30+ kippetjes

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by saskia33, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Is het echt vanaf 7 weken? Op bijv. de zwangerschap van week tot week, week 6 staat dat het 5mm is bij 6 weken en dat het dus 1mm per dag groeit in de 7e week, maar ik zou toch in de 8e moeten zitten? Er zouden 7 weken voorbij zijn nu...

Edit: Er staat dan wel weer bij dat week 6 op dag 42 begint, dus dan klopt het weer wel. Gekke manier van tellen.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Alex, van harte meis! Enne, de kans dat het mis gaat bij een mooi kloppend hartje is niet zo heel groot meer! Zal vanaaf even de grootte van Vijgje opzoeken op die termijn.

Dikke kus!

3. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    die manier van tellen snap ik ook nooit... ik geloof het gewoon wel;)

Maar waarom jij zo bang bent..
    Nou omdat het zwanger worden en blijven in het v erleden zo'n ellende is geweest dat je je niet kunt voorstellen dat het nu wel goed zou gaan;)
    Dat heet angst:p
    en ik ga tegen jou ook niet zeggen ontspan en geniet... Dat zou een dooddoener zijn..
    Ik denk dat het goed zit. Zeker omdat het hartje zo mooi klopt! Als dat gebeurd dan is de statistische kans dat het klein gaat zoveel afgenomen meis!
    Maar leef eerst maar even van echo tot echo en dan groeit met het kindje je vertrouwen ook wel meis!
    Liefs

4. karine

karine Fanatiek lid

May 13, 2007
    3,694
    0
    0
    Toppie Alex!!
    En dat je bang bent is inderdaad heel logisch!
    Nanette verwoord het weer mooi!

X

5. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieverd omdat je al zoveel in je rugzak hebt.........maar opmeten rond deze weken is heel moeilijk, niet voor niets doen ze geen termijn echo nu nog......dat is juist omdat het meten heel moeilijk is als het zo klein is.
    Belangrijkste is dat er een kloppend hartje te zien is, ik zou meer zorgen hebben gemaakt als dat niet zo was.......
    Meis nogmaals probeer het vertrouwen te geven......:D

Maar ik ben zoooooo blij dat je een frummeltje in je buik hebt.....

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Alex, Vijgje was met 6+1 gemeten op 6 weken met een afmeting van 4,0 mm. Ze groeien idd met een mm per week en dan zou de jouwe meten op bijna 7 weken. Helemaal goed dus!

Overigens kloppen die metingen in banners en op internet niet hoor! Heeft bij mij nog nooit geklopt, dus ben ook gestopt met kijken.
    En, zoals de rest ook al zegt, meten met deze grootte is bijna niet te doen en dan is een mm verschil zo gemaakt.

Heb er een goed gevoel bij voor je. Dat je er zelf sceptisch tegenover staat, is logisch. Komt me ook bijzonder bekend voor... ;)

7. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    En ik had weer 6,3 mm met 6 wkn en 2 dgn....

En wat hebben we hier dus van geleerd Alex..............niks is hetzelfde en metingen zijn erg onnauwkeurig. en je zal zien dat dat de hele zwangerschap nog door gaat, ze dachten dat oudste voor lag op de groei en schatte die 9-10 pond maar gewoon net onder de 8.......ze groeien op hum manier en later ontwikkelen ze zich op hun tempo.....HARTJE KLOPT dat is het belangrijkste lieverd.

Zorgen proberen opzij te zetten en probeer wat te genieten van dit prille geluk, heo moeilijk ook.

Kus

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Oh lieverd, wat super nieuws meid!!!!
    Ik weet dat jij nog niet helemaal (helemaal niet?) op een roze wolk zit, dat kan ook niet maar dit is voor nu gewoon SUPER NIEUWS! Je had ook geen kloppend hartje kunnen zien, zelfs als het allemaal goed zat, dus dit is gewoon helemaal top en een mm meer of minder zegt op zo'n termijn echt helemaal niks, want een mini-meetfoutje is zo gemaakt!

Ik zeg (eindelijk;)) :GEFELICITEERD!!!!

9. jolandanr4

jolandanr4 Bekend lid

Aug 15, 2010
    782
    0
    0
    Super alex gefeliciteerd meis xxxxxx

10. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Is het bij jou vanaf week 7 (de 8e week) dan 1mm per dag gaan groeien? Want volgens mij is dat zo.

Ik weet ook wel dat het verschillend kan zijn, maar ik heb ook even op het forum gezocht om te vergelijken met anderen en dat stelde me helemaal niet gerust.
    Ik weet het, ik zit mezelf gek te maken en ik moet het los laten. Het lukt me nog niet om op een roze wolk te klimmen maar hopelijk komt dat nog.

Bedankt allemaal voor jullie steun. Ik voel me echt een beetje een zeikerd maar ik kan er niks aan doen.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Meis, je betn absoluut GEEN zeikerd! Stoute jij! ;)
    Alle onzekerheden komen vanuit ons verleden en zijn niet meer dan ontzettend logisch. Niet zo hard voor jezelf zijn. Mijn acupuncturist zei dat ik me moest concentreren op mijn onderbuik. Dat zou een positieve invloed hebben. Dat heb ik zoveel mogelijk gedaan (geprobeerd) en dat gaf me wel rust. Mss iets om te proberen?

Even mijn echo's erbij pakken. Overigens meetten ze bij mij de ene keer minder ver en de andere keer verder. Dat komt ook omdat de beebjes niet allemaal volgens het boekje groeien. Groeistuipen komen ook dan al voor. En die ene mm is ook maar een landelijk gemiddelde zeg maar. ;):D

5+0 wk 2,3 mm
    6+1 wk 4,0 mm
    7+4 wk 1,61 cm (gemeten op 8 wk)
    12+1 wk 5,27 cm (gemeten op 11+6 wk)

Dat gemeten op zijn afwijkende beoordelingen, dus de ene keer voor en de andere keer achterlopend. Vanaf een week of 7 krijgen ze de groeispurt volgens mij.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Oh enne, Vijgje heeft nog nooit de grootte gehad die op mijn banner stond...;)
    Geloof er ook niets van dat ze nu al 27 cm zou zijn, maar ja, zou zomaar wel weer kunnen. Vrijdag weten we het! :)

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Werd overigens vandaag gebeld door onze kapsalon. Had meegedaan met de actie van december, kon je cadeaubonnen winnen...heb ik dus gewonnen! WOW! Moet zaterdag om half 5 daarheen om het op te halen en op de foto te gaan. :)

En ik win normaal nooit iets...:D

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Alex, wanneer heb je weer een echo? Of heb ik met mijn neus gekeken? :)

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat goed Alex, en je bent geen zeikerd!!!

16. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Volgende week dinsdag weer. :)

17. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mykel, ja maar je hebt al heel veel geluk in je buik en dat straal je kennelijk uit dus dachten ze ach dan kan ze dat er ook nog wel bij hebben....hihihihi.....

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ach, ik ben zo'n ouweneel dat ze daar al tijden weten dat ik zwanger ben...;):D

Volop bezig in het kamertje...hubby nu de muur aan het structuren...kan het niet laten af en toe te helpen. Als je je hand onder water houdt, spoelt het er al af, dus zal wel ok zijn voor de beeb.

19. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

Nov 23, 2009
    772
    0
    0
    Alex, wat een super goed nieuws!!! Ben echt zooooo blij voor jullie :D

Gisteren was mijn eerste cursusdag, was ontzettend leuk!! Leuke groep! Van de 7 nieuwe had ik meteen met 3 een klik, verheug me weer op straks ;).... cursusdagen zijn van 10 tot 18 uur 1uur en 20 minuten pauze over de dag verdeeld).
    Vanaf maandag zitten wij dan bij de teams. Werkdagen voor mij zullen dan zijn van 10 tot 16 uur of van 11 tot 20 uur (welliswaar 1 uur en 20 minuten pauze die ik zelf mag verdelen op de hele dag, dus erg handig voor mij betreffende mijn dubbele hernia en ik werk maar 35 uur per week). ik heb per week 2 vroege diensten en 3 late diensten..... en in januari hoeven we nog geen zaterdag te werken omdat we nieuw zijn hihihi zou ook meevallen hoor... 2 zaterdagen, zelf te plannen van 10 tot 13 uur. Achja, tijden vallen reuze mee en ik ben met de auto maar 10min onderweg. Straks met het mooie weer kan ik er lekker naartoe fietsen ;D ik heb er echt megaaaaa veeeeeeeel zin in....

Ik denk niet dat deze ronde gelukt is... wordt dus geen 2011/2012 beeb.... heb al een beetje een trekkerig gevoel, dus denk dat oma aankomend weekend op visite komt.... Is wel jammer maar we blijven positief en gaan gewoon weer voor de volgende ronde....

Zo, ik ga nu ff avondeten voorbereiden, dan heeft mijn schat het vanavond ff iets makkelijker.... hij is deze week eerder thuis dan ik hihi en kookt dus ;D

oei.... wat een lang ego bericht ... maar wel een positieve dit keer ;D

Kippies, fijne dag allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Evelyn, fijn dat alles zo bevalt! Je gaat er helemaal voor lees ik! :)

Share This Page