Even een vraagje...wat voor vlees geven jullie kleintjes? Ik heb nu geprobeerd met kipfilet en dat gaat goed. Maar vanavond eten wij een witlofschotel en dat is met gehakt. Ik vroeg me af of jullie dat ook gaven aan de kleintjes..
JA hoor ik ben er nu even.... @Snoet geniet je lekker van je weekend?? @HArtedief Stijn krijgt ook gehakt idd maar dan neem ik voor hem rundergehakt. In sommige potjes van olvarit zit ook varkensvlees heeft hij die weleens op? Ze mogen ook een gekookt ei ipv vlees, kan ook bij witlof... HIer vandaag het 2e deel van Tim z'n feestje, hij is gisteren goed verwend! Zal later nog wel terug komen, eerst ff eten en dan begint het weer...
tis stil hier..... gehakt geef ik coen ook en ook tartaar, deed ik eerst koken nu bakken (wel helemaal dus niet rose)varkensvlees vind ik lastig (vind ik zelf al niet lekker) en vaak taai muv verse worst maar daar haal ik wel velletje van af. en wij hebben HEERLIJK genoten van ons weekend weg, welnessen bij de zwaluwhoeve (mijn tip: niet expres naar toe rijden, ze doen groter dan ze waar maken) overnacht in een kasteeltje en vandaag op de fiets naar krollermuller museum en over de veluwe... en de kids: coen heeft na zijn fles van 18:30 door gelsapen tot vanochtend 6:30 (zal wel beleid zijn van de nieuwe formatie drakenzaken om te slapen als je ouders weg zijn, dus hartedief grijp je kans! als senne skieen is, sven onder rbengen en met harteman op pad! als niek en viev dan bij mama kunnen blijven) anna sliep bij haar vriendin op de kamer, helemaal goed gegaan! dus heerlijk gevoel en echt even helemaal aan elkaar toegkomen gekletst over de afgelopen 10 jaar met als slotsom dat we elkaar nog echt leuk vinden dus mijn verkeringstijd is weer verlengd met 10 jaar
Hey, hier even een update van mij. Het gaat hier even niet zo lekker. Man ligt in het ziekenhuis en ik ben overspannen/burn-out. Met de kindjes gaat gelukkig wel alles goed, maar wilde jullie dit wel even laten weten....
Hellie, jee.... dikke knuffel voor jou. Wat heeft je man? Hopelijk niets ernstigs. Ik hoop dat jij je ook weer snel beter voelt. Citroen, zo te lezen een druk weekend dus ook! Heeft Tim leuke cadeautjes gehad? Snoet, HEERLIJK!!!! die Coen, wat een draakje is het inderdaad zeg. Jee, ongelofelijk. Maar helaas, is het hier niet opgegaan toen Sven een paar keer bij mijn mams bleef slapen, hij deed hetzelfde als thuis... En helaas gaat het voor ons niet op... als Senne gaan skieen is, komen Vivian en Niek hier die week. Ik moet gewoon werken die dagen. Enne, leuk om te lezen dat een weekendje zoveel weer doet hahahaha... over tien jaar weer een weekendje weg???? Zo redden jullie de 50 jaar wel.
@ Hellie: he wat shit voor je... Idd: wat heeft je man precies? En hoe komt het dat je een burn-out hebt gekregen? @ Snoet: dat klinkt geweldig!! En wat lief dat je verkering weer is verlengd @ Hartediefje: ik geef Boaz alles te eten, behalve rauwe vis en rauw vlees (op advies toen van het consultatiebureau). Verder maak ik gewoon avondeten (zelfs pittig - maar met het maagje van Sven is dat misschien weer niet zo handig) en pureer ik het een beetje voor 'm. Hij vindt zelfgemaakt serieus lekkerder dan uit een potje. Met pasta is ie helemaal blij. Voordeel van gehakt is dat je dat niet hoeft te pureren, dan kan je gewoon de pasta en gehakt-saus geven. Ik pureer ook alleen met harde dingen hoor, maar ik mag al wel wat meer geven dan ik doe eigenlijk. Alleen Boaz spuugt de stukjes nog altijd uit haha.
@Hellie ook een dikke knuffel van hier. Het zit ook niet mee! @Snoet oh wat klinkt dat heerlijk zeg! En fijn dat jullie er iig weer 10 jaar tegenaan kunnen. Tim is schandalig verwend op zijn feestje. Had op zijn lijstje gezet dat hij graag waardebonnen of geld wilde hebben omdat hij de spelletjes die voor Sinterklaas in de tvreclames heel leuk vond maar ik dat te duur vond om op z'n lijstje te zetten. Heeft hij dus al 2 van de 3 spelletjes gekregen en een tante had nog een andere spelletje bij zich. Verder heeft hij echt veel bonnen gehad dus hij kan van de week de bart smit leegkopen haha (hij moet maar even bedenken wat hij graag wil hebben qua duurder kado) Zal zo ff wat foto's spammen
Hij wilde ook graag een slagroomtaart om met zijn handen te eten net zoals Stijn toen die 1 werd haha
och hellie, een burn out, das niet niks meid! neem er alle tijd voor. ziek zijn betekent voor de buitenwereld vaak dat iemand iets zichtbaar mankeert. een burn out is ook ziek zijn je lijf en emotie gaat letterlijk op out en herstel duurt ook lang en vraagt alle rust en aandacht (die je zo te lezen niet hebt nu je man in ziekenhuis ligt) het zal van jou alle aandacht vragen en neem die ook en mensen die niet snappen wat een burn out is moeten misschien ook maar even op out. alle prioriteit ligt bij jou nu. ik wens je veel liefs en alle goeds toe. en ook voor je man beterschap. hopelijk wordt hij snel beter?!
och hartedief jammer dat je geen kans ziet om er even tussen uit te sneaken het zou je goed doen... coen was gisteravond tussen 23:00 en 24:00 aan het jengelen dus toch weer een fles gegeven sliep daarna wel door tot 6:30 en at vanochtend een bord pap ipv een fles. citroen wat een leuke foto's je kan aan zijn smoeltje zien dat hij echt genoten heeft! en hahahaha een taart voor hem zelf en of hij gelijk heeft!!! en ik ga echt niet nog eens 10 jaar wachten op nog zo'n weekend! ik denk als we een keer per jaar een weekend weg kunnen dat het echte meerwaarde heeft.
heej citroen nog 3,3 kilo en dan heb je je doel bereikt!!! goed man!!! vind het echt knap van je dat je zo doorzet en discipline hebt
Bedankt Snoet! maare nog 4,1 hoor... hahaha en dan is mijn 1e doel bereikt...en dan beginnen we gewoon weer een keer opnieuw met tellen. Ik heb me voorgenomen dat het deze keer gewoon moet lukken en dat ik pas stop als ik ook klaar ben, soms is de motivatie ook ver te zoeken hoor, zeker met de kerstdagen weer voor de deur. Schoonouders die weer willen dat je langskomt en blijft eten, heel aardig bedoelt allemaal maar ze snappen gewoon echt niks van gezond eten, ik ben inmiddels al zover dat ik gewoon voor mezelf wat meeneem, rauwkost oid vaak of een mager toetje ipv ijs maar dan wordt ik wel vreemd aangekeken als k daarnaast wel een paar frietjes pak en hoe vaak ik het ook uitleg dat als ik dat niet af en toe doe ik het gewoon niet vol kan houden ze snappen het niet maar goed wij liggen elkaar ook niet zo super dus zal allemaal wel meetellen. Ze hebben trouwens wel losgelaten dat er voor de kids voldoende te doen is als we met ze het weekendje weg gaan. Binnenspeeltuin en binnenzwembad is er en we moeten geldig paspoort hebben (?? gaan anders nooit buiten NL)
Hoi allemaal, Paul heeft de ziekte van Crohn en normaal heeft hij daar niet zo'n last van, maar nu dus wel. Hij heeft nu 1,5 week in het ziekenhuis gelegen met een Dexa-infuus. Dit is er nu af en nu moet hij aan de prednison en nog wat andere dingen, maar hij mag wel naar huis morgen, gelukkig! En ik ben gewoon op. Ik heb best wel een rotjaar achter de rug met werk, financieen, gezondheid van familieleden en noem maar op... Ik ben te lang door gegaan zonder op de rem te trappen en ben nu door mijn reserves heen. Nu gaat het wel weer een beetje, maar twee weken geleden heb ik een paar dagen alleen maar kunnen huilen en slapen... En ja, het is wel zwaar zo, alleen met twee kindjes, dus het huishoouden laat ik nu maar een beetje zitten, ik doe het gewoon rustig aan. Moet ook wel, want als ik nu ook nog uitval, hebben we echt een probleem. Ik hoop dat ik snel terecht kan bij de psych, maar dat ik nog even afwachten.
hellie goed dat je hulp zoekt! een psycholoog kan je zoveel inzicht verschaffen! citroen misschien ga je naar cp erperheide in belgie? ik moet morgen naar zwolle nav mijn assesement heb ik coaching gevraagd. ook mijn rugzak zorgt voor hetzelfde liedje steeds ander melodietje ik heb een vragenlijst in moeten vullen die de hele levensloop door gaat. ik heb de psycholoog die dit doet ook gezegd dat pandora's doos open gegaan is. zaken die ik zorgvuldig heb opgeborgen liggen nu weer (pijnlijk) op tafel <zucht> ik heb wel vertrouwen in de psycholoog die dit begeleid. ik heb 8 jaar geleden al een training doorlopen en hij heeft me mee gemaakt toen mijn vader overleed. hij kent mijn persoonlijke verhaal al maar nu moet ik er weer mee aan de slag, je wordt niet zomaar een grote meid!
Hellie, goed dat je nu hulp zoekt. Hopelijk heb je er baat bij!!! Ook hier heb ik het gevoel dat ik echt moet oppassen, dat ik mss niet altijd goed op mezelf let (eigenlijk meer aan een ander dan aan mezelf denk en maar blijf doorgaan). Maar het is zo moeilijk...je gezin, je werk (nu een half jaar contract, dus ik moet wel doorgaan wil ik niet zover financieel ook nog in de problemen komen..., dreumes die al een jaar lang niet slaapt, kleuter die bezig is met het verwerken van het overlijden van zijn zusje...) Ik ga daarom nu ook gewoon 1x per week vroeg mijn bedje in... wat er dan ook ligt, het moet maar gewoon. Ik hoop echt dat het voor jou snel weer beter gaat meis. Beterschap! Want idd wat Snoet ook zei...ziek zijn wil niet zeggen dat je het altijd kunt zien om je goed beroerd te voelen. Snoet, voor jou ook een dikke knuffel...als de doos eenmaal open is, komt er een hoop naar boven.....(daarom probeer ik nog zoveel mogelijk even mijn doos dicht te houden) Heel veel succes morgen meis!!!! Citroen, wat een gave foto's van het feest. Tim heeft zichtbaar genoten en wat gaaf die taart voor hem hahahahaha, die broers vinden het toch maar wat leuk om nog even een beetje klein te zijn he.. Ik ga snel mijn bedje in... Samen met Senne, die vind het helemaal geweldig hahahaha.