepteren, mijzelf nog een half jaar de kans geef om zwanger te raken en dan uit liefde voor mijn vriend mijn wens aan de kant zet.

Het is en blijft moeilijk en xal me met zekerheid nog enige tijd bezighouden.

Zo nu stop ik met mijn ego bericht en wens alle tester heel veel succes en alle klussers veel plezier!!!

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Whahahaha Alexandra, hier moest ik toch wel erg om lachen :D ik ben nl. in een paar maanden tijd 3 kilo aangekomen...:$:D nu weet ik waarom!! ;)

5. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve lieve Evelyn, jij hebt geen zeeën van tijd meer, terwijl je vriend nog tot zijn 60e kinderen kan krijgen. Het krijgen van een kind is voor vrouwen belangrijker dan voor mannen. Voor mannen komt dat gevoel pas wanneer er eenmaal een baby ís! Als jij je neerlegt bij zijn "nee", zit de kans er dik in dat jij later vreselijke spijt krijgt.
    Eerlijk gezegd vind ik dat hij je de kans niet zou moeten ontnemen...
    Ik wil je niks aanpraten, maar zo zou ik er tegenaan kijken. Ik hoop echt dat je hier uit komt en er dan ECHT vrede mee kan hebben, wat je keuze ook mag zijn. Want je hébt een keuze, hoe moeilijk die ook mag zijn. *dikke knuffel*

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Pfieuw meid, t is niet niks waar je momenteel mee zit...ik sta voor ongeveer dezelfde keuze met een groot verschil; ik heb al een kindje. En mijn gezin gaat echt voor op mijn wens voor een tweede. Dus ja, als mijn man aangeeft het niet te trekken, zal ik met pijn in mijn hart en een hoop tranen, voor hem, onze liefde en ons gezinnetje kiezen.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit allemaal door je hoofd spookt.
    Maar Evelyn, misschien heb ik het verkeerd begrepen maar is het antwoord van jouw vriend niet sowieso het antwoord dat de meeste mannen geven als hen gevraagd wordt of ze een kind/kinderen willen? Wat ik eerder al postte; het hoeft voor de meeste mannen niet per se om gelukkig te worden. En dat is wat jij ook aangeeft in je post van de ochtend na jullie gesprek. Hij had gezegd 'voor mij hoeft het niet perse'. Heb jij dit misschien opgevat als zijnde 'ik wil het eigenlijk niet echt'. Of heb ik het mis? Want misschien maak je het dan wel allemaal wat zwaarder en moeilijker dan het is? Mijn man heeft altijd gezegd dat het hem moest overkomen. Als je hem vroeg of hij kinderen wilde, kon hij daar echt niet echt volmondig 'ja' op zeggen. Hij wist gewoon niet wat hij 'mistte' en was ook wel gelukkig zonder. En volgens mij zijn de meeste mannen zo, uitzonderingen daargelaten. En wat je ook al aangaf, hij vindt het vreselijk moeilijk om jouw verdriet(ig) te zien. En een man telt dan 1 en 1 op en denkt 'is dat allemaal wel de moeite waard?'. Die wil jou gewoon gelukkig zien en ziet dat jij iedere maand weer in een gat terecht komt. En telt dus die 1 en 1 op en denkt 'laten we er dan maar mee ophouden'. Ik weet het niet hoor, ik noem maar wat. Misschien dat als je het wat meer kunt loslaten (ja ik weet t, makkelijker gezegd dan gedaan) en hij ziet dat jij weer meer kunt genieten, ook al is het misschien niet snel raak, hij dan wél langer door wil gaan met proberen? Dat hij in feite tot in oktober door wil gaan en niet langer omdat hij ziet dat jij het er steeds zo moeilijk mee hebt? En misschien was hij wel zo eerlijk met zijn antwoord omdat het voor hem echt minder belangrijk is dan voor jou. Dat was het voor mijn man destijds ook. Kortom; als je op mijn vragen het antwoord schuldig moet blijven, dan zou ik misschien toch nog eens met hem in gesprek gaan!
    Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, ik weet t niet. Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven en wens je veel sterkte met dit alles!

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha zou dat zo snel gaan?;)

ik denk eerder dat het komt omdat de meesten meiden hier heel en veelvuldig vroeg testen, daardoor kun je natuurlijk veel vroegtijdige miskramen ontdekken die je waarschijnlijk niet gezien had als je er zo mee bezig bent.

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    hahaha, zit ik al een hele tijd te lezen, ik was gister niet aan het denken over zwanger worden, maar iets aan de praktijk gedaan zeg maar :D . Zie ik ineens dat ik nog maar bij gisteravond laat ben, oke dan toch maar even twee vensters openen:

Allereerst Jel, wat erg voor je, je heb er zo lang op moeten wachten en nu dit, ik hoop dat het toch nog mee valt en dat je lekker bij het zwanger worden weg kan blijven...Ik duim voor je.

Hexje, ik zit ook in mijn (.)(.) te prikken hoor.:) (nu nog niet, volgende week waarschijnlijk wel...hihi

Femke; dat is gaaf een heel digitaal fotoboek al voor de geboorte!

Sweet, vervelend dat je je zo rot voelt, ik begrijp het wel hoor... Tjonge het is niet niks hè, ik hoop toch dat je op de valreep zwanger raakt, dan overkomt het je man weer, dan is het toch goed?

Jeeeeheee!!!,eternity blijft bij ons!

Alexandra, wat is dat nou weer meis, balen dat je je niet zo goed voelt, blijft echt schommelen bij je hè.... Ik heb dat ook wel een beetje door de hormoonschomenling, maar niet zo erg als jij... Ik kan niet zoveel voor je doen (ik heb ook geen brandende vragen die je uit kan zoeken8)) Knuffel dan maar? Of knuffel je niet in zakelijke jasjes? (stiekum dan maar als niemand kijkt..;))

9. Bieb

Bieb Fanatiek lid

1 dec 2009
    1.311
    0
    0
    Is er al nieuws van jel????

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ik denk dat dit, voor de vroege mk een juiste beredenatie is, tevens een reden waarom ik niet (meer:)) voor mijn NOD test.

11. suussuus

suussuus Niet meer actief

@EVELYNW76 : LIEVE MEID

ik wil je toch even zeggen dat jou leeftijd op zich nog geen probleem moet zijn hoor ! Ik ben zelf het levende bewijs dat het daarna ook nog lukt, zelfs 2 keer (werd voor de eerste keer mama met 35 en de tweede keer met 37) En nu ben ik alweer 41 met nog een voozichtige derde wens!
    Ik begrijp je wel heel goed hoor.
    Ik was in een vorige relatie er heilig van overtuigd dat ik voor mijn 30ste moeder wilde en zou worden. Dat is dus niet alleen niet gelukt, de relatie hield helaas ook geen stand.
    Ik weet dat je hier zelf doorheen moet, ik wilde je gewoon wat nieuwe moet geven !

Dikke knuffel, suussuus

12. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Je moet denk ik puur geluk hebben. Ik werd ook met 30 en 32 moeder.

Wat een heerlijk weer vandaag. Word ik weer blij van.:):):):):)

13. eternity

eternity Niet meer actief

@Ewelyn; Ik kan me echt voorstellen dat je er heel erg mee in de knoop zit hoor!
    Maar het zou allemaal nog wel kunnen.
    En zoals Sweet al zegt, mannen zijn er over het algemeen gewoon minder mee bezig dan wij. Het is dan ook niet iets wat hun moeten dragen, en wat hun voelen, en dat hun elke keer die ongi weer krijgen. Ik snap dat je vriend het zat is om jou telkens zo verdrietig te zien. Maar ik denk dat je nog verdrietiger zal zijn als je je wens straks op moet geven.
    En ik ben bang dat je hem dat ook kwalijk gaat nemen, op de lange termijn.
    Dus ik zou zeggen meis; praat er nog eens HEEL goed met hem over, en leg gewoon uit dat jouw wens heel groot is, en dat je 't gewoon wil blijven proberen samen.
    Heel veel sterkte, en een hele dikke knuffel voor jou!

14. eternity

eternity Niet meer actief

Glimworm meid, dat is lang geleden!!!
    Hoe is het met je??

Maar ik denk ook dat je wel een punt hebt, met die redenering.
    Ik ga ook definatly niet te vroeg testen. Ik wil dit namelijk ook voorkomen.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @glimworm: ja, ik denk dat dat tegenwoordig uberhaupt wel een "probleem" is. Ik weet niet of ik me populair maak met de volgende opmerking, maar ik denk dat een positieve test vóór je NOD niet eens gezien zou moeten worden als VMK. Dat is eigenlijk jezelf giga voor de gek houden. Je hebt misschien een bevrucht eitje, misschien zelfs wel ingenesteld, maar zolang je NOD nog niet is geweest, heb je garantie tot de voordeur.
    Hoewel na je NOD testen net zo min garanties geeft, zoals wel weer blijkt bij ons "oudjes"... :D:D:D

@femke: ik weet niet of ik dit al gepost had of dat je het misschien al weet, maar mijn VK gaf als tip voor migraine accupunctuur. Schijnt veel vrouwen goed te helpen.

@Evenlyn: hopelijk mag je snel roze zien ! Succes de komende tijd!

16. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Femke: ik denk dat ik ook in Belgie kom wonen. Cool zo'n pre-geboorte foto-album! En je weet wat ik gezegd heb toch: je mag hier altijd klagen. Ik denk dat een ieder van ons gek zou worden als we zo lang zo'n enorme hoofdpijn zouden hebben en jij zegt: ach, ik mag niet klagen. Dat mag echt wel *zij knuffel streng, terwijl zij met haar wijsvingertje stond te zwaaien tegen de avatar van Femke*;)
    @Sweet: ben je alweer een beetje blijer?? Misschien heeft de zon je wel goed gedaan! Niet te lang in de put blijven zitten, dat kan trouwens niet de put is al vol met andere kippen!
    @Alexandra: ik hoop voor jou dat je drie-delig grijs binnenkirt weer aankan en dat je dan je jogging broek (lekker relaxed) of speel pakje (baby-making-sex?) weer aan kan!;):p;):D En over het overgewicht van de forummers (ik heb wel vreselijk gelachen om jou redenatie), ik denk dat het andersom ook zo zou kunnen zij. Als het niet (snel) lukt om zwanger te worden ga je op het net zoeken en kom op sites zoals ZP terecht. Als alles volgens "planning" verloopt kom je hier wellicht minder snel terecht???
    @evelynw: ik ben het eens met Sweet. Het is nu ook nog te vroeg om een beslissing te nemen over iets wat je in Oktober wel of niet voelt...
    @glimworm: ik ben het wel een beetje met je eens. Maar er zijn er hier toch de laatste tijd ook een (flink) aantal die een MK hedden na miniaal 6 weken zwangerschap (waaronder ikzelf). Dat is nog wel vroeg, maar zou ook zonder testen wel "benoemd" zijn. Op onze NOD lijst staan 21 meiden, en minimaal 6 hebben er in ieder geval 1 MK gehad (sommige zelfs meedere). Ik vind dat best heel veel, dat is bijna 30%:$:$:$
    @Mykelti: "garantie tot de voordeur" Whoahaha, je voordeur zal er maar zo uitzien:D:D:D Sorry, ben een beetje melig....

17. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Jel... je laat ons wel in spanning. Ik hoop zo dat dat geen slecht teken is...

18. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik zit ook elke keer op de refresh knop te duwen om te zien of ze er is....

19. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
  20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Getver nou schrik ik ook weer, raar maar waar, uit mijn berekeningen zou ik op de echo 6 weken en 6 dagen zwanger moeten zijn, en daar staat 6 weken en 2 dagen, maar gyn zei ook dat hij het niet goed kon meten......hmmmm......nou ja ik heb geen bloedverlies wel kwalen dus ik zal beren op de weg zien.

@Jel hele dikke knuffel meid!!! Voor wat het waard is want het neemt je verdriet niet weg.

Deel Deze Pagina