ka heeft me keuze gelaten, provoceren in zh of thuis ik heb een "veilig" opklimschema en weet wat ik kan verwachten. woon 2 x struikelen van zh af en de huidtest was negatief wat de kans vergroot op geslaagde provocatie met neg. rsultaat. als dat positief was geweest waren we er niet eens aan begonnen. tot nu toe geen zuchtje pijn, behalve dat coen zijn flessen vreemd vind. in feb was het idd echt heel erg heftig kwam laatst de foto tegen; vuurrood kind met schijven op zijn knietjes en blauwe lipjes
Snoet, fijn dat het provoceren goed lijkt te gaan tot nu toe... En tja.. wanneer weet je nu precies of het gewenning is voor de fles of echt honger??? Sven vind alles wat extra is buitenom zijn 2 flessen die hij nu krijgt op een dag ('s ochtends en na de boterham) eigenlijk niet echt geweldig. De ene keer pakt hij wel wat water (ligt ook aan de fles die ik geef...) en de andere keer ben ik echt bang dat hij echt te weinig vocht dan binnenkrijgt. Hopelijk lukt het met water dan 's avonds!!! Zou wel fijn zijn. Citroen, dat zijn leuke dingen om te doen samen met je mannetje he... schaatsen is voor die kleintjes zo leuk. Hier gaan de nachten wisselend. De laatste week heeft Sven nu 2x goed geslapen (met onderbreking van 1 keer voor zijn tuut). Maar de andere nachten gewoon net als anders.. De antibiotica sloeg snel aan, maar nu wordt hij toch weer meer verkouden door een boventandje wat op doorkomen staat. (onderkant is vorige week net doorgekomen) Bij de kinderpsycholoog hebben we even gepraat en heeft ze Senne gezien. Ik heb uitgelegd wat de dingen zijn die spelen op het moment en ze ging dan een verslagje maken. Ik moet zelf dan terugkomen 4 januari, zonder Senne. Maar dan is hij toch op wintersport. Ik heb aan de juf gevraagd of zij evt. haar bevindingen over Senne die ze aan ons verteld heeft tijdens het oudergesprek beknopt in een mail wil zetten, zodat ik dat mee kan nemen naar die kinderpsycholoog en zo kan aangeven hoe hij op school is en hoe ik hem zelf thuis ervaar. Want zoals de juf aangeeft dat hij opdrachtjes afraffelt en niet alles goed tekent... als hij hier thuis een vrachtwagen tekent, zit er dus wel echt ALLES op en aan hoor... dus volgens mij is het gewoon een kwestie, wat interesseert je kind. En ik denk zelf niet dat je zulke dingen kan dwingen om in de klas dan dingen wel leuk te vinden. Maar goed, ik hou van mijn kind zoals hij is en zie zelf een heel slim mannetje die met heel veel dingen bezig is en qua tijd en pienterheid echt wel een slimmerd is. En gisterochtend ging hij ook ineens naar een buurjongetje om te vragen of hij kon spelen. Dus tja.. wat moet je er dan eigenlijk mee? Ik ben wel in de overtuiging dat het ivm Esmee* wel heel goed is dat ik ga. Verder is het hier wel goed hoor, ik heb eindelijk mijn studieboek opengedaan en een begin gemaakt.... even een maand of drie/vier doorzetten en hopelijk ben ik er dan vanaf. Is verplicht voor het werk... Doosje, hoe is het??? Al een poosje niets gelezen..
@Snoet oja je hebt idd die huidtest al gehad natuurlijk... @Hartedief het kan zeker geen kwaad om een psycholoog te bezoeken, jullie hebben ook heel wat meegemaakt en al kun je daar maar eens met iemand over praten dan kan dat al opluchten en dat zal zeker ook voor Senne zo zijn. Wat balen dat jullie mannetjes 's nachts zo blijven spoken zeg!
jeetje hartedief 2 flessen? coen wil het liefst 4 flessen en drinkt dan nog circa 150 -200 cc sap. nu er koemelk inzit laat hij de helft van zijn flessen staan drinkt per fles circa 100-120 op
Sven krijgt 's ochtends en bij de boterham een fles van 180cc nutrilon dreumesmelk. na de fles van 's ochtends krijgt hij rond acht uur nog een boterham (als hij die eet op het kdv, huilt hij niet bij het weggaan hahahaha), fruithap, meestal potje van olvarit pruim/abrikoos, tussen de middag 1 of 2 boterhammen en dan de fles (en kijk ik wat hij opdrinkt, maar meestal wel een eind) en dan 's middags een koekje met water. Avondeten, meestal vers (ong. 100 gr groente en aardappelen en af en toe wat vlees, maar daar ben ik nog mee aan het kijken hoe hij reageert en aangezien hij zo aan het kwakkelen was de laatste weken, wacht ik nog even af) en dan als toetje een danoontje. En nu vanavond voor het slapen gaan heeft hij nog een biscuitje op met wat water.... Dus al met al ben ik al heel blij dat meneertje zo goed eet!!!!! (oke..de variatie moet ik nog uitbreiden, maar de hoeveelheid is al top vergeleken bij twee maanden geleden) Snoet...dan drinkt Coen idd nog veel flessen, bij Sven was het ook ineens heel snel gegaan dat hij er een fles afging en toen gewoon een keer geprobeerd of hij zonder avondfles ook goed sliep.. Dat deed hij toen. En ik heb toen een keer geprobeerd of het beter was met wel of geen avondfles... en zo die fles maar na de boterham nog gezet, omdat ik het idee heb dat hij met een fles op, teveel zijn darmen belastte... Ik ga weer even naar boven...Senne loopt te miepen... oorpijn, hoofdpijn... en volgens mij een beetje aandacht trekken omdat hij naar zijn vader is geweest afgelopen dagen.
Ha meiden, hier alles goed hoor. Boaz was behoorlijk ziek afgelopen week. Dikke griep met keel-, oor-, hoofdpijn, overgeven, darmpjes die overstuur waren enz enz. Echt heel sneu. Heb een paar dagen uren met 'm op de bank geknuffeld, zodat ie ook in slaap viel. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Ben wel een beetje op (weinig nachtrust, jullie kennen het), maar nog een weekje en dan heb ik een weekje vakantie. Kom snel wat uitgebreider terug.
ik denk dat coen ook toe is aan minder maar de troost van de fles wel lekker vind zeker nu hij gedeeltes laat staan. dus gisteren na 3e fles geen fles meer gegeven om 3:00 er uit en om 4:30 er uit en hem in slaap gewiegd en toen werd hij om 7:30 wakker. at een bord pap van 150cc koemelk straks sap en kijk wel even wat hij tussen de middag wil en als het goed blijft gaan krijgt hij vanavond vla of danoontje en gaan we drastisch afbouwen
och doosje wat sneu he? gaat het al wat beter met boaz? hopelijk rust je zelf dan ook weer beetje uit. hoe is het met jou interesse in vacature verlopen?
Doosje, wat sneu voor Boaz...dan zijn ze zo zielig he... Het liefste zou je dan willen dat je het van ze over kon nemen. Het is altijd zo moeilijk, omdat ze gewoon ook nog niet kunnen vertellen wat er precies pijn doet. Snoet, geef jij gewone melk zeg maar? Ik heb de nutrilon dreumesmelk gepakt, ook omdat ik hem nog 1 lepeltje rijstebloem er nog door geef. Hopelijk pikt hij het zo en kun je idd gaan afbouwen!!! Het kan ineens zo snel gaan. En ja..ik vraag me soms ook wel eens af of het hier geen "gewoonte" is waardoor meneertje gewoon rond vijf uur wakker is en vervolgens om half negen na school weer terug in bed ligt...
coen zet nu alles op zijn kop hahaha wilde niet slapen vanochtend dus wij even naar de groenrijk. (wil een leuke "traktatie" doen voor alle medewerkers en bewoners van vorige werkplek) coen super wakker valt hij net in slaap in de auto, niet wakker te krijgen dus dan straks maar een boterham met melk
Snoet...zul je altijd zien. Maar welke slaaptijden heeft Coen normaal gesproken dan? Want Sven houdt het echt niet vol tot eind de ochtend bij mij thuis... (maar ja..is niet raar ook als je om vijf uur al gaat spoken..) Wat voor soort "traktatie" heb je in gedachten???? Ik zit erover te denken om toch eens te proberen om zijn patroon om te moeten gooien. Want nu slaapt hij bij mij thuis zo tussen half negen/ negen uur en dan zo'n anderhalf tot twee uur. En dan eind de middag, zo rond half vier ook nog eens een anderhalf uur en dan ligt hij rond half acht weer terug in bed... Maar nu vandaag had hij van negen tot half twaalf geslapen, maar was om kwart voor vier zo moe...toch maar op bed gelegd. Maar soms op het kdv, slaapt hij eind de ochtend (zo'n tien uur/ half elf en haalt hij het over de middag zeg maar en eet hij zijn boterhammetje wat later. Maar dan houd ik hem op tot na het avondeten en rek ik het tot een uur of zeven uiterlijk. (maar tot nu toe nog geen verschil in de ochtendtijd van wakker worden..) Misschien moet hij dat toch gewoon worden.... (wat kan je toch afzien met zo'n dreumes en de slaaptijd.....) Vanavond ga ik hem in ieder geval uiterlijk half zes wakker maken, zodat hij er ook rond acht uur in kan. GELIJK met MAMA EN SENNE!!!!! harteman komt niet thuis en ik heb Senne beloofd 1x op de week gelijk naar bed te gaan (zo verplicht ik mezelf toch tot wat rust...) Dus vanavond maar gelijk doen.
6:15 wakker coen slaapt dan normaal van 9:30 tot 11:00-11:30 dan na de boterham 13:30 naar bed tot 15:00-15:30 en om 19:00 weer naar bed. vandaag was hij om 7:30 wakker dus wilde niet slapen maar aan de andere kant: hij zal ook meer energie krijgen dus als ik ochtend slaapje naar einde van de ochtend kan verplaatsen en hij om 11:30 boterham eet, daarna slaapt wellicht dat ie dan savonds moeier is en door slaapt traktatie: ik heb kerststerretjes voor in de boom gekocht daarbij plak ik een waxine lichtje op een onderkantje met een vuurwerk sterretje erbij voor bewoners een print met een waxine lichtje
ik snap dat mijn post niet spannend is hahahaha maar het is hier wel heeeeel erg stil! ik ga mijn kerstpakket eens uitpakken!
soep lasagne jam cake etc. en een mooie lasagneschaal en handige fleece deken die opgerold een kussen is. denk dat ik de voedsel producten aan de voedselbank ga schenken ik loop ieder jaar de kasten na.
Hier worden de voedselproducten idd ook bijna nooit gebruikt (en nu zeker niet haha), ik heb laatst ook een doos met speelgoed afgegeven, waren ze ook blij mee!
Snoet, wat een leuk idee zeg!!!! En dan zeg je dat je niet crea bea bent, dat mag je dan nu gelijk terugnemen!!!
Toch vind ik het jammer dat je hier op dit forum geen optie hebt om te "chatten" .... hahaha, zou wel gezellig zijn als er een paar tegelijk online zijn. Hier vandaag iets gehad wat ik nog niet heb meegemaakt hoor... Sven was zo moe van kdv (hij was wakker gemaakt) en hij was alsmaar aan het huilen tijdens het koken (is normaal hahahha) maar normaal is hij dan stil zodra hij zijn eigen prakkie ziet en krijgt...nou, hij krijste alles bij elkaar, zijn tuut gelijk terugpakken en in de mond. Echt niet leuk meer...dus ik een bakje gepakt en een beetje ingedaan, zodat hij zelf een beetje kon pakken. Ging in het begin heel goed, maar toen hij mij zijn tuut weg zag leggen, was het weer gillen en krijsen geblazen. Ik kreeg er echt niets meer in.... Heb hem om kwart voor zeven nog maar een fles gegeven en om zeven uur in bed gelegd... Jongens...wat kun je dan radeloos (en chagerijnig) zijn zeg. Dus hopelijk komt hij zijn nacht rustig door.. Snoet, dan hebben ze in principe wel ongeveer hetzelfde patroon, alleen ligt Sven er dan meestal in de middag wat later in. En idd, zodra ze 'ochtends wat later wakker zijn, kan je het mss doortrekken...maar hoe doen we dat???? Ik word er echt zo langzamerhand moedeloos van. Ik zit hier gewoon elke ochtend om zes uur tv te kijken (op sterren.nl..hahahhaa, Sven vind muziek met beeld helemaal geweldig!!! Dan zit hij op mijn schoot met de speelafstandsbediening en gaat dan zitten "wippen" zeg maar hahahaha, als ik dan de muziek aan zet, begint hij te kraaien van plezier..hoezo verwend?????) Ik ben nu lekker twee dagen vrij en hopelijk kan ik donderdagochtend eens als een tornado door het huis gaan met de poetsdoek (Sven is dan naar kdv en Senne alleen 's ochtends naar school, de middag is aandacht voor Senne)
Snoet, hoe gaat het met het provoceren??? Welk cp park ga je naar toe? Vannacht 4.00 , 5.45, 6.20 en toen heb ik hem maar een fles gegeven. Hahaha...Senne wil nu een tekening voor sinterklaas maken alvast voor volgend jaar. Tja...je kan er maar op tijd bij zijn he hahahahahaha Hoe is het met de rest? Elleke, hoe gaat het meis?????