Weet dat ik laat ben, maar KEL super gefeliciteerd met Hugo, heb al naar wat foto's gespeurd en wat een lief klein mannetje! Bijna geboren op Robins verjaardag (28 mei), nog een kleine tweeling erbij Hoe gaat het, hoe voel je je. Heeeeeeeel erg aan jezelf denken he!!! X en nu ga ik eens wat terug lezen. Jaja, er komen weer wat monologen aan!
@Femme, kriebls...tja, ondanks alle vermoeidheid enzo is het wel herkenbaar hoor! Alleen wil ik me eerste weer helemaal mezelf voelen en dat is even nog niet zo. Volgende week ga ik naar de HA en wil ik wat bloedtesten ook op virussen, want ik voel me zo waanzinnig moe. Daarna lekker op vacance. En vooral echt van Robin genieten en ontspannen. Ik hoop dat het deze keer gemakkelijker voor jullie zal gaan!! Sterkte met je teen! @C78, gefeliciteeeeeerd met R!! Wat gaaf, ik moet nog wel zoeken wanneer en een fotootje? Lastig he dat je in die eerste weken niets anders kan dan beetje opruimen. Ook moeilijk om afstand te nemen en te genieten als je zo overspoeld wordt, vooral met een tweede erbij lijkt me. Succes en laat je maar gewoon overspoelen met knuffels van je liefkes! @Saskia, BLEGH meid, nog steeds niet je wens in vervulling :x Wat is dat wachten toch hard! Ik hoop dat je volop kunt genieten van de bergen en de laatste cryo heerlijk tegen je aan zal kruipen. Dikke Knuf! @Nette, Wat hebben jullie toch ongeloooooflijk veel voor de kiezen gekregen dit jaar!! Ik begrijp je pauze, hoop dat het wat rust geeft. Wat doen die poliepen eigenlijk? Kunnen die nog van invloed zijn geweest mbt je vele mk's? KNOOOEFFEL! @Alex, wat heb je een mooie buik! Heerlijk he, GENIET GENIET GENIET! @Kippies met lege pootjes, het enige wat ik steeds maar kan doen als ik jullie verhalen lees is mijn hoofd schudden uit onmacht. Ben blij dat er een aantal wachtende kippies nu wel zover zijn. Hoop dat dat jullie nog wat kracht geeft om door te gaan, want wat een zware reis! Denk aan jullie!! @ego, hier bezig geweest met acupunctuur vanwege flinke overbelasting dit afgelopen jaar. Man zei dat mijn energie onwijs laag was en dat voel ik nu ook wel, ben continu hondsmoe. Daarvoor dinsdag naar de huisarts effe checke wat er precies allemaal speelt. Want zou ook allergie kunnen zijn. Maar wil alles weer snel op de rit hebben, want bij mijn werk spelen ook een boel positieve maar spannende zaken en wil me gewoon weer mezelf voelen. Herkennen de moeders dit eigenlijk, dat gevoel dat je niet helemaal jezelf bent, ook niet na zo'n lange tijd? Misschien zijn de hormonsters nog steeds niet helemaal op stok? Verder wilde ik voor wie het nog zich nog kunnen herinneren, vertellen dat mijn dinnetje weer 21 weken zwanger is van een perfect gezond jongetje! Zo blij voor haar! @alle nieuwe kippies, WELKOM!! Ik ben er niet zo heel vaak meer, maar draag het hok een meer dan warm hart toe! Knuffels allemaal! Oh ja, waar kan ik intekenen op de kippenmeeting? September toch? Heb er wel weer zin in!
Sanne hoe is het met jou?! Ik weet nog dat je last had van PND, gaat dat nu beter? En hoe is het met je knappe mannen? Kleine ook alweer een jaar, gek he?!
Sprokkel, heel herkenbaar! Ik heb ook heeeel lang me niet mezelf gevoeld na D haar geboorte. Maar het komt terug! Ook nu heb ik er al lang last van. Eerst door die hormonen om zwanger te worden, toen de zwanger zijn hormonen en nu weer de mama hormonen het slaap gebrek en het geleefd worden. Maar ik ga er vanuit dat ik nu sneller weer mezelf ben omdat de stap van 1 naar 2 kindjes minder groot is dan moeder worden.
@Sprokkel Fijn weer van je te horen! Ik hoop dat de acupunctuur je gaat helpen om wat meer energie te krijgen en je jezelf te laten voelen. Goed zeg, dat je dinnetje nu 21 weken zwanger is! Je moet me even je mailadres doorgeven zodat ik je kan toevoegen op afspreken.nl voor het kippenuitje. (Ik dacht dat ik je darover al een pb had gestuurd?)
Goed om te horen dat het moet veranderen. Ik heb het gevoel dat het niet puur mentaal is, dus denk of hormonen of allergie of een virus. Of toch tussn mn oren, haha, we zullen zien. Ohhh slaapgebrek, ja wat een nachten die eerste weken/maanden! Succes daarmee, of is R een slaapkoppie?
@ sprokkel: meis wat fijn om weer wat van je te horen en wat een herkenbaar verhaal. Ook ik heb me heel erg lang een vaatdoek gevoeld. Constant te weinig energie, vaak niet helemaal fit, moe en blij als ik én mijn werk kon doen én een beetje voor Lars zorgen. Het heeft behoorlijk lang weer geduurd voor ik wat energie overhield voor de leuke dingen zoals mijn fotografie en weer eens gaan hardlopen ofzo. Ik denk dat het een combi is. hormonen, wennen aan een nieuwe fase in je leven, wennen aan het feit dat je niet meer alleen op je zelf moet passen maar ook op die kleine en misschien wel een virusje hier en daar van de kleine die je meepikt. Maar ik kan je vertellen dat ik me sinds een paar weken(!!) eindelijk weer een beetje mezelf voel worden. Eindelijk weer Femke in plaats van mama van en werkneemster en schoonmaakster. Ben er nog niet helemaal maar het begint te komen. Kan meer genieten ook van Lars maar ook van Mark, mijn werk en de kleine dingen. Ik weet niet of je iets aan dit verhaal hebt, maar het is wel erg herkenbaar denk ik.
Sprokken, Dat zei mijn accupuncturist ook, dat ik meer reserver energie moest opbouwen ook ivbm mijn zwangerschaps wens. Ik ben ook vaak moe maar ik doe ook zo veel en ga te laat naar bed. Dus daar moet ik echt aan werken maar ik vind dat zo lastig als mijn man niet meewerkt en maar laat blijft plakken. Verder is hier de MMM begonnen, helaas. ach het zij zo. Hopelijk is het niet voor niks. Maar goed eerst energie bij tanken dan.
Weer terug ban weer een weekendje weg. Dit keer hebben we een weekend op het huis van mijn ouders gepast. Was super. Lekker relaxed en niets gedaan, heerlijk!!!!
@elba; succes met de MMM! Kost volgens mij best wat energie ook. Goed bijtanken dus en geef er aan toe als je ook maar even denkt; pfff. In het begin voelt het vast overdreven, maar je hebt het toch nodig. SUcces! @Femmelepem; lekker even een andere omgeving, is niet verkeerd. Lekker uitgerust? Weer een nieuwe week begint vandaag! Vandaag was de deadline voor het inleveren van m'n cv voor m'n huidige baan. Ja, we zitten nu echt midden in de reorganisatie. Mijn functie veranderd niet, dus ik zal deze ronde niet boventallig worden. Over 3 jaar zal dat wel anders zijn, dus maar even goed netwerken en hopen dat ik al een andere leuke functie heb voordat ik dan boventallig wordt.
Ja, ik moet er aan toegeven. Wel lastig hoor. Je bent zo gewend om door te jakkeren. Gelukkig wordt je niet boventallig wup en over 3 jaar dan ziet alles er vast weer heel anders uit, dus sterkte met netwerken. Maar hoezo zou jij dan boventallig zijn en niet iemand anders?
Zo, ik ben niet de enige drukke kip hier. Ik hoefde maar 2 pagina's te lezen. Wat een rust in het kippehok.... Is dat een goed of slecht teken? Evelyn: leuk weekend gehad? Wat een romantiek allemaal bij jullie; heeeeeerlijk. Geniet ervan. Sprokkel: wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt voordat je je weer helemaal jezelf voelt. Ik hoop aan de ene kant dat er niets uitkomt bij de ha, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn als je wist wat er aan de hand was, een pilletje kreeg en dan: hop...over! In ieder geval een fijne vakantie. Wanneer ga je weg en waar naar toe? (Of had je dat al gezegd en heb ik er overheen gelezen?) elba: he bah, toch de MMM. Veel zucces meid en hopelijk duurt het niet lang voordat jullie wens in vervulling mag gaan. Femme: klinkt goed zo'n weekendje "oppassen" Wup: wel prettig dat je van te voren weet dat je over 3 jaar (misschien?) wel overtallig bent. Heb je ff de tijd om op je gemak ergens anders naar uit te kijken. Nanette: hoe gaat het met jullie? Mykelti en c 78: nog steeds volop aan het genieten? Goofy en Alex: hoe gaat het met jullie? A kan nu echt goed kruipen en wordt steeds sneller. De katten moeten soms maken dat ze wegkomen want die vindt ze echt reuze-interessant. Ze begint nu zelfs af en toe al haar beentjes te strekken. Zo'n grappig gezicht; hoofdje naar beneden en kontje omhoog. Soms denk ik dat ze zelfs een koprol maakt, maar dan kan ze zich toch in evenwicht houden. Ook de box en het bedje staan nu op de laagste stand, want ze had ontdekt dat het erg leuk was om de rand vast te pakken en dan op haar knietjes te gaan zitten. Volgens mij duurt het niet lang meer voordat ze zich optrekt. En haar eerste tandje komt er ein-de-lijk aan. Begon me al af te vragen of ze nog kwamen , maar ze heeft daardoor nog wel een echt baby gezichtje; dat wordt toch anders als er eenmaal tandjes zijn. En dan wordt het ook oppassen met de bv (au!)
@Twijfel Dat gaat allemaal de goede kant op zo te horen. Fijn! Je houdt het lang vol met bv, goed zeg. De meeste Nederlandse moeders stoppen met 3 maanden geloof ik. @Nette Peek-a-boo! Hoe gaat het met je? @Mykelti Lekker aan 't genieten van Hugo? @ego Met mij alles goed. Het gaat hard nu. Lichamelijk wordt het af en toe allemaal iets minder comfortabel en ik zie eruit als iets dat een ventiel heeft en ik heb erg weinig om aan te trekken, maar ik klaag niet. Nog 2 maanden en dan ben ik eindelijk mama. Een onwerkelijk idee en dat zal ook wel zo blijven tot het echt zo ver is. "Snukkelpukkie" is lekker beweeglijk en ik geniet daar intens van. Morgenochtend weer controle bij de gyn. Ben erg benieuwd hoe groot ie nu is!
@twijfeltje.. en wat gaat het dan allemaal ineens snel he.. Zo is dat baby zijn er vanaf.. Maar ook mooi om te zien hoe zo'n meiske zich aan het ontwikkelen is.. @lexie.. peek-a-bo.. ik schrok me rot Ja die laatste lootjes trekken nogal wat van je lichaam (en geestelijk toch ook wel) Ben blij dat je zo aan het genieten bent! En niks zo lekker als na al die maanden eindelijk weer in een trui die niet formaat tent is Met mij gaat het allemaal wel goed.. Reuze druk deze week, maar dan had ik maar een vak moeten leren Morgen tot vrijdag op kamp met de brugklassen... Dus even zonder man en kinderen.. Ga ze wel missen..(erg ben ik he.. ik heb gewoon heimwee naar mijn dochter. Toen Mijn man en ik samen waren waren dit soort dingen geen punt.. Maar zonder mijn meiske.. arghhhhh ik ben de muts der mutsen geworden) Verder ben ik druk op zoek naar mijn witte broek.. geen idee waar dat ding ligt (het is de enige broek die ik bezit) Dus als iemand weet waar hij is.. graag retour naar mij voor morgen
@Nette Kan me voorstellen dat je je meiske gaat missen hoor. Daar ben je toch mama voor? Nou sterkte morgen met die brugpiepers op kamp. Je mag mijn witte broek wel lenen, die pas ik toch niet meer.
Hey dames, daar ben ik weer! We hebben vandaag de uitslagen gekregen van het potje van VL en mijn bloeduitslag. Alles was goed, kwaliteit van VL was zelfs boven de norm. We hebben ca. 35% kans om spontaan zwanger te raken. Nu is de keuze aan ons. Als ik doorverwezen wil worden naar de gyn dan kan dat, maar als we willen wachten is dat ook prima (gezien het percentage). VL wil liever nog een half jaar wachten en denkt dat het wel komt, maar ik zit nog te dubben. Eenmaal in het ziekenhuis is het zo klinisch, maar je wil ook graag... Twijfel, twijfel, twijfel.... Liefs, Ego berichtje, excuses, ga snel bijlezen
@Lovelybabe Nou da's in ieder geval goed nieuws! Alleen maar mooi toch? Je moet natuurlijk zelf doen wat goed voelt, maar als je zo'n grote kans hebt om spontaan zwanger te raken zou ik nog een half jaartje uit de MMM blijven. Ik weet niet hoe gericht jullie geklust hebben in dit afgelopen jaar, maar misschien is het een idee om ovutests te gaan gebruiken? (Weet niet of je dat al deed.)