Citroen, leuke foto's zeg hahaha, Senne staat met 9 weken al op de foto voor zijn paspoort hahaha. Maar die mag dan in oktober weer op de foto voor een nieuw paspoort. Ik moet even kijken wat we met Sven doen, denk dat ik voor hem maar gewoon een identiteitskaart doe, die gaat toch niet echt ver weg. (senne gaat mss met zijn vader nog ver weg, die is toen hij twee en half was ook al met hem en familie naar Amerika geweest) Snoet, ik duim voor jullie mee! En wat leuk om naar kabouter Plop te gaan, ik ben toen eens met mijn nichtje en zusje geweest, was echt leuk! Wij gaan 19 februari naar Piet Piraat. Ben benieuwd hoe dat is. Dit is geen weer om er door te gaan als het niet moet he! Ben ook wel heel nieuwschierig hoe het is met shadow en Valerie. Sky en Kvinna hebben ook al een poos niet meer geschreven..ben benieuwd hoe het is! Zo... vakantie... 2 weken de boef thuis hahahaha... als hij dan nog van die boze buien heeft, dan kan ik mijn borst natmaken. Ach, de eerste week is manlief thuis (komen ook zijn 2 kindjes) en die week erna gaan senne en ik ook maar leuke dingen doen thuis van knutselen en mss eens cakejes bakken. Op het moment zit Sven niet zo goed in zijn vel... hij is wat benauwd en spuugt ook elke keer wat voeding terug, terwijl het zo goed ging met de comfort... ik hou het even goed in de gaten, want hij heeft ook waterige oogjes... het rs virus is zo te pakken bij die kleintjes. Maandag naar het consultatiebureau.
Leuk Snoet naar Plop! enne maart is het zo hoor Hoe is het gesprek van snoeteman geweest? @Hartediefje Stijn is op het moment ook niet lekker, veel snotteren en daardoor een vol neusje, heb wel luuf in huis mag dat al?? Wij gaan in januari naar buggyparcs, hadden geboekt voor de huttenheugte vanwege plopsa maar werd een tijd terug gebeld dat het park dan gesloten is vanwege onderhoud wat we dan wilden. Nu gaan we naar erperheide daar kunnen we naar plopsa hasselt. We zijn ook goed gecompenseerd, hebben voor 50 euro aan bonnen gekregen om daar te gebruiken en krijgen opgemaakte bedden bij aankomst. Volgend jaar willen we zeker weer naar de zon.. of het wordt 2 keer zon, zee en strand in Turkije of Egypte of 1 keer ver en dan denken we aan Cuba maar ik wil eerst ff kijken hoe het nu verder gaat met Stijn en hoe dat met de medicatie gaat, wil nl niet afbouwen als we bijna op vakantie gaan dat doe ik liever hier in nl dat als er wat is we ook meteen de ka kunnen bellen. Wij zijn wel van de verre reizen dus hier hebben ze alle 2 een eigen paspoort qua prijs was dat maar heel weinig verschil met in beide paspoorten (of zelfs nog goedkoper) maar dan kunnen zo ook altijd met iemand mee naar huis mocht dat nodig zijn (gaan we niet vanuit maar toch...beter goed geregeld) Idd weet nu wel wat wel en niet handig is...we zijn met Tim ook al naar Canada (9mnd) en Amerika (2jr 4mdn) geweest en weten dat het dus goed te doen is met een kleintje. Wat al wel vaststaat (voor zover dat kan dan haha) is dat we met de 2 mannen nog een keer naar Australie gaan en dan met kerst en oud en nieuw in Sydney zitten..... *ik droom nog ff verder* haha
Citroen, wat een mooie reis nog in de planning dan!!!! Maar Plopsa Hasselt schijnt ook heel leuk te zijn! Ben ik eigenlijk ook nog van plan om een keer naar toe te gaan van de winter. Senne is nu echt ook op een leeftijd dat hij overal in kan en durft en Sven ligt toch in de wagen en heeft er verder geen weet van. Is volgens mij van ons af ong. anderhalf uur rijden, dus dat is nog te doen. Volgens mij mag Luuf nog niet bij die hele kleintjes.. ik gebruik nu neusdruppels voor baby's (zoutoplossing) om zijn neusje een beetje vrij te maken. Hier is het idd al vakantie, het is heel raar, maar regio zuid heeft nog verschillend vakantie. Bij mijn collega dr zus moeten ze ook nog een week... Tja, het werd echt tijd voor Senne, dus het maakt me nu niet zoveel uit. 3 januari moet hij dan weer naar school. En ik vind het nu ook wel heeeeel lekker dat manlief volgende week thuis is, proberen nog even bij te tanken! Ik moet trouwens echt achter de anticonceptie aan hoor... ben toch sterk aan het denken over een mirena spiraaltje. Maar goed, zal volgende week wel eens naar de huisarts gaan. Nu is het weer gedonder met die stomme condooms....
@Hartediefje idd hasselt is ook leuk maar bij Coevorden hadden we een weekpas gehad voor de prijs van een dagkaart dus zouden we ook gewoon ff een uurtje kunnen gaan en hasselt is alleen de zaterdag en woensdag open dus moeten we meer plannen om er heen te gaan maar goed zo erg is dat ook weer niet. Haha hier ook nog steeds gedonder met de condooms.... achja hij kan er zelf iets aan doen..... (gesprek is hierover beetje doodgevallen...tja hij kan toch echt niet van mij verwachten dat ik nu maar weer oplos hoor zullen we toch echt samen over moeten denken)
Is er niet een nieuw leuk productje op de markt, behalve pil en spiraaltje?? Ik zie beiden niet zo zitten. Niet dat we al los zijn gegaan, want zolang ik bv geef moet ik er echt niet aan denken. Maar.......dat is nu sinds een paar dagen voorbij, dus wie weet! hahaha Ga ik morgen eens kijken of ik zo'n oerlelijke kersttrui met rendiertjes e.d. kan scoren, lijkt me geweldig! Tips zijn welkom uiteraard. @ Hartediefje: wat een onwijs geluk dat je net op tijd was met dat washandje zeg...pfoei. @ Citroen: waarom heb je eigenlijk pasfoto's laten maken van Stijn al? Of gewoon voor de leuk? Of ben ik nu heel dom? hihi
Ik heb een paspoort voor Stijn aangevraagd en daar had ik een pasfoto voor nodig... Een tip voor je oerlelijke trui alleen vrees ik dat ie niet meer op tijd zal zijn... About Us Euh verder..H&M, C&A, een outdoorwinkel, ANWB, wibra of zeeman..Succes!
Oh joh, ik wist helemaal niet dat je al zo vroeg een paspoort kon aanvragen! Lache, ga ik eens bekijken...
en we zijn al aan het plannen voor komend jaar (moeten beide altijd vroeg vakanties door geven. ik wordt in juni 35, snoeteman in juli 40 en we zijn 10 jaar bij elkaar, hadden we eerst idee om een groot feest te geven, van dat idee ben ik inmiddels na alle familie perikelen genezen dus lijkt het me leuk om in sept naar eurodisney te gaan met een familie hotel in de buurt en bijv 2 dagen parijs en 2 dagen disney te doen.... en tja eind juni italie, ideaal met kleine kids.... italianen zijn er dol op! dus tja.... dat wordt flink werken en sparen!!!! voordeel is dat je niet aan vakanties vast zit
Heerlijk om al weg te dromen bij de vakantieplannen! Ik wil dit jaar ook weg met de kids hoor..is er de laatste twee jaar niet van gekomen door de zwangerschappen. Ik zat ook te denken aan de huttenheugte, omdat ik met een aantal meiden op msn zit, die ik heeeel graag wil ontmoeten (1 is echt een goede vriendin geworden, omdat wij echt hetzelfde hebben meegemaakt met het verlies van onze meisjes en nu allebei bevallen zijn van een jongetje op ongeveer dezelfde tijd!) En schijnbaar is het ook een heel leuk park. Ik ben bang dat Sven spruw heeft.... van de week viel me al op dat zijn tong helemaal wit was..ik dacht dat het kwam door de voeding nu dat ik helemaal op die andere over gegaan was. Maar het wordt steeds erger, maar ik wilde niet op zijn tong gaan zitten om het eraf te halen. Maar nu zat het op zijn lipje en ik kreeg het er niet makkelijk af..dus eens op google gekeken en daar staat een foto op die precies hetzelfde eruit ziet als bij Sven.... Nu lees ik ook dat ze best moeilijk kunnen drinken (ik vind dat hij gisteren best veel "sabbelde" op zijn speen) en ook darmpkrampen, winderigheid en onrust kunnen er van komen...Nou precies wat hij nu de laatste dagen ook heeft... en ik maar denken dat het komt door de gewenning van zijn voeding... Ik ga morgenochtend toch maar naar de huisartsenpost bellen. O, wat voel ik me nu slecht...had ik van de week maar eens gekeken op google.. en dan naar de huisarts gegaan. maar ja... heb het niet gedaan... Hebben jullie ook zo genoten van de sneeuw? Om door te rijden is het een ramp, maar wat heeft Senne een plezier gehad, die wilde alleen maar buiten zijn. We zijn lekker vanmiddag een eind over het dorp gelopen (gelijk wat kerstkaartjes rondgebracht) en harteman heeft de slee getrokken en ik de wagen geduwd. (had ik nog wat houvast hahahaha) maar we zijn wel over de weg gegaan hoor, want door de hogere sneeuw met de wagen was een ramp.
@Hartediefje van spruw kunnen ze flink last hebben oa slecht drinken. Ff de ha laten kijken of het echt spruw is dan krijg je er iets voor en gaat het vrij snel beter. Even goed de spenen schoonhouden (uitkoken) zodat Sven niet steeds weer door de speen besmet wordt.
Heb gebeld naar de huisartsenpost en manlief staat nu de auto sneeuwvrij te maken om een middeltje te halen bij de weekendapotheek..... Want ik zei tegen die assistente dat het op zijn lipje zat en toen zei ze dat het het beste was om zo snel mogelijk medicatie te geven, want dat we op moesten letten dat hij wel bleef drinken, zeker omdat hij nog maar 5 wk is. Ben blij dat ik gebeld heb nu. Ooooo, wat gaan de moedergevoelens dan tekeer hier....
De medicijnen slaan volgens ons meteen aan!!! Hij is weer rustig vanochtend, wat een verschil met de laatste drie dagen. Toen was hij 's ochtends echt heel onrustig. Dus waarschijnlijk gewoon heel veel last gehad van die spruw en niet van de overgang op het andere eten.... Ik ga straks lekker even mijn bedje in, vanmiddag kraamvisite. En natuurlijk genieten van het mooie witte landschap! (maar ik blijf mooi binnen nu hahahahaha, Senne is naar zijn papa toe, dus die gaat met hun lekker de sneeuw in) Moet wel zeggen dat ik best last heb van mijn buik... heb denk ik toch meer mijn spieren gebruikt met het duwen van de wagen door de sneeuw dan ik dacht...
@Doosje nog geslaagd voor zo'n kersttrui? @Snoet spannend nu dus voor jullie of snoeteman de baan heeft, klinkt iig wel gustig idd. Maleisie en Borneo trek ons niet zo..nou Borneo misschien nog wel. We zijn ooit in Thailand geweest (onze 1e verre backpack reis) en daarna de meer westerse landen en Brazilie gedaan, dat trek ons nu meer. Argentinie lijkt ons ook super, net zoals Costa Rica, Peru en Zuid Afrika maar ook Antartica zouden we ook nog wel heel graag willen doen. Maar dat vind ik ook landen om met iets oudere kindjes te doen. Australie vonden we alle 2 echt een supertijd, gewoon lekker relaxed met campertje (euh..omgebouwd busje) rondrijden, onderweg lekker zwemmen, eitje bakken, terrasje pikken, natuur bekijken,met de lokalen praten.... dat willen we de jongens dus nog meegeven voordat ze van de basisschool af gaan..ter voorbereiding zeg maar op het "echte" leven wat levenslessen opdoen daar..(zonder altijd maar te stressen kom je ook waar je wil als je er maar 100% voor gaat en je doel voor ogen blijft houden. Maar ook zien dat bv een geregelde oude dag niet van zelfsprekend is)
Je hebt ook nog de nuvaring... ff googlen dan vind je wel info, ik vond het niet fijn was steeds bang dat ik hem kwijt was..hahaha en implanon..
Hoihoi! @ Citroen: nee, die kersttrui is moeilijk te vinden hee! In de VS hebben ze er heel veel, maar dat bestellen red ik niet meer voor kerst (en is erg duur). Dus tja, heb nu gewoon maar een foute trui met vogels en kaarsen op Ebay gekocht hihi. Zal tzt eens een fotootje plaatsen. Implanon is dat staaf je he? Ik zal eens aan het Googlen gaan.. @ Hartediefje: fijn dat het zo snel al beter gaat met Sven. Soms is het echt zoeken he? En dan voel je je weer schuldig of je zit met je handen in het haar. Maar wel lekker die opluchting als je er eindelijk achter bent. Loopt het nog steeds lekker? En wat is spruw eigenlijk? Heb er wel van gehoord, maar nog nooit gezien. @ Snoet: en?? Al nieuws van Snoeteman?? @ vakantie: mijn schoonouders hebben een huisje in Frankrijk (tenminste: vrienden van hen, maar ze hebben het de afgelopen 15 jaar mee opgebouwd), dus we zijn in augustus daar een weekje uitgenodigd. Waarschijnlijk gaan we dan daarna nog een weekje in een stacaravannetje langs de Loire o.i.d. In 2012 lijkt het me wel leuk om wat verder te gaan. Jullie plannen klinken i.i.g. erg cool! @ Consultatiebureau vanochtend: gewoon even een kleine update hoor, maar Boaz is nu, met 4 maanden, 7330 kilo en 67,5 cm lang (en hoofdje 42,8). Alles ging goed met hem (ook de voorkeurshouding) en weer de gezellig prikjes gehad. Nu sla je geloof ik een maandje over en dan met 6 maanden moeten we weer terug. @ Andere meiden: ben zo benieuwd hoe het met Kvinna en Sky gaat! En ook met MVL. Heeft iemand iets gehoord?
Doosje, de andere meiden hebben idd al lang niet meer geschreven... ben ook zo benieuwd hoe het met ze gaat en met de kleintjes. Spruw is een schimmelinfectie, dat komt voor in de mond en de schaamstreek. Sven zijn tong werd steeds witter, alsof er een hele dikke melklaag op kwam zeg maar. Het werd steeds erger, maar wilde niet op zijn tong gaan zitten met mijn vingers, maar met een doekje ging het er niet af. Toen het op zijn lipje te zien werd, heb ik op internet gezocht op spruw (ik heb zelf heel vaak last van blaren in mijn mond en wist dat ik als baby ook spruw heb gehad, dus vandaar dat ik van het bestaan af wist) en daar kwamen dus de symptomen wat sven had allemaal tevoorschijn... Ze kunnen er idd veel last van hebben... Boaz doet het ook goed dan! Ooo, de prikjes..altijd zielig om te zien he. Sven moet 10 januari om zijn prikje.. Vanochtend ook geweest en hij weegt nu 4210 gram en is 54.5cm lang. Hoofdomtrek was 38 cm. Grappig, want nu is hij net zo groot als Senne met de geboorte en hij is al vijf weken. (Senne was 4205 gram bij de geboorte en hoofdomtrek 37.5) Wat kan ik dan nog genieten dat Sven nog zo'n heerlijke frummel is!!! Hoe leggen jullie de kindjes eigenlijk in bed en wat doen jullie ze aan???? Ik heb Sven nu in zo'n sleeper om voorkeurshouding tegen te gaan, maar heb hem dus al een keer gevonden dat hij toch echt plat op zijn rug lag met zijn gezichtje naar de brede kant van dat ding... Dus zit er over te denken om toch een slaapzakje aan te doen en dan op zijn rug te leggen. Maar doen jullie ook een pyama echt aan of gewoon in de kleertjes wat ze aan hebben? O ja, doen jullie ook nog de sokjes aan??? Hahahaha, hoezo twijfelkont hier...
Nee hier ook niks van de andere mama's gehoord..ben ook benieuwd idd. @Doosje oh wat sneu die prikken he, gelukkig even rust nu bij jullie. Flinke kerel! Wij mogen de 30e weer... @Hartediefje heerlijk zo'n hummeltje, hier was het met het geboortegewicht heel veel verschil, Stijn was ruim een kilo zwaarder als Tim maar Tim is daarna zo hard gaan groeien dat Stijn nu toch het ukkie is bij ons.... Stijn ligt in z'n pyjama zonder sokjes in de woombie en dan een dubbele deken. Wij zijn vandaag bij de ka geweest we gaan nu nog zeker 3 maanden door met de voeding en de medicatie, als het goed gaat met Stijn kunnen we 2 weken voor de afspraak bellen om alvast medicatie te kunnen afbouwen. Ook Stijn is gewogen vandaag. 6550 gram en 67 cm.