Poeh wat een gerommel in het kippenhok! Iedereen hier heeft toch dezelfde wens: namelijk zwanger worden en een gezond kindje op de wereld zetten. Dan vind ik dat iedereen [of het nou voor een eerste of voor een tweede enz. kindje is, of je net bent begonnen of al heel lang bezig bent, en als je al een heerlijk zwanger kippetje bent] hier zijn emoties, angsten maar ook positieve dingetjes (binnen bepaalde fatsoennormen natuurlijk) moet kwijt kunnen zonder dat anderen daar een waarde-oordeel aan verbinden.
Ik kan het ook niet meer volgen!!!! Ga dan ook maar weg..... heb al een half uur de tranen over mijn wangen lopen......
Even een stom symbolisch verhaaltje uit mijn mouw schudden: "Hey, stel je niet aan", zei Jantje tegen Pietje, de jongen met slechts één arm. "Je hebt toch nog een andere arm? Wees blij dat je er nog één over hebt" Maar Pietje kon niet blij zijn. Zijn verdriet om het gemis van de andere arm was te groot. "Maar Jantje", snikte hij, "Ik weet ook wel dat jij het slechter heb getroffen. Jij hebt helemaal geen armen meer. Maar toch ben ik verdrietig, want ik voel me niet compleet..."
Meiden ik heb alles doorgelezen en ik weet niet zo goed meer wie wat heeft gezegd en wie niet... Ik kreeg op een gegeveb moment het gevoel dat t misschien door mijn berichtje begonnen was deze hele discussie? En ik kreeg er ook een beetje het gevoel van dat ik niet mag "zeuren" omdat ik al een gezond kindje heb mogen krijgen... Weten jullie wat het is ik begrijp t zo goed van 2 kanten. Na Luna kwam een vriendin met t verhaal dat de 2e maar niet wilde lukken. Ik had echt zoiets van mens hou je kop snap je dan niet dat je al 1 gezond kindje hebt, hoe gezegend ben je wel niet?!?Dus meiden zonder kindje maar met een enorme wens begrijp ik heel goed. Nu sta ik in de schoenen van die vriendin en had echt nooit verwacht dat die wens weer zo intens, zo heftig kon zijn. Nu begrijp ik haar pas... Dus van beide lanten van de meiden hier begrijp ik het. Maar wat ik niet begrijp...waarom vergelijken?!? De wens van alle meiden hier is heftig en intens! Maakt t uit wie dit meer voelt( volgens iemand anders dan, want je weet envoudigweg niet hoe t voor een ander voelt) en je weet niet hoe het is om in iemand anders situatie te staan! Waarom kunnen we elkaars wens niet respecteren, elkaar respecteren en allen hier een gezond kindje wensen! Want 1 ding ben ik hier van overtuigd en dat is dat de meiden hier allemaal een intense wens hebben! Dus wat heb je eraan te vergelijken??
Jeetje Lieve MVL jij hebt het helemaal niet makkelijk gehad! Tuurlijk moet je hier gewoon je emoties, angsten ed van je af kunnen schrijven! Knuf
KIPPETJES, Tok tok tok.....STOP... effe tussen door... Zullen we elkaar gewoon in elkaar waarde laten. Ieder ervaart haar teleurstelling of juist geluk op haar manier en dat valt niet in een weegschaal te meten. Iedereen mag zeggen wat zij wil, meningen geven.. ervaringen delen... Maar kom wat willen jullie hier mee bereiken met dit getouwtrek... Laten we t gezellig houden dames.... we hebben hier maar 1 gezamelijk doel en dat is zwanger worden. pfff... Saffron, gefeliciteerd meid... tover je zelf op de roze lijst...
Alexandra een heel bijzonder stuk dat je hier neergezet hebt! Ga t vanavond aan mn man laten lezen!! En ook die anekdote over die arm...heel streffend en precies zoals het is!!
Niet wanhopen, volgens mij probeert iedereen aardig te zijn voor elkaar en de discussie wie het meest recht heeft op verdried is misschien niet zo interessant. Als we maar begrip hebben voor elkaar.
Niet vergelijken maar elkaar proberen te steunen. De ellende van een forum (maar ook andere communicatiemiddelen zoals e-mail) is dat je de persoon niet ziet en dat een bepaalde reactie ook verkeerd geinterpreteerd kan worden.
Mijn mannetje heeft me verrast met een lang weekend Lanaken eind oktober. Lekker eten, schoonheidsbehandeling e.d. Lief hè?
Zal zo maar weer eens gaan koken. vanavond bietjes aardappelen en slavink. Wat eten jullie? Zullen we de traanen wegvegen ik heb wel tissues.