30+ kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door saskia33, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Kan iemand ons helpen.... wij zijn bezig met het uitzoeken van een babyfoon... we hebben ja nog ff tijd en willen gewoon een goede vinden... we zagen zelfs een Philips SCD5 25 en een Alecto DBX-88..... beide hebben die dingen erop zitten wat wij graag zouden willen hebben. Muziek, terugspreekfunctie, kamertemperatuur die zichtbaar is vanaf het oudertoestel etc. ....Die gene die recente ervaringen hebben met babyfoons, welke hebben/hadden jullie?

2. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Sas: Sterkte en ik duim voor jullie dat jullie toch nog zwanger gaan raken....

Mykelti: wat een lachebekkie ;) leuke foto

pfffffffff ben te moe om op iedereen te reageren, sorry, maar ik lees en leef met jullie allemaal mee.

Ik had gisteren de tweede accupunctuur ter voorbereiding van de geboorte en a.s. vrijdag heb ik weer een afspraak bij de gyn. Is de kleine dan weer veel gegroiet dan hebben we gesprek over een vroegtijdige inleiding. Ben benieuwd. Ik hou jullie wel op de hoogte.

een hele dikke knuffel en een hele dikke groepsknuffel (denk dat het daar weer eens tijd voor wordt ;) )

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh Saskia, wat verdrietig :(. Ik hoop dat deze TP toch goed uitpakt.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jippiejee, hoe gaat het met jou? Zag dat je een tijd geleden even afstand wil nemen, dus ik PB je maar niet. Er wordt aan je gedacht.

5. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Hey wat bijzonder, ben inderdaad al een hele tijd niet meer geweest en besloot net even een blik in het hok te werpen... Normaal was ik waarschijnlijk stilletjes weer weggeslopen, maar ik zie dat er aan me wordt gedacht, dat is heel lief en fijn!
    Het gaat opzich wel hier, maar zit een beetje met hetzelfde gevoel als Sas, moedeloos en bang dat het waarschijnlijk niet gaat lukken. (Hoop trouwens met heel mijn hart dat het toch gelukt is Sas!!!) Wij hebben dan wel nog 1 poging te gaan en 3 cryo's, maar ik kan me maar niet meer voorstellen dat het nu wel zal kunnen lukken terwijl we al terugplaatsingen hebben gehad van zeer goede kwaliteit, waarom zal het dan straks wel lukken? Ook de ivf artsen zijn minder positief dan in het begin, feit is ook gewoon dat de kans ook bij iedere poging afneemt. Ik weet niet hoe jij het voelt Sas, maar ik merk toch wel dat we wat gefrustreerd raken in waarom het maar niet lukt, echt een duidelijke oorzaak is er gewoon niet. Het doet gewoon heel veel pijn dat we er zoveel voor moeten doen en straks misschien met lege handen staan te kijken naar de 'rest van de omgeving'. Ik voel nu ook heel erg het Wij-Zij gevoel, wij zonder kinderen en de groep met kinderen. Overal om je heen gaat het om gezinnen, je kan geen reclame blok zien, geen tijdschift openslaan geen krant lezen of er is wel iemand (bn'ers) zwanger of heel gelukkig in zijn/haar gezin. (wat overigens geheel terecht is hoor, in geen geval een verwijt) Dan heb je sinterklaas etc etc Dan merk je hoe het gezin de spil in onze samenleving is.... en wij kijken er na... En dan misschien nog wel het meest frustrerende, bv Joran v.d Sloot maakt in de bak een meisje zwanger of dat soort oneerlijkheden WAAROM IN GODSNAAM MOET HIJ NU VADER WORDEN EN MIJN LIEF NIET???????

Nou ja hoe het gaat... met ups en downs, zeker niet slecht, maar het is wel moeilijk. Volgend jaar pas cryo-poging. Even rust en dan maar es afwachten hoe onze toekomtst eruit aat zien, wordt weer spannend!

Heeel veel liefs aan jullie allemaal!! En voor de geluksvogels onder ons, geniet van jullie gezin, het is zo kostbaar bezit en het is jullie allemaal gegund!!!

lfs Jippiejee

6. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Lieve sas en jippejee ik gun jullie ook zo het geluk van een gezinnetje, ik weet niet hoe het is maar kan jullie gevoel mij voorstellen, wat moeten jullie een hoop doormaken en ik hoop zo voor jullie dat het lukt. Ik duim voor jullie.......

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @femmel wat spannend wordt het de komende weken, hopelijk komt er niks uit en is jullie kindje gewoon gezond.

@ twijfel klinkt als een heftig gesprek, dikke knuff

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier voel ik mij prima, bijna geen klachten. Volgende week naar de vk en week daarna ws echo. Daar kijk ik nu wel naar uit.

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @evelyn wij gebruiken geen babyfoon en heb een krijgertje voor eventueel vakantie of als we op visite zijn.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mvl, wat heftig voor je dochter zeg, 3,5 week! Heeft ze dat vaker zo lang? En knapt het al wat op?

Femmel, die onzekerheid is kl*te, naar voor jullie. Nou we duimen dat je vrijdag niets hoort!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jippie, ik hoop voor jullie dat je niet met lege handen komt te staan. Dat de rust je goed doet en dat je in 2013 op die roze wolk mag klimmen. Wat moet het zwaar zijn :(. Sterkte.

12. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Lieve Jippiejee, zo herkenbaar wat je schrijft over Wij-Zij en over de ontzettende angst om kinderloos achter te blijven terwijl er eigenlijk geen duidelijke oorzaak is.
    Anderhalve week geleden hadden we hier Sint Maarten. In de wijk werden kleurplaten rondgedeeld die je dan achter je raam kon doen als kinderen bij jou konden komen aanbellen. Wij deden ook mee en aangezien we in een kinderrijk nieuwbouwwijkje wonen (sinds wij er begin 2010 zijn gaan wonen zijn er 30 kinderen geboren en van de 70 huizen zijn er nog maar 4 stellen kinderloos) belden er wel 20 kinderen aan. En ik had het wel moeilijk hoor met die kleine snoetjes met hun lampionnetje. Een van de meiden uit de straat waar ik mee hardloop vroeg: "Sas jullie volgend jaar ook?" en heb maar staan lachen als een boer met kiespijn.
    Wij gaan een eventuele vierde poging in bijvoorbeeld Gent met name doen om straks af te kunnen sluiten met het gevoel we er van alles aan gedaan te hebben. Niet meer zozeer met het gevoel dat het daar wel gaat lukken.
    Jippiejee jij hebt gelukkig nog een derde poging en uit je tweede nog een aantal cryo's. Ik duim voor je dat jij wel het geluk zal hebben daar zwanger van te worden.
    Heel veel liefs.

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh Sas wat pijnlijk die opmerking en dan ook al op zo'n pijnlijke dag. Wij wonen gelukkig in een kinderloze buurt buiten het dorp, geen lampion gezien. Hoewel ik het ook wel ontzettend schattig vind is het op dit moment wel fijn zo!

Het is nog niet voorbij hè Sas, ik weet dat je zelf niet in deze poging gelooft, maar je emmy's hebben in ieder geval even jouw vertrouwen verdiend voor dit moment, hoe het ook mag aflopen... Zoals Alex es tegen mij schreef (geloof dat Alex het was tenminste)it ain't over till it's over ! En daar had ze wel een punt vond ik toen!

Ik kan me ook het Gent verhaal begrijpen, ter afsluiting en misschien zijn daar antwoorden te vinden!
    Ik zit er nog aan te denken om naar Dusseldorf (Gent is echt niet te doen vanuit Groningen...) te gaan voor aanvullend onderzoek ook voor antwoorden.

14. saskia33

Ik geloof er inderdaad niet meer in. Sinds vanmorgen enorme koppijn, ook buikpijn en mijn Dolly Parton :) borsten zijn ook aan het verdwijnen. Vrees dat de Utro de ongesteldheid tegenhoudt.

Wat betreft afstand. Gent is voor ons ook ver weg maar we hebben al besloten dat we tijdens de stimulatie dan een week in Gent gaan logeren (meestal zat er tussen eerste echo en punctie een week). En dan proberen ook nog een beetje iets leuks te gaan doen in de omgeving.

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Nouja als je er dan toch bent kan je er ook maar het beste iets leuks van maken inderdaad! Weet jij al wat het gaat kosten daar?? zal wel een dure vakantie worden denk ik :cool:.

Balen van je borsten, geeft geen goede hoop hè... Hoe lang nog wachten? Ga je eerder testen? Succes/sterkte nog even, ben je aan het werk? Genoeg afleiding? bah wat een waardeloze weken hè die na de tp. Laat je het weten hoe het afloopt? Ik denk aan je!

16. saskia33

Ik geloof dat de behandeling tussen de 3000 en 4000 euro kost. Maar eerst waarschijnlijk intake en extra testen? die ook het nodige zullen kosten. We gaan ons in het nieuwe jaar maar eens oriënteren en inschrijven.

Ik heb gelukkig afleiding op mijn werk. Vrijdag is de bloedtest en ik ga zelf pas vrijdagochtend voordat ik naar het ziekenhuis ga testen (dan ben ik ten minste voorbereid).

Ik zal vrijdag laten weten wat de uitslag was.

17. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Jippie
    Yups, dat was ik van dat 'It ain't over till it's over'. Maar ik begrijp heel goed dat het niet zo voelt als je er middenin zit. Het is natuurlijk een eeuwig gevecht tussen hoop en zelfbescherming.
    Het zij-wij-gevoel ken ik natuurlijk ook. Ik vond en vind het ook zo vreselijk als er dan kinderen werden geboren bij van die "foute types" of mensen die niet beseffen hoe waardevol het is. Als je zelf kinderloos bent is dat vreselijk kwetsend.
    Ik hoor nu bij de 'geluksvogels', al is dat een relatief begrip, want ik heb het natuurlijk niet cadeau gekregen met letterlijk en figuurlijk bloed, zweet en tranen. Mijn lief zegt nu nog bijna elke dag tegen mij "We hebben een zoontje..." of "We zijn een gezinnetje..." Wij zullen nooit vergeten hoe bijzonder het is en ik hoop met heel mijn hart dat het jullie ook mag overkomen.
    Je bent weinig hoopvol omdat je al tp's van goede kwaliteit hebt gehad die toch eindigden in teleurstelling. Ik heb dat ook gehad, zoals je wellicht nog weet. De kwaliteit van het embryo zegt zo weinig, pin je daar niet op vast. Ik blijf voor jou hopen!

@Saskia
    Tegen jou wil ik hetzelfde zeggen. Helaas zit jij al in het stadium dat je verzekeringstechnisch 'uitbehandeld' bent. Jij hebt zo ongelooflijk veel pech gehad met je net-niet-cryo's. Ik hoop dat ze daar in Gent wat nieuw licht op kunnen schijnen. Zelf denk ik dat dat reden is om hoopvol te zijn, maar ik weet dat dat voor jou teveel gevraagd is. Toch is er ergens toch nog een sprankje hoop bij je, anders nam je de stap niet.
    Probeer inderdaad ook je ontspanning te pakken in Gent, als dat inderdaad je keuze gaat worden. Of wellicht overweeg je ook Düsseldorf?
    Wat zuur dat die buurvrouw zo'n opmerking maakte. Het geeft toch maar weer eens aan dat kinderen krijgen voor veel mensen iets heel vanzelfsprekends is. Toch wel erg naïef. Zelf hield ik er wel altijd rekening mee bij mensen, ook voordat ik aan kinderen toe was. Maar goed, er wordt natuurlijk vaak over gezwegen, een keuze die jij zelf ook hebt gemaakt, wat ook begrijpelijk is.
    Zelf ben ik meer het type dat er dan meteen een missie van maakt om de onwetenden iets bij te brengen. ;)
    Ook voor jou blijf ik heel hard duimen... *knufs*

@Femme
    Het blijven dus toch nog spannende dagen voor je... Hopen op geen telefoontje vrijdag. Maarrrr.... tot dusver is wel alles goed!
    Nu lekker rustig aan doen. Verwent je lief je een beetje?

@Evelyn
    Wij hebben een Luvion Platinum 2, dat is met beeldschermpje. Die heeft alles wat jij erop wilt hebben. De kwaliteit is goed en ik ben er tevreden over. Als je het beeld telkens aan hebt gaat ie wel snel leeg, maar je kunt 'm ook in de oplader houden. Het is niet één van de goedkoopste babyfoons, maar ja, alles naar z'n waarde he. ;)

18. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Lieve Sas en Jippie: wat een ontzettend moeilijke situatie waar jullie in zitten. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen, maar ik hoop dat jullie, net als Alex, over mogen stappen naar de andere groep. Ik hoop dat mijn woorden niet leeg overkomen. Weet dat ik heel erg met jullie mee leef. Liefs

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Nee hoor, dat klinkt echt niet leeg! Ik voel nog steeds heel erg in dit hok dat er veel kipjes zijn die meeleven en die door ons begrijpen dat kinderen mogen krijgen een kado is en niet vanzelfsprekend!

Het feit dat het bij tijden (te) moeilijk is om weer goed nieuws van anderen te horen, terwijl we zelf nog steeds met lege handen staan is echt mijn probleem en niet dat van de kipjes hier. Ik moet gewoon leren dealen met het feit dat dit ons (nog niet) gegund is. En dat het bij anderen wel lukt is moeilijk voor mij, maar ik misgun het anderen zeker niet (mits ze een beetje 'normaal' zijn en geen Joran of barbie natuurlijk...:x) maar ik gun het onzelf nu onderhand ook wel es;)!

Jullie zijn gewoon lief!

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik vind jullie ook nog steeds lief;)

Deel Deze Pagina