30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hartediefje: doen! Volgens mij zou het je hardstikke leuk staan!! Neem je ook die kleur? Want volgens mij staat heel diep donkerbruin jou ook erg goed :)
    En dat 'moeten' dat herken ik ook hoor. Ik heb daar een beetje structuur in proberen te brengen (beetje net als Snoet als ik het zo lees). Namelijk doordeweeks: eind van de dag als Boaz net naar bed is gebracht dan ruim ik op, leg ik m'n kleren voor de volgende dag klaar en ruim ik de keuken op. Alles was gaat naar het washok. In het weekend dan doe ik de was (doordeweeks smijt ik alles lekker in de mand hoor..) en bed verschonen. Schoonmaken ben ik niet zo netjes in, maar daar heb ik de schoonmaakster voor. We doen altijd onze schoenen uit, dat scheelt ook. Zou het helpen als je voor jezelf een schema maakt?
    En hou maar op met dat 'moeten', want dat 'moet' je alleen van jezelf. Misschien heb ik nog wel een betere tip: Mindfullness voor mama's. Daar zijn cursussen in, google maar eens. De Flow heeft deze maand ook een Mindfulnessboekje gemaakt (bij de Bruna 12,95 euro), zeker de moeite waard.

Citroen: hoe was het Sinterklaas Ahoyfeest??

Nog een vraagje: Boaz die loopt steeds meer (yes!), maar ik heb nu die goedkope schoentjes van de H&M. Vinden jullie dat ik nu snel goede schoenen met een voetenbedje moet kopen?

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh haha ik lees het net Citroen: leuk!!

En w.b. Marktplaats: met kopen heb ik wel goede ervaringen. Ik koop er altijd spijkerbroekjes van Imps & Elfs en leuke truitjes en vestjes. Dan heb je voor een prikkie wel coole goede merkkleding :)

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ahhhhhh

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje ik ben van de blote voetjes of goede schoentjes, Stijn krijgt ook echt nieuwe schoenen, zelfs niet die van Tim..

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, wat heeft Tim genoten!!!!! Geweldig die filmpjes, krijg er ook al helemaal zin in om volgend jaar te gaan. Met de twee mannetjes...

Doosje, ik zou ook goede schoentjes halen. Ik ben ook van mening dat elk kindje nieuwe schoentjes moet (iedereen heeft toch een andere manier van lopen en houding). Sven heeft nu schoentjes van shoesme aan. Maar bij de scapino hebben ze bijv. ook hele goede voetenbedjes in de elephants volgens mij.

En ik ga idd een soort schema maken!!!! En andersom denken, las ik laatst in een blad ook. Dat scheelt zoveel hahahaha... oefening baart kunst!

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij gaan volgend jaar ook weer hoor en dan idd met 2 mannetjes! (kunnen we nu alvast gaan sparen, dat dan weer wel...)

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    coen heeft hema schoentjes zolang hij nog niet echt loopt.... maar asl hij echt intensiever gaat lopen kies ik voor een schoen van leer met een dunne zool die jue helmaal om kan buigen (dan is zool flexibel genoeg) shoesme heeft leuke schoentjes elephnaten zijn van de van Haren, dr visser is van scapino (ook goed) ik koop voor kids regelmatig bij scapino omdat ze daar ook merken hebben zoals bij dolcis (clarks) maar dan hoef ik niet helmaal de stad in....

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

hier is ikke weer!

schoentjes...tja idd altijd schoenen voor elkkind kopen,nooit tweede hands hiervan kopen.ivm iederz'n eigen stijl van lopen!en ze raden net zoals snoet zegt..aan het begin schoenen aan die je zo om kan buigen..soepel moeten ze zijn.als je stevige harde koopt heb je kans dat ze er niet eens op willen lopen!!

citroen ook mijn complimenten naar jou toe 13 kg.echt goed hoor!!en wat heb jij leuke kids ook he.schattig!

en vaak zie ik foto's voorbij komen van jullie kids,en wat hebben ze bijna allemaal een kop met haar,die van mij is nog net niet kaal..pfff eer zij staartjes in kan???

hartedief !! doen dat haar...vind het echt een gaaf kapsel..lekker pittig! ben benieuwd wat je gaat doen.

hier een heerlijk weekend weertebergen achter de rug...stond helemaal in het teken van sinterklaas,beter hadden we het niet kunnen treffen eigenlijk.was natuurlijk weer veeeeeelste kort,maar goed,het dagelijkse huishouden staat ook gewoon weer te wachten..en roept"miekiee ik ben vies,,was me". en die wasmand...pffff daar word ik echt galliesgek van. die bodem(bestaat hij werkelijkwel??!) zie ik nou werkelijk nooit!

nou de sinterklaas week begint nu echt he?schoolbezoeken...op werk komt die..op sterre's ballet school..bij opa en oma's..nou we kunnen weer gaan plaats maken hoor,voor die vele kado's!

verders weet ik weinig meer dames....fijne dag nog!

ps wat ik me eigenlijk afvroeg zijn er hier al dames..die evt aan een volgend kindje zaten te denken?of zijn hier de meeste er nu wel klaar mee?

9. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Hoi, even snel tussendoor :)

Ik probeer vanavond bij te lezen en weer te antwoorden. Het gaat hier steeds beter! Ze heeft nog wel dat ze heeeeeeeeeeel erg graag mama's aandacht wil maar ze gaat nu ook wel wat vaker spelen als ik het haar laat zien en zeg mama is even bezig, zometeen ga ik met je spelen oid. Dus er zit echt verbetering in! Ben daar zo blij mee. Heb echt veel aan jullie adviezen gehad :).

Verder, zo lief, ze begint terug te knuffelen af en toe! Ik knuffel heel veel met haar, maar wat ze nu af en toe terug doet is net zoals ze me vorige week probeerde te troosten, haar wangetje tegen de mijne leggen. Is haar manier van knuffelen nu en ik word daar helemaal warm van, zo schattig!

Ben er vandoor, even eten en dan moet ik naar de doc (uitstrijkje laten maken bah). Hopelijk tot vanavond!

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    gaat het toch niet kriebelen miek? kan niet meer he? maar je bedoelt waarschijnlijk de kersverse moeders van 1. ben ook wel benieuwd hihi gisteren las ik een stul in de ouders van nu over groet gezinnen dan staat het er alsof het peanuts is (wat het natuurlijk niet is...) en denk ik, oooooh dat kan ik nooit meer met mijn definitieve schokdempers.....

maargoed coen spookt ook alweer snachts en dan denk ik thank god! dat dit de laatste ronde is (klinkt cruwer als bedoeld)

betreft sint: zo leuk maar oooh zoooo spannend! afgelopen zaterdag in klokuus geweest anna is dit jaar bang voor pieten en sint. in de auto de grootste mond "ik ga sint lekker laten schrikken" maar oh wee als hij in de buurt is, dan is anna weg! volgende week bij familie vieren met een "echte" sint, mijn moeder heeft cadeautjes gestuurd (gaan we dan maar sochtends doen) en op maandag op kdv en dan is het meer als genoeg geweest!

vanochtend bij de ha geweest voor coen heeft een virale luchtweg infectie hoppa ook maar aan de puffers. en kinderarts belde moet heel voorzzichtig druppels melk op lippen smeren en huid in de gaten houden, dan in de wangzak en dan gaan provoceren volgens een schema van de dieetiste maar dat gaat nu niet op omdat coen niet fit is dus wij blijve lekker neocate geven totdat coen is opgeknapt.

heb over twee weken een logeerpartij gearrangeert voor de kleintjes en ik ga snoetman mee nemen naar de zwaluwhoeve en overnachten in een kasteeltje hoog tijd om eens aan ONS te denken want de klad en de sleur zit er behoorlijk in....

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Wat leuk, al die sintvieringen.

Miekiee, lekker weggeweest. Wat heerlijk dat je meiden zo flexibel zijn dat dat gaat.

Snoet, Coen weer aan het spoken? Zwaar is dat, hè? Dat weekendje weg had je toch eind vorig jaar al geboekt? Vooruitziende blik:D.

Hartediefje, let alsjeblieft op jezelf. Ik weet hoe je je voelt en je moet echt om jezelf denken. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Ik lig elke avond, zonder uitzondering, om halftien in bed. Dat is de enige manier waarop ik het vohoud. Leuke dingen 's avonds doen komt wel weer, denk ik dan maar.

Shadowcat, lekker dat Valerie dingetjes zelf kan doen. En dat knuffelen, lief hè? Dat doet Noa ook bij de teckel (ook bij ons natuurlijk) en dat ziet er zo schattig uit!

Hier gaat alles z'n gangetje (dacht niet dat ik dat ooit nog kon zeggen!): Noa's virus is verdwenen, ze is weer vrolijk en kan weer zelf spelen. Ik merk altijd aan haar dat ze ziek is doordat ze dan veel meer bij me wil zijn. Als ze zich lekker voelt is een kleine knuffel ruim voldoende, dan wil ze weer los, los los! Ze stapt al lekker mee aan de hand en doet af en toe ook een paar stapjes zelf. Ze staat al heel erg stabiel, maar ze is gewoon erg voorzichtig.

Een tweede? HaHA! Ten eerste gaat dat nu niet met de medicijnen die ik krijg en ten tweede moeten we eerst nog helemaal bijtrekken van alles. Ik weet wel dat iemand hier daar een gesprek met haar partner over heeft gehad en ik ben wel erg nieuwsgierig naar de uitslag daarvan...:D

Trouwens, vorige week was ik op bezoek bij een vroegere schoolvriendin en dan hoor je echt dat iemand die het niet heeft meegemaakt, niet weet waar ze over praat. Ze zei: 'Mijn buren zaten ook altijd al zo vroeg op met hun kindje, maar ik legde XX na de fles van zeven uur altijd weer terug in bed en dan sliep hij tot halfnegen. Dat doe ik al vanaf de kraamtijd, dus dat is hij zo gewend.' Er blijven dus mensen die nog steeds denken dat je een kind kunt laten slapen.

Dat is dus ook mijn grootste angst: nog een kindje dat zo moeilijk slaapt als Noa deed. Nu mag ik niet meer klagen, het is de laatste week wel weer vijf uur, maar omdat ik al vanaf tien uur 's avonds slaap, heb ik mooi zeven uur achter de kiezen en dat lukt goed.

Sky, leef je nog?

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Haha Stijn heeft dus gewoon al te grote voeten voor die schoentjes, heeft nu maat 21 aan maar zou van shoesme eigenlijk 22 moeten hebben en dan zijn het dus de echte schoenen.

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kvinna, mama's die hun kind "gewoon" even terug leggen, altijd zoet zijn, vanaf 2 weken doorslapen met 10 maanden lopen en op hun derde al toe zijn aan school denk ik altijd: OPSCHEPPER waar zit jou onzekerheid??? iedere mama of papa die ik spreek heeft een moeizame periode alleen bij de een duurt het langer als bij de ander en de natuur maakt het zo dat je het ook vergeet, althans de scherpe kantjes gaan er af anders zou er geen kind meer bijkomen

kijk maar naar de mama's hier allemaal kennen we onze onzekerheden moeites en emoties. de een anders als de ander maar herkenning volop!

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @MIekie Dank je! Euh Stijn heeft ook amper haar op z'n hoofd hoor, ik knip het af en toe zelf zodat het wat beter groeit. Was bij Tim wel zo iig, hij is toen hij 1,5 was voor het eerst naar de kapper gegaan en sindsdien groeit het echt goed en wordt het ook dikker. BIj Stijn werkt dat ook wel al gaat het langzaam.

En wij zijn klaar hoor, al zegt mijn gevoel af en toe van niet maar Luc is klaar en je bent er toch met z'n 2en voor nodig he... (maar die volgende stap komt er maar niet..)

Klinkt heerlijk Shadow!

Beterschap voor Coen! Jullie blijven ook maar bezig zo. Oh wat heerlijk ff weg... wij hebben onze hoop op het weekend van de 17e dec, mijn tante gaf aan dat ze binnenkort wel weer kunnen komen logeren, thuiszorg komt nog maar 3 keer per week voor mijn oom (die toen 3x geopereerd is met veel complicaties) maar we blijven nog maar in de buurt dus lekker eten een filmpje zal het wel worden.

@Kvinna mijn broer en schoonzus hun 1e kindje was ook zo "moeilijk", slecht slapen, veel huilen, veel structuur nodig enz en hun 2e kindje is echt het tegenovergestelde...dus er is nog hoop ;)
    Idd er zijn best kindjes die het pikken om terug gelegd te worden, Tim was er zo een (toen we eenmaal de rust hier weer in huis hadden na het overlijden van mijn moeder dan) Stijn is echt ook anders wat dat betreft, wakker is ook echt wakker terwijl Tim nog best ff bij ons in bed zou slapen als die om 6 uur wakker was... Stijn echt niet...
    Oh ik ben benieuwd van wie jij iets gelezen hebt over een evt volgend kindje..

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helder, van het weekend gaan we eens nieuwe schoenen uitzoeken voor 'm :)
    Volgens mij heeft ie trouwens net een kattebrokje op haha!

Over 2e kindje: ja dat wil ik wel heel graag, maar Doosjeman wil nog niet. Hij wil eerst verhuizen, omdat we niet zo heel veel plek hebben hier. Ik zou wel meteen willen, want het kan nog wel 2 jaar duren voordat ons huis is verkocht met de huizenmarkt van tegenwoordig...:(
    Hopelijk draait ie nog wat bij, want ik vind het leuker als er niet 4 jaar of meer tussen zit. Maar we zullen zien (het moet ons ook gegund zijn uiteraard). ALS ik begin zal ik het i.i.g. laten weten, want dat is het ook leuk om de Nod's en balkjes weer voorbij te zien komen hihi.

Iemand anders nog?

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha Kvinna, bij deze dus: dat was de uitslag :)
    Working on it....;)

Misschien Nukje nog?..

En Snoet: Amen. En zo is het.

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hier ook geen kleintje meer... (moet toch zeggen dat het altijd leuk blijft en ik smelt bij elke baby die ik zie, zwijmel bij die mooie zwangere buiken..., maar dan ook gelijk denk aan het afgelopen jaar, de slapeloze nachten en de zorgen en de stressvolle zwangerschap) Dus ik veer hier ook lekker door hahahahaha. 13 januari krijg ik te horen of ik helemaal veilig ben en we er ongeremd weer tegenaan kunnen hahahahaha.

Doosje, hopelijk draait doosjeman nog wat bij (of is jullie huis gewoon ineens heel snel verkocht!!!)

Citroen, ik heb ook schoentjes van shoesme mt 22 voor Sven, maar die zooltjes kan je echt nog goed buigen hoor. Ik vind het geweldige schoentjes en hij stapt er idd beter op dan op zijn zootjes.

Shadow, wat goed te horen dat Valerie nu wat meer zelf haar plan trekt met het spelen!!! Heerlijk is dat dan he, als je merkt dat je eventjes gewoon iets voor jezelf kan doen (al is het maar de keuken aan kant brengen zonder een kind jengelend aan je been)

Kvinna, ik let op mezelf!!! (is wel heel moeilijk, maar het feit dat ik zelf merk dat het nu moet veranderen is al een goed punt!) Ik ga vanavond ook gelijk na grey's anatomy naar bed en ik probeer morgen (als harteman niet thuis is) gelijk met de mannetjes naar boven te gaan. Ik moet toch op een of andere manier wat slaap pakken.

Snoet, wat heerlijk om eventjes er tussen uit te gaan! En wat lekker dat je naar de zwaluwhoeve gaat.... daar krijg ik harteman helaas niet mee naar toe....
    De klad...tja... hier ook wel een beetje...zeker als we het weekend alle kindjes hebben, is het ver te zoeken.

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hihi nu opeens iedereen nieuwsgierig naar een volgende...heerlijk..ja vond het altijd zoooo spannend bij iedereen...is het raak of niet..wat voel je..?testen gluren....

ach die tijd mis ik best....en idd ook smelt ik bij iedere kleine baby..die zo hulpeloos in je armen ligt te slapen,met dat kontje omhoog.***.smelt even weg****

maar ben er helemaal klaar mee.(kan ook idd niet meer).hoop er over 20 jaar weer mee te zitten,maar dan als oma!!!

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha Miekie, dat vind ik een goed idee over 20 jaar! Maar ik ben ook altijd wel heel nieuwsgierig hoor of er mensen zijn die graag zwanger willen worden en als ze het zijn, hoe het er mee gaat. (ik ben er van overtuigd dat ik toch een andere keuze had moeten maken qua studie..maar dan had ik niet het leven wat ik nu had)

Doosje, is Boaz niet gaan mauwen? hahahaha... die kleintjes kunnen echt alles opeten wat ze tegenkomen he...

Gisteravond hier trouwens nog een ongelukje... Sven had weer eens het kastje open waar onze borden in staan. (ik moet echt achter klemmen aan... want hij vind de kastjes magisch), valt er een dopje uit het gaatje... valt de plank schuin en vallen de borden zo naar beneden, bovenop zijn voetje (hij was net omgekleed voor zijn bedje, dus had blote voetjes.....) Pffff..krijsen, echt zielig. Maar wat een wonder is dat vallen en stoten creme zeg!!!!! (met zo'n ondernemertje kun je niet zonder hahahahaha)

Snoet, hoe gaat het met Coen? Wanneer ga je provoceren?

Deel Deze Pagina