hier is het rustig, snoeteman is met oude collega's een hapje eten en kindjes liggen op bed. hopelijk gaat coen nu eens een rustige nacht door maken, laatste week is hij steevast om 2 of 3 uur wakker en blijft net zo lang huilen totdat ik hem een fles heb gegeven en dan drinkt hij om 6:30 nogmaals volle fles (en om 22:00 ook volle fles leeg) dus ik ga zo maar eens een berg was vouwen.... jippie morgen is het papa dag en anna moppert dat ze komend weekend niet wil logeren bij haar vriendinnetje daarnaast hoop ik dat coen daar niet de boel op stelten gaat zetten. aan de andere kant: voor mij een les van loslaten!
Hoi meiden, Ik had het op de andere topics waar ik hier meeschrijf al gezegd, en zal het hier ook nog even doen.... Het gaat niet goed met mij en ik ben enorm aan het twijfelen over vanalles.... Een van de belangrijkste dingen die spelen, is het feit dat ik nauwelijks geniet van mijn zwangerschap en eigenlijk tot de conclusie ben gekomen dat ik (sorry voor diegenen die ik pijn ga doen met deze opmerking) dit kindje helemaal niet wil. Ik kan het niet uitleggen, maar ik denk dat ik meer bang ben voor wat er gaat gebeuren en hoe ik het allemaal moet gaan doen. Daarnaast heb ik op dit moment wat problemen met huub, heb enorm het gevoel dat hij mij niet begrijpt en niet inziet hoe moeilijk het voor mij is om met de situatie om te gaan en hem ook nog eens te blijven steunen.... Al met al dus niet lekker en moeilijk. Daarom heb ik nu besloten om mezelf ff afzijdig te houden op de forums hier om op die manier wat rust te hebben en te proberen voor mezelf de dingen op een rij te zetten. Als ik het zie zitten zal ik wel lezen, maar reageren voorlopig ff niet..... PB-tjes lees ik ook wel hoor.... Groetjes en tot later, Elleke
Elleke, een hele dikke knuffel. En weet je.... iedereen heeft zijn eigen mening. Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit en dan is het logisch dat je soms dingen zegt die je (denk ik) niet zo meent. Ik ben van mening dat een kindje, zeker als het een verrasingskindje is (ik vind een ongelukje altijd al zo rottig klinken) een geschenk is. Maar dat komt mss omdat ik juist de andere kant heb meegemaakt om een kindje te moeten verliezen. Ik wil je alleen maar zeggen dat ik hoop dat je ondanks alles straks toch heel erg blij bent met dit wondertje en dat je problemen met je man van tijdelijke aard zijn. Het valt niet mee om een gezin draaiende te houden als je zelf eigenlijk niet zo goed weet wat je moet doen. Snoet, joh, het is een heel verhaal nog geweest...ik vind het ook niet het leukste om te moeten doen dan met 2e kerst. Maar aan de andere kant, ik laat mezelf niet kennen. Ik ben dan met harteman en Sven en bevalt het me niet, stap ik gewoon op. En bovendien hou ik me wel bezig met Sven en ben ik supertrots op hem als ik dan zie wat zijn nichtje kan. (sorry...maar dat vind ik dan wel weer geweldig, want ons mannetje loopt met een jaar en hun dochtertje is van augustus en kan nog niet eens ZELF gaan zitten!!! Maar ja...ze wordt ook niet gestimuleerd, als ze ergens niet bij kan, wordt het aangegeven...) Ik ben normaal niet zo van het vergelijken en ben van mening dat ieder kindje het op zijn eigen tempo doet. Maar ik moet dan wel in mezelf lachen.... die van ons is tenminste eentje met pit!!!! (net als zijn mama hahahaha) O en Coen ook weer zo onrustig...wat is dat toch met onze mannetjes. Ik heb gisteravond en vannacht ook weer zo'n chaos gehad hier... En nu hoor ik hem af en toe ook kreunen. En loslaten.... het is en blijft moeilijk, want je bent wel hun mama. En ook al wil je voor jezelf even genieten en even tijd voor elkaar hebben, de kindjes blijven wel altijd in je gedachten en logisch, maar je wilt gewoon dat ze het naar hun zin hebben. Ik ga morgen bij de AH foto's laten maken van de mannetjes! Ik zag ze vandaag staan en dan kan je voor 2.50 een fotosessie laten doen met natuurlijk de grote verleiding over 2 weken met het resultaat hahahaha...maar goed, ik ga eens kijken of ze willen poseren samen. (nee zeggen kan altijd!...)
ellke, ik ben eerlijk dat ik schrik van je reactie en van mening ben dat je hier (professionele) hulp bij moet zoeken. er bestaat niet alleen post~ maar ook prenatale depressie. hoe dan ook dit kindje komt er en je zal er een weg mee moeten vinden, voor jezelf, voor caitlyn maar ook voor dit kindje. ik hoop dat je kracht en de juiste mensen op je pad gaat zoeken / vinden want dit verdien noch jij en zeker je kindje niet!
@Elleke ook van mij een dikke knuffel. Ik denk dat het goed is om te zeggen hoe het voelt, het lucht vaak als erg op als dat gewoon kan. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat jullie straks kunnen genieten van dat nieuwe wondertje, het is veel, het is druk (hier al laat staan als ze zo dicht op elkaar zitten) maar je kunt het! @Snoet en hartedief wat een gerommel met jullie mannetjes toch. @Hartedief idd liever een kindje met pit.. en lekker pronken met je mannetje hoor!! @Snoet spannend hoor en idd loslaten en zul je zien dat het zich vanzelf oplost... Wij gaan de kerstboom buiten zetten dit jaar want Stijn kan daar niet vanaf blijven, we hebben hier aan de achterkant alleen maar ramen dus toch de lichtjes. Binnen zetten we wel wat neer met lichtjes hoor maar moet nog even kijken wat. Het komt er toch niet voor Tim z'n verjaardagsfeestje in. Tim heeft vandaag zijn laatste oefendagje gehad op school (over loslaten gesproken) en toen ik hem wegbracht vertelde hij me dat hij me wel ging missen pff heb hem gezegt dat hij lekker ging spelen en dat ik hem straks weer kwam halen dus dacht dat hij het wel ff moeilijk gehad zou hebben maar hij kwam weer met een brede glimlach naar buiten en het was supergoed gegaan. Verder heb ik echt mijn ogen uit staan kijken toen ik stond te wachten op Tim, de psz is altijd net iets eerder uit zodat de ouders makkelijker binnen kunnen komen (door diezelfde gang komen alle kleuters van 6 klassen naar buiten) De 1e ouders gingen naar binnen en kwam weer naar buiten... loopt er een mannetje rond, loopt naar buiten naar het hek, loopt weer terug, staat ff in de gang, loopt weer naar buiten en dat allemaal zonder jas dus ik vraag aan dat mannetje waar zijn papa, mama of opa of oma is maar krijg geen antwoord. Intussen lopen meerdere ouders naar buiten en spreken het mannetje aan dat hij nog even binnen moet wachten en nemen hem ook mee naar binnen.... HOE KAN DIT????? Zo'n mannetje loopt daar gewoon naar buiten terwijl kindjes alleen met degene die ze op komt halen naar buiten mogen, toen de andere leidsters er nog waren stond er altijd iemand bij de deur om dit soort situaties te voorkomen maar sinds de veranderingen is het echt niks meer, denk ook niet dat Stijn daar naar de psz gaat maar waar dan wel is ook nog een goede vraag...
Elleke, ik ben het met Snoet eens....ga alsjeblieft proberen om met iemand professioneel te praten, heb je er al met je huisarts/ gyneacoloog over gesproken? Pfff... kan de zin dat je het kindje eigenlijk niet wil toch niet zo makkelijk loslaten.... Je kan het...maar je moet vertrouwen krijgen.
Elleke, ik vind het heel dapper dat je je gevoel uitspreekt! Gevoelens zijn (hoe confronterend soms ook) niet te censureren. Wat je ermee doet is belangrijk. Ik denk ook dat je baat kan hebben bij een beter geschoold iemand (sorry) dan een maatschappelijk werker. Als ik allemaal ophaal wat je het afgelopen jaar hebt moeten verduren, verbaast het me eerlijk gezegd dat je het nog zo lang vol hebt gehouden. Ik had het niet gekund. Sterkte ermee!
Elleke heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk dat het niet zozeer is dat je je kindje niet wilt, maar meer dat je de hele situatie eromheen niet wilt. Het is ook niet niks met zo'n ex en Kevin en nog een jong kindje en nu weer een baby erbij. Maar ik ben het ook met Snoet en Hartediefje eens: het zou heel goed zijn om hier professionele hulp bij in te schakelen. Je moet voorkomen dat het escaleert en dat er iets gebeurt waar je of spijt van krijgt of waar je straks geen invloed meer op hebt. Dan kan je beter nu al wat goede voorwaarden om je heen scheppen, zodat je straks een vangnet hebt als het weer wat minder gaat. Ik begrijp het ook als je even rust wilt. Maar is het dan juist niet fijn om hier je ei kwijt te kunnen? Niemand veroordeelt je hier en je kan dan altijd even spuien , misschien dat je je dan ook wat beter voelt en andere inzichten krijgt. Voel je niet schuldig, dat hoeft niet. Maar je moet wel actie ondernemen nu.
Elleke, heb veel aan je gedacht vandaag. Ik hoop dat je onze berichten wel leest, want mss helpt het je een beetje om je ei kwijt te kunnen zoals Doosje ook zegt. Hoe gaat het met Caitlynn, merk je aan haar ook dat ze stouter/ dwarser is of gaat dat wel gewoon goed? (Vaak reageren de kleintjes heel erg op spanning van de mama....) De laatste loodjes he.... voor jou zijn ze nu waarschijnlijk dubbel zo zwaar. Waar ik nog aan zat te denken, is het een idee om je gevoelens op papier te schrijven en dat dan te laten lezen aan je man? Zo kun je zelf op je eigen tempo en eigen bewoordingen dingen van je af schrijven, zonder dat je meteen een weerwoord moet geven (want in een gesprek krijg je gelijk weer een antwoord of verweer terug...). Misschien dat dat helpt en zo ook voor je man wat duidelijker wordt wat je voelt. Sterkte meis!
ook ik denk veel aan elleke... het laat me niet los en begrijp me goed, het voelt als een vriendin in nood! hoe dan ook we zijn toch (virtuele) vriendinnen? dikke knuffel meid!
hier alleen maar luxe problemen... gisteren laat geweest, we zijn met ons oude mt club wezen eten en ik was om 22:00 thuis. snoetman zijn eerste echte papadag waarop hij zei: tjee wat druk! het is gewoon een volle dag werken met 2 kleintjes! goh.... joh.... echt waar???? maar ik ga niet miepen want ik mag hem op handen dragen, tenslotte zorgen we echt samen voor de kids anna begint te piepen dat ze niet bij haar vriendin wil slapen as weekend, ze is bang dat we haar niet meer komen halen en ze is toch lief geweest? was ik het die zei dat je als moeder gratis en ongevraagd een onbeperkte dosis schuldgevoel krijgt? maar toch ga ik het proberen los te laten. ook papa en mama mogen gewoon snoeteman en snoetevrouw zijn! vanmiddag werd ik gebeld (maar ik had sollicitatiegesprekken dus geen telefoon bij) door het kinderdagverblijf dat coen was gevallen en suf was al met al viel het mee hij heeft een bultje op voorhoofd en heeft "gewoon" net als thuis 2 uur geslapen vanmiddag, dat doet ie anders heel gering op kdv. hij is bij het staan evenwicht verloren en op zijn bolletje gevallen (fijn he linoleum op beton!) maar was hier thuis weer hoofd van afdeling drakenzaken citroen wat een vervelend gevoel he? dat vind ik dus ook zo eng aan de basisschool!
Citroen, ben ook helemaal vergeten te reageren op dat verhaal van school..... wat raar dat zo'n kleintje dan toch alleen kan "dwalen" door school zeg... Snoet, hahahaha, hoofd afdeling drakenzaken. vind ik wel een leuke uitdrukking. Ik heb hier ook nog een draakje! En ik vind het echt top om te lezen hoe jij en snoeteman het gezin draaiend houden hoor. Echt respect voor jullie, jij krijgt de ruimte om ook je werk te kunnen doen naar je zin en om tijd voor jezelf te hebben en jij gunt hem ook weer zijn ding. En de kindjes hebben een vaste basis!!! Top. Even schrikken dan van Coen zeg...maar gelukkig valt het mee. Hier is meneertje ook aan het "draken"... bij mijn moeder zit er een trap in de kamer...nou, die kun je dus geen tien tellen meer alleen laten, want hij zit boven. En hij ziet het gewoon als een spelletje. Ik zei nog, we zullen hem echt in de hoek moeten gaan zetten hahahaha... En als ik hem bij de tafel zet, loopt hij gewoon als een raket terug naar de trap. En verder met slapen.... eergister geen fles meer gegeven 's avonds en hij sliep tot half zeven!!!! Maar gister hetzelfde gedaan en toen was hij weer om vijf uur aan het spoken... Er is geen touw aan vast te knopen en de keer dat het goed gaat, ga ik al gelijk niet meer hopen dat dit DE oplossing is. O en snoet.... hier ook nog een probleem met loslaten... Senne gaat over drie weken op wintersport en hij was vanavond in de auto al zo in tranen, want hij wilde niet gaan skien (vorig jaar zat hij in een klasje met een lerares die engels sprak.... ) want dan miste hij mij, sven en papa jaap zo.... en echt verdriet al. Pffff.... wordt nog wat tegen de tijd dat hij wel echt weg gaat....(en dan moet je als moeder zijnde je kind nog proberen op te vrolijken, terwijl je hart zelf vanbinnen samentrekt omdat hij zo'n lange reis moet maken en daar een week is.....*snif....*) Doosje, heb jij trouwens nog nieuws gehad over de verandering van werk? Of loopt dat nog? Hoe gaat het met Boaz, eet hij al wat beter?
meiden net een berichtje van elleke gehad, zij is in ieder geval bezig grip op zaken te krijgen. ze zal voorlopig even niet reageren (geen puf) maar waar ze wil zal ze een pbtje sturen ik hoop voor haar dat ze vooral aan haarzelf gaat denken!
hartedief dank je voor het compliment maar geef het maar aan jezelf als je dat leuke koppie in de spiegel ziet! het feit dat jij een mama bent die voor 2 kinderen zorgt en veelal de boel alleen draaiende houdt (met de wetenschap dat je al een jaar lang bijna geen ongestoorde nacht hebt gehad)verdiend een gouden oevre! enne coen en sven hebben het vast afgesproken, afdeling drakenzaken op de bevelanden en de zeeuws vlaamse kust geopend. wellicht een lijntje met elkaar?
Zoooo...zit net naar de kinderfluisteraar te kijken.. Dan vallen onze nachten nog mee. (dus dat bedoel ik maar, het kan altijd nog ERGER!!!) Echt niet normaal hoe dat kindje huilde....en dan mss drie uur geslapen pfffff Snoet...THANKS!!!! Hahaha, moest wel lachen toen harteman vroeg of wij een team waren voor de kids... wij hebben eigenlijk nooit woorden, maar ja...ik heb doordeweeks ook niemand om tegen te mopperen of iemand die mij zegt dat ik mss iets anders moet proberen. Dan heb je gelijk een stuk minder ergernis he...
Ben dus niet de enige die veel aan Elleke denkt... Fijn dat ze iig er aan werkt! @Hartedief oef wat lijkt me dat idd moeilijk om dan zelf sterk te blijven, had het dinsdag ook heel even, Tim had nl geen zin om naar school te gaan en zat heel droevig te kijken toen ik ging... @Snoet jeetje da's schrikken als je zo'n belletje krijgt, gelukkig lijkt het mee te vallen met Coen. Hier druk bezig met de voorbereidingen voor Tim z'n feestje van het weekend. Morgen verjaardag en afscheid op de psz. Zaterdag en zondag feest, de cupcakes zijn al gebakken en gedeeltelijk versierd, zaterdag de rest want dat kan pas lastminute (heb een foto op frosting, soort snoeppapier oid) Het afvallen stond een beetje stil en vorige week donderdag had ik het er met een instructrice over en zij stelde voor om eens een fruitdag te doen dat kan weleens helpen om het weer op gang te brengen. Dus maandag fruitdag gedaan en ben gewoon alweer 1,4 kg kwijt sinds vorige week (was vorige week zelfs 0,5 kg aangekomen) dus die houden we d'r even in deze feestmaand! Ennnnnn wij hebben weer een vakantie geboekt haha...voor de zomervakantie dat wel (plan is om maar 1 keer te gaan komend jaar) en we gaan naar een heel leuk vakantiepark in Turkije, tenminste zo ziet het eruit op de foto's en de beoordelingen op zoover zijn ook allemaal super goed. En Snoet ons plan van met de camper door europa stellen we nog maar ff uit, dit is leuker voor de mannen denk ik. Hebben jullie nog wat op het oog? De vakantie met schoonouders is laatste weekend meivakantie geworden incl de maandag erna... (1e schooldag na vak dus) Waar we heen gaan houden ze geheim...helaas... nou ben benieuwd.
zo! mijn 32 urige werkweek zit er op....(+ de rest....) ik ben bekaf, had plan om vanavond tasjes te pakken maar dat doe ik morgen wel, heb absoluut geens pijt van mijn move! morgen om 8:15 in de auto, kiddies weg brengen en dan zijn we samen... (bijna 4 jaar geleden voor't laatst!) dus tot zondag
citroen wij dubben tussen vliegen naar mallorca en halfpension of rijden naar italie en ons in een toeristenblik laten verblijven (sta caravan) scheelt behoorlijk in prijs maar.... vliegen=luxe=niets doen en lekker luieren 12 dagen italie is 15 dagen weg zijn, eigen baas zijn qua vervoer, cultuur snuiven versus uitrusten op strand/zwembad maar wel in een bouwkeet je eigen vakantieprak koken met af en toe uit eten (wij zijn geen kampeerders....)
Snoet, heel veel plezier van het weekend!!! Geniet ervan, even weer echt alleen maar stel zijn (alhoewel de kindjes altijd in gedachten zijn.., maar je kunt wel even relaxen met zijn twee en heerlijk ongestoord doen waar je zin in hebt!!!) Citroen, drukke tijden voor jou dus!!! Hoe vonden ze de traktatie? En goed van je zeg, weer kilo's eraf!!! Ik vind het echt knap. En ik moet je zeggen, als er dan maar een half kilootje bij zit, dan valt dat reuze mee en ik vind het heel knap dat je jezelf weer zo kan herpakken! Echt top hoor. (ik neem me elke week voor om weer wat in te houden, maar zit toch weer elk weekend met een zak patatje joppie chips op de bank) Fijn te horen dat Elleke er aan gaat werken, want het houdt je toch bezig. Je bouwt hier toch een band op en je wilt het liefste dat iedereen gelukkig is en alles goed gaat. Maar als dat niet zo is, helpen we elkaar om weer wat beter te worden!!!!