ha meiden, als eerste citroen wat een gedoe! en je weet hoe ik erover denk: jij zorgt op en top dus hij moet niet piepen en als we het dan over geld hebben? wie betaald jouw uurloon voor het feit dat het huis aan kant is, boodschappen gedaan worden, alles geregeld en last but least: de zorg voor je kinderen? het lijkt allemaal heel logisch maar dat is het niet! (en daar gaan veel mannen gewoon vanuit!) toen ik snoeteman leerde kennen heb ik hem gevraagd wat hij in een vrouw en een relatie ziet want als hij een huishoudster zoekt zet hij maar een advertentie in de krant. en ook voor enkel sex zijn dames beschikbaar ik heb hem de keus gesteld of hij diepgang wilt of niet (dan krijg je als je lief bent de rest ook) klinkt een beetje gek zoals ik het nu typ maar een relatie gaat om gelijkwaardigheid. en dan mn de emotionele kant van de relatie. kop op meid! je bent een kanjer!!! en dat zou je man vaker moeten zien en zeggen!!!! waarvoor moet hij eiegnlijk "zelf" sparen?
en hoe is het met de rest? ben ook benieuwd naar miek, en hoe is het bij jou hartedief? al beetje rustiger? elleke houdt jij je ook taai? doosje met mij alles redelijk heb een pittig weekje achter de rug, coen weer ziek, nieuwe plek begonnen enorm schakelen tussen twee werkplekken op nieuwe werkplek zijn mensen murw van een ellenlange situatie, maar ik kan niet adhoc problemen oplossen dat heeft meer tijd nodig en die hebben medewerkers niet meer zo, complex! daarnaast weer samen met snoetman nachten opgelopen heb nu het gevoel dat ik op mijn wenkbrauwen loop. coen is wel weer beterende hand en coen heeft iets waarvan ik denk is het gedrag of is er iets aan de hand, steevast als de tafel gedekt is en coen gaat in zijn stoel eet hij een hap en gaat gillen, loopt rood aan en wil zich strekken in zijn stoel. eerst dacht ik keelpijn door hoesten en eten doet zeer maar hij eet wel brood ik denk dat het gedrag is en dat moet ik dus NEGEREN! dus we zitten met een krijsende coen "gezellig" te eten. hijd rinkt zijn sap wel beter en flessen minder doosje 5e ziekte kenmerkt zich door vlekjes gevolgd door koorts, is veel over te vinden on line, maar het kunnen ook waterpokjes zijn? beginnen vaak in gezicht en breiden zich uit naar romp en dan naar armen en benen. maar dat worden echt rode/rose blaasjes
Hij wil een iphone..... , het zijn vaak aanbiedingen waarbij je het 1e half jaar 50% korting krijgt maar daarna moet je nog 1,5 jaar volle mep betalen en dat terwijl we 5 mobieltjes hebben liggen en een vaste lijn hebben. Ik snap dat het een hebbedingetje is, net zoals de WII en de ipod (die hij al van mij heeft gehad!! voor of verjaardag of sinterklaas oid) En die iphone met abo is nog niet eens het ergste, bedoel als hij die perse wil dan doet hij maar maar de discussie over mijn geld die eruit voort kwam...maar goed ik ben (denk ik) duidelijk geweest. Oh wat balen dat Coen nu net ziek is terwijl op je nieuwe plek bent gestart. Beterschap voor hem.
Snoet, beterschap met Coen....hij blijft ook maar kwakkelen he. En met dat eten is ook vreemd, want hij at toch altijd lekker? Tja, mss een uitprobeerfase, omdat het er toch anders uitziet dan wat er bij jullie op het bord ligt...of hij heeft echt iets wat zeer doet met warme hap. Jij hebt het ook mooi druk dan.. en dan nachten oplopen is niet lekker. Is even weer door een zure appel heen bijten. Want van nieuwe dingen wordt je in het begin ook heel moe. (en dan nog eens de omschakeling tussen twee banen wat jij nog hebt) Hier heeft Sven voor zijn doen GOED geslapen!!! We hebben hem gisteravond eens een keer geen fles gegeven om tien uur. Hij moest elke keer wakker gemaakt worden en tijdens de fles viel hij weer terug in slaap. Dus hij is er om acht uur ingegaan (heeft een goede warme hap en danoontje gegeten om zes uur) en heeft geslapen tot half zes!!!! (hahahaha... ongelooflijk als je het eigenlijk zo leest.. ben al blij als hij tot half zes slaapt.) Maar nu vraag ik me af of ik niet beter nog net voor zijn slapen gaan een kleiner flesje moet geven. Hoeveel drinken jullie kindjes nog aan melk 's avonds, of wanneer stopt dit normaal gesproken???? (ik weet het niet eens meer van Senne... die heb ik volgens mij 's avonds ook maar tot een jaar de fles gegeven) En hoeveel groente/ aardappel/ vlees eten ze dan? Straks weer naar de homeopaat, ben benieuwd of hij verandering merkt. Wij zien in ieder geval een veel vrolijker kind, die veel meer speelt hier in huis! (moest zo lachen, daarnet had ik hem aan het lachen gemaakt met zo'n neuszuigertje. Dat maakt dan wat geluid en ik riep "bah" .. nou, hij schaterde het uit. Dus na een paar keer doen, heb ik hem in bed gelegd, hoor ik hem beneden door de babyfoon nog lachen. OOOOO, wat smelt ik dan) Sky, Kvinna, Hellie, Shadow, Miekiee... hoe is het bij jullie?????
@HArtedief Jeeee wat goed van Sven! Stijn krijgt nog een flesje pap voordat hij naar bed gaat terwijl hij echt een flink bordje warm eten eet. Hij krijgt 1,5 aardappel met 50 gr vlees en de rest groente (heb geen idee hoeveel het is eigenlijk) maar het is een kinderbordje vol, Tim eet daar de helft van (die eet op het moment weinig). Stijn krijgt 's morgens een flesje thee, 's middags ook, bij z'n koekje wat diksap en dan na het avondeten wat vla en dus nog een papfles. Ze mogen 300cc melkproducten dus vandaar de thee 's morgens en 's middags. Tim heeft ook tot bijna 2 jaar 's avonds nog een papfles gekregen. Stijn vertikt het gewoon om uit een tuitbeker of rietjesbeker te drinken, dat bijt hij alleen maar op de tuit, heb geen idee hoe ik het moet leren verder.. Succes straks bij de homeopaat
@ Citroen: wat kunnen mannen toch moeilijk doen over geld he. Doosjeman bemoeit zich ook wel eens met mijn geld. Terwijl we 1 gezamenlijke rekening hebben (betalen we alles van) en dan allebei nog onze eigen rekening. Ik vind dat wat ik koop van mijn eigen rekening is zijn zaak niet. Maar dat accepteren van hem naar mij toe gaat toch lastig hoor. We zijn nu in relatietherapie. En ik moet je zeggen: ik vind het heel prettig. We ontdekken zoveel patronen in onze relatie en Doosjeman praat dan ook heel open. Dus dat is echt een aanrader. Wel schijtduur...moet ik er eerlijk bij zeggen. Hee en ik heb de IPod Touch. Heeft ie die al? Daar kan je alles mee, behalve bellen. Ook facetime e.d. @ Hartediefje: het schema van Boaz nu: 7.30: pap uit kommetje 9.30: fruit (1 potje of 1 stuk, soms meer als ie dat zelf wil) 11.00 - 12.30: slapen 12.30: 2 boterhammen (wordt meestal 1,5) 14.30: fruit 16.00: tussendoortje(s) 18.00: potje of ong. dezelfde hoeveelheid vers voedsel (hij eet vaak mee) 19.30: fles 150 ml gewone melk. Tussendoor dan nog thee, diksap en water.
heej doosje wat goed dat je in realtietherapie bent, veel mensen verwarren dit met iets negatiefs maar het is juist goed om je relatie een APK te geven! en idd duur!!!! wij hebben ook een gezamenlijke rekening en allebei onze eigen, er gaat naar ratio van onze salarissen naar gezamenlijk en wat we verder met ons eigen geld doen moeten we zelf weten, maar ik ben de spender en snoeteman is de spaarder (en allebei uitersten van elkaar) we hebben veel geleerd door elkaar in dat soort zaken te accepteren maar..... als mijn centen op zijn moet ik ook zelf de consequentie dragen, niet aan de gezamenlijke komen (terwijl snoeteman dat dan weer goed zou vinden...)ik ben wel fanatiek als ik wil sparen voor iets (hetgeen erg moeilijk wordt met de kosten tegenwoordig, en 2 kinderen) kan ik tot het knijperige af zijn. en snoeteman draait zijn hand niet om, om bijv een duur cadeautje te kopen ik heb eigenlijk gewoon een hele lieve vent!
hmmm als ik jullie schema's zie bevestigd het wat ik al dacht, coen is zijn flessen beu, sap gaat goed maar melk laat ie steeds staan. pap is een drama op moment omdat hij de lepel afpakt dus hij eet een 1/2 boterham tot 1 boterham sochtends. maar melk uit tuitbeker wil hij dan weer niet dat wil meneer perse in zijn fles citroen coen beet ook altijd op zijn tuitbeker maar is het gewoon na een poosje gaan doen! misschien niet de goede tuitbeker voor stijn gevonden? ik heb een nuby (waardeloos die lekken snel als de tuit niet goed zit) maar de difrax en mepal wil hij (nog) niet
Goh, wat een gedoe met geld, zeg. Balen is dat, zeker als het oneerlijk wordt gebruikt in ruzies. Citroen, i.d.d. hoezo 'eindelijk rust'? Wat een vreemde opmerking, zeg. Jammer dat je niet zo goed met Luc kunt praten. Snoet, balen dat Coen net nu je op je nieuwe plek bent begonnen ook nog ziek moet zijn. Noa is ook al de hele week niet lekker, en dat merk ik vooral bij het avondeten. De rest van de dag gaat het eten wel (hoewel ook niet zo van harte als normaal), maar 's avonds wil ze maar een paar hapjes. Vorige week had ze hoge koorts en gisteren bijna witte diarree, dus echt iets in de ingewanden. Ze krijgt na het avondeten nu Griekse yoghurt, lekker veel calorieën. Hier gaat het wel goed. We waren vorige week wel heel verdrietig omdat we onze boxer hebben moeten laten inslapen. Die is ruim elf jaar bij ons geweest, dus dat was heftig. Hij had verouderd ruggenmerg en liep zwalkend. Dat was nog niet zo erg, maar hij begon door zijn poten te zakken en viel dan in zijn eigen poep. Ook als hij andere honden wilde besnuffelen kon hij zijn evenwicht niet meer houden. Daar werd hij heel onzeker van en bij zo'n stoere hond is dat heel erg om te zien. We vonden dus dat het tijd was. Bij onze vriendin de dierenarts in de huiskamer gedaan en we hebben hem naast hun hond begraven. Die stond hem waarschijnlijk al met blikkerende tanden op te wachten. Het is wel heel stil met alleen een teckel in huis. Ben benieuwd wanneer we weer een grote hond nemen... Verder lekker aan het werk, de verbouwing is nu echt bijna klaar. Voor de kerst zitten we er zeker in, heerlijk! Slapen gaat nog steeds goed, ondanks de ziekte. Ze is nu rond halfzeven wakker, vorige week was het zelfs een paar keer zeven uur! Maar ja, met zo weinig avondeten heeft ze 's ochtends wel heel erg honger. O ja, ik heb een lekker skipak gekocht, want op het kdv spelen ze heel veel buiten. Heerlijk warm, ook in de buggy.
Kvinna, wat fijn dat Noa zo goed slaapt!!!!! Heerlijk. En wat zielig voor jullie boxer... het is en blijft toch een vriend als je zo'n beestje bij je hebt. Ik geloof dat ik toen onze honden in moesten slapen (bij mijn ouders thuis) wel zeker twee weken verdoofd heb rondgelopen en zo'n verdriet heb gehad.. Sterkte, want het is toch een gemis! En wat lekker dat jullie straks kerst in het nieuwe huis kunnen vieren en er lekker opgeruimd bijzit! Doosje, ik schrok even hoor toen ik las relatietherapie.. maar waarschijnlijk is het gewoon om de relatie een boost te geven weer even. Tja... ik denk dat het overal wel wat is. En qua geld....wij hebben 1 rekening en daar gaat alles vanaf. De salarissen komen erop en ik moet wel zeggen, dat het mss beter is als je allebei een aparte rekening nog hebt. Maar wij hebben eigenlijk vanaf het begin gelijk alles van harteman bij mijn rekening laten storten. En ik moet zeggen dat ik nu echt eens alles goed moet na gaan kijken qua vaste lasten en daar naar uit gaan geven, want volgens mij gaat het vies tegenvallen wat er uiteindelijk echt voor "vrij" gebruikt kan worden, de spaarrekening wordt akelig leeg... Snoet, jij hebt aan snoeteman een goedzak (net als ik aan mijn harteman) !!!! Echt zo'n man die voor je door het vuur gaat en je alles gunt. Ik vind hem in ieder geval heel lief over komen en als ik zo je verhalen lees, bevestigd het dat zeker. Bedankt voor jullie voedingsschema's! Ik heb net naar Nutrilon gebeld en daar hebben ze mijn verhaal aangehoord en wat een service zeg! Ik krijg een verpakking dreumesmelk toegestuurd om te kijken hoe Sven er op reageert. Maar ik denk dat ik Sven dan 's ochtends zowiezo de melk geef en ik ga het gewoon eens uittesten de komende weken of hij beter slaapt op nog een beetje melk voor hij gaat slapen of juist geen melk meer, maar een beetje water/ thee. Hij vind een tuitbeker ook nog niet zo veel hoor. Als hij er van drinkt, pakt hij vaak een te grote slok en verslikt hij zich weer. Maar goed...oefening baart kunst. En bij de homeopaat was het heel erg goed!!! Twee dingen die hij uit de basis miste, heeft hij op een week tijd ingehaald! Dus nu is hij weer gestimuleer, heeft een korreltje gehad en nieuwe druppels mee naar huis. En over drie weken terug. Ben blij te horen dat hij vooruit gaat. (en wat ben ik benieuwd hoe hij dan nog verder gaat opknappen de komende weken!) *einde ellenlang verhaal weer hahahahaha*
@Snoet ik ben idd al aan het wisselen van beker, ben nu met een rietjesbeker bezig omdat we die nog hadden en hij dus wel uit een pakje met rietje kan drinken maar ik wil gewoon niet dat hij alleen maar pakjes drinkt. Achja we oefenen elke dag met de gewone beker en dat gaat goed en daar een gewoon rietje in lukt ook (alleen beetje korter maken) dus komt wel... kan idd nog wel die difrax beker proberen. @Kvinna sterkte met het verlies van jullie boxer, kan me voorstellen dat het dan stil is in huis.
Sorry, heb even geen puf en mogelijkheid om bij te lezen.. hier gaat het op zich wel we zijn aan de beterende hand. M'n oorontsteking is ver weg net als het loopoor, ben nog wel aan de antibiotica maar da's morgen ook de laatste dag. Heb nog wel een vervelende piep / suis in dat oor, hoop dat die weg trekt.. Ik heb eigenlijk wat advies nodig want ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Het is nl. zo dat Valerie bijna niet alleen kan spelen, zodra ik haar ook maar even weg zet hangt ze aan m'n broekspijp om opgetild te worden, doe ik dat niet volgt een hevige huilbui tot ze helemaal overstuur is. Net zoals het huishouden kan ik ook alleen maar 's avonds doen daardoor. Heb nu heel eventjes een paar min. voor mezelf omdat ze in de box aan het spelen is, dat lukt nog wel eens maar ja kan haar moeilijk hele dag in de box zetten.. . Marcel vindt dat ik haar teveel verwen omdat ik haar nog weleens op wil pakken als ze aan m'n benen trekt en huilt en zegt dat ze het op deze manier niet leert om alleen te spelen, hij zegt laat haar maar gerust even gillen ze moet het leren, maar ja wat dan, dan heb ik vervolgens een overstuur kind . Ik doe het weleens hoor laten huilen als ik in huis wat moet doen maar da's niet zo vaak. Omdat m'n hart breekt als ik dat toetje dan zie zo verdrietig.. Ik weet het gewoon niet, ik heb gewoon echt GEEN rust en tijd voor mezelf. Omdat als ze wakker is ze 99% van de tijd aandacht vraagt. Dus bij deze een grote HELP want ik weet het niet meer .... Ben er ook weer vandoor want ze staat alweer te gillen .
ik denk dat valerie moet leren dat zij niet alleen door mama vermaakt kan worden, en ben het dus met je man eens. misschien weet ze als ik huil komt het goed, en dat betekent benoemen wat je doet maar haar ook durven om even te laten huilen(uiteraard geen uur) maar stap voor stap. bijv. door de 5 min regel. jij bent haar wereld en ze beseft nu dat ze los van jou is. als jij niet aan jezelf toekomt kom je ook niet aan je man toe, laat staan je sociale leven (of even bijlezen over anderen in dit topic haha) en dan wordt je wereld klein. nu coen 1 is doe ik voortdurend uitleggen wat ik doe, er is ook speciaal tijd voor hem maar ook tijd voor mezelf en voor anna. en dat vind ie niet altijd even leuk maar dat moet ie dus leren
Ik ben het ook met Snoet eens. Ik denk dat het heel goed is als je nu ingrijpt en heel consequent gaat zijn in je gedrag. Ze zal je grenzen op gaan zoeken en ook eroverheen proberen te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat als je daar nu voor gaat en door alle ellende heen gaat dat je daar later de vruchten van plukt. Je hoeft het niet zielig te vinden als ze helemaal overstuur is (wat Snoet zegt: wel als het een uur duurt uiteraard). Ze probeert namelijk vanalles om haar zin te krijgen en tot nu toe heeft ze geleerd dat huilen effectief is (logisch, want zo maken baby's kenbaar dat ze iets willen of dat er iets aan de hand is). Nu is ze wat ouder en begint ze 'ja' en 'nee' te begrijpen. Wat misschien helpt is haar niet alleen een 'nee' te geven, maar haar ook een alternatief te bieden. Bijvoorbeeld: als ze weer zo aan je broekspijp hangt, zet haar dan bij wat speelgoed en doe het voor. Herhaal dat nog 2x keer (want de kans is groot dat ze weer huilend bij je terugkomt) en wees positief. Als ze nog steeds niet wil, zet haar dan zonder een reactie terug net zolang totdat je klaar bent. Heel makkelijk gezegd hoor, daar ben ik me echt wel van bewust. Maar dat is hoe ik het met Boaz doe en dat werkt voor hem wel. Maar daar moet ik bij zeggen dat ie tot nu toe heel makkelijk is... Hopelijk heb je er wat aan. Laat i.i.g. goed zien dat jij de beslissingen neemt en 'straf' haar niet voor haar gedrag. Biedt iets anders aan, maak ondertussen af wat je aan het doen was en daarna kan je haar weer aandacht geven. Misschien leert ze zo het verschil zien. En nogmaals: ik snap dat je het zielig vindt, maar ze heeft geen pijn en ze is niet ziek als ze zo huilt. Ze wil alleen haar zin en is zich bewust van het feit dat ze dat niet krijgt.
doosje jij verwoord het precies goed! het is een kwestie van alternatief bieden!!! en reken maar dat ze dat niet pikken in eerste instantie! maar nu is valerie nog klein en kan het leren, als ze een peuter van 3 is wordt het bijna onmogelijk om gedrag nog te doorbreken! en vragen ze weer op een andere manier (intensief)aandacht iig goed bedoelde adviezen!
Consequent zijn en duidelijk uitleggen is inderdaad DE remedie waarschijnlijk. Maar dat moet je ook kunnen. Hier ook een muts die totaal niet tegen kan als haar mannetje zo krijst aan dr been. Ik probeer inderdaad wel om hem bij zijn speelgoed te zetten en te vertellen dat ik op dat moment even geen tijd heb. En later speel ik met hem. Maar ik moet ook toegeven dat ik hem ook wel eens oppak en dan zo mijn dingen verder doe. Als ik sta te koken, Senne is tegen me aan het vertellen en Sven is zo aan het jengelen aan mijn been, wordt ik letterlijk knettergek. Dus pak ik hem op en draai mijn vlees. Ik moet wel zeggen dat je op een gegeven moment wel steeds beter wordt in het consequent zijn hoor. Nu bij Sven ben ik wel strenger dan bij Senne bijv. Maar ik vind het altijd heel knap als mensen het vol kunnen houden om altijd consequent te zijn. Dus voor Doosje en Snoet: heel veel respect!!! Shadow, heel veel succes...want het is echt frustrerend zo'n klein huilend mensje aan je been. En het is echt tandenbijten op sommige momenten, maar het blijkt wel dat duidelijkheid het beste werkt....
@Shadow ik sluit me aan bij de andere dames wat betreft adviezen, hoop dat je er wat aan hebt. Fijn dat jullie wel weer aan de betere hand zijn. Nou wij hebben vandaag Stijn z'n 1e schoentjes gekocht, hij loopt nog niet los maar wel echt overal langs, als hij aan de hand loopt heeft hij ook maar 1 vinger nodig en zelfs die heeft hij alleen maar vast (leunt er niet op oid). Ik ging eigenlijk voor nieuwe leren slofjes maar daar adviseerde ze om meteen wat stevigers te kopen omdat dat hem misschien ook wel aanzet om echt los te lopen. EN hoe lief... Tim heeft meteen voor z'n broertje zijn schoen gezet ipv de slof haha
Leuke schoentjes voor Stijn!!!! En ook al kunnen ze soms heel stout tegen hun broertje doen...op zulke momenten komen ze er ook weer voor op! Leuk dat Tim dan zijn echte schoentje zet. Het kan idd heel goed zijn dat Stijn nu ineens wel goed gaat stappen hoor! Ik ging ook voor zootjes kijken en ze raadde dit ook aan. Ik heb shoentjes van shoesme, met een hele flexibel zooltje. En hier binnen loopt hij er ook beter op dan op zijn zootjes. Ze moeten net even het vertrouwen krijgen om echt alleen te kunnen...
Stijn heeft hetzelfde probleem als Tim toen had.. te grote voeten voor die echte eerste loopschoentjes haha
Ben ik weer efkes . Bedankt voor de adviezen, daar heb ik heel veel aan! Het valt echt nog niet mee pfoei. Ik probeerde haar idd al wel een alternatief te bieden maar ik moet gewoon doorzetten. Zeg dat wel als zo'n klein mensje huilend aan je broek staat is het lastig nee te zeggen! Gisteren was echt een dramadag, ok ze had ook wel haar prikken gehad maar toch jemig zeg wat was ze een draak! Continu kattekwaad uithalen, absoluut NIET willen slapen (terwijl wel moe want wrijven in de oogjes etc.) en mama tot waanzin drijven zucht. Ik zat er ook op een gegeven moment helemaal doorheen en ben (met haar op schoot) in huilen uitgebarsten omdat ik het gewoon niet meer trok. En wat er toen gebeurde... zo lief! Ze keek me aan, pakte me vast en legde haar wangetje tegen de mijne aan om me te troosten ! Zo klein als ze is.. nou toen moest ik helemaal huilen haha. Na mama's huilbui was ze weer net zo drakerig hoor maar toch. M'n hart smolt toen ze dat deed. Ik straf haar niet hoor als ze zwaan-kleef-aan gedrag vertoont absoluut niet! Ik heb zeker wat aan jullie adviezen en ik probeer ze zeker toe te passen. Alsnog bedankt . Ben er weer vantussen, ze ligt nu lekker te slapen kan mama de was doen .