Ik ben jullie niet vergeten. Maar ben doodmoe, misselijk en moet nog werken en voor larsje zorgen. Desalniettemin ben ik blij. Blij met dit kleine wondertje
@Lexie: geweldig dat jullie nu thuis zijn! Lichamelijk is het zwaar een ks, dus lekker rustig aan. En wat een mooi kereltje! @Femme: hoe was je echo bij de gyn? Goed neem ik aan? Geniet er lekker van. @Goof: nog eventjes! @Nette: dikke knuffel @Jolanda: getver migraine.... Heb je al eens acupunctuur geprobeerd? Kunnen volgens mij heel goed de pijn wegnemen. Beterschap! @Evelyn: GEFELICITEERD!!! Jullie hebben iig heerlijk weer! Hopelijk hebben jullie intens genoten van deze mooie dag. @Twijfel: hoe is het daar? Hier alles goed, maar mega druk. Hugo is deze week 2x gaan wennen bij het KDV. Dikke tranen van mijn kant de eerste dag, maar Hugo had het prima naar zijn zin. Op woensdag is hij de enige baby en dan zit hij bij de peuters, maar daar wordt hij ook flink verwend. Hij heeft al een vriendinnetje, een pools meisje van 3 ofzo die net in NL is. Helemaal gek van hem. Hij is overigens het enige kindje dat BV krijgt op het KDV, dat vond ik echt opmerkelijk. Maandag weer werken...jakkes...helemaal geen zin in, maar zal wel weer wennen. Vorig weekend hebben we mijn man verhuisd en gisteren heeft hij zich ingeschreven in Bergeijk, dus zijn we officieel lattend... Wordt even zwaar de eerste weken, maar ook dat zal wel weer wennen. Ik ga dan iedere week op woensdagavond/donderdagochtend daarheen en meeste weekenden weer hier. Flink gereis dus, is bijna 2 uurtjes rijden. Met Hugo gaat alles prima. Net voor de laatst mogelijke keer samen naar het CB geweest om te wegen. Hij is nu 7080 gram en ongeveer 61 cm. Hij is ontzettend sterk en wil het liefst spelen op zijn buik. Dit kan hij al zo'n 20 min volhouden. Ook wil hij eigenlijk alleen maar zitten en hij kan al nagenoeg zelf rechtop zitten. Verder kletst hij volop en ook gillen ontdekt hij nu. Hij slaapt gemiddeld van 20/20.30 tot 4/5 uur en vanochtend tot half zes. Wel geweldig dat je je kindje steeds beter gaat leren kennen qua slaap hebben, wat er scheelt als hij huilt etc. Helemaal super! En het allermooiste compliment dat we telkens krijgen, is dat hij er zo heerlijk tevreden uitziet en dat hij zo wijs is. Hij kijkt iedereen ook recht aan en volgt ze op de voet. En dan ook nog even heerlijk breeduit lachen. Sinds vorige week giechelt hij ook. Mijn vader is sinds dinsdag weer thuis uit het revalidatiecentrum. Alleen zijn linkerhand is nog niet hersteld, maar boekt nog wel vorderingen. Nog even spammen
fijn dat het zo goed gaat kelletje.. Spannend de komende tijd.. Maar alles gaat wel up in vergelijking met pakweg een anderhalf jaar geleden.. Ik hoop dat jullie snel weer samenwonen en jullie draai in het verre buitenland P fem) bij die belgen kunnen vinden.. En wat een geweldige foto! Wat een manneke
Kel mijn vriendinnetje woont ook in bergeijk. Binnenkort eens daten als ik daar in de buurt ben? Nette hoop dat je niet te veel moeite hebt met mij. Ik had zo graag gewild dat jij het was die zwanger raakte en niet ik. Alex hoe is het thuis nu? Hier is het goed. Lars doet het super. Vandaag schoenen gekocht voor hem. Hele wijze stoere schoenen. We zijn naar de gyn geweest. Echo was goed. Rijstkorrel gezien met knipperlichtje. Afgelopen woensdag zelf gedaan en het was al een stuk groter. Dus groeide goed. Ondertussen weten mijn ouders schoonouders en collega's het al. Rest nog niet. Werk moest het zo snel weten ivm straling enzo.
lief dat je het vraagt femm.. Mar wees gerust Ik heb geen problemen met andere mensen die zwanger zijn.. Ik heb een probleem met dat ik het niet ben Maar lief van je
Ha kippies. Ik ben de komende dagen bij mijn schoonouders aan het logeren. Mijn lief gaat voor zijn werk naar Barcelona (soort internationale meeting van mobile app developers) en het is nog niet zo verstandig voor mij om alles thuis alleen te doen. Als ik had gewild was hij wel thuis gebleven bij mij, maar ik wil hem dit tripje niet ontzeggen. Overigens gaat alles goed met mijn heerlijke snukkelpukkie en zijn we een gelukkig gezinnetje. @Femme Gefeliciteerd met je rijstkorrelecho. Hoe moet dat nu eigenlijk met je werk, qua straling? @Mykelti Pfoe, het lijkt me best moeilijk om zo'n tijd apart van je lief te zitten, ook al zien jullie elkaar nog steeds regelmatig. Wat ontzettend fijn dat het met Hugo zo goed gaat! Dan kun je de rest ook weer beter hebben. Super foto trouwens, de tevredenheid spat er inderdaad van af! Ook fijn dat je vader weer thuis is en vorderingen maakt. Mooi gezegd! *knufs* @Goofy Hey je zou nog terug komen op je lappie gisteren! Inmiddels toch iets aan de hand? @Jolanda Hoe gaat het met je migraine? Je klinkt niet als een verwend nest hoor. De verdrietige momenten horen er ook bij. Het is lief van je dat je toch ook rekening houdt met de gevoelens van niet-zwangere kippies. Alleen al het benoemen ervan betekent zo veel... Ik zou ook ontzettend graag zien dat de laatste niet-zwangere kippies eindelijk ook goed nieuws mogen brengen. Het is jullie zo gegund!
Mykelti: zo, nu was het jouw beurt voor een monoloog. Wat een geweldig kereltje heb je. Heerlijk hoe hij in de camera kijkt. Kan me voorstellebn dat je er nog moeite mee hebt om te gaan werken. Hopelijk went het snel; en het latten ook. Bah, lijkt me allebei vreselijk. Femme: gelukkig is het helemaal goed met kleine Pluis Jammer dat je er zoveel last van hebt, maar dan weet je iig dat je echt zw bent; toch? Jolanda: hopelijk is je migraine over. Ik snap helemaal wat je bedoelt mbt afscheid nemen. Ik heb het ook hoor. Aan de ene kant trots dat ze groeit en nieuwe dingen leert, maar aan de andere kant kan ik daar soms ook weer erg emo over zijn. Ik probeer van iedere dag te genieten. Meijke: is er iets bijzonders aan de hand? Of alles gewoon even te veel? Alex: wat heerlijk dat je even met je kleine man naar je schoonouders kunt. En wat typisch jij om zo te reageren op het tripje van je man. Door je berichten heen, zie ik wat een prachtig mens je bent. Saskia: hoe gaat het met je? Het gaat hier op en neer, maar ik merk dat ik wel sneller emo ben dan anders. Kan om de kleinste dingen al janken. Lijkt wel of het nu dieper gaat dan vorig jaar toen we er middenin zaten. Gelukkig heb ik A (en de andere kids) waar ik vreselijk van kan genieten, maar juist dat is dan soms weer erg confronterend dat hij dat allemaal moet missen.
Lief dat je het vraagt en fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Heerlijk zoals je praat over je snukkelpukkie. Heerlijk jullie gezinnetje nu met zijn drieen. Hoop dat je man het nar zijn zin heeft in Barca en ik hoop natuurlijk ook dat jij je nog een klein beetje kan laten verwennen door je schoonouders. Met de straling zit het heel makkelijk. Overal waarbij je in de straling zou kunnen staan, daar mag je niet bij aanwezig zijn. Zoals Ok's, angio's(dotteren en bloedvaten zichtbaar maken met contrast), bepaalde doorlichtprogramma, zoals ERCP, colon onderzoeken. ERCP zijn galblaas opspuitingen en colon zijn dikke darm onderzoeken) Alle gewone foto's, ct's mri"s en echo's kan ik wel gewoon doen. Er blijft dus genoeg werk over voor mij.
@Twijfel, Pff jij hebt ook geen soepele moederschap, knap hoor dat je er toch zo van kan genieten! Is het probleem van je zoontje ook lichamelijk? En hoe gaat hij verder behandeld worden. Ik kan me ook voorstellen dat ik beter kan omgaan met de ks na een tweede bevalling. Misschien zelfs als het dan weer een ks is, dan is het zoiets van 'nou blijkbaar kan mijn lijf dat laatste stukje niet' en niet een gevoel alsof ik zelf iets verkeerds gedaan mbt bevalling (niet genoeg ontspanning etc). @Goof, tja dat klinkt inderdaad als de laatste loodjes. Ga je naar het ziekenhuis. Vorige x was je daar ook bevallen toch? Sterkte! Hoop snel mooi meisje in je armen. @Evelyn, Gefelicitaaaaaart!!! Je bent nu getrouwd he? Of volgende week vrijdag? We willen wel foto's zien hoor van die prachtjurk! Geniet ervan!!!! @Nanette, Ik sluit me aan bij Alex (zie hieronder) Dikke KNUFFFFFEL! @Mykelti, nou dat compliment dat hij er zo tevreden uitziet, is volkomen terecht. Wat een heeeerlijk mannetje!! Fijn dat hij het oed oet op de opvang, scheelt een hoop zorgen. En ook al goed nieuws mbt je vader, gaat allemaal de goede kant op @Femme, hoe reageerde iedereen? Levert het op je werk geen verdere problemen op? @Alex, fijn dat je weer thuis bent en goed dat je naar je ouders gaat even. Het is echt geen doen alleen na een ks. Die buikkrampjes, zoooo zielig! Let even op vitamine K, die is op basis van (noten!) olie. Ik heb die bij Robin meteen de prullenbak in gekiept toen ik door had dat ze daar de krampjes van kreeg. Idioot dat ze dat niet op andere basis hebben. @Saskia, KNUFFEL meid! Ga even lezen in het andere hok hoe het met je gaat. Alle anderen, dikke kippenhug
@Sprokkeltje: heeej een heel monoloog van jou, maar hoe is het eigenlijk met jouzelf? @Femme: wat super een goede echo! Gefeliciteerd meis! En wat toevallig dat er een vriendin in Bergeijk woont. Lijkt me heel leuk om eens wat af te spreken! In principe ben ik de komende tijd de donderdagen en vrijdagen in Bergeijk. @Twijfel: het is ook niet nix...dikke knuffel @Alex: heerlijk dat je je laat verwennen door je schoonouders. Geniet ervan. Vincent zal wel opkijken wanneer hij terugkomt, zo snel als die kleintjes groeien. Hoe is het met jou en de kleine man? @Nette: hoe gaat het met je kleine dramaqueen? Lekker op school? En hoe gaat het met je man? Brrrr morgen moet ik er toch echt aan geloven...
Moet je morgen weer werken Kel...? Met mij gaat het nog steeds goed. Weet dat ik er nog niet helemaal ben, maar dat zijn puntjes op de i. Het is nu vooral een kwestie van reserve bouwen voor wat drukkere tijden. Deze week is zo'n megadrukke en spannende week en ik merk dat ik er net niet genoeg energie voor heb. Moet dinsdag en woensdag belangrijke presentaties geven voor erg belangrijke mensen Maar hierna is het dan ook meteen rustiger en ik heb ook besloten weer even minder in mijn agenda te zetten...en...op zenmeditatie cursus te gaan. Heb ik aantal jaren geleden ook gedaan en is zoooo goed voor mij. Best moeilijk alleen maar stilzitten met zo'n wiebelkont Hoop dat ik over aantal weken echt kan zeggen dat ik weer de oude ben, maar 'the only way is up!' X
iedereen bedankt voor de lieve woorden. Met de dramaqueen gaat het wel goed.. Ze heeft voor het eerst op de rustigstoel gezeten op school... Dat vertelde ze me niet, dat hoorde ik van iemand anders.. Dus ik vandaag vragen zegt ze "ik denk dat V dat heeft gedroomd mama" dus ik "nou dan vraag ik juf wel even hoe het zit" mijn hooligan "doe dat maar niet" Ik vragen waarom "dan ben ik bang dat juf zegt dat het wel waar is" Maar toen kwam het hoge woord er uit.. Ze was bang dat we boos zouden worden (was ik niet.. ze maakte een grapje op een verkeerd moment.. Geen drama.. even leren dat dat niet kan) En ze is bang dat ze nu een stoutkind is.. Die schat.. Hoelang zou ze zich daar nog druk over maken Kelleke.. succes meiske.. Twijfel een knuffel Lexie laat je dan gelijk verwennen sprokkel.. denk om jezelf meiske en een geweldig plaatje jolanda ook fijn jou weer even te lezen..
Even een update; Ik ben vandaag weer voor echo geweest, 12 rechts en 9 links (ongeveer) Dus dat gaat prima! Ben blij, ik had nergens last van en dacht dat er bijna niks gegroeid zal zijn, maar dat waren weer es zorgen om niks. Vrijdag weer echo, begin volgende week vast punctie!
Nanette, veel plezier en succes met je dramaqueen, wat kan dat lastig zijn! Jeeej, jippee, wat goed dat klinkt echt heel veel 21, wat een score. Hopelijk wil het bevruchten ook wat goed gaan en het innestelen dan ook!!!!!! En dan weinig klachten. Spannend, zet hem op! Hier lastig gesprek met mijn man gehad. Vorige keer had ik een postnatale depressie. En ik wil dat nu voorkomen of verminderen in elk geval de kans verkleinen. Maar hij denkt er zo licht over en dat vind ik heel lastig want dan voel ik me niet gesteund. Ik wil misschien wel samen naar een therapeut om dat te voorkomen maar daar voelt hij niet voor. Ik vind het zo lastig. Ik kan niet echt op hem bouwen, in elk geval bij mijn vorige bevalling niet (nou schijnt dat wel vaker te zijn, maar toch). Ik heb zoiets van moet hij er dan niet bij zijn? Vind het zo lastig. Ik heb er gewoon niets aan. Maar goed dus op zoek naar een therapeut of zoiets. Maar geen zwangerschaps haptonoom want die snappen niets van een medische bevalling, daar zijn ze tegen, althans dat is mijn ervaring. En ivbm mijn keizersnede en eerdere ervaring denk ik dat het wel infuzen wordt ect.
@ Elba, een postn. depr. is niet niks meid, dus het lijkt me dan ook heeeel verstandig om hier iig allert op te zijn. Mijn schoonzus had het ook bij de eerste maar niet bij de 2e dus het kan ook zeker wel goed gaan!! Hoe is de relatie met de huisarts? Ik zal het met hem/haar overleggen, en evt geen borstvoeding zodat je medicatie kan krijgen. Samen naar een therapeut lijkt me ook niet echt nodig eerlijk gezegt, geloof ook niet dat Jippieman daar voor te porren zou zijn. Is je man niet bij de bevalling??? Dat zal ik persoonlijk niet fijn vinden. (maar misschien wel beter als je er toch niks aan heb....) Oh ja 21 follikels, daar zitten ook nog de kleineren bij, volgens mij iets meer dan de vorige keer, maar ze moeten ook nog doorgroeien dus het zijn vast geen 21 eitjes straks! (vorige keer 11 eitjes)
Oh, Jippiejee, hier word ik stil van... wat een prachtige woorden!! Ik wens jou uit de grond van mijn hart ook zo'n prachtig wondertje toe... maar inderdaad, Alexandra bewijst dat wonderen bestaan!! Keep up the faith!
Ik had al kennis gemaakt met Merlijntje op facebook, maar met deze foto's erbij, is het nog duidelijker... wat een scheetje!!!
Ik zit hier echt met verwondering te kijken naar die foto... wat is ie al veranderd, en alweer zo groot geworden... het gaat snel!! Maar euh, knap mannetje, hoor!
En als medemama van vier, ken ik het gevoel ook maar al te goed... afscheid nemen van zwanger worden, zwanger zijn, het gekriebel in je buik, bevallen en die kleine baby... en dit keer echt voor de laatste keer! Het is ook, vooral voor mij, accepteren dat ik ouder word en dat de tijd van zwangerschap en geboorte voor mij stilaan voorbij is. Ook ik ben trots op wat mijn kleine meid al allemaal kan, maar soms word ik weemoedig omdat het allemaal zo snel gaat... ik zou het wat graag wat langer willen vasthouden, maar ok, dat gaat niet... Het is moeilijk om dit inderdaad toe te geven als je ziet hoeveel moeite de mmm meiden hier moeten doen om zelfs maar een keer dit te mogen meemaken, maar je houdt die gevoelens toch echt niet tegen, hé...
HALLLLOOOOOOOOOOOOOOOO....................... Nee hoor nog niks aan het handje, dat wil zeggen, maandag wel overdag flink aan het rommelen geweest, maar de boys kwamen thuis en toen was het over........ @Karen en Twijfel, heel herkenbaar gevoel...... @Nanette, knuff!!!! @Kel moet je alweer gaan werken, wat gaat de tijd snel. @Sprokkel, fijn dat het bergopwaarts gaat. @Alex wat een mooi mannetje zeg....... @Jippieee ik ga voor je duimen meid!!! Iedereen die ik vergeten bent knuff.