30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    OOO...citroen, dan zit je hard toch werkelijk in je keel he.... En hoe irritant is het dan als je man dan zo laconiek reageert. Volgens mij is het voor mannen zo anders qua beleving. Die zien de kindjes dan nog maar zo weinig en dan maakt het toch ook niet uit dat hij op school zit, terwijl hij normaal aan het werk is? Tja... soms heb je van die momenten dat je manlief wel eens achter een groot stuk behang wil plakken.

Maar wat goed van Tim dat hij het zo naar zijn zin heeft gehad op school. Echt leuk om dan te zien he. En voor jou ook weer een fijn idee om hem achter te laten. Het is en blijft een mijlpaal als ze naar de basisschool gaan. (en volgens mij staat iedere mama dan met een brok in de keel en prikkende traanogen te zwaaien voor het raam)

Shadow, auw, oorpijn is zo vreselijk. Heel veel beterschap voor jullie allemaal!

Doosje, mijn duimen draaien voor jou. Hopelijk wordt je uitgekozen voor die baan, want het enthousiasme is er vanaf te lezen!
    hahahaha, leuk is dat om dan te zien hoe zo'n kleintje geniet van de intocht en alle spanning er om heen. Maar volgens mij zijn die mama's nog het ergste hahahahaha.
    Ik maar tegen senne zeggen...schiet nu op, de muziek loopt van voren hoor hahahaha, die liep alleen maar achter de pieten aan met zijn handjes open voor de pepernoten en wat dan nog het mooiste is... hij vind alleen de tumtum uit het strooigoed lekker en de rest van de pepernoten ging in het tasje.

Snoet, o wat een goede service zeg van Nutrilon zeg! Echt leuk dat je dan toch een taart voor Coen hebt kunnen doen.
    Sven heeft hier een stukje van een gewone taart gehad en die heeft ook gesmuld.

Elleke, goed op jezelf passen hoor! Maar ja, is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar stress is echt niet goed voor je kleintje, dus ik hoop dat je ook een manier vind om jezelf wat te ontspannen en te genieten van deze zwangerschap. Want volgens mij gaat dit onbewust toch sneller dan de vorige keer. En het is en blijft een wonder, zo'n klein mensje in je buik wat groeit.
    Hopelijk komt het met Kevin ook allemaal snel op zijn pootjes terecht. Ik vind het voor zo'n mannetje toch altijd ook zielig hoor.

Hier was de verjaardag ook heel erg leuk! Gewoon eens echt gezellig en zelf ook wat gekletst (meestal ben je alleen maar aan het lopen). Sven is verwend en heeft mooie cadeautjes gekregen.
    Vanochtend naar de homeopaat geweest en ik ben zo blij dat ik er tussen mocht. (was vanaf 4.20 dus weer feest hier...)
    Hij heeft mijn verhaal aangehoord (ik had ook de grootste punten op een papier geschreven wat er in het afgelopen jaar is gebeurd) en daarna is hij gaan "meten". Echt grappig om te zien hoor. Ik moest dan een staafje met iets in mijn hand houden, zodat ik niet mijn dingen zou doorgeven. En dan moest Sven op mijn schoot en bewoog hij met een soort zweepje zeg maar en dat ging dan heen en weer... hij voelde dan volgens mij met zijn handen op bepaalde staafjes en dan gaf Sven waarschijnlijk dingen door.... op het eind kwam hij dan met 1 bak met allemaal staafjes terug en zei dat zijn zenuwstelsel, dikke darm, dunne darm, lever en lymfeklieren niet optimaal zijn... De energie van zijn zenuwstelsel is erg laag en moet dus flink gestimuleerd worden. Daarna moest hij aan en apparaat om dat te stimuleren. Hij kreeg dan een soort klemmetje op zijn beentje en daar liep een kabel vandaan naar een apparaat. Hij kreeg een soort sensormatje tegen zijn rugje aan en daardoor werd de energie van Sven naar dat apparaat geleid en weer goede energie terug naar Sven. En daarna nog een keer, maar dan alleen maar goede energie vanuit een soort medicijnen.
    Ik heb nu een flesje met druppels gekregen, die ik 1x op een dag moet geven en volgende week moet ik weer terugkomen. Hij wil dan een aantal keren stimuleren om het stapje voor stapje te verbeteren.
    Hij zei dat ik er goed aan had gedaan om op het moment even niet te vaccineren, want hij geeft ook de grootste oorzaak aan de vaccinaties die toch niet goed verwerkt zijn door Sven zijn lijfje. Hij zei ook dat ze eigenlijk bij 4 mnd al niet meer hadden moeten enten...maar ja...het CB heb je dus ook gewoon geen piep aan, want die geven gewoon aan " pas de 5 minuten regel maar toe" .. Ja dag hoor, mijn moedergevoel klopt dus wel. Het is alleen zo jammer dat je zo lang moet sukkelen en zoeken voor je de juiste plek hebt gevonden om je kleintje te helpen. Ook zei hij dat hij niets merkte van een koemelkallergie.
    Ik was wel op de goede weg bezig ook met de voedingssuplementen en de ontstoring van de klachten van de vaccinaties. Maar hij heeft nog wat extra stimulans nodig om lekker in zijn vel te zitten.
    *het is weer een heel verhaal geworden....excuse me hahahaha*

Ik ga snel Sven zijn flesje maken en dan nog even een hoeslaken op mijn bed gooien en dan hoop ik om half elf op mijn bedje te liggen. Morgen traktatie op het kinderdagverblijf. Ik heb danoontjes gedaan met een plaatje van Nijntje met een ballonnetje erop. Voor de leidsters heb ik een cakeje gedaan ook met dat nijntje. En dan is het morgenavond verjaardag bij mijn mams. Dus ga ik vanuit het werk daar naartoe, de mannetjes zijn daar dan al.

Slaap lekker allemaal.. (ik maak me op voor een onrustige nacht, want de klachten kunnen eerst verergeren... pfffff, maar het komt goed!!!! we houden vol)

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hartediefje en Snoet, (alsnog) gefeliciteerd met Sven en Coen!

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ooooooooooooh citroen!!!!! wat balen! waarom doet luc zo!?
    <zucht> waar heeft hij het dan zwaar mee? en idd je zal razend geweest zijn dat je stijn op zolder vond.... (wat is ie idd snel zeg!) gooi je het er wel uit? ik bedoel praat je hier wel over?

hartedief wat fijn dat jullie ook een leuke verjaardag hebben gehad, maar misschien nog fijner dat je je goed voelt met wat de hompeophaat heeft gedaan!

dank jullie wel voor de felicitaties!

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartedief nou Sven is iig goed nagekeken, hoe gaat het nu? Is het idd eerst erger geworden?

@Snoet tja wat is erover praten? Ik kan zeggen wat ik wil maar hij luisterd niet want zoals hij vind..er is toch niks gebeurt.. Nee er is idd niks ernstigs gebeurt als naar beneden vallen of tussen de traptreden schieten maar dat Stijn naar boven heeft kunnen kruipen vind ik wel erg genoeg. Zijn antwoord is altijd wat er had kunnen gebeuren is niet gebeurt dus klaar ik let wel op volgende keer en daar kan ik het dan mee doen want hij wil het er verder niet over hebben. Net zoals de opmerking over rust als Tim naar school is, als ik daar wat van zeg dat gaat het dus idd om de 2 uurtjes 's avonds (waarin hij 2 dagen de kinderen een half uurtje alleen heeft en in bed moet leggen omdat ik dan net weg ben naar sporten) En ja maar dat bedoel ik ook niet zo maar hoe hij het dan wel bedoelt weet hij zelf niet en als ik zeg dat ik het niet leuk vind als hij dat zo zegt moet ik me niet zo aanstellen. Als hij beld ik zeg dat ik even druk bezig ben krijg ik ook standaard de vraag Waarmee dan?? Oftewel ik heb even flink de balen van hem en kan er bij hem niks mee. Hij weet ook gewoon echt niet hoe het is om ook maar 1 dag 2 kinderen thuis te hebben, laat staan als je dan ook nog huishouden en boodschappen en koken erbij moet doen want dat heeft hij nog nooit gedaan maar in feb ben ik een dagje naar de huishoudbeurs en hij mag alles zelf doen die dag heb ik me al bedacht (normaal zou ik nog zorgen voor een pizza oid maar hij zoekt het maar eens uit) IK weet verder ook niet hoe ik dit nog kan bespreken als hij het onzin vind en blijkbaar ben ik niet belangrijk genoeg om toch even het fatsoen op te brengen om wel te luisteren en mijn standpunt te bekijken.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    als ik zo lees tussen de regels door zorg jij voor man kinderen en huishouden, maar dat doe je ook als je er niet bent, luc bevind zich in een luxe positie, alles is en wordt geregeld! je hebt groot gelijk dat je hem de volgende keer dat je weggaat het echt zelf laat doen niet om er boos mee te doen maar hij heeft ook recht om te ervaren en jullie hebben met z'n tweeen kinderen dus ook (naar ratio) met zijn tweeen voor zorgen!

ik heb een gezond egoisme, als ik afgesproken heb voor een dagje weg, dan trek ik echt de deur dicht en snoeteman neemt over waar ik los laat, tis elkaar iets gunnen

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Grappig dat jij dat ziet.... er zijn veel mensen die dit dus normaal vinden en zelfs vragen waarom ik Luc zijn was niet mee doe (jaja die doet hij zelf... is gekomen omdat hij het overal liet slingeren behalve in de wasmand, toen heb ik het een paar keer laten liggen met de medeling als het in de wasmand ligt ik het mee was en anders hij het zelf mag doen en sindsdien doet hij dat dus zelf) En wat betreft een dagje weg doe ik bijna nooit, ja 1 keer per jaar een dagje huishoudbeurs en dan is komend jaar de 2e keer dat Luc thuis is, de keren daarvoor kon ik oppas regelen omdat meneer daar geen vrij voor wilde nemen. Het enige wat ik echt regelmatig doe is met m'n vriendin naar de ladiesnight in de bioscoop en dat is zo'n beetje maandelijks. Verder werkt Luc elke dag dus kan ik ook weinig.
    Ik ben ook thuis dus dat ik wat meer doe in huis vind ik wel vanzelfsprekend maar Luc doet gewoon echt niks idd, die is wat dat betreft te egoistisch. Nu ben ik ook wel makkelijker geworden hoor, sta echt niet elke dag te stofzuigen want na 5 min zie je er echt niks meer van, en als het lekker weer is zijn wij buiten te vinden, poetsen komt wel op de 2e plek, als 1e gaan we leuke dingen doen en soms is poetsen ook leuk want dat helpt Tim gewoon mee (maar dan duurt het sowieso al 2 keer zo lang en grote kans dat ik het nog een keer kan doen maar goed)

Nou ik heb net Tim naar de psz gebracht (racen want Stijn ligt dan in bed) dus nu ff tijd voor mezelf, de handjes staan op de ramen (en de zon staat erop..) die ik vorige week nog gezeemd heb, de vloer ligt vol kruimels maar ik ga lekker met een boekje op de bank!

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, hier nog eentje die altijd voor manlief denkt (en doet...) en ja, ik pak wel de sokken naast het bed vandaan, maar moet zeggen dat de rest altijd netjes in de mand ligt!)
    Jee.. ik zou misschien nog wel het meest gefrustreerd zijn als je wil praten en er gewoon verder niets uitkomt en het afgedaan wordt van dat er niets is gebeurd. Ja, okee.... iedereen kan iets hebben, ook wij zelf, maar dat er dan verder geen gelijk wordt gegeven dat het toch wel dom was of een sorry.. Of ik ben idd ook blij dat er niets gebeurd is, je moet er toch niet aan denken.. Pfff... ik kan me voorstellen dat je het soms even gehad hebt dan met de houding van hem hoor. Want juist praten is belangrijk. Ook jouw gevoelens doen er toe (zeker als het om je gezin gaat!)
    En ik vind dat een vrouw met het huishouden en kindjes gewoon een fulltime baan heeft hoor. En ik kan me heel boos maken om mannen die dat dus gewoon NIET zien. (harteman laat mij wel merken dat hij heel erg waardeert wat ik allemaal doe en fluit me ook wel eens terug dat het echt genoeg is met bezig zijn en zorgen voor alles en iedereen)

Kom hier maar af en toe je hart luchten!!!

Snoet, heb jij ook een kaart gehad van de nutrilon? Mocht je de bon nog hebben voor de korting...mag ik die dan misschien???? (ik ben namelijk van plan om evt over een week of wat over te gaan op die voeding, want Sven heeft overduidelijk GEEN koemelkallergie, als het beter gaat, ga ik overleggen met de homeopaat en dietiste of dit een goede stap is)

Hier verder een HEERLIJKE nacht gehad!!! Sven lekker bij mijn mams en krijn gebleven en ik heb echt even een beetje bijgetankt.

Nu zit ik alleen te twijfelen of ik Sven wel wakker zal maken voor de fles rond tien uur. Of dat ik het aankijk en mocht hij vannacht echt vervelend worden, om dan nog een fles te geven. (het maakt echt totaal niet uit of hij een fles krijgt om acht uur of om elf uur....om half vijf is hij gewoon wakker en onrustig) Maar terwijl ik dit tik, hoor ik al weer wat geluid uit de babyfoon..

Shadow, hoe is het met jullie? Al van de oorpijn en verkoudheid af?

Kvinna, hoe gaan jouw nachten nu, nog steeds goed?

Sky, hoe gaat het met Chris?

En een nieuwe mijlpaal!!! Sven heeft een paar stapjes LOS gelopen. ooo, wat was hij blij hahahaha... mama was waarschijnlijk zo enthousiast dat hij meteen begon te lachen en toen probeerde hij het steeds weer. En ook staat hij af en toe eventjes los. Hahahaha... wat kun je dan trots zijn he. En wat gaat het dan ineens snel...over een maand loopt hij me waarschijnlijk wankelend achterna...

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hartediefje wat fijn dat je zo goed geslapen hebt!!
    Citroen, hoe is de sfeer thuis?

Hier: ik heb een kerstboom gekocht! Welke? Nou deze (goedkope, vriendelijke, mooie en na kerst ook nog te gebruiken) boom:

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ideaal, omdat Boaz er dan niet bij kan :)
    De muur moet ik nog even slopen voor het optimale effect uiteraard.

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha Doosje, jij hebt toch een leuke humor! Je kan natuurlijk wel vragen of Boaz mee wil helpen met slopen. (hahaha, is heel pedagogisch hoor... kindjes willen graag helpen!!!!)

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Leuk idee die boom Doosje.

Wij zetten dit jaar de boom aan de andere kant van het raam nl in de tuin! Niemand die hem omtrekt, omstoot, de ballen eruit trekt (van kunsstof dat dan weer wel) of in de boom klimt. Heb via groupon LED lampjes gekocht op zonnecellen dus als het goed is hebben we geen stroom nodig..ideaal! (denk ik)

@Hartedief jeetje Sven is van snelle! Zo grappig hoe er dat uitziet he. Stijn vertikt het nog steeds al kan hij het echt, hij wil alleen maar aan de hand lopen en dan het liefst de hele dag.

Nou de sfeer hier in huis is af en toe echt kaaauuuuttteeee, gister weer die opmerking over rust als Tim op school zit, heb hem meteen terug gepakt en gezegt dat hij daar weinig van zal merken zoals hij ook weinig merkt van de drukte thuis als hij is werken... toen was hij stil. NU ook nog een discussie over geld erbij, hij vind het niet eerlijk zoals we het doen want hij legt veel meer in (salaris) en kan niet sparen... nou dat hij maar eens even goed nadenkt wat ik allemaal betaal en wat ik in ons huis heb gestopt wat uit mijn erfenis komt van mijn ouders en zich verdiept in onze financiele administratie, dan ziet hij dat wij samen wel sparen en als hij de helft van ons spaargeld uit wil geven aan een Iphone dan moet hij dat maar doen maar verwacht dan komende zomer ook geen luxe campertocht door europa want ik ga het niet allemaal betalen voor ons, mogen we ook best samen voor sparen maar dat ziet hij dan niet, heb hem dus nu zelf de keuze voorgelegd, of een Iphone kopen en dus niet op vakantie of ons spaargeld laten staan en volgend jaar zomer die camperreis maken, blergh is net een klein kind wat je moet leren met geld om te gaan en hij denkt Citroen heeft geld zat dus die betaald wel. Hij vind het niet eerlijk dat ik mezelf verwend heb met een paar belachelijk dure uggs (van mijn prive geld... de erfenis) ... heb hem gezegt dat ik graag wil ruilen, hij zijn ouders kwijt en geld hebben en ik mijn ouders terug en werken en samen sparen....ben toen ook maar weggelopen want het is en blijft toch een zinloze discussie. Later kwam hij er even op terug (jaja) maar helaas brak hij het weer af toen ik hem uit wilde leggen wat ik ervan vond, laten we er maar over ophouden was z'n antwoord weer...helaas

Dames ik snap het als jullie geen zin hebben in mijn gedoe dus lees er gerust overheen maar ben ik het ff kwijt...

12. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Lieve Citroen: Ik kan je niet zeggen hoe ik me voel als ik jou verhaal lees.... Ik word hier helemaal emotioneel van. Het is ook niet eerlijk zoals hij reageer (in mijn ogen dan).
    Je mag hier altijd spuien hoor, doe ik ook... Ik weet zeker dat de anderen er ook zo over denken....
    Dikke virtuele knuffel van mij,

Elleke

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, je mag hier alles spuien!!! Lucht je hart, we geven je een hele dikke digitale knuffel en we gaan gewoon nog een keer afspreken voor een meeting, zodat we weer eens gezellig samen kunnen kletsen. (laat die man maar in zijn sop gaar koken)

Maar leuk is het niet...kan me voorstellen dat er dan een hoop frustratie naar boven komt, zeker als het niet wordt uitgepraat. Dan blijft het zo hangen in de lucht en er wordt niets opgelost. En mannen blijven soms net kleine kindjes idd.... soms vraag je je af waarom wij vrouwen altijd zoveel nadenken en moeten zorgen... dat hadden ze toch ook wel anders genetisch kunnen bepalen vind ik..
    Dikke knuffel!!!!!

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke dank je!

Inmiddels is hij er wel uit dat hij dan toch liever op vakantie wil (Heb hem net op de man af gevraagt, met het overzicht van onze spaarrekening ernaast en zijn deel wat hij op kan nemen aan spaargeld...) En tja of het eerlijk gaat? JA want zoals we het afgesproken hebben gebeurt het ook, ga me er verder niet mee bezig houden dan moet hij zelf de administratie maar nakijken, ik weet dat het goed zit!

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @HArtedief dank je ook, onze berichtjes hebben elkaar gekruist...

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie, hoe was de uitslag vandaag????? Ik hoop dat jullie geen vervelend nieuws hebben gehad en dat het die diagnose is waar ze al mee kwamen.

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nog geen nieuws van Miekiee...

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuffel van Citroen!
    Jeetje man, soms lijkt het net of je 3 mannen aan het opvoeden bent idd. Maar je doet het onwijs goed hoor. Je argumenten zijn sterk en waarschijnlijk moet je accepteren, hoe shit dat ook is, dat deze discussies er soms gewoon bij horen bij hem. Of is dat stom als ik dat zeg?
    (bedoel het uiteraard heel lief..).

@ Miekeieie: sterkte!! Ben heel benieuwd, ik hoop dat alles ok is.

@Snoetje: alles oke?

@ Meeting: altijd gezellig!

Hier: mijn schoonmoeder denkt dat Boaz misschien de 5e ziekte krijgt. Hij heeft wat bultjes bij z'n gezicht en buik en hij is wat wisselvallig. Hebben jullie daar ervaring mee?

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Het klopt ook wel wat je zegt hoor over dat accepteren, je kunt iemand niet veranderen en dat wil ik ook niet, ik zou het alleen fijn vinden als ik me wat meer gewaardeerd voel, misschien ligt het aan mij hoor want het is tenslotte mijn gevoel maar ik vind dat hij er op het moment ook weinig moeite voor doet. Op zich gaat het nu wat beter hoor, ik heb iig gezegt dat ik geen discussie wens over wat IK met MIJN geld doe want daar heeft hij in principe geen r**t mee te maken, hij weet nu weer eens hoe het zit met ons spaargeld dus daar kan hij zelf een keuze in maken en verder heb ik aangegeven dat ik het belangrijk vind dat hij op veiligheid let (traphekjes ed) omdat het tenslotte om je kinderen gaat. Het is misschien niet echt een gesprek geweest maar ik heb wel even duidelijk gemaakt wat ik wil.

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ohja 5e ziekte.. pff geen idee wij zitten ook te bedenken wat er nu weer in huize citroen heerst, idd vlekjes (vooral bij Stijn nu) Tim en Stijn hebben alle 2 koorts. Er zijn veel verschillende kinderziektes met vlekjes en als ik ze op internet zoek kan ik er meestal niet veel van maken welke het nou is. Laatst kreeg Tim ook vlekjes op zijn lijfje en daarover heb ik toen contact gehad met de ha (ivm koorts paar dagen ervoor) en zij gaf aan dat bij een virale infectie ook uitslag kan ontstaan... dus al met al heb je waarschijnlijk nog niet veel aan mijn verhaal haha

Hier een brakke dag, gisteravond had Stijn al koorts dus die hebben we met een zetpil in bed gelegd. Wij waren uitgenodigd bij de buren paar huizen verderop en daar is het laat geworden, daarbij is Stijn al een dikke week tussen 5 en 6 's morgens wakker en had ik vanmorgen weer eens Stijndienst (tuurlijk kwam het weer zo uit) Vannacht weer een paar keer eruit voor Stijn en Tim dus vanavond op tijd naar bed en de kids ook op tijd erin.

@Miekie hoop dat in dit geval geen nieuws, goed nieuws is.

Deel Deze Pagina