@Eternity, ja ik ben er ook heel blij mee! Reken ze allebei echt wel tot mijn beste vrienden, heel fijn! Fijn dat jij dat ook zo hebt! Durf het bijna niet te zeggen, maar met Mayra gaat het heel goed! Ook niet aan het kwakkelen, dus hopelijk blijft dat heel lang zo!! @Elba, vanaf je 36e wordt bijvoorbeeld ook de nekplooimeting vergoed, puur omdat je dan verhoogd risico hebt. Daarvoor niet Dus das wel fijn nieuws he! @MVL, tja uiteindelijk geeft het natuurlijk geen garanties. Ik had mn eerste miskraam ook toen ik 28 was, dus ja Maar we gaan nu met zn allen voor een gezonde beeb! Geen miskramen of nare dingen meer hier op de lijst!! @Alexandra, nee hoor die tijd achter de pc doorbrengen heeft er absoluut geen invloed op hoor!! Dat kan ECHT niet!! Haha @Evelyn, ik denk dat ik je berichtje gemist heb overhet gesprek dat je hebt gehad met je man Maar ik schrik hier wel van hoor! Kan me voorstellen dat je je verscheurd voelt. Dat je samen een kindje wil en dat je zo graag zou willen dat je man dat net zo graag wilt!!! Misschien kun je er nog eens rustig over hebben samen? Want ik weet wel dat iemand soms iets zegt en dat een ander persoon het totaal anders kan opvatten. Dat als je uitlegt hoe het voelt voor jou, dat ie dan zn woorden nuanceert of in ieder geval uitlegt wat ie precies bedoelt en voelt. Ook ben ik het eens met wat Sweet schrijft! Sterkte meid! Wat een rotsituatie ! @Glimworm, ik sluit me aanm bij jou! Denk (hoop) ook dat het komt door het vroege testen!! Hoe gaat het verder met je??? Kom je weer wat vaker langs?? @Mykelti, ik snap wel wat je bedoelt met voor je NOD testen dat je dan jezelf voor de gek houdt Maar goed, een bevrucht eitje is een bevrucht eitje, dat is er dan toch maar! En vanaf wanneer zou het dan wel een miskraam zijn? 1 Dag na NOD? Ik denk hier toch wel anders over (maar dat moet kunnen he!) @goofy, zon klein verschil kan echt geen kwaad hoor!!! Geen zorgen maken!!!
Marjolein, volgens mij wordt de nekplooimeting al vergoed hoor! Tenminste, dat was zo toen ik zwanger was (bijna 3 jaar geleden dus). Volgens mij bedoel je een evt. vruchtwaterpunctie. Die wordt standaard aangeboden vanaf je 36e dacht ik...
Nee hoor, ik moest de nekplooimeting zelf betalen... Misschien dat ze het in de tussentijd veranderd hebben dan
Oh ligt dat misschien aan hoe je verzekerd bent/was dan?? anders snap ik het niet? ik heb nooit iets hoeven te betalen
Nee hoor, want na Luna* heb ik me goed laten verzekeren. Ik denk dat ze het dan in de tussentijd veranderd hebben, want volgens mij is dit in heel Nederland zo... Ik zal een zoeken..
Ben blijkbaar dus toch niet zo goed verzekerd: Kosten De kosten voor de combinatietest en eventuele verder diagnostiek worden vergoed door uw zorgverzekeraar als u 36 jaar of ouder bent. Bent u jonger dan is het afhankelijk van uw verzekeraar of de kosten vergoed zullen worden. Meestal bij een aanvullende verzekering is dit wel het geval. Informeert u daarom bij uw verzekeraar. Zwangeren jonger dan 36 jaar en zonder vergoeding van de zorgverzekeraar zullen de combinatietest zelf moeten betalen. De kosten voor dit onderzoek bedragen 137,00 (tarief in 2009) en 147,20 (tarief in 2010). Eventueel vervolgonderzoek als u een verhoogde kans heeft, wordt meestal wel vergoed.
Marjolein Ik zat toen bij een verzekeraar via mijn werk, dat was een heel goede en voor de medewerker een goedkope...zo een vind ik niet weer...dus nu ook niet meer zo goed verzekerd als toen...denk ik...ik heb nl. geen idee hoe ik nu verzekerd ben in dat opzicht...maarja, ik word volgende maand al 36....
Op naar het volgende deel! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/209401-30-kippenhok-voor-alle-30-meiden-2-a.html#post7362238 Lotte