30+ kippetjes

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by saskia33, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Vanmorgen weer een erg witte test. Net in het ziekenhuis bloed laten prikken zodat ik vanmiddag de uitslag te horen krijg die ik al weet. Meteen ook een belafspraak met de IVF-arts gemaakt om dossier op te vragen en af te sluiten. Niet met onze eigen arts want zij is, zo werd me even verteld, met zwangerschapsverlof. Liep toch eigenlijk wel heel erg verdrietig naar buiten wetende dat ik voor onze kinderwens niet meer in dit ziekenhuis zal komen. Voelt alsof we inderdaad uitbehandeld zijn.
    Nu weer door de moeilijke maand december heen zien te komen en weer een oud & nieuw zonder dat onze kinderwens in vervulling is gegaan. Dat wordt dan de 4de keer dat we tegen elkaar zullen zeggen: hopelijk volgend jaar een beter jaar.

2. saskia33

Alex tuurlijk is er een sprankje hoop dat het in Gent wel zal lukken, maar de voornaamste reden om daar heen te gaan is om later niet te hoeven zeggen: wat als...., hadden we maar....

3. karine

karine Fanatiek lid

May 13, 2007
    3,694
    0
    0
    @ Sas: Een super dikke mega digi-knuf van mij ;)
    (Weet verder niets te zeggen...)

4. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    @Saskia
    Ik vind het vreselijk verdrietig voor je. Ik leef met je mee. Ik weet dat je niet meer dan een sprankje hoop hebt en dat begrijp ik ook. Je bent zo'n lieve meid en ik gun je zo ontzettend zo'n klein wonder. Het is vreselijk oneerlijk.
    Er zijn geen woorden om je verdriet te verzachten, anders had ik ze wel uitgesproken. *slaat een arm om je heen* Al blijf ik voor jou hopen, weet dat je verdriet er mag zijn, dat daar ook een plek voor is in dit hok. (En je mag me altijd pb-en natuurlijk.)

5. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

Aug 17, 2010
    3,351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Eerste uitslagen zijn binnen!!!
    Geen trisomie.
    Ohhhh ik ben zo blij. Nu nog de andere uitslagen afwachten. Over twee weken zijn die binnen.

6. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

Aug 17, 2010
    3,351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Sas ik doe mijn best om vanmiddag even uitgebreid te reageren op je. Weet dat ik aan je denk.

7. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Phew, heh wat lekker! Ben blij voor je!

8. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Sas, ik sluit me aan bij de woorden van Alex. Ik weet verder ook niets te zeggen, ik heb gewoon kippenvel van je reacties, ik zou zo graag willen dat het anders was.

Jippie, ook aan jou denk ik vaak.

Femm, super nieuws! Gefeliciteerd! Hopelijk kun je nu genieten!

9. saskia33

Femmelepem: fijn dat de eerste goede uitslag binnen is!

10. saskia33

Het ziekenhuis belde net om te bevestigen wat ik al wist....

11. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ach sassie..ik weet niet wat ik moet zeggen, omdat alles wat ik zeggen kan te kort zal schieten..
    Het leven tussen hoop en wanhoop is loeizwaar hè meiske..
    Een knuffel voor jou en je man.
    En 1000000000000000000000 gebedjes omhoog gestuurd

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Lieve Sas, wat moet jij je kut voelen zeg... Sterkte meis en je hebt pb

lfs

13. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Saskia, heel veel succes in Gent. Misschien kunnen ze daar ook meer en heb je misschien dan toch een keer wel geluk!!! Ik duim voor je. Valt niet mee zeg, komende oud en nieuw al 4 jr das niet niks. Sterkte!!

Femmel alles goed! Super, wat een opluchting zeg. Het moet wel van ver komen zeg. Hopelijk kan je nu meer genieten.

Hier een tijdje niet geweest maar wel goed nieuws. Voelt nu heel dubbel zo na het bericht van Saskia, sorry. Wij hebben een goede 20 weken echo gehad. Alles was normaal (nu begrijp ik ook hoe bijzonder normaal is, maar zo zei de vk dat). En het is... een jongen. Dus als alles goed gaat zijn er straks 2 kereltjes, want we hebben er al een. Heel eerlijk gezegt had ik een meisje ook wel heel erg leuk gevonden (al heerst daar een beetje een taboe op om dat toe te geven) maar ik had altijd het gevoel dat dit een jongen was en vond die bevestiging wel heel fijn en ik denk dat ik gewoon meer een jongens mama ben. Ook leuk. jullie zijn trouwens zo'n beetje de enige die het geslacht weten, omdat we ervoor hebben gekozen het niet door te vertellen. Dus niets zeggen.

Verder een gesprek met de psychiater gehad voor de tijd na de bevalling en eventueel tijdens omdat ik vorige keer een postnatale depressie had. Maar het klikte niet echt tussen die psychiater en mij. Ik vond ook dat hij weinig van pnd's afwist en het was alsof hij verbaast was dat als je er niet uitkomt dat je dan wat steun in de vorm van medicijnen vraagt. Begrijp me niet verkeert, liever niet. Maar als het nodig is, kan je maar beter een plan hebben en iets klaar hebben liggen denk ik dan. En daar was hij wat vaag over. Hij wist ook niet hoe het zat met een ruggeprik in het mcl terwijl hij dus in het pop team (pychiatrie-obsetrie-pediatrie team) zit. Ik vind dat je dan wat meer op de hoogte moet zijn. Dan doe je dit werk toch vaker. Dan moet je iemand toch ook kunnen gerust stellen. Heer merkwaardig. Ik geloof dat ik er op de vervolg afspraak iets over moet zeggen alleen weet ik niet wat precies.

14. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Lieve Sas: wat een verdriet. Meid ik zit met kippenvel en tranen in mn ogen en heb echt geen idee wat ik moet zeggen. Ik vind het zo vreselijk voor je. Ik wilde dat ik woorden van hoop voor je had, maar dat klinkt zo misplaatst. Ik kan wel zeggen: "houd moed" of "het komt op een dag goed" maar dat weet ik helemaal niet. Helaas is er niemand die je die garantie kan bieden.
    Ik hoop zo voor je dat Gent meer wordt dan alleen zeker weten dat je iig alles geprobeerd hebt.

Femme: wat een opluchting. Hopelijk zijn alle uitslagen goed en kun je hierna echt onbezorg gaan genieten.

Elba: gefeliciteerd met de goede echo. Wat naar en raar hoe het gesprek met de psych gegaan is. Ik vind het heel slim dat je nu al naar hem toe gegaan bent. Als het echt niet klikt, kun je dan naar een ander?

Gaat hier op het moment even echt niet lekker; het wordt allemaal een beetje teveel. Ik kan heel lang doorgaan en kan ook best veel aan (volgens mij) maar nu is de pap op. En dan helpt het natuurlijk ook niet dat komende dinsdag de sterfdag van mn vader is :(

15. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Poeh twijfel, rustig aan maar. Te veel is teveel, dat is nou eenmaal zo. Sterkte met je vaders sterfdag. Valt niet mee allemaal zeg en dan moeten al die drukke feest dagen nog komen. Zie je het zitten? Heb je een plan B? Sterkte!

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    @Femme: wow, super nieuws vooralsnog! Wat voor uitslagen moet je nog krijgen? Zijn dat ook eventueel zeer ernstige/niet levensvatbare ziektes of zijn de uitslagen van afgelopen vrijdag de ernstigste afwijkingen?

@Twijfel: het is ook niet niets geweest het afgelopen jaar. Even lekker pas op de plaats maken meis, tijd voor jezelf enzo. Heel veel sterkte iig komende dinsdag.

@Elba: jij ook gefeliciteerd! Goed dat je vooruit denkt. Nu nog een fijne psych...

@Nette: lekker druk met alle Sint voorbereidingen? Zijn de kids een beetje te harden in de klas?

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    @Sas en Jippie: jemig, weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen als ik jullie wanhoop lees. Zo logisch dat jullie het zo ervaren... Sas, goed dat jullie denken aan het buitenland, maar even pauze doet ook wonderen voor je gestel. In het meerdere miskramen topic zitten meerdere dames uit Gent. Mss weten zij welke gyn je daar zou moeten hebben. Het fijne van artsen daar is dat je met ze kunt mailen enzo. Dat zou hier toch ook een super uitkomst zijn. Dusseldorf hoor je overigens ook heel goede verhalen over. Sowieso onderzoeken ze veel meer zaken in het buitenland, die ze hier overslaan. En vaak blijkt daar dan toch wel een probleem te zijn. NL artsen leren daar helaas helemaal niets van.

Hele dikke knuffel voor jullie allebei!

18. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Sas, dikke knuffel! Geen woorden voor! Hoe jullie je moeten voelen...

Twijfel, rustig aan dan, even pas op de plaats! Sterkte met je vader sterfdag.

Mykelti, gaat het met jou alweer beteer?

19. saskia33

Lieve meiden: heel erg bedankt voor al lieve reacties! Ik zit alweer in de "we stoppen het ver weg" modus uit zelfbehoud. Inschrijfpapieren Gent al uitgeprint en verder aan het denken wat we allemaal van Gent verwachten/hopen. Dus komende maand maar eens gebruiken om internet verder uit te pluizen en een lijstje te maken. Hopelijk krijgen we ook nog in december ons dossier toegestuurd. En dan maar niet al te lang wachten met aanmelden want weet niet hoe lang de wachttijden zijn.

20. saskia33

Elba: fijn dat de echo goed was! Rare psychiater zo er zeker wat van zeggen de volgende keer.

Twijfel: heel veel sterkte morgen met de sterfdag van je vader. Enne even wat gas terug en lief zijn voor jezelf.

Share This Page