Alexandra, wat een moeilijke beslissing zal het ook voor haar zijn! Wat lijkt het me moeilijk als ik in haar schoenen zou staan... Ik kan nu ook echt niet zeggen wat ik zou doen, ik kan het me echt niet indenken. Wat moeilijk zeg!! Waarschijnlijk heeft ze het zelf ook niet direct zo besloten en zal ze alle opties vast wel 100000000 keer langs zijn gelopen. Het is natuurlijk niet iets waar je zo maar voor kiest... Omdat ze zelf ook ervaren heeft hoe niet vanzelf zwanger worden kan zijn en hoe het is om voor een kindje te zorgen denk ik dat ze een weloverwogen beslissing heeft genomen. Moeilijke situatie zeg! Hoe is het verder met je??? Alle controles nog helemaal goed?? Hier is een drukke tijd aangebroken met de zomervakantie erbij! Nog 2 weekjes en we gaan zelf ook op vakantie. Ik heb er erg veel zin in, alleen het idee dat ik direct daarna ook al weer aan de slag moet staat me nog steeds een beetje tegen. Ik heb nog niet echt zin om al weer aan het werk te moeten! Maarja, nog niet te veel bij stil staan en eerst genieten van de vakantie De kleine man doet het goed. Hij groeit goed en eet en drinkt zoals baby's doen. Hij is zo veel rustiger en meer relaxed dan zijn zus. Wat een verschil zeg! Het wordt me nu pas duidelijk wat een impact die Koemelkallergie eigenlijk had op het leven van een babytje. Morgen heeft hij wel zijn 1e afspraak bij de fysio (kun je schijnbaar niet vroeg genoeg mee beginnen). Hij overstrekt erg veel, wil niet in de komma houding zoals ze dat noemen en niet op zijn buik liggen. Ik ben benieuwd wat ze kunnen doen...
Aaarrgghh ik moet even mijn frustratie kwijt. Ik zat net te chatten met een vriendin die nog maar pril zwanger is en zij doet zo vreselijk makkelijk over dingen die potentieel schadelijk zijn voor het kind. Ze blijft gewoon sushi eten omdat ze anders 'niet te genieten is als ze het laat staan' en verschoont gewoon een kattenbak. En dan het non-argument van 'als je op straat loopt kun je ook overreden worden'. Ik word hier ZO pissig van! Ik heb maar heel eerlijk gezegd dat dit onderwerp bij mij een gevoelige snaar raakt en dat ik het onderwerp laat rusten voordat ik vervelende dingen ga zeggen. Ben ik dan aan het 'overreacten'? Ik kan het echt niet hebben als mensen zo laconiek zijn over potentiele risico's terwijl ik !#$@%^ 3,5 jaar bloed, zweet en tranen vergoten heb om dit wonder mee te mogen maken! /tirade uit @C78 Fijn dat je mannetje het zo lekker doet! Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van 'overstrekken' en 'de komma houding'. Wat houdt dit precies in en wat voor gevolgen heeft dat? Lekker hoor, over 2 weekjes op vakantie. Gewoon lekker gaan genieten en nog niet aan werk denken! Met mij gaat het verder prima. Ik ben wel moe, benauwd, kortademig, hartkloppingen, slecht slapen en ook af en toe wel last van mijn buik, maar het zijn allemaal dingen die erbij horen dus ik neem het voor lief. Laatste controle was ook weer helemaal goed. Op de echo foto stond een termijn van 35w1d terwijl ik op dat moment 33w1d was, dus dat is wel weer frappant omdat ze me aan het begin juist hadden teruggezet. Gyn zei er niks over en zei dat het keurig op schema was. Hoe is 't verder met alle kippies? Het is hier stilletjes de laatste dagen.
Oh ja, vergeet ik nog te vertellen. Ik heb met mijn stiefzusje gesproken om toch nog even te peilen hoe ze erin staat. Ze heeft al een paar gesprekken gehad en er wordt ook nazorg voor haar geregeld, dus ik denk niet dat ik er nog iets aan toe te voegen zou hebben. Ze heeft er goed over nagedacht en ik heb maar respect te hebben voor haar beslissing. Het wordt een moeilijke dag voor haar morgen, dan gaat het gebeuren... Ik kan niets meer doen dan er voor haar zijn.
@Alex: moeilijke situatie voor je schoonzus, maar zoals je zelf zegt, zal ze er bijzonder goed over nagedacht hebben. Blijft k*t voor alle betrokkenen... En over dat té reageren, dat heb ik ook gehad, maar da's soms zo moeilijk aan de kant te zetten, maar wel nodig uit zelfbescherming, anders word je nuts van de zorgen om een ander, maar herken het dus zeker wel. Hier een collega die haar zoontje van 7 maanden alles geeft, dus ook ijs, pannekoeken etc. Moet iedereen voor zich weten, maar is niet mijn ding. Geen vergelijk, maar wel een ergernis... Super dat het naast al je klachten goed gaat en dat je geniet! Heb je nog een nieuwe foto? @C78: wat heerlijk dat het nu zo goed gaat! Kan me idd voorstellen dat je geen zin hebt in werk...brrr...kijk er nu ook al tegenop. @Elba: jakkes, dikke kus @Nette: voor jou ook nog een... Hugo wordt zo leuk en hij is zooo bijdehand. Probeert al te draaien en soms lukt het al van buik naar rug en andersom bijna. Hij lacht sinds deze week, alleen zijn geluid en glimlach nog niet samen, dus even foto van glimlach en filmpje van Woody Woodpecker... Filmpje: Lachen 9 juli 2012 - YouTube
Oh enne, mijn hubby heeft een baan aangeboden gekregen, in België! De laatste papieren die hij heeft aangeleverd moeten nog gecheckt worden en dan kan het contract getekend worden! Wordt wel een beetje spannend en hectisch de komende 8 maanden, want hij heeft een proeftijd van 6 maanden dus dan blijf ik hier werken 3 dagen in de week. Maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen. Contract is voor 3 jaar, dus voorlopig weer zekerheid.
@Mykelti Wat een leuke foto van Hugo! (Filmpje kijk ik zo even.) Wat een heerlijk hummeltje om te zien. Wat goed dat je hubby een baan heeft! Die proeftijd is gewoon een formaliteit, dat komt vast helemaal goed.
Hoi Lieve lieve kippetjes, Ik ben jullie echt allemaal niet vergeten maaaarr........ Druk druk druk.pfff de tijd vliegt. Rick is alweer 4 en halve maand. Het is een heerlijk mannetje maar wat gaat de tijd hard voor je het weet is er weer een maand voorbij. Ik ben intussen natuurlijk ook alweer aan het werk(was ik maar rijk en niet zo knaphahahahahahaha)Ik vind mijn collega`s heel leuk hoor en mijn werk ook maar ik wil zo graag bij mijn gezin zijn maar ook wij hebben de centjes heel hard nodig. Vandaag schoot onder mijn werk ineens in mijn hoofd hoe zou het met Alex zijn dus ik moest net wat rekeningen betalen en dacht nu ga ik er gewoon ff tijd voor maken duss vandaar dat ik na geloof ik 3 mnd ineens toch weer voor bij glip. Jullie zijn echt nog niet uit mijn hoofd en ik heb niet alles terug gelezen excuus echt geen tijd voor maar zoals ik al eerder schreef gun ik jullie allemaal het beste en ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat. en het eerste wat ik zag was een foto van Hugo hahahaha daar word een mens blij van wat een lekker ventje.nou meisjes geniet van het leven want de tijd vliegt ik ga proberen in het weekend wat terug te lezen om te kijken hoe het met jullie allemaal gaat. Hier gaat het lekker. Rick weegt ruim 7,5 kilo Ruben is 4,5 jaar heeft vorige maand een operatie gehad aan keel en neusamandelen en is daar erg van opgeknapt. Oudste zoon geslaagd voor VMBO-tl die gaat nu Havo doen en dochter lief met super cijfers over naar 2 VMBO-tl dus wat wil een mens nog meer. Sorry voor dit bliksem bezoek iedereeneen dikke kus
Hey Jolanda, wat fijn je weer voorbij te zien komen! En wat lief dat je aan me moest denken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je liever nog lekker bij je gezinnetje was gebleven. Zeker wanneer je werkt vliegt de tijd helemaal voor bij he. Wat super dat het met alle kids zo goed gaat en gefeliciteerd met je geslaagde zoon!
pfff wat erg allemaal, ja mijn enige gedachte is als ze maar geen spijt krijgt. tranen rollen over mijn wangen maar ook ik zit nog vol met hormonen maar wat een moeilijke beslissing voor die arme meid. Heeeel veel sterkte allemaal xx
thanks alex ja jij al bijna 35 weken time flies. ben zo benieuwd hihi. Ik zal eens proberen of ik een foto van onze kanjers op de site krijg (ik blijf een hert met pctjes)
Hihi, het is gelukt! Je bent geen hert meer! Wat een leuke foto! Wat zul jij een trots moederhart hebben.
Dames, sorry, heb weinig tijd op moment..... heb sinds vorige week donderdag de moeder van mijn vriend hier.... zij is na 20 jaar relatie het huis uitgezet van haar vriend... zijn dus druk bezig om woonruimte voor haar te vinden... tussendoor probeer ik te rusten en mijn doktersafspraken waar te nemen. a.s. vrijdag krijg ik ook een 24 uurs EEG aangelegd, mijn hartslag gaat te snel ;( Door als deze stress voel ik me mega moe maar zij bezoekt gelukkig haar broer a.s. donderdag en blijft daar t/m zondag. Dus.... zo hebben mijn schat en ik ff tijd voor ons, mis ik heel erg op moment.... Voor de rest begint mijn buik goed te groeien ..... sinds de 5e week is mijn buik nu 7cm gegeroeid (Ik was al iets steviger voor mijn zwangerschap, dus ons kleintje had al lekker ruimte in mijn buik ) @Mykelti: wat een leuk kereltje, leuke foto en film en gefeliciteerd voor je hubby super dat hij een nieuwe baan heeft gevonden!!!! @Alex: Jesses wat moeilijk, kan je zus wel aan de ene kant begrijpen. Hoop alleen dat ze er later geen spijt van krijgt. Mijn ma stond 33 jaar geleden voor dezelfde keuze en heeft het gedaan en had later heel veel spijt. Je zus moet dat doen wat zij kan verantwoorden.... het is en blijft een moeilijke beslissing en ik wens jou maar vooral haar heel veel sterkte alle anderen kippies: KNUF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Evelyn Wat een toestand zeg. Hoe kan iemand nou na 20 jaar relatie zomaar het huis uit gezet worden?! Stond het huis niet mede op haar naam? Dit kun je er eigenlijk allemaal niet bij gebruiken, maar ja, wat moet je he. Zorg goed voor jezelf, doe het rustig aan.
De fysio afspraak zit er weer op... Hij moet leren ontspannen! Ik ga met hem oefenen dat hij lekker zit als een soort bolletje. Hij moet zijn rug leren bollen. Verder vond ze dat hij het prima deed. Mykelti, wat fijn om te horen dat bij jullie ook alles goed gaat. Wat een leuk mannetje is hugo!
Jolanda4 wat een mooie foto, echt een plaatje jullie allemaal. Maar Mykelti, Hugo mag er ook zijn zeg, wat een kanjer! He Alex wat een lastige situatie allemaal van de abortus en van die onverantwoorde vriendin. Brrr, knap hoor hoe je dat oppakt! Hier gedoe op m'n werk, kon er nog wel bij. Het hele jaar doe ik het prima vind iedereen om op de laatste dag voor de vakantie te horen dat er geschoven wordt met de lessen omdat ze de bovenbouw toch niet met mij ziet zitten. Brr, ik baal hier enorm van. Met name om hoe en omdat ik niet zo goed weet waarom. Het gaat echt niet dramatisch slecht. De studenten hebben hun toets gehaald dus ik begrijp de paniek niet. Maar ik vrees voor m'n baan. Ik heb een jaar contract. En ik wil toch wel duidelijkheid. Want er komt ook iemand bij. En dat terwijl ik juist probeer zo min mogelijk te stressen ivbm. onze kinderwens. Ik baal.
Oh Elba wat een narigheid! Wanneer kun je meer duidelijkheid krijgen? Wij zijn op vakantie! Tot over twee weken!
Meijke, fijne vakantie!! Nou ik heb nog een contract tot april. Dus tot die tijd werk ik nog vrolijk verder want ik heb het wel naar mijn zin. Maar ik wil wel optijd weten of ik moet solliciteren. Fijne combi he, solliciteren en een kinderwens. Trouwens zit weer op el wachtbank. Maar wat een inseminatie from he.., deed zo'n zeer, had ook bloedverlies naderhand. Nou ja, tis voor een goed doel zal maar zeggen.
@Elba Lag je baarmoeder in een ongelukkige positie dat de IUI zo'n zeer deed? V.w.b. solliciteren en kinderwens, zolang je nog niet (zichtbaar) zwanger bent hoef je je daar niet druk om te maken. Zelf zit ik in de ww en had nog sollicitatieplicht tot afgelopen woensdag, want toen is mijn verlof ingegaan. Alsof er ook maar één werkgever is die een hoogzwangere in dienst gaat nemen in deze tijd... "Ja meneer, ik wil deze baan echt hebben, maar ik moet wel volgende maand bevallen." Right... Maar goed, ik vind het ook niet erg om thuis voor mijn kleintje te zorgen. Een belangrijkere baan bestaat er niet.
Meijke: fijne vakantie Elba: wat onzettend vervelend!!! Ik geef je even een hele virtuele dikke knuffel. Pff en dan ook nog misschien moeten solliciteren. Ik weet hoe vervelend het is. Maar om toch nog een positi verhaaltje te vertellen. Ik ben met 20 weken zwangerschap aangenomen op mijn oude werk. Dus ja het kan nog steeds.... Al hoop ik niet dat het bij jou nodig is. Alex: tjee wat gaat het snel bij jou zeg. Nu al met verlof. Kan je niet eens een foto posten van je enorme zwangere buik? Ben zo benieuwd. Hier weinig nieuws te melden. Lars doet het super. Is lief en vrolijk en lacht de hele dag door. Ik ben heerlijk aan het werk en vermaak me prima. Mannetje ook tevreden. Alleen zijn we allebei geveld door wat virussen afkomstig van ziekenhuizen en kinderdagverblijven. Balen maar na een paar dagen ben je er ook weer vanaf!