ha meiden wat heerlijk dat ik niet de enige labiele persoon op aarde ben als ik het zo lees... vannacht had coen voor uurtje vroeger gekozen met gevolg: 11u bv 1:30u 4:30u... en dan per voeding uurtje op omdat ik hem recht op moet houden ivm spugen. vanochtend naar bekkentherapie moest er om 10 uur zijn dus de rattenrace begon om 6:00 peuter aankleden die niet wil, man de deur uit (met peuter) coen voeden en weer op zitten douchen en proberen te ontbijten.... en pfieuw net op tijd...... blijkt afspraak om 11:30 te staan (wat is dat toch steeds....!) op mijn kaartje stond 10:00 ik weer in tranen (na al dat gerace....) gelukkig was er weer iemand bereid om afspraak af te staan (jaja zo'n maxicosy heeft voordelen...) nu net brood naar binnen gewerkt en coen gevoed (alweer???? ja alweer!!!!) die as we speak zijn luier aan het vol brommen is....) dus zo meteen ga ik maar eens plat.... zei van de week nog tegen m'n vriendin: veraderlijk dat je deze periode vergeet en hoe intensief dat is.... als ik over 2 jaar over een nr 3 mag beginnen moet je me tegen houden! als je een bevalling en zuigelingenperiode niet zou vergeten dan zou er per gezin ws maar 1 geboren worden.... aan de andere kant: waar klaag ik over ik MAG tenminste mijn kinderen vast houden en heb het geluk dat het gewoon gelukt is om 2 prachtige kinderen te krijgen.... hoeveel vrouwen "lukt" het niet en hebben groot verdriet? dat houdt mijn mond weeer dicht voorlopig.... <einde klaagzang van snoet> oh ja, ik denk erover ivm al dat gespuug om te gaan kolven en johannisbroodpitmeel te gaan gebruiken, iemnd ervaring? ik ga het maandag ook op cb bespreken. wel heel erg jammer dat het knusse voeden dan voor mijn gevoel weg is maar ik hou het geen weken vol om per voeding snachts een uur op te zitten, 1,5 uur slapen en weer te moeten.... en buiten dat het ventje heeft echt last er van!!!
snoet vroeg aan mij..."miekiee hoe doe jij dat met 3 kids?". snoet heb je je verhaal gelezen????.... hahaha je heb het net zo druk als mij..joh tut en klagen mag best...af en toe best lekker om ff te spuien.... de hele dag door word er gevraagd "en hoe gaat het met de kleine ??'". en de hele geef ik als antwoord "ja goed hoor,wel wennen zo'n 3e meid erbij..maar ze doet het goed hoor". tja om een heel verhaal te gaan hangen over hoe ik slaap te kort ik kom enz..doe je ook niet hier ff weer een foto showen...en daarna gauw naar boven...er ligt er 1 te schreeuwen.....
Ik heb met Stijn johannesbroodpitmeel gebruikt en dat hielp op zich wel maar dan moest ik hem nog steeds een half uur rechtop houden (nu trouwens ook nog steeds met de anti reflux voeding) anders kwam het alsnog terug omdat het klepje niet goed werkt...dus dan heb je niet een golf die eruit komt maar met het neerleggen dat er weer omhoog stroomt zeg maar..... Maar wie weet helpt het bij Coen wel.
Snoet, let wel op dat je met johannesbroodpitmeel ook weer zijn darmpjes prikkelt.... Heb dat nu met Sven gezien de laatste dagen met de andere voeding (zit dat standaar daarin) en nou, die heeft echt last gehad hoor... Zou het gewoon even overleggen met het cb. Want dat rechtop zitten zo lang is echt killing...heb dat met Senne ook gehad. En idd..je vergeet heel snel hoe intensief het is. Je weet het en je zegt heel makkelijk...ooo dat hoort erbij...maar mijn ogen vallen nu echt letterlijk al dicht bij de nachtvoedingen hahahahaa.... En klagen mag best wel, we weten allemaal hoe bijzonder het is en hoe wonderlijk en zolang we dat beseffen, vind ik dat we best hier van ons af mogen klagen !!!
haha precies Hartediefje!! Juist! Want, serieus, als je alles opkropt dan is het kindje er ook niet bij gebaat. En klagen maakt je niet minder dankbaar. @ Snoet: jeetje bij jou ook heftig met 2 zeg! Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met dat vergeten van de bevalling en de 1e paar maanden. Mocht je over 2 jaar weer kriebels krijgen, dan zal ik nog even copy/paste voor je doen. @ Citroen: ik ben Boaz ook maar meteen gaan duwen, maar hij rolt de hele tijd terug en dan lacht ie me uit. @ Sky: hoe gaat ie??? Ik heb geen ervaring met J.b.meel...heb gisteren voor het eerst bij de laatste voeding 3 lepels pap gedaan. Hij bleef na het eerste slokje toen eerst een hele tijd uitdrukkingloos naar me staren zonder te drinken (net alsof ik even goed moest beseffen dat dit iets anders was dan wat hij normaal kreeg..) en uiteindelijk ging ie overstag. Helaas kwamen we er na een half uur achter dat de pap niet goed door de speen ging en dat ie maar 30 ml verder waren...haha hij was kapot joh!! Dus maar weer flesje gegeven en vandaag even een goede speen halen. Maarrrrrrrrrrrr er stond 07.20 uur op de klok vanochtend. En dat met 30 ml, woeiiiiiiiiiiiiiii
Zo doosje, wat heerlijk!!!!!!!!!!!!!!! Hahaha, zal ik ook eens moeten doen dan met ons mannetje... Nee, voor ons komt het nog wel... volgens mij zijn er maar weinig kindjes die voor de zes weken (en dat vind ik dan op zich ook nog snel) doorslapen.. Maar wat kan ik er naar uitkijken hahahaha. Ik ga zo mijn bedje in. Manlief blijft benee met de kindjes (zijn kindjes zijn er ook, dus drukke boel hier...) zodat ik van een uur of elf tot half twee even kan bijtanken. (heb het zoooo hard nodig na vier weken maar max. 4 uur per nacht slapen) Trouwens, dat mutsje, ik heb idd ook gehoord dat sommigen gratis mutsje kregen van simply colors, maar hoe krijg je dat dan? Hahahaha, vind het zo schattig!!!
Bij mij ook dacht ik....en: het is echt een gratis (en goed) mutsje. Anders moet je even googlen.... Hier feest, want mijn oma (dus de overgrootoma van Boaz) is gisteren 91 geworden en mijn moeder vandaag 60! Jeeeej
van harte meis.....91 wat een leeftijd he...mijn oma is dat in april dit jaar geworden. hier juist een foto van hen gemaakt twee weken terug...91 jaar verschil!
Euh kan je dat bij mij ook ff doen dan?? haha Snoet je hebt helemaal gelijk dat je dat gewoon vergeet...zo raar eigenlijk want nu herken je het weer helemaal! Haha Boaz gaan duwen....maar zo werkt het niet hoor mama!!
Jeetje Doosje gefeliciteerd met je oma en je moeder! Ah Miekie wat gaaf die foto!! Zit intussen gewoon te janken...bah! Tim heeft dit weekend z'n feestje gevierd en z'n opa en oma kan er niet eens meer bij zijn laat staan een overgrootoma....
@ Citroen: ja kan me voorstellen dat je daarom moet huilen....zeker als je moeder bent dan waardeer je het misschien wel nog meer en dan kan het opeens niet meer... Het leven is soms een beetje stom. En soms heel erg stom. Had ik trouwens al gezegd dat je de Gifwijzer kunt downloaden als App op je telefoon? En ook EHBO (voor kinderen). Handig.
ha meiden, hier weer ff berichtje uit het zeeuwsche... druk weekend gehad, zaterdag op visite bij schoonlui, DRAMA!!! want nu kwam de kerst ter sprake:x die lieve schatten van schoonzussen die eerst op laatst de sint bij ons hadden gecanceld hadden nu even samen bedacht dat "kerst-wel-bij-ons-gevierd-kan worden" ik werd letterlijk wit heet, ik trok van woede wit om mijn neus! ik heb me netjes gehouden in woorden (tja... manager he, die zijn zelfs thuis diplomatiek hahahaha) maar in houding en blik heb ik laten weten hoe het er voor staat en dat kerst bij ons gelijk staat als een potje matten in de ring..... want tja.... was zo makkelijk voor mij als ik niet weg hoefde bla bla bla.... en het was tenslotte belangrijk om als familie wel iets gezelligs te blijven doen. ik heb alleen maar heel pissig gekeken en na het gekwaak geantwoord: zullen we dan eens beginnen met sintfeest voor kinderen dan niet last minute te cancelen? en heb letterlijk gezegd dat ik beleefd bedank voor de uitnodiging in mijn eigen huis maar dat ik verwacht dat wij na 4 jaar kerst bij ons thuis (incl diner waar geen hond aan mee betaald) nu eens hartelijk uitgenodigd wensen te worden in andermans huis. tenslotte heeft ze al 4 jaar een nieuw huis en wacht ik nog op de housewarming. als er geen uitnodiging zou komen zou ik het ook niet vieren met familie. ik heb tenslotte niemand uitgenodigd. kwartje is gevallen dag later belde ze op dat het bij haar gevierd wordt, snoeteman vroeg nog wel door: het wordt dan een heus kerst diner???? geen soep met broodjes???? (tis zijn zus...) dus eureka wij "mogen" aan tafel bij een ander. 2e kerst wordt wel leuk met gezin van beste vriendin naar kerstcircus en daarna eten met elkaar affijn zondag kregen we visite en zijn we de strijd met de kunstboom weer aangegaan... en het kr#*@ staat (heb er zo'n hekelijk aan om allemaal rommel te maken om het vervolgens over twee weken weer af te breken) maar als het eenmaal staat is het gezellig! vanochtend is coen naar het cb geweest, arts was helemaal weg van hem (hoe kan het ook anders....) hij is een kilo aangekomen weegt slechts 4935 gr heb het nog gehad over kolven en jbpit meel maar net als wat citroen of hartediefje al zei: kan weer meer last gaan geven van darmen. ze adviseerde wel om te kolven en flesje te geven wellicht dat ie rustiger drinkt en dan minder heftig zal spugen. vanmiddag z'n eerste fles gekolfd en gegeven en hij dronk alsof hij nog nooit anders uit fles gedronken had.... wie heeft difrax flessen in combi met een flessenwarmer? en welke flessenwarmer gebruiken jullie dan? (ivm s bocht)
Snoet, ik heb ook een difrax fles, maar gebruik nu gekookt water in combinatie met koud water voor de bereiding van de voeding. Zo is het op zich ook snel klaar gemaakt. Helft gekookt, helft koud water en precies de goede temperatuur! (wel gelijk water gebruiken als het gekookt heeft) Ik gebruik zelf niet graag een flessenwarmer. Probeer vanavond nog even bij te schrijven, maar heb op het moment echt even een baaldag...ik kan niet meer voor mijn gevoel. Zo'n k*@#te nacht gehad.....
och hartediefje hoe herkenbaar.... en wat nog lastiger is: hoe verder na je bevalling hoe meer mensen weer van je gaan verwachten.... ik vind het ook slopend hoor en ga ook zodra ik kan slapen sterker nog ik ben nu laat op! meestal al naar bed als de kinderen ook gaan! je moet wel met die gebroken nachten en jij helemaal in je uppie!!!! ik kan mijn fles niet warmen in de magno want ik geef bv wat warm moet maar ik ga vannacht eerst ter plekke kolven (zet de wekker) anders ben ik bang als ik overdag op bouw dat ik weer stuwing ga krijgen...... ben er inmiddels achter dat de flessenwarmer van eigen merk prenatal wel difrax flessen kan hebben... ga vanavond om 21:00 nog voeden aan de borst (maak hem wakker om weer wenselijk ritme te krijgen en zet de wekker op 24:00 en daarna op 3:00 hopelijk komt hij dan maar 1x ipv 2 x per nacht (niet nodig voor een bijna 10 ponder...) slaap lekker straks allemaal
Doosje, nog gefeliciteerd met je moeder en oma! Snoet, wat kun jij je netjes houden zeg!!! Wat een brutaliteit eigenlijk zeg...jezelf uitnodigen bij een ander thuis. Onder het mom van makkelijker voor jou. Hahaha, dat kreng van een kerstboom. Ik vind het geweldig hoor..maar ik had beloofd vandaag de boom op te tuigen met Senne. Maar na een nacht van 2 uur slaap en vanochtend nog even 2 uurtjes was mijn geduld ook ver te zoeken.... dus heb ik heel hard mijn best gedaan om rustig met mijn mannetje de boom te doen hahahaha. Hij staat gelukkig!!!! Zooo, die knappe Coen gaat hard zeg! Goed dat hij het zo goed doet hoor. Hoe gaat het slapen bij jou???? Ik heb nog een vraagje. Heeft iemand ervaring met de puckababy slaapzak? Dan liggen ze een soort van ingebakerd en zouden ze rustiger liggen. Het is echt niet normaal hier hoor... Sven ligt in de kinderwagen normaal gesproken heel rustig, maar zodra hij in zijn wiegje ligt, begint hij heel snel onrustig te zijn. Ik wil hem gewoon in zijn eigen wiegje, want als ik hem in mijn bed leg, val ik ook in slaap en dat vind ik doodeng met het dekbed.. Dus nu zat ik even te googlen op die puckababy en daar staat bij dat ze er geborgen van voelen en dat ze rustiger zouden worden en dat het ook bij darmkrampjes fijner zou zijn... Tja..mss wil ik wel te snel een oplossing weer vinden, maar ik ben echt helemaal gebroken. Vanochtend stonden mijn tranen zoooo hoog... komt gewoon door de vermoeidheid... Gelukkig snapt Senne wel heel goed als ik uitleg dat ik heel erg moe ben dat ik minder kan hebben, maar ik vind het zo zielig als ik zo weinig geduld dan heb voor hem. Hij kan er ook niets aan doen. Verder geniet ik echt van mijn mannetjes, want wat voel ik me rijk!!! Senne is zoooo lief voor Sven, het gaat heel goed hier samen! Sven heeft trouwens vandaag echt bewust gelachen volgens mij!!! Senne en Sven waren allebei wat scheetjes aan het laten.. (ja Senne zit in DIE fase en Sven heeft last van zijn darmen hahahaha) en toen zei ik: stelletje stinkkontjes... en daar kwam me een big smile op zijn gezicht...tot ik de videocamera in mijn handen had, toen niet meer dus hahahaha. En vanavond zei ik het weer en jahoor...daar ging hij weer. OOOO, zo schattig..
Snoet, ik heb hier nog een tefal opwarmer staan van mijn schoonzusje... die gebruik ik totaal niet. Ik zal eens kijken of die flessen er in passen. Als dat zo is, wil ik hem wel naar je opsturen hoor!!! Ik doe er niets meer mee.
He snoet, ik heb het net geprobeerd en hij past erin. Als je hem wilt hebben, moet je maar even een pb-tje sturen met je adres, stuur ik hem naar je op!!! Kun je altijd kijken of je hem wilt gebruiken of niet, hier zou hij eigenlijk weg gaan!
Goeiemorgen, Ik zit eigenlijk te wachten tot mijn kleine meisje wakker wordt. Rond 5 uur gaf ze wat mopperpiepjes, dus heb ik de speen ff gegeven. Nu is ze rustig, maar ik ben klaarwakker. @ snoet: je kunt je borstvoeding ook opwarmen in een bakje met warm (heet) water. Ik gebruikte hiervoor een grote mok. Je zet je fles erin en dan af en toe ff "schudden" met ronddraaiende bewegingen. Gaat prima en duurt ook niet zo heel lang. Ik weet niet of je 's nachts ook verschoond, dan zou je de fles in het water kunnen zetten als ie wakker wordt, verschonen en dan voeden, dan is de fles waarschijnlijk op temp. Is misschien een overbruggingsoplossing...... Verder gaat het hier eigenlijk best lekker. Caitlynn heeft een aardig ritme te pakken, ze slaapt 's nachts ongeveer 6 tot 6,5 uur. Overdag is ze veel wakker, maar als ik haar na een voeding in haar bedje leg, valt ze wel in slaap. Het vervelende is alleen dat ik haar er steeds uit moet halen als ik K. van school moet gaan halen en dan is ze dus wakker en wil ze niet meer terug naar bed.... Jammer, want ik wil haar zo graag wennen aan het slapen in haar bedje ook overdag zodat ze dat later niet erg vindt... Met mij zelf gaat het redelijk, alleen heb ik nog steeds af en toe flash backs als manlief mij aanraakt. Heel vervelend, vooral omdat ik zelf ook het knuffelen zo mis.... Het lijkt af en toe wel of we al 30 jaar getrouwd zijn hahahaha, maar hij laat het nu van mij afhangen (denk dat ie niet meer durft). Vrijdag controle bij de vk in het ziekenhuis en volgende week eerste afspraak cb. Eerder hadden ze geen tijd.... Tot zover even, Groetjes, Elleke
He Elleke, fijn dat Caitlynn al zo lang slaapt zeg!!! (ben wel een beetje jaloers hoor hahahaha, hier nog steeds stipt om de vier uur 's nachts...) Geef jezelf de tijd voor alles hoor! En veel praten waarom je nog liever niet aangeraakt wil worden. Lijkt me best moeilijk, zeker omdat je aangeeft dat je het knuffelen ook mist. Ik moet zeggen dat wij ook gewoon gezegd hebben, NU gaan we een poging weer wagen (tussen de bedrijven door hahaha..want als ik in mijn bed lig 's avonds, nou ja bijna s nachts heb ik echt geen zin meer) en toch is het dan weer net of het de eerste keer is. Volg je gevoel!!! Vannacht gelukkig een betere nacht gehad. Gisteren om half twaalf de fles gegeven en om tien voor half een lag ik op mijn bed en heb geslapen tot half vier voor zijn fles weer... en toen was het na vijf uur dat hij stil was, dus tot zeven uur weer kunnen slapen. Dus zeker vijf uur geslapen!!! Ik ga snel mijn zwangerschapsdagboek afwerken, lidmaatschap verloopt 17 december en ik wil het wel afgedrukt hebben!!!