Ha kippies! Hier alles goed. Inderdaad erg rustig op stok. Ik heb ook niet echt wat te melden, tenzij jullie tot in den treure willen horen hoe verliefd ik op Merlijn ben. Gisteren ben ik voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, voor zijn eerste vaccinatie. Vreselijk! Mijn hart brak om hem zo overstuur te zien... Hij heeft er de rest van de dag en nacht ook veel last van gehad. Koorts, veel huilen. Vanmorgen was het gelukkig weer over. Pfff... ik zie nu al op tegen de volgende inentingen. Verder ben ik weer begonnen met afvallen, want ik heb me een beetje laten gaan het laatste jaar. Kippenknuffel aan iedereen!
Het is hier idd erg rustig. Meeting: lijkt me erg leuk om jullie "in het echt" te ontmoeten, ik heb altijd alleen weinig tijd, maar als ik kan, dan kom ik zeker. Goofy: volgens mij ben ik helemaal vergeten om jou te feliciteren Sorry, daarom alsnog: Gefeliciteerd!!!! Is alles goed gegaan en kun je nu heerlijk genieten? Alex: zielig altijd he die inentingen; ik moet zelf ook altijd huilen Maar ja, het is wel goed om te doen, dus ik zet me er toch steeds weer overheen. Gelukkig zijn we er nu een tijdje van af. (Gisteren heeft ze er ook weer een gehad, maar tot nu toe gelukkig geen last van.) Ik lees graag hoe verliefd jullie zijn op jullie kleine man, dus kom maar op! Mykelti: hoe gaat het nu? Al een beetje gewend aan het nieuwe ritme? Femme: met jou en je beeb alles goed? Nanette: vorige week hebben we inderdaad (eindelijk) de uitslag gehad van G. Aan de ene kant zijn we er "blij" mee, maar aan de andere kant viel het toch enorm tegen. Hij heeft geen autisme, Adhd oid, maar ze zijn er achter gekomen dat hij een erg laag IQ heeft; nl 78 Dan zit hij op de score van zwakbegaafd Je snapt dat er al aardig wat tranen gevloeid zijn hier. De andere dingen die er uitkwamen, wisten we eigenlijk zelf al: hij is gevoelig voor sfeer en emoties van anderen en heeft een veilige omgeving nodig om het beste uit zichzelf te kunnen halen. Ook is hij erg perfectionistish, heeft hij faalangst en een laag zelfbeeld *zucht* Ik vind het zo zielig voor hem. Binnenkort hebben we een afspraak op school om verder af te spreken hoe of wat en of hij uberhaupt hier kan blijven... We worden met die gesprekken geholpen door ons contactpersoon van de GGZ, want eerlijk gezegd hebben wij geen vertrouwen meer in de school, aangezien ik voor mijn gevoel al 3 jaar tegen hun aan het vechten ben en zij me steeds het idee gaven dat ze het beter wisten omdat ze ervoor geleerd hadden en ik er niets van af wist. Nu blijkt dat ik het al die tijd wel goed had :x School dacht nl dat hij wel kon, maar gewoon niet wou, maar het blijkt dus precies andersom te zijn. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen, maar wij zitten zelf al aan speciaal onderwijs te denken. Ik denk dat hij daar veel beter op zn plek zou zijn. Heb ook wel vragen hoor, zo van "waarom nou wij weer?" en ik heb ook nog wat werk te doen mbt de school (en 1 juf in het bijzonder) te vergeven, want zover ben ik echt nog niet. Ik weet dat dat uiteindelijk moet en dat zal ook wel komen, maar heb het er nu even flink moeilijk mee en moet het weer een plekje zien te geven. Sorry een heel lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.
@Twijfel wat heftig allemaal zeg.....pfff ff geen woorden voor..... @Alex lekker aan het genieten dus..... @Nanette meis, hoe is het met jou nu? @Meijke gaat hard he.... Meiden het lukt me niet om hier vaak te komen nog, hier gaat het goed op het spugen etc na......mijn moedergevoel klopte weer en ook Lizan heeft een blokkade in haar nekwervel en haar midderif zit nog niet lekker.....dit waarschijnlijk door wederom de snelle turbo bevalling (uitdrijving) nu onder behandeling geweest van ostheopaat omdat mijn tovernaar manuele therapeute pas komende dinsdag kan of kon.... Verder is het echt genieten.....met mij gaat het ook goed.....sterker nog IK WEET WAT MIJN AANVALLEN ZIJN!!! Weten jullie nog dat ik die had??? Nou in de kraamweek kreeg ik ze weer.....mijn kraamverzorgster heeft er bij de dokter op aangedrongen dat er op suiker werd geprikt etc.....blijkt nu iid dat ik last heb van lage suikerwaardes, nu om het anderhalf uur een lange suiker nuttigen, en liever in bij het ontbijt 2 boterhammen ipv 3 en dan halverwege de ochtend nog een boterham om de spiegel beter op peil te houden. Vlak voor het slapen gaan een bruine boterham zodat ik de nacht goed doorkom...... Dus wat nou hyperventilatie/paniekaanval.....na bijna 2 jaar heeft mijn dokter me eindelijk gehoord! Met de andere kuikens gaat het goed, ze worden groot, de oudste gaat bijna naar school.....de middelste is een boef.....
Goofy: die kraamverzorgster is goud waard! Wat goed dat ze daar aan dacht en dat het dat idd bleek te zijn. Al die jaren last ervan hebben en het was gewoon op te lossen met een extra suikerklontje... Fijn dat dat nu ook bekend is. Wat fijn dat je zo lekker kunt genieten en de grote broers het ook. Wat spannend dat de oudste bijna naar school gaat; nog maar 3 maanden en dan is het al zover. Leuk hoor, dan begint er weer een heel nieuw tijdperk. Het is idd allemaal best heftig, maar ook daar komen we weer wel uit. Onze eerste prioriteit is hem gelukkig zien en met een gezond zelfbeeld.
Twijfel, pff, heftig, en zo zie je toch maar dat het moedergevoel altijd wel goed zit, en dat een school het niet altijd beter weet. Ik zou ook echt even tijd nodig hebben om school en juf te moeten vergeven dat ze niet verder hebben gekeken naar je kind, als individu, i.p.v. op de grote hoop een reactie die zovelen ouders krijgen. Speciaal onderwijs is waarschijnlijk wel beter voor G. Ik zie kinderen in onze omgeving, die helemaal opbloeien als ze daar eenmaal zitten, met welke reden dan ook. Eindelijk hebben ze dan het "juiste" plekje.. Sterkte met alle gesprekken..
Dat is inderdaad heftig twijfel! aan de andere kant is het goed om te weten wat er aan de hand is.. Zo kun je er beter op in spelen en ook je verwachtingen bijstellen. ik snap dat je met wrok zit.. Denk dat ik dat ook zou hebben.. Aan de andere kant.. vergeven geeft wel vrijheid he;0 wrok vreet jou op, niet de ander tegen wie je het wrok koestert. Dus als je het wrok kunt loslaten komt er in je hart weer ruimte vrij de je een stuk mooier kunt inzetten.. persoonlijk geloof ik dat bidden helpt En dan kun je ook bidden of ze het licht wil gaan zien (als je toch bezig bent) Ik schrok trouwens wel van de score.. ik hoop niet dat je dat erg vindt, want het is wel heel erg laag. ziujn ze er absoluut zeker van/ Kan het geen foute meting zijn? \ Pleegzoon van ijn broer heeft ook eens die score gehad, maar later bleek dat niet te kloppen. @all. ik kan haken! waarschuijnlijk hebben jullie het al op facebook gezien.. maar anders.. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/395308-trots.html hoezo trots
@goofke.. wat fijn dat ze weten wat er aan de hand is! geeft jou ook rust.. wel wat anders dan een paniekaanval1 @lex.. tuurlijk wil ik horen hoe verliefd jij bent
Nette, wat mooi deze woorden... om zeker te onthouden, niet alleen voor Twijfel, maar voor ieder van ons! Twijfel... hopelijk kun jij inderdaad je wrok een beetje los laten en vreet het jou niet op... hoe moeilijk dit ook is... sterkte!
Ik ben weer eens bij gelezen na lange tijd afwezigheid... ik kan wel beloftes doen, maar kan die toch niet waarmaken, dus doe ik ze ook niet meer... ik trek het simpelweg niet om hier vaker te komen... Hopelijk vinden jullie het wel nog leuk dat ik af en toe een keer kom aanwaaien en is er toch nog wat interesse voor mij of mijn verhaal... ik ben sowieso wel altijd benieuwd naar hoe het jullie hier vergaat, daarom breek ik hier af en toe toch wel eens in! @Femm: Wat een fantastisch nieuws om te horen dat toch alles goed is met de kleine uk... wat zullen jullie opgelucht zijn nu... geniet er vooral van!! @Nanette en Jippie: Voor jullie een hele dikke knuffel... woorden schieten echt te kort en ik weet ook niet meer wat te zeggen, vooral naar jou toe, Jippie... ik schreef het al eerder: ik voel je angst, je pijn en je verdriet en ik zou willen dat ik er iets kon aan doen! *knuff*
Mvl: heel erg bedankt voor je lieve woorden en meeleven. En ook voor je bemoediging. We krijgen idd van heel veel mensen te horen dat ze ervaring hebben dat kinderen opbloeien als ze naar speciaal onderwijs gaan. Nanette: dank je wel voor je wijze woorden, ik weet dat je gelijk hebt en moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het me zoveel moeite zou kosten. Ik blijf er zeker voor bidden, want ik kan het echt niet alleen. Bid je met me mee? Wb de score: hij heeft verschillende testen gehad. Op 2 gebieden scoort hij beter , maar de meeste zitten echt onder het gemmidelde. Ze hebben alles bij elkaar gedaan en daar zijn gemm van berekent. Zoals ik begrepen heb, is het de bedoeling dat ze 1x per half jaar of per jaar de onderzoeken opnieuw doen en evalueren, maar ik weet niet zeker of dat ook zo is. Heb jij verder ervaring met kinderen met deze score? Karen: ik doe mijn best om alles los te laten, want ik weet dat dat van me gevraagd wordt, maar het is niet altijd makkelijk. Er zijn dagen bij dat ik niet boos ben, maar als ik dan weer een mail van school krijg, dan merk ik dat dat toch niet echt meevalt. Ik vind het erg leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat en weet hoe het is als je niet veel tijd hebt. Dat gaat hier de ene keer ook beter dan de andere keer. Ik kreeg afgelopen weekend weer een mail van de juf waarin ze schrijft dat hij weer niet alles af had en dat hij niet te motiveren is. Ik was bijna op het punt dat ik het los kon laten, maar toen ik dit las raakte ik helemaal in paniek; ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn lijkt het wel. Zelfs nu ze weten wat er aan de hand is, blijven ze van hem verlangen dat hij presteert. En ook toch weer boosheid omdat ik het idee heb dat we niet gehoord worden en dat zn mn kind kapot maken. Hij zegt nu al van zichzelf dat hij domme hersenen heeft en dat hij toch niets kan . En dat terwijl hij er zelf allemaal nog niets van af weet. We willen het pas vertellen als we het met drog ogen en luchtig kunnen doen. Zo van:"iedereen heeft wel wat en jij hebt toevallig dit. Zo heeft God je gemaakt en dat is goed." Maar zover zijn we dus nog niet.
Loslaten is moeilijk, omdat je kinderen voorop komen bij alles. Als er iets is met ze, wat dan ook, komen ouders automatisch op voor hun kinderen. En dat is toch ook wel iets om trots op te zijn. Als je het heel makkelijk kon loslaten, is ook niet goed. Jammer dat de juf nog steeds niet lijkt in te zien hoe de vork in de steel zit, lekker handig ook zo via de mail Hopelijk kun je het snel luchtig en droog vertellen en snapt je zoon wat beter hoe hij is. Nu haalt hij zichzelf onnodig naar beneden. Sterkte met alles, en ondanks alles, geniet van je prachtige kwartet.
@Twijfel Wat naar dat je zoon er zo onder lijdt. Eerlijk gezegd zou ik er niet 'een ding' van maken richting hem. Dus niet refereren aan dat iedereen wel 'iets' heeft want dan maak je het belangrijk, denk ik. Ja, niet iedereen is even slim of even dom, maar dat is niet belangrijk in het leven. Daarom liever de nadruk leggen op alle goede eigenschappen die wél belangrijk zijn en die benoemen. (Just my 2 cents, if I may. ) Érg jammer dat deze juf blijkbaar niet receptief is voor de boodschap dat er van hem niet hetzelfde gevraagd kan worden als van zijn klasgenootjes. Heel begrijpelijk dat je er boos over bent. Deze juf heeft nooit geleerd te differentiëren in haar klas, iets dat een hedendaagse onderwijzer zou moeten kunnen. Helaas gaat het vaak zo en wordt van ieder kind verwacht dat het in die eenheidsworst past. Ik hoor het vaker om me heen. Zodra een kind om wat voor reden dan ook maar iets afwijkt van het gangbare, dan ontstaat er een situatie waarin de ouders lijken te moeten strijden voor een adequate benadering waar het kind zich prettig bij kan voelen. Maar wanhoop niet, want het gaat heus goed komen, ook al zul je er wellicht veel energie in moeten steken. Sterkte en succes ermee!
@Karen Tuurlijk moet je blijven komen, ook al is dat maar heel af en toe! Ik hoor (lees) graag hoe het met je gaat.
@Goofy Wat fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt! Goeie kv heb jij gehad zeg. En wat een suffe dokter... Jee, Lizan ook al een blokkade. Hopelijk is ze er snel weer vanaf.
En de prijs voor de wijste woorden gaat dit jaar naarrrrr: Netteeee! Erg mooi gezegd weer. Ik heb je eerste haakprojectje gezien op fb, knap hoor! En 't houdt je lekker van de straat, zo'n nieuwe hobby.
Lieve lieve kippetjes, Excuus excuus excuus. Ik ben zo lang niet op zp geweest Sorry het is niet dat ik niet aan jullie denk maar t is gewoon heul druk en werk en gezin ik hoop binnekort bij te lezen, Maar ik wil nu even een dikke knuf brengen en zeggen dat ik aan jullie denk. Xx
Yes ik heb een prijs gewonnen.. Wijste woorden van het jaar.. Yeahhhhhhhhhhh En het haken is grappig.. Vermaak me opperbest met mijn wolletjes.. @twijfel.. Ja een aantal in de klas... En dat is best pittig. Heb soms het idee dat ik tekort schiet naar hun toe. Het reguliere pakken ze niet op en vaak komt dat het gedrag niet ten goede, wat logisch is.. Vanuit hun standpunt bekeken. Maar dan zit ik ook wel eens met mijn handen inh te haar.. Eigenlijk sluit het huidige onderwijs niet aan op de behoeften van deze kinderen. Ze moeten allemaal in het basisvormings idee mee terwijl ze veel meer gebaat zouden zijn bij praktijkonderwijs..
Hier ff update Lizan en haar nekje: ik ben blij dat ik toch nog naar mijn manuele therapeute ben geweest, atlas stond gekanteld naar achteren, en stond scheef naar een kant. Verder stond er veel spanning op de maagstreek, wat vanuit de middenrug komt, waar de wervels niet goed staan. Ze is vorige week dinsdag geweest, na de behandeling lag ze al helemaal ontspannen op de beh bank. En ik had en heb zo'n ander kind thuis.....zijn er nog niet maar denk na 2 beh wel. Verder lekker druk hier. Ik voel me verder goed, Voel me veel sterker dan toen met Toine, hou me netjes aan mijn momenten met eten en een boterham vlak voor het slapen gaan, heb geen aanvallen meer gehad.