Kvinna, jee meid, wat een slecht nieuws van de stiefvader van je man.... Kan me voorstellen dat je het niet zo fijn vind om alleen te zijn. Hoop dat je man snel weer terug is en dat het toch nog goed afloopt...maar als ik zo je verhaal lees vrees je echt het ergste. Sterkte voor jullie meis!!! Wel heerlijk als je je meisje zo ziet lachen he, dan smelt je echt helemaal!!! Hier gaat het redelijk, maar Sven drinkt nog altijd niet zoals het zou moeten zijn helaas... Maar goed, alle beetjes helpen he... Vanmiddag zijn we naar de sinterklaasviering geweest van mijn werk en ze vonden het allemaal een schatje (jaaaaa!!! dat is het ook ahahahha) De drie grotere kids hebben ook genoten, wat heerlijk om ze te zien genieten dan zeg. Senne zat op een gegeven moment in het kabouterhuisje echt op zijn gemak met een zwarte piet te kletsen hahahaha, op een paddestoelkrukje en maar pepernoten bietsen hahahaha, wat een genieten dan als je daar op kijkt! En wat was het dan fijn om te horen dat die kleine man je bedankt voor de fijne middag (smelt, smelt... we doen het toch ergens nog wel goed met de opvoeding hahahaha)
sky fijn weer van je te horen, het klinkt toch echt als kramp hoor, coen doet dat precies hetzelfde! maar die moet zulke grote slokken bv weg drinken dat ie vanzelf lucht hapt...... kvinna meis, het zit jullie echt niet mee, wat een toestanden.... begrijp ik dat stiefvader van je man in india woont??? heel veel sterkte fijn dat je op omgeving beetje kan terug vallen.... zeker gebruik van maken! hartediefje wat heerlijk om met je mannetje te showen ik wil ook zo graag en ben in mijn hofd al hele plannen an het maken! hier: osteo heeft wonderen verricht samen met mensendieck therapeute, ben op de been sinds woensdag, nu zorgen dat ik niet teveel doe. maar ik wil zo graag! mijn schoonmoeder is wel heel erg betrokken en ook daar wordt ik een beetje kriegel van!ben erg moe van de gebroken nachten coeneman vind dat hij als 8 ponder toch zeker om de 3 uur gevoed wenst te worden.... en hij spuugt snel een grote slok terug heeft daardoor last van lucht en kramp en ik denk ook van zijn slokdarmpje.... dus hij is ook niet 1 2 3 in slaap snachts infacol helpt enigszins maargoed als je het pukje ziet dan smelt je en denk je weer dat ga ik allemaal vergeten die gebroken nachten anna is dol op haar broertje en begint weer te landen nu ik weer op de been ben. was vorige week geen land mee te bezeilen... hadden wel een bak: had geld klaar gelegd voor de kaartjes, snoeteman er om: weg geld! dus ik lag boven te mopperen dat mannen niet verder kijken dan hun neus lang is etc. van de week ik beneden zoeken maar echt weg! was bang dat de enveloppe bij oud papier was beland. kreeg ik vannacht een helder moment: ineens wist ik: het is achter de la gevallen!!! en ja hoor!!! gelukkig ons geld weer terug!
@Nienkuh hahaha het gezellige avondje liep ff wat anders... Fjn dat je verwendagje lekker is geweest @Sky heerlijk dat jullie wat meer aan je rust komen @Kvinna haha hele onderneming zo'n pasfoto! Sterkte verder met de stiefvader van je man @Hartediefje genieten om je eigen kind zo bezig te zien! @Snoet.. geef je ff deze tip omdat het bij ons heel wat uitmaakt maar goed niet ieder kind is hetzelfde dus kijk maar wat je ermee doet. Wij zijn meteen met de infacol gestopt toen bij Stijn de 'diagnose' reflux werd gesteld. Infacol is nl ook wat zuur wat het slokdarmpje ook wat kan irriteren en ja hoor hier heeft het geholpen! Hier... Mijn echo was niks bijzonders op te zien...dus nu maar ff volgende menstruatie afwachten en dan met de ha overleggen hoe en wat. De gyn gaf aan dat op een echo ook niet altijd alles te zien is dus dat er misschien toch verder onderzoek nodig is. Met Stijn gaat het voor zijn doen goed!!! Alleen laat in de nacht / vroeg in de ochtend maakt hij er echt een potje van. Hij wordt rond half 4 wakker en wil dan niet gaan slapen tot hij een fles heeft gehad, op zich niet zo erg maar tot een week geleden sliep hij tot half 6... Hij krijgt 's avonds al 200cc dus dat ga ik voorlopig nog niet ophogen ook ivm zijn reflux. De medicatie lijkt goed z'n werk te doen en we mogen nu in de loop van de dag nog een halve dosering extra geven misschien slaapt hij dan weer wat langer. Tim heeft het weekend van z'n leven haha we zijn vrijdag naar de dierentuin in antwerpen geweest en gisteren naar het club van Sinterklaas feest in Utrecht. Hij zat echt goed mee te doen en we zijn op een gegeven moment maar beneden gaan staan want hij wilde dansen...haha kortom hij heeft genoten!
He meiden, @Snoet nog gefeliciteerd he met de kleine!!! Hoe bevalt het ouderschap je??? @Hartediefje jij ook! Mooie naam heb je gekozen voor je zoontje......*grijns*...........zijn de mooiste kinderen!!!! @All iedereen natuurlijk gefeliciteerd.
citroen,dank je voor de tip! ik ga ook afspraak maken bij osteo om coen even na te laten zien, voor hem was de weg naar de wereld erg krap.....
tis rustig..... (of juist niet, tis hoe je het bekijkt) hier heb ik vanochtend "proef gedraaid" man op bed laten liggen (laatste dag thuis) en ik zorgen voor 2 kinderen die ik voor 8:30 klaar wil hebben..... nou.... vergeet het maar coen had vannacht krampen en hield de gfemoederen tot 5:00 bezig en is aan het rommelen met zijn tijden dus eer ik wel en wee op de been was was het 8:00 dus in gedachte te laat op kdv van anna. affijn maar besloten dat zij weer vroeg gebracht wordt door papa het gesleep met maxicosy is toch nog niet voor mij besteed met bekken. bet gaat goed maar ik kan nog niet alles ben de muren van mijn huis wel spuugzat wil zo graag de stad even in.... maarja geduld wordt wellicht beloond.....
Het valt toch allemaal niet mee he, slapeloze nachten, krampjes, reflux, uitslag, bekkenklachten, perikelen met de (stief)ouders, kraamtranen, maar gelukkig hebben we wel allemaal een geweldig kindje (of meerdere). Dat rennen 's morgens ben ik ook nog steeds niet helemaal aan gewend hoor en dan heb ik nog het geluk dat Jari zichzelf aan kan kleden en zelf eet, maar ik sta om half 7 op en dan moet ik echt opschieten wil ik de kids om 8 uur klaar hebben voor het KDV en school.... Finn kan zijn hoofdje aardig goed omhoog houden, maar hij heeft echt een hekel aan op zijn buik liggen. Ik moet dat nu wel meer gaan oefenen van het CB, dus dat gaan we dan maar doen. Finn had een voorkeurshouding, dat wordt nu gelukkig wel minder, maar daarom moet hij ook op zijn buik. Hij is nu 4 maanden en we mogen nu beginnen met groenten en fruit en vooral banaan gaat er erg goed in. Hij is nu 67,5 cm en 8180 gr, dus echt een flinke knul, maar lengte en gewicht waren wel goed in verhouding met elkaar. Hij heeft vanmorgen ook weer 2 prikken gehad, dat was weer flink brullen, maar gelukkig is hij er verder niet ziek van.
advies van CB????? (hahaha) Oh wat een gejouw idd he, zal nog wel ff zo zijn. Ik probeer Tim ook dingen zelf te laten doen maar aankleden oid vind hij wel makkelijk dat ik dat doe....pff net z'n vader liever lui dan moe..hahaha @Snoet goed idee om ff langs de osteopaat te gaan, hebben we met Stijn ook gedaan idd vanwege de bevalling ook. Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd naar de cijfertjes (en het commentaar..)
Hier gelukkig op zich de ochtenden heel erg op het gemakje! Normaal heeft Sven tussen zes en zeven uur de fles, die geef ik in mijn bed en dan komt Senne rond een uur of zeven ook bij mij. Ik kleed me dan aan en dan gaan we rond half acht naar benee en kijken de mannetjes tv(ja...broertje moet ook mee kijken, ook al heeft hij zijn ogen dicht hahaha) Ondertussen eet Senne meestal wat vla en ik snel een boterham. Smeer even zijn boterhammetje voor school. Dan om tien over acht kleed ik Senne aan en daarna trek ik Sven zijn jasje aan of wikkel ik hem in een fleece deken en dan de wagen in, warm toedekken met een dekbedje en dan op naar school om tien voor half negen. Alleen vanochtend gooide de kleinste even roet in het eten, zat ik om half acht met een voeding en moest ik even haasten, maar verder gaat het hier goed! Zal in febr. weer wennen zijn als ik moet gaan werken... Hellie, wat gaat het snel zeg... al 4 maanden. En wat een lekkere flinke knul hahaha. Dat wordt leuk met de fruithapjes. Dat zijn de leuke dingen voor de foto of camera hahaha. Citroen, hahaha, hier nog een ventje die het wel heerlijk vind als mama hem aankleedt, maar dan is het wel zo leuk om altijd even tegen te stribbelen of om eerst "centjes" (als nep...) te vragen om zijn sokken aan te mogen doen hahahahaha, nu laten zijn voeten me tegenwoordig schrikken ahhahahaa.
hihi hellie als je het zo stelt lijkt het wel een klucht wij met ons allen! finn alweer 4 maanden man! dat gaat hard!! ik heb in mijn verlof het boek "heavy shit" van mijn vriendin gekregen en gelezen maar echt! ik ga ook nog zo'n soort boek schrijven als je toch nagaat in wat voor splagaat wij vrouwen ons weten te werken en er ook weer uit weten te halen..... ik heb tijdens de bevalling tegen snoeteman gegromd: dit kun jij niet!!! anders lig je over 10 jaar nog met pijn in je bed (was het antwoord op: "och lieve schat wat werk je hard!")
hartediefje, klinkt lekker als "in control!" hier komt dat ook wel, wil alleen teveel tegelijk! ik moet gewoon beide kindjes savonds helemaal poedelen, dan kunnen ze volgende dag na natte washand de kleren in en ik moet leren de boel de boel te laten who cares als ontbijttafel er nog staat om 9:00 uur?
@Hartediefje heerlijk hoor zo relaxed! Hier wisseld het per dag eigenlijk soms loopt het gesmeerd en soms niet... @Snoet laat me ff weten als je boek uit is Nou wij zijn vanmiddag weer bij het cb geweest, Stijn weegt nu 6290 gram en is 62 cm, netjes dus. Verder was alles perfect. De arts keek ff terug naar de vorige keer zegt ze..oh vorige keer scoorde hij een - bij hoofdje omhoog houden in buiklig... dus ik zeg ja wat wil je als je reflux hebt die nog niet erkend is en na 1,5 uur wachten tussen een aantal erg drukke kinderen.... toen moest ze lachen haha Verder hebben we een verwijzing voor een foto van z'n heupjes ivm de stuitligging in de laatste weken van de zwangerschap en heeft hij weer 2 prikken gehad... Maar nu ligt hij heerlijk te slapen, heb hem een zetpilletje gegeven (halve dossering) want hij was thuis weer erg overstuur.
Schatje is het hoor, die Romée! Is dat zo'n lodger shelter???? Heeft toevallig iemand de lodger shelter? Ik zit er toch over te denken om hem aan te schaffen, omdat ik het nu zo'n gedoe vind om Sven elke keer een jasje aan te doen als Senne naar school gebracht moet worden of opgehaald. Dan is hij vaak net in slaap en dan moet er weer een jasje aan, wat hij echt verschrikkelijk vind! En met zo'n shelter dacht ik, kan ik die in de wagen leggen en dan Sven erin, lekker dicht doen en dan het dekbedje van de wagen erover. Ligt hij toch heerlijk warm en wordt er niet teveel met dat mannetje gesold. Ik geniet met volle teugen van mijn mannetjes. Jee, wat een verschil met Senne buiten een maand geleden zeg. Nu is hij ineens veel meer zelf aan het spelen, zonder dat ik perse mee moet doen zeg maar. Hij is zo verdraagzaam naar zijn broertje toe. Sven moet wel mee naar boven, boekje lezen voor zijn slapen gaan en 's ochtends in bed om wakker te worden met zijn drietjes, maar dat vind ik alleen maar erg schattig. Nu zit ik te tikken en Senne zit heerlijk te knutselen met zijn potloden, perforator (jaja, hij maakt ook een confettifabriek net als de boeven van de club van sinterklaas hahahaha) en plakband om alles weer aan elkaar te plakken. Wat een rijkdom dan he!!!
hihi Miekieie als ik Romee zo zie dan is Boaz alweer groot zeg, jeetje wat gaat dat hard!! En Hellie: haha dat heb ik ook! Boaz wil niet op z'n buik, maarrrrr het kan telkens iets langer en het gaat ook beter. En tja weet je, dan duurt het maar wat langer voordat ie dat goed kan hoor. Maakt hem en mij ook niets uit. Liever iets langzamer dan een overstuur kindje. Wat een flinke knul die Finn! Ik weet niet of ik dat record ga verbreken hoor als Boaz 4 maanden is hihi....hij is nu ong. 6,5 kilo en 3,5 maand. Maar hij eet nu wel meer, dus wie weet.... Leuk he al die perikelen Snoet....we kunnen ons eigen boek wel schrijven. En Femke is bevallen: jeejjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!
@Hartediefje ik heb geen lodger shelter maar een gewone omslagdoek (van jollein...ook een stuk goedkoper als lodger) en die gebruik ik idd ook in de wagen ipv een jasje.
@ Citroen: Nog een vraagje omdat het nu behoorlijk koud is buiten (hoewel Boaz en ik gewoon lekker met de wandelwagen naar de tandarts, de AH en een eetcafeetje zijn geweest - kruikje in de wagenbak en klaar ): Op onze slaapkamer is het nu ong. 12 graden. Is dat te koud? Boaz ligt wel in een romper, shirtje en dan met blote beentje/voetjes in een dikke slaapzak onder een wollen deken.
Hier ook maar 12 graden op de slaapkamers. Stijn ligt in een pyjama in een dun slaapzakje en onder 2 (wat dunnere) dekens en dat gaat hier goed, voel hem als ik hem uit bed haal en dan is hij lekker warm, behalve z'n wangetjes dan maar daar schijnt hij dus geen last van te hebben. Wel verwarm ik z'n bedje een beetje voor met een kruikje (overigens de 1e keer dat we een kruik gebruiken zo'n warmbloedje is het) omdat meneer een koud bed niet fijn vind (krijsen joh en wij maar denken wat is er nou toch weer...haha) Mocht je het idee hebben dat Boaz het toch wat koud heeft zou je hem een (dun) mutsje op kunnen geven, babies verliezen veel warmte door hun hoofdje. Of gewoon een kruikje. Wij zijn trouwens ook ff buiten geweest vandaag hoor, lekkere frisse neus halen kan echt geen kwaad.