@Wup: Ik hoop ook dat het niet nodig is en je gewoon lekker zwanger bent! @Evelyn: Super nieuws, meid. Fijn zo'n actief kleintje... Hier dus mega druk: we hebben kamer van zoonlief nu eindelijk klaar, dit weekend gaan we de meubelen in elkaar steken en dan kan ie daar slapen. Hij kijkt er al lang naar uit en kan bijna niet wachten. Ik kan dan weer niet wachten om daarna aan de meidenkamer te beginnen, lekker fuchsia en roze. Nu slaapt Anne-Fleur nog op onze kamer, dus het wordt wel eens tijd. Verder heb ik zojuist de traktaties gemaakt voor school van dochterlief. Morgen wordt ze al 9 jaar... de tijd gaat veel te snel... En ik ben in blijde verwachting van een neefje. Elke dag kan hij nu geboren worden en ik mag bij de bevalling zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel wat zenuwachtig ben nu. Twee andere meiden de wij kennen en net zoals mijn zus op 22 juni waren uitgeteld, zijn beiden al bevallen, van Lars en van Wannes. Op zo'n moment besef je dat het dichter bij komt en dan komen de kriebels. Elke keer de telefoon gaat, spring ik omhoog Hopelijk blijft ie niet zitten tot eind volgende week, want op 1 juli vertrekken wij op vakantie naar de Provence. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd daar nu nog niet naar staat en ik voordien dus nog massa's werk te doen heb. Oudste dochter heeft momenteel ook examens en dat is ook nog eens extra spannend. Ze heeft hierna het eerste jaar van de middelbare school erop zitten... Nou, dat was het weer. Het was een hele tijd geleden, schrok er zelf van. Ik hoop nu weer wat vaker te kunnen bijlezen (wishful thinking...) *hugs*
Elba, heel veel succes vandaag!!! Evelyn, wat fijn dat het zo goed gaat. Alex, ik ben elke keer verbaasd hoe ver je al bent, bijna 32 weken!!! Alles geregeld? Nette, hoe was het kamp? Kel, hoe gaat het met jou en Hugo? Karen, leuk zo met je huis bezig! Kan me voorstellen dat je het tijd vindt worden dat Anne Fleur haar eigen kamer krijgt. Hier gaat het goed! Zaterdag is de grote dag , dus daar erg druk mee. Met de kleine meid alles prima. Lekker pittig ding, pfoe , daar krijgen we nog heel wat mee te stellen . Ze wordt ook al echt een boefje...poezenstaarten en snorharen favoriet . Ze staat de hele dag, nog niet los, dus de eerste stapjes zullen ook niet al te lang meer op zich laten wachten. Time flies!
@Karen Wat een spannende tijd! Maar ook leuk. Vergeet niet in alle drukte ook af en toe even stil te staan en te beseffen hoe rijk je bent met je gezin, met alle drukte die erbij hoort. En bijna op vakantie, wat heerlijk! @Meijke Ik deel je verbazing. Ja, alles geregeld. Wat is er zaterdag? Sorry, niet meegekregen. Oh jee, arme poezels! Dat wordt nog wat als ze er achteraan kan rennen... Gisteren een gesprek gehad met 2 psychologen van het ziekenhuis. Omdat ik AD slik is dat standaard procedure. Moest weer m'n hele verleden uit de doeken doen, pfff... Ondanks dat ik nu stabiel ben, willen ze toch in de tijd na de bevalling een vinger aan de pols houden. Gewoon voor de zekerheid en ik vind dat eigenlijk wel goed. Als je bedenkt hoe vaak vrouwen emotioneel labiel worden na de bevalling en in sommige gevallen zelfs hele rare dingen kunnen gaan doen, zou het eigenlijk standaard procedure voor iedereen mogen zijn.
Eens Alex! De begeleiding na een zwangerschap beperkt zich tot de VK die een paar keer langskomt. Ik ga zaterdag trouwen
Ohhhh! Leukleukleuk! Ben je al nerveus? Wat ga je aan doen? Ik ben gek op bruiloften. Tell me everything!
Wens je alvast een hele mooie dag!!!! Bij ons is het in september zo ver.... Is wel spannend he? Geniet ervan meid!!!!
meijke.. at spannend leuk leuk leuk! Twijfeltje en karen een heerlijke dikke knuffel terug.. lexie wat goed dat ze de vinger aan de pols houden en dat jij daar voor openstaat! stoere mama krijgt jou kleintje straks Wup ik duim ook heel hard dat je dat allemaal niet nodig hebt. Kamp was geweldig leuk! Team dat mee was was zo gezellig. belde ik mijn dochter.. zegt ze "ja love you to.. nou hier is papa ik ga spelen" auw
Meijke heel veel plezier en geluk gewenst zaterdag! Hoop dat het een hele mooie dag wordt. Alex wat goed dat ze je nog in de gaten houden ook na de zwangershap. Wilde dat ze dat bij mij gedaan hadden. Nette: Wat fijn dat het kamp zo leuk was. Ik denk dat je man stiekem je enige broek heeft weggegooid. Tijd voor een nieuwe? Evelyn: fijn om te lezen dat het nu weer wat beter gaat met je en dat de combinatietest zo'n goede uitslag gaf. Super. Mykelti: hoe is het met de kleine Hugo en zijn vriend giraf. Leuke foto van hem. Lekker aan het genieten meis? Ego: Vandaag naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de gyn. Hoefde er niet eens om te zeuren. kreeg hem gelijk mee. Hij vond dat mijn cyclus ook nog steeds niet goed en waarschijnlijk nog steeds pcos heb. Daarnaast ben ik nog steeds heel erg angstig voor de bevalling, dus eens praten met de gyn die mij toen behandeld heeft en over de eventuele mogelijkheden of conseqeunties kan ook geen kwaad. Ben blij dat ik die stap genomen heb. Kan zelfs 11 juli al terecht! Voor de rest gaat hier alles prima. Lars is een grote jongen die het liefst heel de dag door hopt. Vooral naar de wasmachine en gang zijn favoriet. Voor de rest is hij heel vrolijk, onderzoekend en af en toe behoorlijk ongeduldig. We lachen ons kapot met hem. Hij eet als een bouwvakker. En slaapt als een os. Kortom wij zijn blij met de kleine man
He, naan, fijn dat het kamp zo leuk was. Kort aan de foon is een goed teken lijkt mij. He alex, goed dat ze je in de gaten houden. Waren ze wel aardig. Ik denk niet dat je wat krijgt hoor, dit heeft toch weinig met je verleden te maken maar het kan nooit kwaad. Ik had een postnatale depressie en ik moest echt zeuren voor hulp en op een wachtlijst enzo, niet echt bevorderlijk. Maar ik hoop dat jij het beter hebt en niets krijgt van zoiets. He Femmel, goed dat je naar de ha bent geweest! Zo'n voorgesprek met de gyn kan geen kwaad lijkt mij en misschien kan hij iets aan de pcos doen. Wat is gebruikelijk daarbij? In elk geval goed dat je bent geweest en fijn dat je niet hoefde te zeuren! Meijke, Trouwen leuk! Alvast gefeliciteerd met jullie voornemen. Ik duim voor je voor zaterdag een mooie dag, mooi weer enzo! He, Karin, sterkte met de bevalling van je Neefje. Spannend hoor. Mooi dat je dat mag mee maken maar waarschijnlijk ook heftig! Zet hem op!!! En sterkte met wachten Hier wezen iuien. Het viel mee. Wel raar idee om een beetje om te hangen in het ziekenhuis om bevrucht te worden. En dus ook vrij te hebben voor dat doel. Raar maar ja. Wel mooi natuurlijk. Dat inspuiten vond ik maar pijnlijk. Maar dat kwam door de eendebek, ik was daar nooit al echt een fan van. Maar goed het is voor een goed doel! En nu spannend dus. Willen jullie mee duimen, bidden en kaarsjes branden? Toch wel spannend nu. Hou jullie op de hoogte.
Dat is inderdaad goed, Alex. Vroeger had ik al eens verteld dat ik borderline heb (gehad heb, ben nu best wel stabiel) en veel in opname ben geweest. Er is met mijn therapeuten veel gepraat over zwanger willen worden, zwanger zijn, moeder worden en moeder zijn... en dat was maar goed ook. Maar alles is hier tot dusver heel goed verlopen, de stabiliteit heeft er absoluut niet onder geleden... Dus, Alex, het komt allemaal wel goed, hoor meid... maar het is wel fijn zo'n houvast achter de hand!
@Elba Ik lees nu pas je onderschrift... een "zoertje", haha! Uiteraard duim ik voor je. Hoogste tijd dat het lukt! @Nette Awww... is je kleine meid al zo groot aan 't worden dat ze best een paar dagen zonder je kan. Is even slikken he. Maar beter zo dan omgekeerd toch? Dan zou je je maar bezwaard voelen om weg te gaan. Fijn dat het kamp zo leuk is geweest! @Karen Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het bij mij allemaal goed zal gaan hoor. Toch ook heel goed om te horen dat jij stabiel gebleven bent. Het zou toch ook wel heel gek zijn als ik weer in een gat val terwijl mijn grootste wens juist is uitgekomen, maar ja, de menselijke psyche kan rare kronkels maken. @Femmele Goed dat je zo snel al terecht kan bij de gyn! Als je zo bang bent voor de bevalling, kun jij misschien dan ook een gesprek aangaan met de zkh psych? Gezien jouw ervaringen lijkt mij dat helemaal geen overbodige luxe. Wat heerlijk dat Lars het zo goed doet zeg. Het zonnetje in huis dus. @Meijke Nog één nachtje slapen! Spannund!
Ik heb zo'n weirde droom gehad vannacht... Ik droomde dat je het handje van ons snukkelpukkie door mijn buik kon zien. Ik zei tegen m'n lief "Moet je eens kijken!" Toen sloeg de verwondering om in schrik, want toen ontstond er een wondje op die plek en opeens kwam hij uit mijn buik gekropen zoals een vogel uit een ei. Ik dacht nog "Het is nog te vroeg!" en ik ving hem op. Hij was er slecht aan toe, bewoog niet en was zo dun als een twijgje. Ik schreeuwde dat hij hulp nodig had en m'n lief deed niets, alsof het al te laat was. Ik wist dat zwangeren raar kunnen dromen, maar dit was wel erg heftig zeg.
Ohhh Alex, naar zijn deze dromen hè? Ik heb nagenoeg dezelfde droom gehad, maar bij mij bleek hij uiteindelijk een draakje... Gelukkig zijn deze dromen volledig ingegeven door je hormonen en is er niets van waar! Jij gaat gewoon over een week of wat je kereltje vasthouden! En goed dat ze je in de gaten houden, geeft toch dat beetje meer zekerheid, een stok achter de deur.
@Elba: ik duim voor je! Zwem zaadjes zwem! @Nette: fijn dat het kamp zo leuk was, maar idd wel even slikken als je dochter je dan zo overhandigt aan je man...maar beter dat dan dat ze dikke tranen met tuiten huilt omdat je een paar dagen weg bent, toch? Verder nog leuke dingen in het verschiet? @Karen: wat goed dat je de borderline onder controle hebt, petje af! @Femme: goed zo'n gesprek met de gyn. Dan weten jullie gelijk waar je staat en wat je kunt verwachten of niet. Toch een extra stukje zekerheid. @Meijke: alvast gefeliciteerd!!!!! Geniet ervan en hopelijk werkt het weer mee! Wat gaan jullie allemaal doen? Sorry als ik dat al een keer gevraagd heb...gaatje in mijn geheugen... Hier alles goed. Hugo is in 3,5 week tijd 6 cm gegroeid. Vroeg de arts of de eerste meting wel klopte...ja, want we hebben er beide keren bij gestaan en ik op 2 dagen gemeten, door 2 verschillende mensen. Hij was ook 6 ons aangekomen sinds zijn geboorte, dus gaat prima. Denk dat zijn lengte nu zo hard gaat omdat hij toch zijn papa achterna gaat...die is 1,95 dus hij heeft nog even wat te gaan. Hij heeft ook flinke kolenschoppen, dus dat zit er dik in...
Maar hij is ook een draakje, dus dat slaat nog ergens op. Jee, 6 cm gegroeid al, dat gaat inderdaad heel hard. Hij heeft nog tijd zat om z'n vader achterna te gaan, maar blijkbaar heeft ie haast.