@Alex: super dat je 20- weken echo goed is gegaan. Lijkt me zo bijzonder om je ukkie te zien groeien! Geniet ervan. Als er al iemand het "verdiend" heeft dan ben jij het wel!!! @Nette: wat een hoop onzekerheid weer! Niet ongesteld maar ook geen spetterende test. En dan ook je man. Jeetje meis, hele dikke knuf. @Twijfel: nog van harte gefeliciteerd met de 9de verjaardag van je zoontje gisteren. @Mykelti: mooie zwangere buik! Gaat nou hard zeg alweer 32 weken! @Karine: goed te lezen dat alles goed gaat! De rest allemaal dikke knuf. Hier gaat het iets minder. Loop nu bij een coach om alle stress die de MMM met zich meebrengt te verminderen. Volgende week dinsdag weer de eerste echo om te kijken wanneer de cryo tp zal zijn.
Lieve Sas, je bent een schat. Ook jij "verdiend" een wonder in je buik. (Werkte het maar zo he? ) Ja, het is inderdaad bijzonder om een ukkie te zien groeien, zeker als je het eerder voor onmogelijk had gehouden... Moge mijn verhaal je hoop en kracht geven... Het is niet niks die MMM. Je bent er altijd mee bezig, of je nou aftelt tot de volgende TP, tot de volgende NOD, jezelf injecteert, een punctie of een onderzoek moet ondergaan. Tenzij je echt een lange pauze inlast (en zelfs dan) heb je gewoon geen tijd om even lekker tot jezelf te komen. Maar wel goed dat jij nu een coach hebt. Is die coach bij het ziekenhuis aangesloten of moest je er zelf naar op zoek? (Ik weet dat veel ziekenhuizen speciaal hiervoor een psycholoog in dienst hebben, maar heb er zelf geen gebruik van gemaakt want ik liep natuurlijk al bij een psycholoog.) Eind volgende week ongeveer weer een tp dus? Hoeveel dagen na de eisprong krijg jij je tp?
Alex: ik heb zelf contact opgenomen met een psycholoog uit de buurt, maar ze heeft een wachtlijst. Wel gaf ze aan dat ik zo'n acute stressklachten heb dat ik bij een collega terechtkon die hartcoherentie training doet. Dan kan ik meteen de stress aanpakken en indien nodig later bij haar komen. Heb niet voor het ziekenhuis gekozen omdat ik denk dat er naast MMM stress ook wel andere dingen spelen. Ik weet niet precies wanneer de TP zal zijn. Cyclusdag 11 is de echo, normaal eisprong op dag 13, dus TP dag of 5 daarna? Naast Pregnyl om eisprong op te wekken hoef ik verder geen hormonen te gebruiken. Wel vanaf dag 9 driemaal daags in een potje plassen en dat op dag 11 meenemen.... joepi kom ik daar in het ziekenhuis aan met een klotsende boodschappentas
@Sas wat lief dat je daar naar vraagt.....over 12 dgn....(pret) echo met gesl bepaling.....niet dat het me nog uitmaakt hoor, hoewel mensen in mijn omgeving dat niet willen geloven (maar heb nu twee prachtige jongens en als ik weer zo'n vrolijke jongen en gezonde jongen erbij krijg teken ik daarvoor, en meisje is ook prima) maar we willen het wel weten ivm de grote verbouwing hier. Verder ben ik aan het herstellen van een buikgriep, geen goede combi met zwanger zijn.... Ik ga de komende tijd heel hard voor je duimen........
Goof: spannend die pretecho. Waardeloos dat je buikgriep hebt gehad. Vooral voor jou als aanstaande mam, want je houdt dan toch al weinig binnen en dat weinige dat je dan wel binnenhoudt wordt door je baby gebruikt om te groeien.....(geloof ik)....Hoop dat je weer goed aansterkt.
*breekt in*Hoi Kippie's ik lees af en toe nog mee om te kijken hoe het met jullie gaat! Hoor en dan wel niet meer bij maar toch..... Sorry kom geen onrust stoken maar hier moet ik toch echt even op reageren! Sorry meiden dat ook moest reageren! Nogmaals ik kom geen onrust stoken.... ik leef nog steeds met jullie mee! En blijf dat zeker doen tot jullie allemaal je langverwachte wondertje mogen ontvangen....... maar over dit soort nuttenloze berichten kan ik zo boos worden! Mykelti en Alex hebben het zo moeilijk gehad en mogen dan eindelijk genieten.........meiden ik wens jullie een heel bijzondere verdere zwangerschap.... en straks een prachtig wonder! En voor de meiden voor wie het helaas nog niet zo heeft mogen zijn.... als ik kon toveren........... Hele dikke knuffel voor jullie allemaal *en gaat weer!*
O ja mochten jullie me willen onderschoffelen voor mijn bericht? Prima maar dan graag via pm zodat hier de rust bewaard kan blijven die er is! Nogmaals ben er niet om herrie te schoppen! Knuff hex
Ja, ik durf geen hoop te hebben. Maar ik zit toch nu weer een beetje tekens te checken. En nu komen de oma's wel wat harder aan omdat ik weet dat als het deze 2x niet lukt de mmm begint en het is fijn dat het er is, maar om er in te zitten is natuurlijk minder. Dan is alles nog beladener. Het lijkt mij gewoon niet makkelijk. Ik heb ook al een afspraak gemaakt met een haptonoom om me wat met m'n gevoelens de helpen. Ook van alles en nog wat maar dit speelt ook mee. Dus ik kan me zeker voor stellen dat als je Ivf doet dat het nog een beetje meer stress geeft. Maar goed tis ook een kwestie van je kop erbij houden en gewoon doen. Je hoofd hoeft niet zwanger te worden. Wanneer heb jij weer een tp? Succes he!
Hoi Elba, ik denk dat ik ergens eind volgende week of aan het begin van de week daarop een TP heb, mits er een embryo goed ontdooit. Ik snap je extra stress voor de MMM, het is inderdaad een denderende trein waar je opstapt en waardoor je de regie niet meer in handen hebt. Mijn ervaring is dat die eerste stap het grootste is en dat je daarna eigenlijk "vanzelf" de volgende stappen inrolt (bij mij was dus de grootste stap van zelf proberen naar IUI). Goed dat je al een afspraak hebt staan om erover te praten. Doe ik nu ook, had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen. Knuf
Ja, misschien is dat wel een groote stap maar ik ben het zelf proberen zonder resultaat ook wel een beetje zat ja. Alleen die mmm wordt wel steeds zwaarder hoe langer je erin zit lijkt mij. Ik hoop inderdaad ook dat ze mooi ontdooien. En dan lekker veel terug plaatsen en dan allemaal blijven plakken!!! Ach tis wel spannend. Waar hangt de tp datum vanaf?
@Elba Ik begrijp dat je er tegenop ziet om de MMM in te stappen. Het is zoals Saskia zegt toch een beetje de regie uit handen geven. Aan de ene kant is het positief dat er iets gaat gebeuren, maar aan de andere kant is de teleurstelling des te groter als het ook dan niet snel lukt. Je moet vaak een lange adem hebben. Misschien is het makkelijker als je je daarop instelt. Ik vind IVF niet meer stressvol dan IUI, maar de eerste ronde is wel erg pittig omdat je dan hormonen moet hebben en een pijnlijke punctie moet ondergaan. Het word ook inderdaad zwaarder hoe langer je erin zit, omdat na elke teleurstelling de kracht en de hoop van steeds "dieper" moeten komen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon meteen lukken. Elke ronde kan weer dé ronde zijn. Dat is een gedachte die mij vaak weer moed gegeven heeft. Goed dat je een haptonoom gaat inschakelen voor je gevoelens. Lijkt me een goede start voor het medische traject. *knufs*
Alex wat fijn dat je elba en saskia bijstaat virtueel.....je bent een veelzijdig mens meis. Wilde ik ff kwijt!
Ben ik het helemaal mee eens. Alex: Ik vind het altijd erg fijn dat je ons bijstaat! Ik vond dat ene zinnetje over "Stel je niet aan over de MMM" zeer onbeschoft en kan me voorstellen dat dat je zeer gekwetst heeft. En meer zeg ik er niet over.