Ja, het is wel vlug (hij is nu ruim 4 maanden), maar hij vindt het geweldig. En dan vooral kletsen met een volle mond
Hellie ik ben ook zo benieuwd naar de hapjes!! Volgende week maandag moet Boaz naar het cb voor de prikjes en daarna ga ik ook aan het fruithapje, de pap e.d. Lijkt me zo grappig om z'n gezichtje te zien als ie iets anders te eten krijgt. Ik gebruik zelf de Nutrilon Standaard 1 en daar poept Boaz ook lekker van. Hij heeft nu zelfs minder last van krampjes.
Nou, ik ben benieuwd, heb friso comfort gehaald! Hoop dat hij dan ook wat minder teruggeeft, want vanochtend was het met een boog zo op mijn broek.. vind het voor hem zo zielig als hij moeite heeft met zijn luier vullen en dan elke keer na het eten weer wat teruggeeft. Ik hoor wat gepruttel uit de wagen komen hahahaha, en een paar voetjes komen er bovenuit, dus volgens mij wordt mijn mannetje wakker. Ga ik gelijk de comfort proberen! Leuk he, die fruithapjes, vooral de eerste keren met die vieze gezichtjes die ze dan trekken hahahaha, echt genieten is dat hoor!!!
hartedief.....het is miss eerst handig op de comford op te bouwen..(moest ik ook)...eerst vermengen met de vorige voeding..helft om helft...om zo voledig na je comford te gaan. want kan zijn door de overstap dat ze juist darmkrampjes gaan krijgen
Oo... heb hem nu meteen een hele fles gelijk gegeven daarnet.... En terwijl ik de fles gaf, maakte die even zijn luier goed vol hahahaha. Hoe lang heb jij het dan vermengd? Hoe lang heb je dan half om half gedaan en dan zeker voor 120 cc 3 schep comfort en 1 schep normale voeding? Pfff...wat een gedoe eigenlijk he met dat eten...
Wij hebben de overstap naar andere voeding (nu 2 keer al) ook gewoon ineens gedaan en geen extra problemen door gekregen hoor maar wennen moeten ze toch ook als je mengt. Maar heb idd ook gehoord dat mengen soms beter is. Kijk gewoon hoe Sven erop reageert nu en beslis dan wat je de volgende voeding doet. Oh leuk fruit en groentehapjes, Tim vond het echt helemaal niks in het begin, die heeft echt moeten wennen. Ben benieuwd hoe Stijn het vind. Hier echt een k*t ochtend gehad. Stijn had gisteren iets later z'n laatste fles gehad met 1 schepje rijstebloem erin in de hoop dat hij vanmorgen wat later zou komen maar helaas kwam hij nog steeds om 5 uur alweer. (bij laatste fles om 23 uur is dat dus 4 uur) En dan gaat hij dus echt niet meer slapen voordat hij een fles heeft gehad. Dus rond half 7 lag ik er weer in, wordt Tim om half 8 wakker en die was ook echt niet van plan om nog ff door te tukken (is normaal een langslaper en zijn kamer heeft een rolluik dus kan hem nogal eens voor de gek houden dat het nog nacht is..gemeen he..) Wil ik naar de apotheek gaan om medicatie voor Stijn bij te halen, heb ik iedereen zover klaar om de auto in te gaan komt Tim aan..mama ik heb een poepie...dus eerst maar weer een schone broek aan, intussen zette Stijn het op een bleren. Toen wilde Tim niet luisteren met z'n broek optrekken toen ik hem aansprak kreeg ik een knal in m'n gezicht dus Tim weer in de gang om af te koelen. Intussen de apotheek ff gebeld of het recept toch wel was aangekomen want de apotheek moet nu 2 apotheken voorzien door een verbouwing van de andere apotheek dus het is er echt rete druk..ga daar maar eens wachten met 2 kids pfff. Blijkt het recept niet binnen te zijn.. dus jassen maar weer uit... Ik de ka weer gebeld daar kreeg ik te horen dat het gefaxt is en via de post verstuurd is...:x uiteindelijk na lang aandringen herhalen ze nu het vorige recept bij de apotheek en wordt het morgen thuis bezorgt... Bah zeg zo'n ochtend..nu ben ik zelf ook niet te genieten..voel me zo moe, kan om alles janken en natuurlijk merkt Tim dit die dus ook extra aandacht vraagt....
Oh Citroen dat is idd een k*tochtend zeg!! Niet schuldig voelen om dat slapen en voor de gek houden. Ik heb hier de regel: voor 07.00 uur wakker is weer lekker terug in de wieg (bij ons is de slaapkamer altijd heel donker..). Anders trek ik het echt niet hoor.. Zo te lezen begint het je wel op te breken of niet? Is het eigenlijk niet lekker al je bijv. toch gaat werken voor een ochtendje of 2? Het is wel werk, maar ik heb het idee dat het toch relaxed kan zijn. Of niet werken en een vaste dag oppas o.i.d.? Je moet wel opletten dat je Citroentje blijft en niet alleen maar mama.
Het gaat er mij niet om dat ik niet wil werken en idd eruit om te gaan werken kan heel relax zijn maar we hebben nu eenmaal de luxe dat ik thuis kan zijn en ik zie daar echt wel de voordelen van. 2 ochtenden werken (dan kan ik ook niet doen wat ik graag wil doen, mijn oude beroep zeg maar) brengt voor mij meer stress mee dan lekker thuis zijn. Ik zie de hele volksverhuizing (met Tim een tijdje gewerkt en nu zijn het er dan 2 die je weg moet brengen) die het met zich meebrengt gewoon niet zitten, daarnaast gaat het nu goed met Stijn maar ook alleen als hij in z'n eigen ritme zit en je niet te druk met hem bent (ik ben dus gewoon de hele dag thuis en ga alleen weg als ik echt nodig moet, boodschappen doet 1 van ons 's avonds) en ik merk gewoon dat eigenlijk niemand met hem omgaat zoals wij dat nu graag zien om hem ook z'n rust te laten houden. Ben gewoon bang dat als we hem 1 keer laten logeren dat we meteen weer van voor af aan kunnen beginnen met de rust en regelmaat inbouwen en dat is het me gewoon niet waard. We hebben het er echt al wel over gehad hoor dat we gewoon eens ff tijd met z'n 2en nodig hebben maar ik kan het nu gewoon nog niet om Stijn weg te brengen. We hebben qua oppas ook niet echt veel keus, mijn oom en tante hebben veel op Tim gepast maar die zijn zo druk met Stijn (continu wordt hij vermaakt met 2 muziekjes of speeltjes tegelijk enz) en mijn broer en schoonzus hebben zelf een kleine van een jaar en de 2e komt over 7 weken dus die kun je ook zo moeilijk met 2 extra kinderen opzadelen. Schoonouders zijn sowieso geen optie. We liggen ieder om de avond al vroeg in bed om zo te zorgen dat we wel aan de rust en slaap toe komen maar echt gezelliger wordt het hier in huis ook niet door dat slaapgebrek van ons nu. Ik denk dus niet dat gaan werken voor de oplossing gaat zorgen hier. Het enige wat eraan kan helpen is dat Stijn 's nachts langer gaat slapen zodat wij ook een fatsoenlijke nacht hebben, dan kun je overdag ook wat meer hebben maar daar kunnen we dus zelf niks aan doen verder.
Zo en dan heb ik nu tijd om ff zelf te gaan liggen (Tim net in bed gelegd)....maar Stijn moet om 14 uur een fles zul je weer zien, lig ik net wordt Stijn wakker...en zo gaat dus elke dag hier..
och citroen.... wat pittig meid! das echt het dilemma van de tweede he? ik ben ook zo aan het zoeken en kan anna ook af en toe wel achter behang plakken.... zeker als er haast is zal je zien dat een peuter in de woede springt.... zoooooooooo herkenbaar!!!! en idd ik sta straks als ik weer moet werken om 5:45 op, coen voeden anna wassen die vervolgens naar papa die brood staat te smeren dan mezelf aankleden en coen wassen en hoppa het hele spul om 6:55 in de auto op weg naar kdv... tis een gejaag en geheks maar voor mezelf wel blij dat ik werk. zo zie je dat alles een voor en nadeel kent en nu? is het ook nachtdienst draaien afhankelijk wat coen doet hartediefje coen krijgt borstvoeding, ik ben trouwens gestopt met infacol, heb het idee dat hij daar nog meer van spuugt heb nu cynababy van vsm gehaald. ik verlang nog niet naar de hapjes fase hoor! vind het voeden nog veel te knus maar ook tijdrovend zou willen dat hij eens langer als 3 uur er tussen liet zitten.... aan de andere kant: tis zo'n relaxte baby als hij huilt komt het door kramp of spugen of hij is wakker en wil niet alleen zijn.... maar tis zon poppedopje!
@Snoet wat een scheetje is Coen! En da's idd het dilemma van de 2e.... Had het er gisteren nog over dat ik de overgang van geen kind naar 1 minder aanpassen vond dan van 1 naar 2 kinderen. Tuurlijk had ik in het begin met Tim ook momenten dat ik dacht hoe kom ik ooit nog aan mezelf toe maar nu is dat gevoel zo sterk omdat de tijden van Tim en Stijn gewoon totaal niet matchen..slaapt Stijn dan is Tim wakker en andersom. Heb vanmiddag toch nog een half uurtje kunnen liggen, kon ook nog wel vanalles in huis doen maar heb daar vandaag maar eens ff niet naar gekeken. Merk ook wel dat er meer speelt hoor als alleen de vermoeidheid, heb totaal geen zin in de feestdagen, het 3e overlijdens jaar van mijn moeder komt er weer aan, van het weekend feest want Tim wordt maandag 3 dat is dan wel weer leuk maar ook wel weer vanalles om te regelen. Idd heeft alles een voor en nadeel, als ik voor een klein aantal uurtjes kon werken in het beroep waar ik voor geleerd heb zou ik het misschien wel doen. Er loopt wel iets waarin ik mee zou kunnen werken maar dat is nog ff afwachten, iig iets binnen ons eigen bedrijfje dus dat zou qua uren indelen perfect kunnen zijn. Toch maar de infacol gestopt, hielp hier idd ook hopelijk voor Coen ook!
Citroen, wat een pokke ochtend idd....ooo, dan kun je je zo verschrikkelijk voelen...op zo'n moment zouden bij mij ook de tranen goed achter mijn ogen branden. En het is ook heel vermoeiend die gebroken nachten... ik moet zeggen dat ik het nu ook wel pittig vind. Bij Senne heb ik bijna vier jaar uit bed gemoeten elke nacht, maar dan kan je gelijk terug je bed in als je even gekeken had wat er loos was..maar nu val ik soms echt bijna in slaap tijdens de fles.. Snoet, ik denk dat het hier ook haasten wordt zodra ik weer ga werken. Zal toch om zes uur ook de fles moeten geven. Of Sven moet zichzelf aanwennen om later te komen voor de fles, dan kunnen ze het evt op dagverblijf doen om half acht... Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel. Nu komt de kleine man in ieder geval ook uiterlijk om de vier uur.... en echt tijd om te rusten schiet er ook bij in doorde week. 'smiddags moet hij dan de fles nog en Senne is om 1 uur op school en om 3 uur weer uit..dus noppes voor te slapen... en s ochtends ben ik altijd wel bezig, voel ik me ook niet echt moe (een echt ochtendmens!) Sven is ook zo'n heerlijke rustige baby..jee, ik zou hem soms bijna vergeten...Maar toch is hij al zo eigen en vertrouwd. Vanavond heeft de man van mijn ma de mannetjes opgehaald na zijn werk (op dindsag eten we altijd daar), want ik moest om half zes op gesprek op school en dan is het ineens zoooo stil. Sven maakt best veel "kreun en piep"geluidjes en ik had ineens zoiets van hee..... ik mis hem nu al hahahaha...
meiden wat een onwijs schattige en knappe kindjes hier!! Mag ik ook die van jullie komen knuffelen? Heb er meteen zin in weer haha! En wat is Boaz dan al groot zeg! Gaat hard. Citroen: dat zou fijn zijn van dat project. Hoop dat het iets wordt. Zo lekker om even tijd voor jezelf te hebben. Ik mis dat zelf nu wel hoor. Zit er een beetje doorheen. Ik heb natuurlijk ook heel lang verlof, maar ik ben gewoon zo moe... Ik moet er nog steeds om 4 of 5 uur uit vaak en m'n vriend werkt 40 uur, dus ik zit altijd alleen. Ben gisteren even op m'n werk geweest en daar werd ik wel vrolijk van. Het is echt een heerlijk ventje hoor, maar ik heb nu gewoon bijna geen energie mee en dan voel ik me ook weer schuldig to hem. Maar komt vast weer goed.
Jeetje Hartediefje wat een kleintje is Sven zo! Idd wat hebben we toch een knappe kindjes hier! @Doosje vervelend he dat je je zo moe kunt voelen. Luc werkt 36 uur dus ik ben overdag ook altijd alleen. En hier ook nog tussen 4 en 5 uur 's nachts, Tim sliep al een tijdje door, we hadden zelfs de laatste fles al om 9 uur geloof ik...dan is dit toch wel ff wat anders. Luc denkt ook niet echt mee, hij was vanmorgen thuis aan het werk dus ik zei gisteren al tegen hem da's fijn dan kan ik eindelijk ff de verwijzing voor stijn ophalen (moet een echo van z'n heupjes laten maken vanwege stuitligging) kon ik vanmorgen alsnog met 2 kids op pad omdat meneer moet werken... Nou snap ik best dat je niet zomaar elke keer kunt sjoemelen maar ff een kwartiertje zodat ik ff snel op en neer kan kan dan ineens niet maar als hij 's avonds op stap moet kan hij wel een uurtje eerder stoppen met werken.. Zal toch echt eens een dagje gaan plannen dat ik alleen weg ga en dat hij voor 2 kids kan zorgen want toen hij alleen Stijn had kreeg ik 's avonds ook al te horen dat hij het zo makkelijk had gehad...tja alleen Stijn is ook goed te doen, alleen Tim ook en zeker als je pas eten gaat klaar maken als ik weer thuis ben. Wow Boaz lijkt echt heel groot op die foto!! Zal Stijn ook nog ff showen..
haha zeker doen Citroen! Laat de kinderen lekker maar een hele dag achter bij 'm, inclusief eten en naar bed doen. Doe jij een fijne vriendinnendag o.i.d. Ben heeeeel benieuwd wat ie daarna zegt... Cool shirt ook van Stijn!! Groot lijkt ie he? Ook iets raars: hij drinkt de laatste voedingen (hij krijgt er 5 en soms dus nog 's nachts een borstje extra) de hele fles van 210 ml leeg en wil dan nog meer (en gaat huilen...)! Dat is toch best veel?? Van m'n schoonmoeder mag ik wel een ml-tje of 10 even smokkelen. Nou ja, ik moet a.s. maandag toch naar het consultatiebureau, zal ik het daar even voorleggen. Misschien als ie zo pap mag straks dat het minder wordt. Heeft iemand dat ook? Dat er hele flessen worden verslonden?
@Doosje krijgt hij 5 flessen van 210? En is dit voeding of water + schepjes? Of zit er ipv fles nog een borstvoeding tussen? Je mag nl met flesjes per 24 uur niet over de liter voeding gaan, dat is niet goed voor de niertjes. Ik hou als max in principe de 1000cc voeding aan dus de 30 schepjes per dag en soms krijgt Stijn iets extra's. Stijn zit nu op 5 flessen waarvan 2 van 200 voeding en 3 van 180 voeding. Tim zat voor de 3 maanden al op de 1000 cc per 24 uur, Stijn dus nog niet, is net wat je kindje nodig heeft hoor, zou me er niet te druk om maken, wat wel is nu dat hij in principe volgens het cb tot 6 maanden niks erbij kan krijgen. Want dan mag je volgens hun richtlijnen pas met groente en fruit starten. Dus ik zou het bij mijn cb niet eens voorleggen en gewoon doen, rijstebloem is vanaf 4 maanden volgens het pak en geeft net wat meer verzadigd gevoel.
doosje is het iets om iets te doen waar je andere mamas spreekt? ik had dat bij anna ook werd gek thuis heb inmiddels naast eigen vriendinnen ook een netwerkje van mamas om me heen(ook altijd handig....)muziek op schoot, baby zwem baby bmassage ed wat zijn jullie knullen alweer groot!!! gaat snel he? ik moet zeggen dat snoeteman heel erg helpt, ook door bi maar sowieso een zeer betrokken papa zowel voor kids als in huis.... heb daarom ook een mooi horloge als cadeau, we zijn morgen 9 jaar samen.... wil zelfs nog een diner ritselen maar daar moet ik voor rond bellen....(als we niet uit kunnen wordt het restaurant misschien in huis gehaald heeft ie echt verdiend!