30+ kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door saskia33, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @C78: fijn dat het zo'n snelle bevallig was! En klein of groot, als hij maar gezond is toch? Super dat D. zo graag wil helpen. :)

@Evelyn: dat heb ik gehad met collega's met gordelroos. Heb de waterpokken niet gehad, dus dat was ook wel even schrikken en afstand houden. Met kids heb je natuurlijk inniger contact, dus dat is wel naar. Maarre, is de 5e ziekte zo ernstig dan voor een zwangere? Door je verhaal ga ik ervan uit van wel, maar hier in NL wordt er niet eens op getest volgens mij? Dikke knuff iig, gaat vast goed komen!

2. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    #1842 evelynw76, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    @Mykelti: Dat is de parvovirus B19. Als het goed is worden alle zwangere daarop getest. Iig wordt met in duitsland er extra op getest als men met kinderen werkt. Net zoals Cytomegalovirus (CMV). Daar ben ik ook immun tegen. Maar tegen de vijfde ziekte (parvovirus B19) niet.
    Parvovirus B19 - Wikipedia
    Deze virus is voor de ongeboren baby zeker gevaarlijk. Kan lijden tot een miskraam of in een latere stadium een doden geboorte. Deze virus maakt de rode bloedcellen stuk en deze komen dan niet meer na. Zou ik besmet zijn dan moet ik om de twee tot drie dagen ter controle voor hartfunctie van het kind en wordt de groei in de gaten gehouden. In erge gevallen zelfd bloedtransfunsie via de navelstreng....

Moet er niet aan denken en hoop op positief nieuws vrijdag.

AUB iedereen duimen!!!!!!!

We kijken nu nog ff tv. De afgelopen avonden lagen we rond deze tijd al op bed maar nu door al die spanningen kunnen wij niet slapen en gaan we nog een beetje kaas smullen = mijn vriend is net bezig in de keuken en snijd een paar kaasblokjes...... wat een schatje....

Ik laat jullie wel weten hoe de uitslag is...

3. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
  4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    OK, dat klinkt idd nogal heftig! Ik duim voor je!

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Gelukkig geven ze wel aan dat de meeste vrouwen die besmet raken, alsnog een gezond kindje op de wereld zetten, maar ik snap wel dat je angstig bent...heel goed zelfs...

Geniet van je kaas, lief van je vriend.

6. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Lief van je Mykelti ;)

We proberen ook positief te denken maar de schrik zit er ff in..... hmmm kaas gegeten en nee.... was niet de smaak die ik zocht hahahah heb zin in iets en weet niet wat..... lol ;)

heb nog ff gezocht op het net of in Nederland de zwangeren ook op deze virus onderzocht worden.

Tijdens de zwangerschap moet iedereen minstens 2 keer bloed laten prikken. Het eerste bloedonderzoek wordt gedaan na de eerste controle, ongeveer tussen de 8 en 12 weken zwangerschap, en hierbij wordt er gekeken naar het volgende:
    Hb, MCV, glucose, bloedgroep, Rhesus (D) factor, Rhesus (c) factor. irregulaire antistoffen, rubella, lues, hepatitis B, Parvo B19 en HIV. Het tweede bloedonderzoek vindt plaats bij ongeveer 30 weken en het Hb en MCV bepaald. Als je Rhesus (D) of Rhesus (c) negatief bent, dan wordt er bij 27 weken ook nog bloed afgenomen.

7. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Pfoe, dat is goed nieuws... ik snap dat doemdenken helemaal, zou ik ook hebben!!! Veel sterkte met alles en dikke knuff!

@Mykelti: Heb ook op je foto's gereageerd... heel mooi...!

8. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, Roan!!!

Op de dag van het vormsel van onze zoon :p

Geniet ervan!

9. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ook van mij, hoor, Meijke, van harte gefeliciteerd!

10. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Evelyn
    Dat is schrikken! Het zal best goed aflopen, maar dat soort dingen wil je echt niet horen.

@Karen
    Ha meid, hoe is 't met jou?

@Mykelti
    En, vermaak je je een beetje thuis?

@Nette
    Hebbie nog een sappige roddel?

Blegh... wat een rotweer.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Karen: thanks meis!

@Alex: ja, valt me mee moet ik zeggen. Kan minder dan ik wil, maar kruip nog niet tegen de muren op. Word wel wat ongeduldig nu, maar moet nog even blijven zitten omdat hubby maandag naar BE moet voor solli. Wel grappig, vorige week had ik de wabbers en was hubby er klaar voor. Nu we op kraam zijn geweest bij onze overbuuf (5 weken oud, nu 3100 gram) ben ik er helemaal klaar voor en heeft mijn man de wabbers...als ik zeg dat het rommelt, krijgt hij zo'n lief paniekblikje in zijn ogen...:D

Verder nog rustig hier, gisteren wel de hele dag harde buiken gehad en daardoor benauwd, maar vandaag valt het wel weer mee. Maar je gaat wel alles "voelen" in de hoop dat het begint...

De eerste beeb van eind mei meiden is van de week geboren...stuiter stuiter...:)

Hoe is het met jou en je ruggetje? Voel je de beeb al? En heb je nog nieuwe buikfoto's?

@Nette: hoe is het met je hubby? Abcessen e.d. al een stuk beter?

Alle andere kippies ook een dikke knuffel!

12. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Mykelti
    Hihi wat schattig dat je man zo reageert.:D Ja, het wordt nu toch echt spannend he! Doe je wel een beetje rustig aan met die harde buiken?

Met mijn rug gaat het weer helemaal goed gelukkig! Nee, ik heb geen nieuwe buikfoto's maar ik zal manlief nog wel even vragen om er een paar te maken. Buik begint nu toch wel aardig te groeien.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Yep, inderdaad heel spannend! Hij is bang dat het van het weekend of maandag gebeurt, als hij er dus niet is...agossi... Vandaag nagenoeg weer nergens last van, dus denk een soort voorweeën geweest gisteren. Kleine is weer mega druk vandaag. :D

Fijn dat je rug weer beter gaat! Enne, ik vind/vond het erg leuk om wekelijks foto's te maken van mijn buik, zeker als hij eenmaal gaat groeien. :) Ben heel benieuwd!

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier overigens mijn bescheiden buikje en vergelijk tussen wk 28 en 37.

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Mooi mykelti!

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Thanks, ben nu miss ongeduld... ;):D
    Maar mijn lichaam heeft wel netjes gewacht tot 37 weken met beginnen met rommelen. Volgende week ofzo is wel lekker... :D

*als iemand het overigens moeilijk vindt als ik hier dit plaats, even goede vrienden en geef het aan please...*

Oh enne, gaan jullie nog een pooltje maken?? ;)

17. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    #1857 Karen1974, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
    In België ook niet, dus ik zou me er toch niet al te veel in gaan opwinden, hoor meid (ook dat is namelijk niet zo goed voor jou en je kleintje), probeer gewoon rustig te blijven... het komt allemaal wel goed! Knuff.

@Heb intussen jouw info gelezen en dat klinkt inderdaad best heftig, maar in de praktijk heb ik hier toch nog nooit meegemaakt dat er zelfs maar naar gevraagd werd, en al helemaal niet getest. Waar ze wel erg streng op zijn is inderdaad het CMV. Kleuterjuffen mogen hier stoppen met werken van de dag dat ze weten dat ze zwanger zijn, maar enkele jaren geleden was dit dus ook nog niet. Ikzelf heb het virus opgelopen via mijn eigen kleine kinderen en daar kun je ook erg moeilijk bij weg blijven, toch???

We weten inmiddels dat het erg goed is om veel te testen en erg voorzichtig te zijn bij zwangeren, maar soms wordt er toch teveel paniek gezaaid en worden die vrouwen onnodig angstig gemaakt en dat vind ik niet altijd een verbetering. Je moet voorzichtig zijn, maar je mag geen paniek veroorzaken, vind ik... dus, komt vast allemaal goed!

18. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Nou goed, dus, maar ik merk dat ik hier telkens een tel achterop loop... :p

We hadden het de laatste tijd behoorlijk druk, want vorige zondag vormsel van zoonlief. Ondanks het slechte weer, was het een erg gezellige dag. Geert-Jan was het zonnetje, hij straalde...

Gisteren wilde ik dan ff bijlezen hier, maar toen ik enkele berichten had gepost, viel de laptop uit en was het afgelopen. Ik moest me toen ook klaarmaken voor het CB. Anne-Fleur is weer helemaal goed gekeurd daar. Ze weegt nu 8.200g en is 69cm. Over drie dagen is ze 9 maanden...

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Karen, wat fijn dat je zoon zijn vormsel heeft gedaan of zeg je gehad? ;) Lijkt me idd helemaal te gek als je kind zo straalt! En wat fijn dat Anne-Fleur het zo goed doet!

Ik heb eens gekeken op mijn bloeduitslagen en of het moet er in andere code opstaan of ik ben niet getest op de 5e ziekte...

20. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    En alles kan...
    Mijn oudste kwam drie dagen te vroeg, mijn tweede op de uitgerekende dag en bij beiden had ik voorweeën en 2cm ontsluiting op voorhand, alles stond al lang klaar.
    Uit het niets kwam nummer drie ineens twee weken te vroeg, geen voorweeën, geen ontsluiting, geen verweking van de hals... niks klaar... maar daar was ze dan!!!

En Anne-Fleur, die kwam na een paar stressy dagen (zoonlief gevallen op zomerkamp, dubbele polsbreuk en kilometers van mama en papa verwijderd, onder volledige narcose + op de koop toe het overlijden en de begrafenis van de oma van mijn man) 4 dagen te vroeg.

Het is zo onvoorspelbaar allemaal ;)

En euh, dat maakt het inderdaad reuze spannend!

Deel Deze Pagina