Hartediefje, hier exact hetzelfde. Heel de dag aan mama hangen en als we binnen komen bij het KDV begint hij al naar mij te zwaaien. Daaaaaaaaaaaaaaaaaag mama....
Zo de droger en wasmachine zijn uitgeput denk ik haha hebben gisteren echt de hele dag gedraaid maar ik ben dan nu ook wel klaar gelukkig. Ff snel wat ik nog onthouden heb want hoor Stijn alweer wakker worden. @Hartedief wat een gedoe zeg met die ruzie, vervelend altijd! @Slaapritueel hier was het voor de vakantie na avondeten in bad of wassen, rond half 8 papfles, dan naar boven voor schone broek en slaapzak aan, kusje en nijntje aan. Bij Tim kwam het echte voorlezen ook pas in zijn grote bed (toen hij 2jr en paar mnd was) Sinds de vakantie wil Stijn geen papfles meer dus die is er nu tussenuit. @Sky wat fijn dat het goed gaat met jullie! @Snoet wat een stoere stappers!! Kom later vanavond wel ff terug, straks komen schoonouders langs. (belde al op toen we net geland waren (om 15 uur..) of we 's avonds thuis waren.....)
Citroen, weten ze ook weer waarom ze wasmachine en droger zijn hahahaha...erg altijd he als je net terug bent van vakantie...dat vakantiegevoel slaat meteen om in totale chaos met kleren overal en wassen geblazen. Maar jullie komen wel midden in de herfst terug he...wat een slecht weer nu. Nou...hier weer om kwart voor zes eentje krijsend wakker....om zes uur de fles. Pfffff... 11 maanden over een paar dagen, hahahaha, als hij 16 is zal hij wel een keer doorslapen!! Harteman is net terug naar de vrachtwagen, die ging zijn lampen met iemand aansluiten (ja ja... een chauffeur wil zijn wagen zo af en toe wat oppimpen he... ) hopelijk is hij rond een uur of 2 terug, kunnen we tenminste met zijn drietjes naar een verjaardag van mijn nichtje in Middelburg. En ik heb het toch gedaan!!! Ik vond in het intertoys boek de loop-duwwagen van Cars. En ik vind hem zo stoer en geweldig..vandaag 40 euro afgeprijsd. Nu heb ik met harteman afgesproken dat de brandweerwagen bij mijn mams wordt gezet (kom ik zeker 1 keer op de week), zodat hij daar dan op kan rijden. Ik heb die loopmotor van Senne altijd meegenomen naar opa en oma, maar ik kan nu niet alles meer meesjouwen van 2 kindjes hoor... En ik mag er elke week eten, kan altijd op ze rekenen en ze passen genoeg op. Dus dan mag je ook wel eens wat terug doen he? Ik ga er eentje in bad doen, kan hij even lekker spetteren. Fijne dag
hey dames, jeee hoop bij gelezen...maar weet ff niet meer wat bij wie hoorde hoor! idd veel kindjes zijn bijna jarig..wat is de tijd toch hard gegaan he?en wat zijn onze kindjes toch in die maanden snel ontwikkeld...zo liggen ze in je armen net uit je buikkie.....en zo kruipen ze het hele huis door...in nog geen jaar tijd! hier heeft de echte eerste wond van romee zich ook aangemeld. ze kwam met haar grote teen van onder de deur te zitten..en zo scheurt er een groot stuk vel los.jeetje wat een bloed zeg allemaal...maar gelukkig niet zo ernstig dat het gehecht moest worden... onze kel is trouwens weer he-le-maal de oude...dus idd zal die ziekte van pfeiffer wel geweest zijn!dinsdag moeten we met haar naar het ziekenhuis in Nijmegen...daar gaan ze kijken wat ze tegen het vele kwijlen kunnen doen....of botox in haar kliertjes of ze halen misschien 2 klietjes eruit....dat gaan we nog horen. 28 okt moet mijn man terug..voor die drie plekken.waarvan we alleen nog weten dat ze denken dat het hemangiomen zijn.het had idd als het van anderhalf jaar terug na dat ongeluk..dus allang weg moeten zijn. dus dokter vertrouwd het niet,en moet man naar een maag darm lever arts. blijkt ook 1 van de 3 onregelmatig te zijn..wat het allemaal in houd????ik ga ook niet op internet op onderzoek uit,anders maaak ik me straks helemaal gek! nou vandaag gaan we maar even kijken wat we gaan doen..wat een but weer zeg.bah....heb in ieder geval een verjaardag! zijn jullie ook zo'n fan van de voice???? kijk er iedere week weer naar uit,en wat is het ook leuk geworden met marco erbij he? nou ja dames....fijn weekend allemaal
ha meiden, miek de voice! helemaal leuk, moet zo lachen om de interactie tussen de coaches...chickenskin hahahaha, palingsound en rockhok en goed talent! veel beter dan het x factor gedoe met lompe boeren. hartedief dat je gelijk hebt, sven is de laatste en mag toch wat extra verwend worden? wij hebben de little people racebaan van 60 cm gekocht snoeteman moest natuurlijk even uit proberen hahahaha. erg leuk! en ook goed om te leren staan. en coen krijgt ook minder tussendoor omdat ie speelgoed van zijn zus erft citroen overwerkte machines, misschien kunnen ze in gesprekstherapie met de mijne hahahaha die staat ook weer te loeien. ben 2 dagen niet thuis geweest dus heb weer wat te doen... ben dus 2 dagen weg geweest naar terneuzen. als zorgverlener in de rol van zorgvrager samen met nog 8 zorgcollega's en me laten verplegen door 8 hbo -V tudenten. niet voor de grap maar echt all the way, met uitzondering van wassen, dan had ik mijn bikini aan. erg verhelderend ik ga toch zeker een aantal dingen strakker aansturen op welzijn. ik had me een patiente in het hoofd met een halfzijdige verlamming en spraakstoornis tgv hersenbloeding na de bevalling. waarom? ik heb de minste affiniteit met mensen met een lichamelijke aandoening, heb veel meer met mensen met een geriatrische aandoening (dementie) of met een verstandelijke beperking ik heb me vreselijk eenzaam en betutteld gevoeld. er werd goed voor me gezorgd maar daar bleef het bij, niemand die reageerde op mijn boosheid/verdriet of frustratie (en je gaat je dus echt zo voelen.) hartedief ik sta in de PZC ws met foto in jullie zeeuwsche bijlage. hier alleen het artikel weet niet of je 'm leest het was echt omschakelen om weer thuis te komen
@Snoet zo wat een uitdaging zeg, lijkt me idd erg verhelderend om het zo eens mee te maken van de andere kant. @Hartedief ach gewoon lekker doen hoor qua kadootjes, ik vind dat als je het kunt betalen je het gewoon lekker moet doen, je kunt je geld toch niet mee je graf innemen... heb er 2 voorbeelden van van heeeeel dichtbij, mooi dat wij het nu goed hebben maar als ik mag ruilen... je snapt hem wel. Stijn krijgt idd ook veel minder als Tim nu maar die heeft dus ook al het speelgoed van Tim waar hij niks meer mee doet, voor sint zijn we ook al klaar, ze krijgen mooi iets voor samen (keuken), Stijn snapt het toch nog niet maar ze kunnen wel samen papier scheuren. Daarbij zullen opa en oma het principe van liever iets degelijks en dan maar 1 kadootje ipv 2 zakken vol frutsels niet snappen dus zal er genoeg uitgepakt kunnen worden. 8 dagen later is Tim jarig dus dan krijgt hij toch weer genoeg. @Miekie spannend dan wat het gaat worden bij Kelly, ik heb ene client (MS) gehad die botox in de speekselklieren kreeg. Het hielp wel wat maar was nog niet optimaal dus hoop dat het voor Kelly wel meer doet als jullie voor botox gaan. Je zou altijd eerst botox kunnen proberen en werkt dat niet voldoende zou je nog voor weghalen van klieren kunnen gaan?? 28 okt is het zo maar wat duurt dat toch lang als je zit te wachten he.. Stijn is erg hangerig na de vakantie, veel aandacht vragen, vannacht was hij gewoon aan het kletsen en niet 1 keer.. nee tussen 1 en half 2 gewoon een half uur lang, toen om 4 uur weer en om 6 uur weer, gelukkig ging hij wel weer liggen toen ik op z'n kamertje kwam en zei dat het toch echt veel te vroeg was om al te spelen en dat hij echt nog even moest gaan slapen... maar zelf ben je dan toch wakker... Verder heeeeeel veeeeel was pff, normaal al als je van vakantie terug komt maar Tim die vertikt het gewoon om op de wc of het potje te poepen dus dat waren 2 onderbroeken op een dag en dan vind ik handwas niet echt fijn om zo'n broekje nog een keer aan te doen. Verder zit ik in m'n maag met de psz, het laatste vaste gezicht heeft een andere baan omdat ze niet haar werk kan en mag doen zoals zij vind dat ze het moet doen..... ik had al een vreemd gevoel bij de nieuwe krachten maar nu zit het me niet lekker, Tim hoeft natuurlijk nog maar 2,5 maand maar toch, het zijn dan wel nog 2,5 maand....Ben trouwens niet de enige met dit gevoel... maar probleem is dat het een gevoel is.... moet het nog maar eens laten bezinken en eens luisteren wat andere moeders vinden oid.
Dag dames, ik wil even hallo zeggen. Ik ben zo ontzettend druk de laatste tijd: veel te doen op m'n werk, waardoor ik 's avonds gewoon geen puf meer heb om achter de pc te kruipen (en op m'n werk lukt het dus ook niet meer eventjes tussendoor, ik ben al blij als ik tijd heb om een half uurtje pauze te nemen). Soms probeer ik wel wat te lezen, maar het lukt me gewoon niet om het helemaal bij te houden. Ik heb nu even gekeken en moest vooral lachen om het visseplasje in de zee van Citroen . En van The Voice ben ik ook helemaal fan! (en inderdaad goed dat ze Jeroen vd Boom eruit hebben gegooid en Marco ervoor in de plaats hebben genomen). Met Lina gaat alles heel goed, ze is nu 6 maanden en bijna 3 weken, maar maakt nog geen aanstalten om te tijgeren ofzo. Wanneer begonnen jullie kleintjes daarmee? @ Doosje: Ben nog steeds niet naar babyzwemmen geweest.... Fijne avond iedereen!
Hoi! Ik lees nog mee, maar ook even heel druk hier ivm Kinderboekenweek (jawel jawel die sponsoren we...echt superleuk. Loop maar eens een ABN AMRO kantoortje binnen en je ziet de kinderzwerfboeken-actie ...). Maar goed, je ziet het, ik zit er helemaal in en het is al 11 uur geweest... @ Nuk: gewoon zwemmen als je er klaar voor bent en zin in hebt hoor, voel je niet tegenover jezelf verplicht om zoiets te doen. Komt vanzelf. En tijgeren heeft Boaz eigenlijk niet gedaan. Hij kon zich op een gegeven moment omrollen en daarna kwam ie steeds hoger met z'n hoofdje en begon het kruipen.. Voor de rest heel veel liefs en snel meer, maar nu naar bedje. Oh en Snoet: wat onwijs goed dat je zoiets gedaan hebt!!
Goeiemorgen meiden! Nuk en Doosje, soms kom je gewoon nergens anders aan toe. Doosje, leuk de kinderboekenweek! Ik ga morgen met Senne nog naar de bieb, ben benieuwd wat ze daar doen aan de kinderboekenweek hier op het dorp. Snoet, je hebt zo dichtbij gezeten!!! Leuk zeg zo'n training. Wel vermoeiend volgens mij. Ik zal eens vragen aan mijn ex-schoonouders of ze de krant nog hebben, die hebben de PZC. Ik vind het echt zo super altijd hoe jij met je werk omgaat, echt waar, je gaat zo op in je werk met zoveel passie altijd. (tenminste, zo komt het op mij over hoor) Miekiee, wat fijn te lezen dat Kel nu weer goed in haar vel zit. En spannend voor de evt botox/ingreep. Hopelijk kan het met de botox verholpen worden. En inderdaad, je kunt beter niet teveel op internet gaan speuren, want dan komt er zoveel info op je af waar je je helemaal gek van kan maken... Maar ik vind het wel knap dat je het niet doet. (ik ben zo eentje die altijd alles zit te googlen....) Ik vind het altijd zo jammer dat je dan zo lang moet wachten voor je ergens terecht kan. Citroen, we hebben het niet zo heel breed hoor. Maar net als wat Snoet zegt...het is de laatste en weet je, voor Sven heb ik eigenlijk nog helemaal niets van speelgoed zelf gekocht. Is allemaal van wat we van Senne nog hadden. En ik was zo smoorverliefd op die wagen..... En ik vind dat ik mijn mams en krijn dan soms wel eens mag bedanken voor de hulp die ik altijd krijg. En dan ga je toch overstag. (dan ga ik nog maar even wachten met winkelen hahahahaha) En het is waar hoor, ik leef ook meer met de dag. Je ziet rond je zoveel gebeuren waar je liever niet aan wil denken. En wat vervelend dat Stijn ook zo aan het spoken is 's nachts.. En de PSZ... ga je dan toch Tim eerder naar school laten gaan? En zou je Stijn ook naar die PSZ doen als hij twee is? Moeilijk hoor als je voor je gevoel je kind er niet graag naartoe brengt, maar dingen niet echt duidelijk kan maken wat er dan de oorzaak van is. Hier zitten we echt met onze handen in het haar..... Sven elke ochtend wakker zo vroeg (we denken echt van de honger). En als wij eten, dan begint hij toch te huilen..... hij zou echt alles uit onze handen halen en zelf opeten. Dus gisteren bij mijn nichtje op de verjaardag bleven we soep met brood eten. Daar had hij gelijk een stokbroodje in zijn knuistjes te pakken (hij zat op schoot, want we hadden geen kinderstoel of buggy mee, hadden er niet op gerekend dat we daar zouden eten). Dus ik gaf hem een heel klein muizestukje...nou echt waar, hij zou mijn vinger opgegeten hebben. Dus Tessa een bruine boterham gepakt en nou, je wilt niet weten hoe hij gesmuld heeft van een kwart deel. Echt waar.....mijn tante gaf hem op een gegeven moment verder en hij pakte haar pols vast, zodat hij zeker wist dat ze niet dat stukje ergens anders zou doen dan in zijn mondje.... Maar wat moeten we nu.....Sven heeft duidelijk trek in eten (de kipspiesjes vrijdag bij mijn ma zat hij ook al zo naar te azen en zijn eigen prakje wilde hij niet) maar ik zit nog wel met zijn buikje... Het gaat op zich wel al beter met zijn darmen, want hij kreeg vanaf afgelopen week en fruit en groente. Maar ik heb hem dan vrijdag sperziebonen nog gegeven en gisteren verse appel gekookt, maar hij had dan 2 dagen geen poepbroek gehad (waardoor hij dus vannacht weer zo onrustig was.....en om zes uur helemaal onder zat) Ik weet het even niet.... moet ik hem nu wel al brood gaan geven..meer fruit (hij krijgt nu een half potje van olvarit, dus 100 gr)...of meer groente.. Als ik op de allergie site keek wat een kindje nodig heeft met zijn gewicht, was dat inderdaad ook beduidend meer dan wat hij nu binnen krijgt. Want op een gegeven moment is hij die vier flessen ook wel beu en krijgt hij behoefte aan meer eten volgens mij.
Dames, ik heb jullie een privé bericht gestuurd, want ik heb jullie 'hulp' nodig. Zou echt super zijn als jullie me kunnen helpen! En mocht je me écht een groot plezier willen doen, stuur het dan even door naar anderen, zodat het effect van wat ik jullie vraag zo groot mogelijk is . (Ja, ik spreek in raadsels, maar ik wil het niet uitgebreid op een openbaar forum plaatsen, vandaar ). Dank jullie wel!!!!
jeetje wat lastig hartedief, ik merk aan Collin ook dat hij zijn melk nu wel zat is, hij drinkt geen enkele fles meer helemaal leeg, en als ik hem wat diksap geef dan is zijn fles bij wijze van spreken binnen een paar tellen leeg. Als Sven verder geen last heeft van brood dan kun je dat denk ik gewoon geven, weet het verder ook niet ik weet niet of je dit met meerdere produkten stap voor stap kunt uitproberen? hier zitten we nog steeds op tandjes te wachten, zucht! warm eten gaat er gelukkig wel goed in en blijft erin, maar geef Collin een stuk brood en het ligt binnen notime helemaal verkruimeld door de hele kamer @nuk: ik heb op je gestemd!
@ Glimworm: Dank je wel!! Kom er net achter dat de wedstrijd nog tot middernacht loopt, dus als de anderen dit lezen....: ik heb jullie een pb gestuurd .
Nuk, ik heb gestemd! Glim...Collin eet dus ook liever vaste hap. Het gaat hard he.. Vanmiddag op housewarming geweest bij ex-collega en wat was het weer lekker om elkaar even te spreken. Zooooo...wat een mooi huis was het en zo netjes.. Ik vroeg nog of het altijd zo netjes was en dat was zo...Hahahaha..een andere ex-collega zei ook gelijk tegen me...dan doen wij toch wel iets verkeerd...(ik ben voor mijn gevoel constant aan het ruimen en het blijft een chaos..)
@Hartedief ik bedoelde ook niet dat jullie veel geld hebben hoor maar meer van je moet doen wat je wil (voor zover het ook kan natuurlijk) Loop je ook nog bij de dietiste? Anders zou ik daar eens navragen hoe je het aan zou kunnen pakken, Sven zal toch ooit ook brood ed moeten gaan eten dus het langzaamaan introduceren zou denk ik wel kunnen, mits het ook lukt met de kma natuurlijk...lastig hoor. Enne ik weet idd nog niet of ik Stijn wel naar die psz wil laten gaan maar aan de andere kant ergens anders weet je ook niet wat het is.... Ik heb net de verlenging voor Tim binnen dus ik denk dat hij toch gewoon per jan gaat al is het alleen al vanwege de kerstdrukte maar goed dat kan ik nog even bekijken. Hier ook een dilemma, Tim is sinds een paar weken goed aan het plassen op de wc en af en toe ook poepen maar de laatste tijd doet hij het gewoon in z'n broek. We zitten een beetje te dubben hoe we het aan moeten pakken, belonen werkt niet echt meer lijkt wel, we hebben een flinke poster op de koelkast zitten waarop hij 15 stickers kan plakken, bij 3, 8 en 15 keer mag hij een kadootje en die heeft hij zelf uitgezocht en hebben we een plaatje ervan er naast geplakt zodat hij ook echt kan zien waar hij voor 'spaart' Het 1e kadootje had hij vrij snel verdient (voordat wij op vakantie gingen al) maar daarna is het blijven hangen. Hij heeft verder niet meer op de wc gepoept. Luc heeft een "gesprekje" met hem gehad op vakantie en daarin gaf hij aan dat hij bang is voor de plons op de wc maar alle alternatieven (potje, zelfs luier aangeboden) wil hij ook niet. Hij mag met ons mee als wij zelf gaan...we doen nog steeds een vreugde dansje als het wel lukt en verschonen gewoon als het mis gaat... kortom we weten het even niet meer. Een van de leidsters op de psz vond dat we best mochten straffen als hij het in z'n broek doet maar ik heb er wel m'n twijfels bij of dat het dan wel is als zelfs belonen niet werkt.
citroen, klinkt misschien gek en heb je vast al gedaan, maar hem zelf een oplossing laten verzinnen? bijv. hoe ga je poepen als je straks naar school gaat, of: wat kunnen we doen om zodat je het niet eng vind? wellicht faalangst? moeilijk hoor..... hartedief als je nu eens voorzichtig gaat her introduceren en begint met iets (op) nieuws per 3 dagen en mn in de ochtend zodat je de reactie kan bewaken? wellicht heeft buikje baat bij de homeopathie en kunnen z'n darmpjes meer aan? oh ja tip: brood niet beleggen en geen korst maar eerst met koemelk vrije margarine: bleuband goede start, becel light zijn ig koemelk vrij
Hij weet het zelf ook niet, als we vragen hoe het komt dat hij 'het niet op de wc heeft gedaan, geeft hij vaak als antwoord dat hij te druk bezig was maar dat doet hij ook op momenten dat dat niet zo was (aan tafel tijdens het eten bv) Het is zelfs zo dat hij gaat plassen en we aan hem vragen of er misschien ook een poepje zit maar dat is dan volgens hem niet en vervolgens trek hij z'n broek op en gaat zitten poepen. We moeten dinsdag naar het cb, zal daar ook eens vragen voor tips.
Citroen, wat vervelend zeg dat Tim het nu weer terug in de broek doet... ik zou ook niet weten hoe je dit kan doorbreken. Ik vind zelf dat straffen niet de goede oplossing is. Want misschien is er toch iets wat Tim niet kan uitleggen en dat het daardoor nog erger wordt. Ik heb de dietiste vandaag een mail gestuurd met de vraag en ook gevraagd waarom brood zo erg is om dat te geven. En ik denk zelf niet dat Sven echt koemelkallergie heeft. De homeopaat zei dat ook. Waarschijnlijk kon Sven zijn darmen de "normale" flesvoeding niet kon verwerken, maar de koemelkallergie voeding wel, omdat daar de eiwitten zover klein gemaakt zijn dat zijn darmen er geen moeite voor moeten doen. Dus nu heb ik gevraagd welke dingen normaal gesproken helpen bij het makkelijk kunnen poepen en waarom brood zo erg is om te geven. We hebben tussen de middag nu weer een klein stukje gegeven. Ik heb het besmeerd met de c1000 variant van goede start en heel klein gesneden en hij genoot er gewoon van! Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat nu. Hoeveel fruit en groente eten jullie kindjes nu?
Ha Citroen, wat vervelend van Tim zeg. Ik moet wel zeggen dat ik het wel eens vaker heb gehoord idd. Dan zijn ze eigenlijk zindelijk en opeens hebben ze weer een soort 'terugval'. Ik vind het lastig om daarin advies te geven, want ik ken het zelf niet. Ik kan me, met al mijn poepervaring , alleen bedenken dat hij het misschien vies vindt dat het water omhoog spat tegen z'n billen en dat bijv. z'n broek nat wordt. Zou dat iets zijn? @ Hartediefje: Boaz krijgt 2x fruit per dag. Meestal 1x iets uit een potje en 1x vers. Ik heb ontdekt dat ie aardbeien, maar vooral ook mango (die kan je zo rijp in de supermarkt halen) echt superlekker vindt. Groente krijgt hij bij het avondeten. Als het kan (qua maaltijd en tijd) eet ie met ons mee en doe ik van de 3 ingredienten (vlees, aardappelen, groente) het meeste groente in z'n potje. Losse groente geef ik nog niet omdat ie nog maar een paar tandjes heeft. Maar als iemand daar een goede tip voor heeft dan sta ik daar natuurlijk voor open. Misschien komkommer ofzo..? Verder moeten ze verdomme die kinderen eens met rust laten...weer een kindje gevonden hoor ik net op het nieuws. Ik word er maar treurig van. Heb zin in de 26e trouwens meiden!
Doosje..hoorde het ook net op het jeugdjournaal. Echt erg hoor...waarom moet een onschuldig meisje van 10 nu vermoord worden? Het is zo triest in de wereld...als er iets gebeurd wat je niet leuk vind, dan neem je maar wraak door een familielid te vermoorden (ik hoorde dat de ex van haar zus er mss mee te maken zou hebben) Vannacht heeft Sven goed geslapen tot 6.15. Hij was even wakker om 4:30, maar toen was de wekker voor Jaap net gegaan en met tuut sliep hij toen weer lekker door. Ik ga hem eens wat meer met regelmaat van tijd eten geven. Hij heeft om 6.30 de fles, nu om 8.45 fruithap en dan doe ik om 11.30 zijn fles en als Senne en ik een boterham gaan eten, dan laat ik hem ook weer een beetje mee eten. Dan om 14.30 de fles en met ons avondeten ook weer mee eten. En dan om een uur of 19.30/20.00 de fles en in bed. Misschien dat dat voor hem ook beter is. Ik vond het tussen 15.30 en 19.30 gewoon veel te veel op elkaar komen dan met 2 flessen en een groentehap. Ik ga gewoon zelf eens kijken hoor.... want echt goed advies hoe het nu echt moet, krijg ik toch ook niet verder. Ik ga snel verder, ben aan de opruim...(alle kastjes moeten opgeruimd worden en ik wil gewoon al het speelgoed weer eens onder de loep nemen en anders opbergen...senne zijn kamer moet grondig uitgespit worden...hahahaha... heb echt tijd tekort zo..vanmiddag vriendin op visite) Fijne dag!!!