Heerlijk om even naar buiten te gaan! Sven gaat al vanaf dat hij een week oud is mee naar buiten elke dag... Ik moet nu wel ivm Senne die naar school moet. Nu leg ik hem in een badcape van fleece, mutsje op en dan een dekentje met dekbed erover. Vandaar dat ik nu toch de lodger shelter heb besteld!!! De blauwe, hoop dat hij snel binnen is. Lijkt me ideaal voor straks, kan ik hem 's ochtends er al in leggen en als we weg gaan dicht doen zonder dat hij wakker wordt. Citroentje, heb nog gekeken voor die Jollein wikkeldeken, maar dan kan je bij het hoofdje niet wat strakker maken en bij de lodger kan je ook nog als heupdrager gebruiken, lijkt me dan ook wel ideaal voor als we eens een kleine wandeling gaan maken als alle kids er zijn en we geen buggy bij hebben bijv... Tja... we zullen zien of het ideaal is hahahahaha. Vandaag woog Sven 3710 gram!!!!!!!!!!!!! Gelukkig is hij nu ineens op een week veel aangekomen (260 gram) en gaat nu goed. (spuugt nu wel wat meer, maar goed, beter dat dan niet drinken!) Vrouwtje vond het zo'n schatje, ze zei dat hij zo verschrikkelijk rustig was en dat dat meestal wel al wat zegt over hun karakter. (het was etenstijd en meneertje gaat alleen wat met zijn bekkie open en zijn hoofdje heen en weer en op het moment dat ik hem beet had, was hij weer rustig aan het afwachten....) Zou nu wel lekker zijn om eens een rustig mannetje erbij te hebben ahahahhaha, senne telt voor twee!!!
hartediefje, de doek waar romee in ligt is een wrapper van de hema ik heb hem ook (blauw) lekker warm en er zitten ook uitsparingen in voor de riempjes van de maxicosy ideaal dus! en je bent rond de 10 klaar dacht ik.... fijn dat sven lekker aangekomen is romee.... wat is mijn schoondochter toch een kanpperd wilde haar aan coen laten zien maar die ligt te pitten hihi ff zonder gekheid: echt een prachtig meisje hoor miek, mooie foto! 12 graden op de slaapkamer whoeeeeehahahaha mij niet besteed!!!! ze zeggen trouwens dat ideale kamer temp rond de 17-18 graden is.... maarja als kindjes lekker warm uit bedje komen.... hier coen drinkt goed maar ik moet hem lang overeind houden na het drinken (zeker een half uur)en hij boert flink maar hij pakt volgens mij de borst net niet met zijn mondhoeken dus hij hapt wat lucht en zowiezo gaat de voeding zo hard dat ie als een gek moet drinken in begin.... als ik coen neer leg na zijn voeding en bijpassende boer gaat hij huilen. volgens de cb verpleegkundige doen alle spuugertjes dat en heeft dat niks met zijn slokdarm te maken, ik heb er zo m'n twijfels over... dus ik zit snachts van 12:30-1:30 en van 4:00-5:00 gezellig met mijn zoon.... tikkie vermoeiend is het wel maar ach, als je dat bekkie ziet.... vanochtend door dit hondeweer naar de tandarts, zit auto dichtgevroren eenmaal open valt de achterklep steeds dicht ontvouwt het onderstel van de quinny zich en na een half uur glibberen door de sneeuw bleek dat ik 2 uur later bij de tandarts moest zijn (en ik dacht een gaatje te hebben dus moest wel...) dus ik stond met een bibber in mijn stem en de tranen prikte achter m'n ogen en toen stond er een man op en die zei: mw neemt u mijn tijd maar ik kom wel over 2 uur terug....(tranen rolde weer eens over mijn wangen...) dus coen lag te pitten en bij mij werd er geboord en gevuld (had liever een uitje naar de stad gedaan....) en het gezeul met maxi cosy is niet bepaald bevordelijk voor mijn bekken....
hmm lekker kort door de bocht ook weer van de cb verpleegkundige.....maar waarom huilen ze dan?? volgens mij idd wel omdat er steeds ook zuur mee omhoog komt met de voeding wat uiteindelijk de slokdarm irriteerd. Als je echt het idee hebt dat er meer aan de hand is trek ajb snel aan de bel hoor, we hebben het met Stijn meegemaakt en ben blij dat ik gewoon lekker de bitcherige mama heb uitgehangen die alleen het beste wil voor haar zoon. Hier was het ook zal wel niet veel zijn want hij groeit goed en slaapt 's nachts wel rustig...ja amehoela! Ben er blij met de ka die we nu hebben, die is ook niet van het afschuiven maar verder zoeken als het nog niet duidelijk is. Balen van die tandartsafspraak en fijn dat er dan toch nog behulpzame mensen zijn!! @Hartediefje wat een fijn idee dat Sven goed is aangekomen! En idd het 'mutsje' van de jollein kan niet strakker en is puur een wikkeldeken (waar overigens ook de maxicosi riempjes door kunnen) Het is toch uitproberen wat je zelf prettig vind.
Snoet, wat een bak weer met de tandarts... wat lief van die man dat je voor mocht zeg. OOO, wat kun je je toch beroerd voelen dan op zo'n moment... Nee, die maxi-cosi is niet bepaald prettig voor je bekken, beetje oppassen hoor!!! Heb je geen onderstel waar die op kan??
Oeh! 12 graden maar?? Dat zal manlief nooit tollereren! Hahahah! Ik vind het ook wel lekker zo met die nachtelijke taferelen uit bed enzo. Idd is 17-18 graden ideaal en ook voor ons moet ik zeggen. Lekker comfortabel. Chris slaapt in romper, pyjama en dan een deken met lakentje en ook nog een kruikje waarmee we het bedje telkens even voorverwarmen als ie eruit is geweest. Hij heeft het denk ik van z'n vader; hij geniet ontzettend van warmte en valt goed in slaap als we hem goed warm houden. Dat verschil hebben we al uitgeprobeerd. Ikzelf zit soms wel eens te zweten met die 18 graden en dan een borstvoeding en een warm kind tegen me aan hahaha.., maar ik ben dan ook een kacheltje van mezelf. Maar Doosje, Boaz heeft dus een dikke slaapzak én een deken dus dat is best lekker war toch? Maar idd zijn hoofdje, dat is misschien wat frisser. Ik weet het niet. Ik lees jullie verhalen over het spugen enzo. Chris heeft dat dus ook. En voelt zich daar niet fijn bij. Hij verslikt zich vaak en blijft er soms bijna inhangen dat ik echt schrik en hem gauw help met overeind houden en zachtjes kloppen op z'n rugje. Zo zielig. Ook ik heb wat overproductie (luxe-probleem ik weet het) en verslikt ie zich al regelmatig aan de borst, vooral rechts, die gaat harder. Dan is ie echt buiten adem bijna als ie daar aan gedronken heeft. Door de houding aan te passen zorg ik ervoor dat hij tegen de zwaartekracht in moet zuigen maar nog is het aanpoten voor hem. Dat spugen baart me soms wel wat zorgen omdat hij er soms van moet huilen. En als ie aan het drinken is gaat ie vaak ineens heel heftig kronkelen met harde kreungeluiden en trekt ie met zijn zuigmondje keihard aan de tepel en schiet dan los en huilt dan soms ineens heel hard. Herkennen jullie dat? Miekiee: wat een heerlijk mopje!! hartediefje: zo fijn dat Sven lekker aan het aankomen is. Go Sven go! Snoet: jeetje wat een gedoe bij de tandarts, gelukkig een sociale burger die hielp. Komt idd niet vaak meer voor, helaas.
hihi ik had dat ook met de rechterborst Sky! En idd: bij mij trok ie ook opeens aan de tepel en draaide dan z'n hoofd om. Net alsof er niets meer uitkwam of net alsof ie opeens afgeleid was. Hij doet het nog steeds wel eens met de fles. Ik heb geen flauw idee waarom....zal een babytrekje zijn.. Pff....ik ga even koken. Heb last van enorme duizelingen, misselijk en rode wangen en de huisarts was de hele dag in gesprek...stom.
O, wat zijn jullie warmbloeden zeg!!! Bij ons op de slaapkamer is het zo'n 19 graden en ik zit echt 's nachts met een pyama aan en een dubbel dekbed om voeding te geven hoor!!! En dan nog als ik terugkom in bed nadat ik Sven teruggelegd heb, heb ik het koud hahahaha... een echte koukleum hier dus... Ik heb bij Sven in zijn wiegje een laken en dan twee dekentjes. Ik leg er 's avonds ook een kruik ik om het wiegje lekker warm te hebben als hij er in moet. Kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden om lekker van een warme mama ineens in een koud bed gelegd te worden. Sven ligt gewoon in zijn kleertjes wat hij aan heeft gehad die dag in zijn wiegje. Jee, over productie gesproken...ik heb dan in het ziekenhuis pilletjes gekregen om de melkproductie te stoppen. Ik had de eerste dagen dus ook geen last...tot ik thuis was en mijn trui een keer uittrok...twee grote natte plekken op mijn hemd, door mijn beha heen... Maar nu heb ik er nog steeds last van... wordt het toch wel een beetje beu hoor... laatst zat ik snachts met mijn arm tegen me aan terwijl ik de fles gaf, was gewoon heel mijn mouw nat hahahaha... ook de rechterborst!!! En ook het vloeien ben ik nu wel een beetje beu..is niet veel, maar zou het wel fijn vinden om gewoon weer eens te feesten met manlief zeg maar hahahaha.. maar goed, geduld is een schone zaak he!
Het is rustig hier... Allemaal aan het genieten van de kids, de sneeuw (van mij mag het gewoon weer normaal weer worden.... al die natte troep met de kinderwagen in huis...) Ik heb de lodger shelter al binnen!!! Heb hem donderdagochtend besteld en gistermiddag werd hij al afgeleverd. Ben er heel erg blij mee, heb hem gelijk in de maxi-cosi gedaan toen ik 's middags weg moest en wat lag hij er heerlijk warm en bedekt in. Alleen probeerde ik het ook als draagdoek zeg maar, maar dat vond meneertje niet echt geweldig hahahaha, hij huilt bijna nooit, maar toen liet hij zich toch horen hoor. Hahahaha, ik vond het juist wel een ideaal plan om hem zo mee te nemen als het regent buiten, paraplu boven ons en zo senne naar school te brengen. Dan zou de wagen niet helemaal nat worden en ook de gang niet...maar ja, als hij natuurlijk elke keer zo huilt als hij erin moet, is dat ook niet echt alles. We zien het wel, we zullen het nog eens proberen volgende week. Ik heb net nog even lekker boven in bed gelegen, nu harteman thuis is, ga ik er maar even gebruik van maken om tussen de middag even te rusten. Het breekt toch wel een beetje op om elke nacht eruit te moeten en overdag niet bij te kunnen tanken.
@Sky ja ik herken het van Stijn wat je omschrijft zoals Chris doet aan de borst, Stijn kronkelde ook zo erg en dan flink huilen en flink zoeken om toch weer verder te drinken en dan weer precies hetzelfde. Dat was voor mij het 1e signaal dat er 'iets' was. Als je gevoel zegt dat je er iets mee moet doe het dan!!! Beter een keer teveel aan de bel trekken dan 1x te weinig hoor! @Doosje hoe is het nu met je? @Hartediefje fijn he dat de kids soms zo hun eigen ideeen hebben over wat fijn is..haha misschien is het ff wennen voor Sven om de shelter mee te gaan? Hier hebben we vanmiddag sinterklaas gehad bij schoonouders.. nouja ik voor de helft dan want Stijn ging echt helemaal over de rooie en was niet stil te krijgen dus ik ben met hem naar huis gegaan. Tim is weer enorm verwend..en gelukkig was het deze keer iets minder qua hoeveelheid kadootjes en hadden ze geld bij elkaar gelegd om een groot -in de zin van duurder- kado (dat heeft dan mijn voorkeur) te kopen nl de lego duplo trein. Maar nog gewoon veel te veel en nog eens veel wat niet op z'n lijstje stond (dat vind ik zo jammer he..) ook voor Stijn niks van het lijstje (speciaal gedaan zodat we niet iets krijgen wat we al hebben van Tim) waardoor we nu een 3e trommel in huis hebben , 2 knuffelbeesten waarvan ik al 2 zakken bij een goed doel heb afgegeven en kleren maar 68 waardoor Stijn elke dag iets nieuws aan kan voor de hele periode dat hij maar 68 aan kan... De bedoeling is absoluut goed alleen blijft het jammer dat het nu al voor de 3e keer zo gaat. Morgen hebben we hier sinterklaas voor Tim en Stijn en hun neefje.
Citroen, dat is vervelend altijd he... dan geef je expres een lijstje en dan wordt er niet naar gekeken.. Die duplo trein is echt leuk! Senne heeft hem ook, we hebben ondertussen alles bij elkaar verzameld tijdens de laatste feestdagen en verjaardagen. Dus zijn kamer ligt nu helemaal vol met de rails hahahaha. Maar het is echt mooi en duurzaam spul. En ze kunnen er heel lang mee spelen, want de kids van harteman (9 en 7) spelen er ook gezellig mee. Wij hebben sinterklaas bij mijn ma gevierd, daar kregen ze dan 2 cadeautjes (1 van mijn ma en dr man en dan 1 van ons) en senne gaat dan nog bij de familie van mijn ex zondag sinterklaas vieren (maar die spullen blijven dan daar) Ik denk dat wij met de kerst nog wat cadeautjes doen voor onder de boom. Senne had met sinterklaas op school spelletjes moeten doen en de sjoelbak vond hij wel heel erg leuk. Ik denk dat we eens gaan kijken voor zo'n kleine sjoelbak. Sven gaat helemaal top met drinken, zijn flessen van 100cc gaan eigenlijk de laatste dag helemaal op..dus denk dat we de laatste fles maar eens wat meer geven (120cc) en wie weet slaapt hij dan ook wat langer (hopelijk gaat hij er dan niet van spugen)
Hoi! Alles goed hier hoor. Ben nog wel duizelig, maar ik moest drop eten van de dokter. En dat vind ik vies (als 1 van de weinige hollanders), maar vooruit. Hebben gisteren en eergisteren ook Sinterklaas gevierd. Alleen doen wij altijd een Sint-spel met de ene (had ik dit jaar zelf gemaakt met allerlei opdrachten) en surprises met gedicht bij de andere. Gelukkig is Boaz niet overspoeld met cadeaus idd....hoewel ik het wel heel leuk vind hoor. Maar hij heeft een leuk visje gekregen voor in bad wat muziek maakt en spettert en telt en zingt....enz. En 3 blokken met kleurtjes en een boekje 'mon grand-pere' (vind ik als Frankrijk-freak heel leuk). Maar kan me voorstellen Citroen dat het raar is als je al 3 keer hetzelfde zegt....waarschijnlijk vinden ze het gewoon te leuk om 'm te verwennen. Die trein zal ik ook eens gaan onderzoeken. Oh en Shadow is bevallen he!! Hoop dat het goed gaat allemaal, want ze weegt nog niet zoveel las ik.
@Hartediefje ja duplo is idd spul wat echt blijft en het ook zo lang volhoud. Tim heeft vorig jaar ook al een trein gekregen (stond toen al op z'n lijstje) maar dan van abrick..tja dan heb je idd voor de helft van de prijs een complete trein maar mijn idee was idd ook om het bij elkaar te sparen, dan weet je tenminste nog wat je moet vragen als hij jarig is (volgende week nl...) Die trein van abrick is dus ook amper gebruikt want het ding valt steeds uit elkaar en die van duplo is nu al bijna grijsgedraaid!!! @Doosje leuk zo'n spelletje en surprise. Leuke kadootjes voor Boaz! Wij deden met mijn moeder altijd voor iedereen een kadootje kopen van 2,50 en dan alles op een hoop. Bij mijn schoonouders is het altijd maar afwachten wat ze willen haha. Ik kan me trouwens best voorstellen dat ze het leuk vinden om het te verwennen en daar heb ik op zich geen problemen mee maar als ze hier vorig jaar aankomen met 3 zakken vol (van die jute sintzakken!) alleen voor Tim dan vind ik het toch echt wel TE! Het was dit jaar idd minder maar nog steeds van die flutdingen erbij..die van vorig jaar heb ik van de week maar eens uit de kast gevist want die lagen er dus al een jaar werkeloos bij en dat vind ik dan jammer, besteed het geld dan aan iets anders of geef hem in de zomer nog een leuk buitenkado
ik lees een ander keertje terug, wilde ff een teken van leven geven. het kost me een heel georganiseer om met 2 ukken de dag op te starten hahaha er zit nog geen structuur in.... coen spuugt en huilt snel na de voedingen ben nog niet super bezorgd wel alert.... verder heerlijk kereltje en anna is ook erg lief. wat een rijkdom!!! blij dat sint weer weg is want man!!! geeft dat peuterspanning! en ik had zelf 5 cadeautjes maar iedereen kwam nu weer aan met sint cadeautjes.... wel eens een peuter gehoord die zei bij het zesde cadeautje "nee hoor.... hoeve niet!" by the way familie en schoonouders zijn niet geweest:x had van de week bijna woorden met schoonmama, ik moest naar de osteo en zij vond het onverantwoord dat ik coen mee nam en stond er op dat zij op zou passen want als er iets met mij zou gebeuren met die gladheid kon coen maar beter bij haar thuis zijn:x:x:x heb haar vriendelijk doch dringend verteld dat IK diegene ben die verantwoordelijk is en zij het niet voor mij hoeft te bepalen.... grrrrrrrrrrrr vast omdat coen nu "stamhouder" is volgens z'n opa
pffff wat herkenbaar.... qua kadootjes idd en hier zagen ze Tim bijna als bezit..verschrikkelijk! Nu hebben schoonouders en ik toch op veel vlakken absoluut geen raakvlakken dus dat botst nogal eens... (kerst komt er ook weer aan ook altijd zo'n gedoe maar deze keer doen we mooi wat voor Stijn het prettigst is en dat is dus thuis zijn en dan mogen ze best ff langskomen maar ik ga ook echt niet voor iedereen een uitgebreide maaltijd maken...zullen nog wel wat woordewisselingen over komen ben ik bang....)
Hoi dames, ik mag me ook komen melden als versgebakken mama . Ik klets binnenkort wel mee, eerst meer herstellen van de ks! Met Valerie is alles goed, wel een moeilijke start enzo, heb m'n verhaal gezet bij de 30+ nog niet bevallen. Tot snel!
Snoet, jee...wat kunnen schoonouders toch ergerlijk zijn af en toe he.... Jij bepaalt toch zelf wel of je je kleine mee neemt of niet. Net of het niet uitmaakt dat er jou wat overkomt, als de kleine maar veilig thuis is...sjonge... Spuugt Coen heel veel uit dan na zijn fles? Wij zijn hier ook een beetje aan het zoeken weer op het moment hoor...Sven was eigenlijk niet tevreden met zijn fles van 100cc, maar als je dan een stapje hoger gaat kom je op 135 cc en dat is dan schijnbaar toch weer teveel voor hem (wat hij wel geregeld opdrinkt, maar idd ook veel spuugt daarna..) Nu in overleg met cb op 6 flessen van 120cc melk om de vier uur...we zullen zien of dat beter werkt. Sven heeft nu wel veel last van zijn darmpjes, is erg onrustig de laatste dagen. Hoeveel flessen drinkt Coen nu en van hoeveel? Of geef je borstvoeding?
Ik weet dat er in het andere topic ook over gesproken is, maar kan het zo snel niet terug vinden. Maar wat doen ze ook wel eens in de fles zodat de kleine wat makkelijker ontlasting krijgt???? Ik heb het idee dat Sven op het moment heel veel moeite moet doen om er iets uit te krijgen. En dan is het elke keer maar een heel klein hard gebeuren en na een dag heel veel last, is het ineens een hele berg..... Vind het zo zielig dat ze dan zo'n last hebben in de darmpjes dat ik dacht, mss iets in de fles doen, zodat het hem wat makkelijker gaat (thermometer helpt niet de laatste dagen hahahaha)
hartediefje.... ik heb juist 2 keer contact gehad met het cb hierover!! ik had uit mezelf een druppeltje zonnebloemolie gedaan....maar hier moest ik direct mee stoppen..want dan kon kwaad op langere termijn. zo en zo is het handig om 10 cc ectra water in de fles te doen...dus bv 100 cc water 3 schepjes voeding. ook moest ik haar anusje bij iedere luier verschoning masseren met vasseline...dit kon stimuleren.... nu ben ik juist overgestapt op andere voeding omdat die van kruidvat uit de schappen zijn gehaald ivm een nog onbekende oorzaak.nu heb ik friso comford...en ze poepte gelijk als een tierelier!!
Shadow, van harte gefeliciteerd met je mooie meisje. ik hoop dat ze snel aansterkt en mee naar huis mag. En volkomen normaal hoor, dat je je zorgen maakt... Hier is het boven op de slaapkamers ook niet erg warm, maar ik vind het niet fijn als op de slaapkamer de verwarming aanstaat. Finn heeft 's morgens ook hele koude handjes, maar verder heeft hij het wel goed warm. Snoet, wat een gedoe bij die tandarts, maar aardig van die man dat je in zijn plaats mocht. Ze bestaan dus nog wel, mensen die iets voor een ander over hebben Sinterklaas was erg geslaagd, vorige week met de schoonfamilie (die had ik een lijstje gegeven waar ze zich keurig aan gehouden hebben) en gisteren hebben we het thuis gedaan. Jari dacht dat de Sint 's avonds zou komen, maar ik had zaterdagavond de tafel gedekt met cadeautjes, dus Jari was erg verrast. Finn krijgt er natuurlijk nog niks van mee, maar Jari was helemaal gelukkig met zijn cadeaus. Met zijn familie doen we cadeautjes met kerst, dit omdat de kindjes al zo veel krijgen met Sinterklaas, zo is het nog een klein beetje gespreid. En schoonfamilies, ik kan er gewoon minder van hebben als van mijn eigen ouders. Ze bedoelen het goed, maar als Finn een keer piept of niet goed drinkt, dan weten ze precies te vertellen wat er aan de hand is. Meestal is het iets anders en dat zeg ik dan ook, maar dan wordt toch nog een keer of 5 hun eigen mening herhaald. En soms kan ik daar best tegen, maar ooit irriteer ik me dood. Het is mijn kind hoor, ik denk dat ik zelf wel het beste weet wat er is....... Maar goed, ze zijn dol op de kindjes en het zijn ook wel goede mensen, dus laat maar gaan... Hebben jullie de kerstboom trouwens al staan? Ik heb hem vandaag opgezet met Jari. Ik vind het dan altijd meteen zo gezellig in huis. Met de groenten- en fruithapjes van Finn gaat het erg goed, hij vindt het erg lekker, vooral de bruine bonen potjes. Hij was er ook wel echt aan toe, hij keek het eten gewoon van ons bord af...
ooooooooooh jeetje..jij bent al bezig met de groente en fruit hapjes??men!!!!!!!!!!!! weet nog dat je net was bevallen......ooooh wat gaat de tijd toch snel!!!!