Jeetje wat een hoop verdriet hier weer! Ik hoop echt dat mei een betere en vooral roze maand gaat worden! @eternity: hoop dat de operatie van je zus vandaag goed gaat! @glimworm: zet het rood door? dikke knuf @bieb: wat een mooi verhaal over die vlinder maar wat intriest weer voor jou! @goofychick: en en en hoe gaat het nu? Vanmorgen naar HA geweest (aardige jonge vrouw trouwens), we moeten toch nog maar 6 maanden proberen (want volgens haar ben ik helemaal niet oud). Wel worden de zwemmers van vriend getest (hij stond enigszins beteuterd met het potje in zijn hand zo van hoe krijg ik daar de zwemmertjes in). Dus ja, volgende week gaat hij het poptje inleveren en dan kijkt ze meteen naar de inhoud onder microscoop en krijgen we ook meteen de uitslag daarvan. Dus nog even afwachten......
Saskia, baal je ervan dat je nog een half jaar moet wachten of vind je het wel oke zo eigenlijk? Fijn iig dat het sperma van je vriend wel onderzocht wordt! Dat kun je maar beter weten toch?!? Heeft ie nog instructies gekregen van zolang van tevoren mag ie geen seks hebben ofzo? Vraag ik me af omdat op die manier sperma dan blijkbaar het beste is? Nou succes iig voor je vriend! Misschien moet je hem maar een handje helpen Gaat vast goedkomen!
jeetje , wat een berichten..ik hoop dat ik op iedereen kan reageren, maar of ik alles nog weet... Bieb, wat een mooi verhaal over die vlinder, ik kreeg er een dikke brok van in mijn keel en kippenvel... Saffron, logisch dat je nog zo met je bevalling bezig bent. Zeker nu, nu je probeert zwanger te worden, komen dit soort dingen toch weer helemaal boven drijven... Glimworm, ik leef enorm met je mee...Dikke knuffel... Goofy, zou het dan toch??? Lijkt er steeds meer op. Alleen dat bloedverlies, daar wordt je zwaar onzeker van. Kun je geen bloedtest bij de HA aanvragen?? Of ging je nou naar de gyn. Had ik dat gelezen?? Nanette, de hoeveelheid van reageren heeft er toch niets mee te maken, lekker erbij blijven, hoor....Ik reageer ook niet altijd, maar probeer het bij te houden qua lezen. En leef dan echt wel met iedereen mee... Fijn dat iedereen hier z'n ei kwijt kan, en tja, die wachtbank-weken zijn het ergste, dus logisch dat je er dan graag over schrijft hier... Dus, naar mijn idee, allemaal lekker blijven schrijven... Hier gaat het vandaag redelijk. Paar erg slechte dagen gehad. Nu medicijnen gehad van de HA, tegen misselijkheid, maar nog niet gebruikt. Liver niet, zei de assistente, behalve op de dagen dat ht echt nodig is...
Oh ja, en Saskia, goed dat jullie de eerste stap richting HA alvast genomen hebt. Dat geeft alvast een goed gevoel, lijkt mij...
Marjolein, nee geen instructies. Wel zei ze dat het sowiezo het beste was om om de dag te klussen omdat dan de spermakwaliteit beter is, dus neem aan dat we beter niet de ochtend of avond ervoor kunnen klussen als hij 's morgens dat potje gaat inleveren. Aan de ene kant geeft het een beetje rust want dan weten we in ieder geval dat er wel of niks aan de hand is met zijn sperma, aan de andere kant weten we dan niet of alles bij mij goed werkt. Er is nu geen reden om aan te nemen dat er iets bij mij aan de hand is (altijd regelmatig geweest, nooit enorme pijnen bij ongesteldheid e.d.) maar toch..... Had al geintjes vanmorgen gemaakt dat ik hem wel een handje zou helpen...
Bekijk bijlage 66655 Hier gaan we voor meiden. Allemaal een dikke knuffel en heel veel hoop voor de toekomst. Na regen komt zonnenschijn.
@Saskia, Niet bij voorbaat al zorgen maken hoor! Waarschijnlijk is er zowel bij hem als bij jou helemaal niks aan de hand en zijn jullie heel snel zwanger!!! Positief blijven he!!
Marjolein: nee we proberen ook zeker positief te blijven, maar weet ook heel goed dat het geen vanzelfsprekendheid is maar meer een wonder als het lukt. En je leest hier toch ook veel verhalen over hoe moeizaam en verdrietig het proces om zwanger te worden ook kan gaan.
Saskia, je hebt helemaal gelijk! Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en helaas zelfs als je wel zwanger mag worden, daarna ook niet... Hopelijk mag het bij jullie snel lukken en mag je snel een hele mooie, gezonde zwangerschap hebben!! @Goof, Glimworm, Bieb, meiden hoe gaat het met jullie
Twee dagen ervoor niet klussen. Die instructie heeft mijn man bij beide semenonderzoeken gekregen. @Saffron Wat een verhaal zeg, werd er echt een beetje naar van. Gelukkig is het allemaal goed gekomen maar ik snap je echt heel goed dat je er emotioneel een litteken van hebt gekregen. @Bieb Prachtig verhaal over die vlinder. Ik reeg er tranen van. @Nanette Blijven hoor! Ik zou je hier echt niet willen missen. Maakt toch niet uit als je wat minder actief bent? Ben ik ook niet altijd. @Goofy Wat een spannende dagen! Je zit natuurlijk echt tussen hoop en vrees in. Ik blijf voor je duimen. *dikke knuffel* @Glimworm Ook een dikke knuffel voor jou!
Goedemiddag meiden, @goof; dat is idd toch gewoon een dikke positieve test hoor! En duidelijker dan die je de vorige keer had. Spannend allemaal zo hoor. Maar wel echt mega toevallig al die overeenkomsten he!!! @wend; heb je al een nieuw testje gedaan? @marjolein; 27 juni??? Jeetje, dat is wel ERG lang hoor. Anders gewoon een ander ziekenhuis proberen, want dat is wel n belachelijke wachttijd. Maar idd, hopelijk ben je tegen die tijd al lang en breed zwanger, en dan hoeft het allemaal niet meer. @saskia; dank je!! Ze is echt super zenuwachtig. Begrijpelijk natuurlijk. Ze smste net dat ze dacht dat ze zo aan de beurt was. Maar ik kan me wel voorstellen dat je vriend wat beteuterd keek. Hahaha. Hou ons op de hoogte he! @mvl; wat balen zeg, dat je zo misselijk bent!! @alexandra; hoe is het met jou nu meid? @nanette; je moet gewoon hier blijven hoor! Je hoeft toch niet altijd te reageren?? Als jij t gezellig vind om alleen soms te lezen/reageren, dan moet je dat vooral doen! Wij willen jou gewoon hier houden hoor! Dus kantlijn nanettetje; gewoon lekker hier blijven! Nou, ik ga zometeen even naar mijn dinnetje, de post halen die nog in mijn oude huis is aangekomen (de nieuwe bewoner doet dat bij haar in de bus, want zij woont vlak bij) en daarna snel naar huis, eten maken, en op bezoek bij m'n zus. Ik hoop dat haar operatie echt goed zal verlopen! Ze mag als het goed is morgen al gewoon naar huis. Maar ik ben waarschijnlijk dus tot vanaaf niet meer hier. Veel sterkte aan iedereen die het nodig heeft, en 'n dikke knuffel van mij!
Het gaat up and down, zoals gewoonlijk. Ik ben gisteren bij mijn psycholoog geweest en zij denkt dat ik waarschijnlijk een dysthyme stoornis heb. Tja... en nu he. Over 3 weken spreek ik haar weer. Het gevoel bekruipt mij steeds meer dat het misschien wel nooit gaat lukken om een kind te krijgen. Het wordt langzamerhand wel een steeds reëlere angst omdat ik weet dat zelfs als we IUI en wie weet wel de hele rataplan gaan doen, ook dan de kans heel klein is. Ik ben af en toe wel heel moedeloos.
Lieve Alexandra, Zie je dat je een sterke meid bent!!!! Vind het heel sterk dat je zo met me meeleeft. Ondanks je zelf zo graag wilt. Lieverd, ik heb nog een hele grote gouda kaars staan en die zet ik elke keer weer voor je neer. (als je het over kaarsjes hebt, gisteren kreeg ik van dinnetje een mms, met een foto van een brandend waxine kaarsje met tekst, kaarsje brandt!!! ZWIJMEL........mooie toeval is dat ik haar hier op ZP heb ontmoet de vorige zwangerschap en nu beiden weer zwanger.....wat kan het soms een mooi medium zijn, anders hadden we elkaar nooit ontmoet....dinnetje als je dit leest, ben zoooo blij met je)! En nou moet ik me kloffie uit doen en de auto instappen, eerst schoonmoeder de strijk brengen, lief he......moet ik niet met betraande ogen aankomen en dan door naar oudergesprekken. Dag lieverds!!
ja en niet zo'n beetje ook werd vannacht wakker, ben naar de wc gegaan en daarna kreeg ik me toch een partij buikkrampen, niet normaal, heb gelukkig nog wel goed kunnen slapen daarna. Nu ook nog steeds krampen, maar gelukkig niet zo erg als vannacht. Ik doe het zwanger worden nu effe wat minder intens, zal hier niet zo heel vaak komen, wel regelmatig, wil wel van jullie alles weten ik staar me in ieder geval de aankomende keren niet meer zo blind op die vreselijke zwangerschapstesten. it's killing me :S dikke knuffel voor iedereen
Oh glimworm nee he. Dat is echt zo vervelend al die emoties eerst zo super blij en nu intens verdrietig. Het is zo moeilijk allemaal. Ik hoop voor je dat je het snel een plekje kan geven en hier lekker je hart kan luchten. Ik ben sinds gisteravond ook zulke krampen in mijn buik en heb me ook maar ziek gemeld. En die zwangerschapstesten ik had precies dezelfde gedachten ik ga voortaan heel lang wachten met testen. Nou meis hele dikke knuffel van mij en heeeel veel sterkte.
Oh en wat houd dat dan precies in? Wat vervelend allemaal zeg. Maar kan je er wel weer vanaf komen of is het iets chronisch? Waarom zou de kans klein zijn bij jou bij iui of de rest? Hebben jullie al dingen laten testen? Ik hoop zo voor je dat je weer een lichtpuntje gaat zien en je er heel snel weer bovenop bent. Dikke knuffel van bieb