Hahaha dat is waar maar in dit geval gaat het niet om jou hahaha maar om haar en dat maakt het een stuk minder erg
Hier hoeft geen CAO voor worden afgesloten, dit is wettelijk geregeld. De wet overstijgt altijd de CAO. CAO mag alleen van de wet afwijken indien dit ten gunste van de werknemer is. Een paar regels: - De werknemer dient verlof schriftelijk aan te vragen. - Verlofaanvraag moet minstens 3 weken voor ingangsdatum worden aangevraagd. - Niet reageren op een verlofaanvraag mag gelijkgesteld worden aan stilzwijgende toestemming. (Juridisch wel tricky als werkgever achteraf claimt geen aanvraag te hebben ontvangen.) - Werkgever mag verlof alleen weigeren indien er sprake is van gewichtige redenen. (Belang voor het bedrijf moet groot zijn.) Ik heb zelf al eens met de situatie te maken gehad. (Afdelingsbreed.) Aangezien ik er niet voor terugdeins om een paar artikeltjes Burg. Wetboek door te lezen, heb ik de toenmalig leidinggevende behoorlijk in verlegenheid gebracht en werd er vanaf toen netjes met de regels omgegaan.
Dat is wat ik bedoelde Ik heb er ook al eens mee gegooit bij een vroegere baas.... Maar is dat is belgie net zo?? Of werkt Femke in nederland en woont ze in belgie???
He wat vreselijk dat je het huishouden niet kunt doen! *grijns* (Maar hoop natuurlijk wel dat het snel weer beter gaat met je. )
Was in de veronderstelling dat femke in NL werkt, maar anders pakken we de Belgische regels er even bij.
Nee, het zijn de kapsles en banden die een optater gehad hebben (vlgs de fysio dan). Het moet met een soort van rust (niet teveel rust, is voor een schouder niet goed) weer overgaan. Wat een bak van die oma (en dan deze keer geen ongi). Kan me voorstellen dat jullie heel erg moesten lachen. @Alexandra: inderdaad heel vervelend. Maar strijken doet knuffelman ook niet (is ook beter voor de overhemden). Dus dat ligt nog netjes op me te wachten.... Voor de rest hoef ik niet veel te doen. Er komt iedere week iemand om dat te doen. @Goofy: hoe was het nou in het ziekenhuis?? (Of heb je het er liever niet over, in dat geval heb ik niets gevraagd en hex ook niet)
Hier nu trouwens een wolkbreuk. Zelfs knuffelman heeft het opgegeven en staat nu onder zijn eigen (warme) wolkreuk.
ik ben ook zo vreselijk benieuwd wat femke voor wek doet.. maar ik ben er de 4e niet:s hopeloze situatie...