30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat groeit lekker Citroen! Wel vervelend dat je zo lang met de medicatie door moet gaan, maar goed als het aanslaat...

@ Hartediefje: wij doen Boaz in zo'n slaapzak zonder armen, met blote beentjes en voetjes. Wel met rompertje en een t-shirt met lange mouwen (die hij overdag ook aan heeft gehad). Dit zijn we met 3 maanden ongeveer gaan doen. Daarvoor sliep hij in zijn kleertjes van overdag. Alleen als hij een spijkerbroekje aan had, dan deed ik een katoenen broekje aan zodra hij naar bed ging.
    Hahaha dat met die sleeper had ik ook!!! Ik heb het wel volgehouden en uiteindelijk lag ie er goed in. Gelukkig is het nu niet meer nodig (het gaat prima met naar de andere kant kijken), maar het heeft 'm wel erg geholpen.
    Wel belangrijk: ik mocht 'm alleen overdag in de sleeper laten slapen. 's nachts sliep ie zonder, omdat ik het dan niet meer in de gaten kon houden. En als ze dan nog niet kunnen omrollen, maar ze zijn wel gedraaid in hun slaap, dan kan ie niet meer terug en ligt ie misschien wel op z'n buik.
    Snap je het nog??? haha!

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eh 'zonder armen' moet natuurlijk 'zonder mouwen' zijn. Is wel zo aardig voor 'm.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo!

snoeteman helaas nog geen bericht....

slapen: als anna in bad zit kleed ik coen om, verschonen en pyama, doe dit sinds kort. bij ons is het altijd lekker warm in huis 18gr maar alleen een wiegendekentje vind ik toch fris,ik ga af op hoe ik het zelf vind onder het dekbed en omdat ik nog snachts met hem loop te sjouwen doe ik hem een slaapzakje aan (MOUWloos :D)ik probeer al een beetje ritueel erin te brengen:eek:mkleden/verschonen even in zijn ledikant op eigen kamer totdat zus op bed ligt: voeden (of dat eerst voor het hele verkleedfestijn, afhankelijk van wanneer die gaat roepen)na het voeden en opboeren ga ik slaapliedje zingen (als ik het dus niet vegeet) en dan zijn muziekdoosje aan lichten gedimd en in zijn wieg, en het werkt!maar als hij hele zachte kleertjes aan heeft laat ik hem daar ook wel eens in liggen (deed dat sowieso tot week 4) maar coen heeeft last van spugen en zo kan het zijn dat een shirtje door een klein spoortje beetje zurig ruikt dus vandaar lekker fris in pyama

wauw stijn is toch een hel kerel!!!! maar enerzijds balen dat je door moet met medicatie aan de andere kant: hij is er mee geholpen!

och hartediefje gedeelde smart is halve smart, coen moet ook voor zijn prikje op 10 januari.... daarna naar oma omdat ik de peuterzwemles weer tot me ga nemen ik geef hem preventief een paracetamolletje 60mg senne was trouwens een fikse baby.....:$ was hij nou ook gebroen met ks? anders heb je het wel geweten zeg....:(

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    truste trouwens ga me weer eens voorbereiden op een nachtdienstje met coen....

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik vind het geen probleem hoor om door te gaan met de medicatie..liever zelfs nog ff we weten nu dat hij iig geen last heeft van het zuur wat omhoog komt. Liever nog ff wat rustige maandjes dan misschien weer onrust omdat het maagklepje toch nog niet helemaal sluit. Nu nog doorslapen tot een uurtje of 7 en dan zijn papa en mama ook helemaal happy ;)

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Haha Citroen... dat doorslapen zou wel heerlijk zijn he!!!! En fijn dat het met Stijn goed gaat zo me de medicatie. Beter dan zo dan dat hij weer klachten zou krijgen.

Ik ga Sven denk ik dan ook maar in een slaapzakje zonder mouwen leggen. Ik heb al de hele tijd twee dekentjes in zijn wiegje. Vannacht had hij maar 36.6 temperatuur, dus denk dat het wel lekker is met een slaapzakje ook aan. En bovendien idd het ritme dat hij weet dat hij moet slapen met dat ding aan...
    Sven heeft nu gedronken om kwart voor negen en we gaan er zo in..dan zien we wel hoe laat hij komt. Vannacht was hij er pas om 03.15 na zijn fles van 21.15. Dus wie weet doet hij dat weer...kan ik even een paar uurtjes meepakken. (gisteravond had hij alleen kramp van elf tot kwart voor twaalf...)

Snoet, hopen dat snoeteman snel antwoord krijgt op de sollicitatie. Ik denk dat Sven en Coen veel gelijk gaan lopen bij het cb, want ze zijn natuurlijk maar 2 dagen na elkaar geboren. We zullen zien hoe het dan weer is.

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo meiden,

zijn jullie de sneeuw al beu? ik een beetje, vanuit huis is het mooi om te zien maar om er door heen te moeten.....(met maxicosy..) en ik ben een mens voor de zon liever 33gr dan -3 met sneeuw

snoetman kreeg telefoon dat hij met nog 1 kandidaat in de race is en dat alles afhangt van de arbeidsvoorwaarden. dus de loononderhandelingen. ik vind dat altijd wennen in de zorg is er gewoon een cao en op basis van functiejaren wordt je ingeschaald. en er is wel functiedifferentiatie maar ook dat staat vast. zijn tegenspeler heeft wel een voordeel dat hij een uitegbreider diploma heeft maar ze vonden het gesprek met snoeteman prettiger alles hangt nu af van wie waar mee akkoord gaat deze week weet hij het.... ik hoop het zo ontzettend want waar hij nu werkt hefet hij er zo de balen van, hetgeen ook thuis merkbaar is, en hij zou dan dichterbij zijn!

ik heb coen nu in zijn ledikant gelegd voor het middagslaapje.... op die manier beetje wennen aan zijn eigen kamertje

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames...

ik lees wel,maar reageer binnekort wel ffies.zo druk....mannetje is weer in buitenland..ivm met kerst drukte nog vaker als normaal...

oudste heeft geen schoolvakantie....maar ivm met het weer (gladheid) heb ik haar toch al sinds gisteren thuis gehouden.
    de middelste is nu ziek geworden(koorts)

en de jongste komt om de 3 uur,en heeft daarna haar aandacht nodig.

dus druk druk druk.....

ik wil jullie wel alvast hele fijne kerstdagen toewensen....

9. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

hey dames,

ben ik weer heel fkes :). Pfff valt niet mee hoor, baby thuis en ook nog de rest op de rit houden :D. Afgelopen vrijdag mochten we Valerie ophalen!! Ik heb nog 4 dagen couveuse nazorg gehad, was wel heel erg fijn. Alleen vandaag had ik even een moment waarop ik alles niet meer zag zitten, had echt het gevoel dat ik achter mezelf aanliep pff.. Madam wil ook niet altijd gaan slapen na haar voedingen omdat ze last heeft van krampjes. Wat helpt is haar over haar buikje wrijven daar wordt ze wel rustig van. En lekker bij mama liggen vindt ze ook heerlijk. 2 Nachten geleden was ze echt aan 't spoken 's nachts, na haar voeding van 3 uur (ze kwam al om kwart voor) is ze nog 1,5 uur wakker geweest, tot 5 uur en daarna kwam ze weer om 6 uur voor haar volgende voeding. Dus papa en mama waren helemaal op. Afgelopen nacht kwam ze pas om 4 uur, daarna ging ze redelijk vlot slapen om vervolgens pas om 8 uur te komen. Daarna hebben we lekker nog met z'n allen uit kunnen slapen, heerlijk. Ze moet aan minimaal 390 ml. per dag komen om te drinken volgens het ziekenhuis maar ze zit al boven de 400 ruim nu. Ze vraagt gewoon meer dus krijgt ze het ook. Gisteren woog ze 2700 gram, en haar geboortegewicht 2,5 week geleden was 2490 dus ze heeft 't erg netjes gedaan al!

Zal binnenkort nog wel eens foto's spammen hoor, misschien morgen ligt er aan of ik er tijd voor heb :).

Mocht het voor de kerst niet meer lukken hele fijne feestdagen dames!!

10. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hey meiden,

Ik heb ff tijd gevonden om op zp te komen, maar teruglezen laat ik ff zitten.
    Ik ben vandaag bij de paragnost geweest nadat ik gister helemaal ingestort was... Ik zit dus lekker midden in een post-natale depressie:(. Wilde het voor mezelf niet toegeven, maar dat heb ik nu dus toch gedaan.
    Gister tegen manlief gezegd dat ik er helemaal doorheen zat en dat ik 4 opties had:
    - mezelf iets aandoen (wat ik natuurlijk niet wil)
    - een van de kids iets aandoen (eigenlijk met name K. wat ik natuurlijk ook niet wil)
    - weggaan en alles en iedereen achterlaten (wat nergens op slaat, want een mens kan nou eenmaal niet vluchten voor zichzelf)
    - hulp zoeken (wat mij heel veel moeite kost)
    Nu gaat het wel weer, na mijn sessie van vanochtend.
    Ik zal wel blijven meelezen, maar ga echt ff tijd voor mezelf nemen en proberen mijn "huiswerk" oefeningen te doen.... Hopelijk gaat het dan snel een beetje beter.....

Groetjes en alvast een fijne kerst!
    Elleke

11. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    ooh doglover....dat klinkt wel heel heftig.....het is in ieder geval goed dat je het toe geeft....en goed dat je hulp heb gezocht,want die gedachte van jou is natuurlijk niet gezond!!!!

blijf toegeven ..en zeg als het niet gaat.....laat het niet zover komen dat je weer rare gedachte;s krijgt.laat iedereen weten hoe je je voelt,en laat men je helpen...ook al heb je geen zin die dag.en kan je je kindje even niet aan?....breng het bij een familie lid,die er dan wel voor kan zorgen..net zoalng je het wel aan kan.

heel veel sterkte de komende tijd.

schadow..fijn iets van jou kant te horen..en wat doet je meissie het goed zeg.
    doe jij ook lekker rustig aan,en geniet ervan

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, ik sluit me helemaal bij de mening van Miekie aan!!! Goed dat je het zelf toegeeft dat er iets aan de hand is en je voor hulp kiest. Je weet het, je mag altijd hier schrijven en zeggen wat je voelt als je daar behoefte aan hebt meis! Heel veel sterkte de komende tijd. Het zal niet makkelijk zijn de komende tijd, maar geef jezelf de tijd om jezelf weer terug op de rit te krijgen.

Miekie..jee... dan mag ik niet klagen met doordeweek alleen de dingen te doen als ik jouw verhaal zo lees. Wat een drukte meis! Beterschap met de zieke.

Snoet, wat goed dat snoeteman bij de laatste ronde zit. OOO, mijn duimen draaien voor jullie dat hij aangenomen wordt. En ja..ik ben die sneeuw nu echt wel beu..het is zo leuk voor de kindjes, maar zelf om er door te komen is echt een ramp...

Shadow, fijn even te lezen dat het goed gaat met jou en Valerie! Het is slopend he, die voedingen om de drie uur en dan 's nachts niet willen slapen.. ik had het ook zo gehad in de derde week. Het brak zo op dat hij om drie uur niet meteen terug in slaap viel en gewoon 2 uur lang wakker bleef. De nachtvoeding op zich is niet erg...zolang ze maar gelijk weer gaan slapen ahhahaha. Maar ja... het ritme moet er echt langzaam in komen schijnbaar.
    Wat komt ze goed aan trouwens! Je meissie is echt beresterk. Het is soms idd achter de feiten aanlopen, maar het is ook zo heerlijk genieten van dat hele prille babygebeuren. Voor je het weet kunne ze al zitten hahaha..

Ik ga Sven een slaapzakje aantrekken en we gaan hem zo lekker in bed stoppen en hopen dat hij de uurtjes wat doortrekt. (hij heeft al 2 dagen in principe 6 uren achter elkaar geslapen, wel van negen tot dan een uur of drie...dus hoop dat hij dat nu ook doet tot een uur of zes.)

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke wat goed dat je hulp hebt gezocht!! Petje af want ik kan me voorstellen dat het idd moeilijk is. Goed ook dat je er zo open over bent en wat al gezegt is als je je hart wil luchten doen het dan gewoon en denk niet dat je teveel bent!

@Shadow wat fijn dat Valerie thuis is en dat het zo goed gaat!!!

Stijn is wakker dus kom straks nog wel ff terug.

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Miekie beterschap voor je middelste

@Snoet spannend!! Hopelijk komen ze rond met de arbeidsvoorwaarden. En ik ben de sneeuw ook wel beu hoor idd dat gesjouw met de MC om Tim naar de psz te brengen pfff Hij is nu voor het eerst voor z'n extra dagje dus nu 3 dagdelen spelen.

Hier blij want Stijn heeft maandag van de ka nog een hormoonzalf gekregen ivm zijn eczeen en het werkt nu al!! Moesten 2 keer per dag smeren maar ga vandaag al over op 1 keer zo goed gaat het.. We hebben het lang af gehouden om aan de hormoonzalf te gaan maar hij had z'n hele gezichtje opgekrabt en lag heel veel te draaien met z'n hoofdje en nu is hij ook veel rustiger dus het helpt hem echt wel goed.

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, wat fijn dat de hormoonzalf helpt. Jeuk is zo verschrikkelijk van de exceem.. Fijn dat hij gelijk rustiger is.

Hier weer naar de huisarts geweest ivm Sven..nog steeds spruw die niet weg was. Dus nu een zalfje Daktarin gekregen die we op de flessenspeen moeten doen. Hopen dat het nu wel helemaal weggaat, want zijn lipjes staan helemaal onder...zo zonde. Verder gaat het wel goed hoor, hij is in ieder geval wel een stuk rustiger overdag, zijn darmen zijn wat rustiger!

Maar wat een ellende nu om erop uit te moeten met de wagen zeg..sjonge... ze hebben hier de weg schoongeveegd, maar nu ligt de sneeuw aan de stoepranden! Kom je dus met de wagen bijna niet door.... en de stoepen zijn spekglad, maar ook de weg... nou, glibberend en hobbelend ben ik dan bij de huisarts gekomen.

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke goed dat je al hulp vind bij je paragnost maar schroom ook niet om de reguliere hulp in te schakelen.... je bent er sterk genoeg voor anders zou je niet zo eerlijk en open je gevoelens uiten (wat ik overigens echt heel knap van je vindt!!!!!)

citroen de arbeidsvoorwaarden onderhandelingen zijn gestart, hun functiewaardering en secundaire arbeidsvoorwaarden liggen anders en minder gunstig dan bij huidige werkgever maar ik heb hem ook gezegd dat plezier in werk ook belangrijk is, iets inleveren kunnen we wel.... dus hij heeft nu een mail met voortsel gedaan, ben benieuwd.

even een vraag: hoe slapen jullie baby's de dag door? heb het idee dat coen met 5 weken erg veel slaapt zeker laatste dagen . nu heeft hij ook savonds en snachts kramp waardor hij meer wakker is. maar ik vind hem vandaag ook loom aan de borst
    vandaag slaapt hij van 6:00-7:30 8:30-10:30, lag toen in de kinderwagen had zijn oogjes even open en sliep weer verder heb hem net om 12:00 wakker gemaakt dmv verschonen begon te huilen gevoed, even knuffelen en nu ligt ie weer te slapen (12:45)

ik voel me ook wel eens schuldig op dagen dat zijn zus thuis is, je bent hem aan het verzorgen en sussen en ik moet echt tijd voor hem maken bewust om even te kriebelen en te kroelen op schoot anders vraagt de oudste alle aandacht waar ik dan weer in trap.... gisteren moest ie heel zielig huilen alsof ie wilde zeggen pak mij nou ook eens op en neem me mee met wat je gaat doen...

je krijgt niet alleen kindren maar ook gratis en voor niets een dozijn schuldgevoel met levenslange garantie op aanvulling er van.

hartediefje, crime om door die troep heen te moeten he? hier ook en wat erger is dat mensen geen rekening houden met het feit dat je achter een kidnerwagen loopt.... erg verevelend!

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, het is heel belangrijk dat je het naar je zin hebt op je werk. Want al verdien je meer, maar moet je er verder voor rijden en heb je het minder naar je zin, dan is het nog niet alles.

Sven slaapt ook heel veel voor mijn gevoel. Ik heb het idee dat Senne ook veel meer wakker was. Vanochtend heeft Sven eigenlijk nog een hele ochtend geslapen, is net wakker voor zijn fles.. dus hopeljik is hij de rest van de dag wat wakkerder, want anders slaapt hij straks vannacht weer niet...

Ik ga snel even onder de douche, vanochtend niet gelukt, want ik schrok om 8.45 wakker, terwijl ik naar de bakker moest voor half tien, want harteman moest naar de kapper en ik moest dan Sven weer fles geven en om 10.20 bij huisarts zijn. Vanochtend had ik nl Sven een fles gegeven rond zes uur en om half zeven lekker bij me laten liggen. Senne kwam om tien over zeven bij ons en ik heb het licht uitgelaten en jahoor....we vielen alledrie terug in slaap hahahaha, kids van manlief ook nog lang geslapen... zo zie je.. moet je niet weg, staat het huis op zijn kop om half zeven en nu ligt alles nog in coma.

Ik ga vanmiddag naar de kerstborrel van het werk, even lekker bijkletsen met de collega's! Heb er zin in. En manlief is zo'n schat, die blijft lekker bij de vier kindjes!!! (in de spitstijd van het eten en Sven die rond zes uur weer een fles moet) Hahahaha... komt wel goed, mama gaat eventjes relaxen!

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Veel plezier Hartediefje!

Snoet Stijn slaapt van
    (6 uur fles) 7 uur / half 8 tot half 9 / 9 uur
    (10 uur fles) om half 12 erin en dan een uurtje
    (13 uur fles) en rond half 3 er weer in en dan wordt hij pas rond 19 uur wakker..
    (19 uur fles) ongeveer een uurtje wakker en dan naar bed tot 23 uur, dan weer een fles en romd 12 uur weer in bed dan slapen tot half 6 dus ongeveer 16 uur van de 24 slaapt hij.

19. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    ik let er totaal niet op hoeveel romée slaapt.wel heeeeel veel.ik ziet het allemaal wel....en s'nachts slaapt ze ook.ze zal het dan wel nodig hebben...ze zijn ook nog zo klein.

heb gister ook de pucka baby gekocht,ma ze heeft gelijk van 11 tot half 8 geslapen..joehoeeeeeeeee

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie, moet ik hem toch echt maar aan gaan schaffen hahahahaha...ik heb het nog niet gedaan omdat Sven in principe nu vrij rustig is in zijn bedje. Hij was gewoon zo vreselijk onrustig van de spruw.. Dus ik kijk het nog even aan, laat hem wel nu in een slaapzakje slapen.
    Hier ook nog geen echt ritme van het slapen hoor.

Het was heerlijk om er even tussenuit te zijn en weer bij te kunnen kletsen met de collega's!

Snoet, wanneer hoort snoeteman iets? Of hebben ze daar niets over gezegd?

Deel Deze Pagina