30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Goed plan Citroen, lijkt me ook wel iets :) Ik hou heel erg van kerst en oud/nieuw hoor, maar zo lekker weg lijkt me ook wel leuk..

Hellie wat vervelend dat het nog niet zo goed met je gaat. Nu had ik dat ook niet verwacht, want je hebt een burn-out en dat is helaas niet in 1 maandje weg...maar ik ben heel blij dat de lijn wel stijgend is. Neem het jezelf i.i.g. niet kwalijk dat je minder energie hebt en kies zorgvuldig waar je het in steekt. Heb jij wel eens aan Mindfullness gedacht?

Snoet en Sky: hoe zijn de mannetjes en jullie zelf?

Hartediefje: wat doet een osteopaat eigenlijk precies?

Elleke: hoe gaat he tmet je???

Kvinna: wat fijn dat je verhuisd bent! Ik denk idd dat ze nog wat moet wennen, maar dat komt snel goed. Zo te lezen ga je er zelf i.i.g. heel relaxed mee om en dat is lekker. Leuk ook dat je de kdv kunt zien vanuit het raam...lijkt me een soort geruststelling :)

Shadow: lachen die foto's zeg!! Het lijkt idd alsof ze van de wijn gesnoept heeft hihi! En natuurlijk denk ik niet dat je d'r echt wijn hebt gegeven. Wat hartediefje zegt, bewaren voor d'r huwelijk later :-D

Hier alles ok: doosjeman en ik hadden sinds eergisteren buikgriep, maar het gaat alweer wat beter. Boaz kwakkelt nog wat, maar ook dat gaat beter. Vandaag lekker naar de sauna geweest en morgen ga ik met Boaz naar Schiphol, omdat ie zo gek op vliegtuigen is. Gewoon een boterham mee en bij het raam zitten, vindt ie vast geweldig :)

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet fijn dat Coen over de kma is heengegroeit! Balen idd dat hij net nu ziekjes is weer.

@Hellie een stijgende lijn is goed!!! Zoals Doosje al zegt, je bent er niet snel vanaf en steek idd de energie in dingen die ze waard zijn! Fijn dat het met je man weer goed gaat!

@Doosje oh leuk schiphol! Idd lekker wat eten en drinken mee en kijken maar, altijd leuk!

@Snoet je slaat de spijker op z'n kop, het is denk ik ook de generatie waar oma uit komt maar dan nog is ze zelf ook heel star, haar waarheid is ook de waarheid daar is niks tussen te krijgen! Luc vind het niet leuk als ik zeg dat ik Tim deze vakantie niet wil laten logeren maar luisterd wel naar mijn argumenten mbt drukte en de manier van vragen van oma, hij staat achter mij, gelukkig zijn wij het samen wel eens wat dit betreft. We hadden zelf idd ook al bedacht dat we haar een alternatief geven, carnavalsvakantie is eind feb en we gaan wel een dagje carnaval vieren maar verder houden we er dan gewoon rekening mee. Stijn gaat voorlopig niet logeren, alleen Tim gaat dan en die laat het wel merken als hij het er niet mee eens is, tenminste thuis wel..haha

En wat betreft vakantie met kerst moeten we eerst even uitzoeken waar het dan nog lekker weer is want dan wil ik wel met m'n (dan slanke) kont in zon zitten en kerst op het strand vieren. Zaten al te denken aan Dubai, Gambia of de andere kant op, Aruba, Curacao haha lekker zo dat dromen en uitzoeken, er zijn helaas nog prijzen bekend dus dat is nog even afwachten want als het reteduur is denken we er nog wel even over na waarschijnlijk...enne wat ook een wens is nog is oud en nieuw in New York maare dat zal wel een duur reisje worden en is nog niet echt iets voor volgend jaar helaas...

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat lekker dat jullie over zijn! Heerlijk om dan op je eigen plekje te zitten he! Vervelend dat Noa nu weer de nachten wat onrustiger is, hopelijk is ze snel aan de geluiden en nieuwe omgeving gewend. Maar je schrijft in ieder geval heel positief!!!

Hellie, gelukkig dat je voelt dat er een stijgende lijn is. En je kunt idd niet verwachten dat je nu al helemaal van blijdschap weer rond loopt te springen. Maar het is al fijn dat je het gevoel hebt dat het beter gaat en dat het met de psycholoog ook gestart is! Fijn dat je man ook weer beter gaat. Geef jezelf de tijd meis!

Ik vind kerst een heerlijke tijd, maar dit jaar viel het na de ruzie een paar maanden geleden gewoon heel erg tegen, we werden eigenlijk gewoon genegeerd door manlief zijn broertje en ook schoonbroer en zus deden anders dan normaal... Dus wij houden de eer volgend jaar gewoon aan onszelf en gaan het lekker met ons eigen gezinnetje thuis vieren. En dan heb ik echt dat kerstgevoel! Met degene die ons lief zijn en niet een verplicht nummer. Maar goed, we hebben het geprobeerd. Maar eerste kerstdag maakt alles goed hoor, toen hebben we echt genoten!!!

Doosje, wat leuk om naar Schiphol te gaan! Zal Boaz dan wel machtig vinden. Is ook altijd een bepaalde sfeer daar, vind het ook altijd geweldig om te lopen daar hoor. (maar voor ons een beetje te ver weg om eventjes te gaan...)
    Een osteopaat voelt met zijn handen aan het lichaam waar er klachten door komen zeg maar... Hij voelt bij elk bezoek eerst bij Sven over zijn lichaam, strekt zijn armpjes, beentjes, voelt aan zijn hoofdje en schijnbaar kunnen ze dan voelen wat er aan de hand is.... Ik moet wel zeggen dat ik dit keer ook heel goed kon voelen bij Sven zijn hoofdje dat er een "deuk" zat zeg maar... dat vind ik wel fijn aan deze osteopaat, hij legt veel uit en laat me ook voelen. Ook moet ik dan thuis nog wat oefeningen doen. (met mijn duim tegen het neusvleugeltje en dan met een zachte druk naar onderen toe wegduwen tot aan onderkant wang, en nu dit keer ook zijn knokkeltjes masseren...schijnbaar staat dat weer met het hoofd in verbinding...)

Citroen, heerlijk al een vakantie in het vooruitzicht!!!! En wat fijn dat manlief wel achter je staat, want daar kan je ook nog eens discussies over krijgen onderling. En het is jullie kind hoor!!!

En hier aan het genieten van de muziek... top2000... tv staat heerlijk aan op de muziek!!!

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik helemaal niet Hartediefje, dat dat zo gaat...klinkt wel heel goed. Is het dan ook alternatieve geneeswijze of medisch?

en nog een snel vraagje: Boaz heeft een paar dagen uitslag op z'n been. We denken dat het komt omdat er plas langs z'n benen heeft gelopen 's nachts (luier zat niet goed vast). Maar van een paar kleine rode plekjes is het nu een hele grote rode vlek geworden, helemaal over de achterkant van z'n dijbeen. Smeer me rot met Sudocreme, maar het helpt niet. Komt dat bekend voor bij jullie?

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, zegt me niet zo snel iets van de uitslag. Zijn het pukkeltjes die er bovenop zitten, of meer onderhuids? Even in de gaten houden of het uitbreidt of niet en anders toch nog even navragen bij de ha als het erger wordt.

Osteopaat is ook alternatieve geneeswijze (kinderartsen zijn er ook niet altijd even blij mee, maar ik merk wel dat dit baat heeft!)

Sven heeft vannacht TOP GESLAPEN!!!!!!!!!!!!!!! van 19.30 tot 6.20 zonder dat ik hem gehoord heb! (dat Senne dan weer wakker wordt omdat hij snip en snip verkouden is, vergeet ik even hahahahaha) Ben zo blij, wie weet heeft de osteopaat dus inderdaad een bepaalde druk weggehaald, waardoor hij lekkerder kon slapen! (we zullen zien of het niet weer een eenmalige actie van meneertje is!)

Wat zijn jullie plannen met oud en nieuw???

6. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hee allemaal,

Ik wilde jullie hier allemaal even het allerbeste komen wensen voor het nieuwe jaar!

Als ik het zo snel even heb gelezen gaat het niet met iedereen helemaal op-en-top, maar ik hoop dat dit in het nieuwe jaar allemaal bergopwaarts gaat.

@ Doosje: Toch maar even langs de ha met die rode plek. Lina had een tijdje geleden ook van die hele rode billetjes en dat bleek later een schimmeltje te zijn. Creme gekregen en na een paar dagen was het weg.

@ Hellie: Let op jezelf, meid, een burn-out is niet zomaar over! Goed dat je hulp hebt gezocht en fijn dat het met je man alweer wat beter gaat.

@ Hartediefje: Ik geloofde 'vroeger' nooit in de werkwijze van een osteopaat, maar we zijn met Lina een tijd geleden ook eens geweest en echt, het hielp! Lina heeft nu ontzettende last van slaapproblemen (ze wordt iedere twee uur huilend wakker; geen idee waarom - al heel vaak bij de ha gezeten, maar die zegt dat er niks aan de hand is) en daarom heb ik nu ook weer een afspraak met de osteo gemaakt. Hoop echt dat het helpt, want wij zitten er inmiddels ook een beetje doorheen door het slaaptekort.

Verder gaat alles goed met haar hoor! Echt, wat een vrolijke meid hebben we, een echte lachebek :) .

Fijne jaarwisseling iedereen, ik kom binnenkort weer 's kijken hier!

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    osteo is niet zo alto als bijv een healer etc. het ligt meer in de lijn van manueel therapie alleen de peut behandeld de aandoening en de osteo kijkt naar de verbindingen. als je gespannen bent zal je maag opspelen dat hangt aan middenrif wat weer je schouders strak doet staan (als voorbeeld...) ik was bekend met migraine, mijn bekken bleek scheef te staan na een paar behandelingen nooit meer een paracetamolletje ingenomen voor hoofdpijn. en ze kan ook gewrichten manipuleren een wervel recht zetten etc als dat nodig is, net als de peut

doosje: schrale beentjes gaan over na een beetje sudo! dit zou ik echt na laten kijken door huisarts, is het ook heel erg pijnlijk en warm?anders lekker koelen met een was hand en inkloppen met sudocreme als hete cht pijnlijk is kan je para subje geven en goed in de smiezen houden dat ie niet koortsig is

hartedief gefeliciteerd met een nacht slapen! hier gaat het ook redelijk, gisteren enkel tegen 24 uur eruit geweest water gegeven waardoor meneer boos was hahahaha sliep daarna wel verder!

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, heb je al bij de ha navraag gedaan? Mijn neefje kwam vandaag ook met allemaal uitslag op zijn beentje bij mijn moeder, bleek ook een virus te zijn.

9. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doosje, Mindfullness, wat moet ik me daarbij voorstelen? En hoe gaat het met Boaz en zijn uitslag? Heeft ie genoten van de vliegtuigen?

Citroen, wat een heerlijke bestemmingen om Oud en Nieuw te vieren noem je op! Lekker in de zon! En is je schoonmoeder al op de hooge dat het logeerpartijtje niet doorgaat? En hoe was de reactie?

Hartediefje, wat fijn dat Sven zo goed heeft geslapen, nu hopen dat hij het volhoudt. Met Oud en Nieuw gaan we naar vrienden. We zijn dan met ongeveer 20 volwassenen en 8 kindjes. Die kunnen daar allemaal naar bed en Jari en Finn nemen we 's nachts mee naar huis. Jari mag voor het eerst opblijven tot 12 uur, ben benieuwd of hij dat volhoudt.

Nuk, wat jammer dat Lina zo slecht slaapt.

Snoet, gaat het met Coen nog steeds goed met de koemelk?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb net de kinderen naar het KDV gebracht en ga zo een paar uurtjes werken. Dan vanmiddag even niks en daarna de jongens ophalen en bij mijn schoonouders eten.
    Finn zit nu in de "als mama nee zegt word ik boos en ga ik slaan-fase", echt ontzettend irritant. En hij weet goed wat hij wel en niet mag, maar dan toch blijven proberen of je de ballen uit de kerstboom kunt meppen, pffffffffff. En het ergste is dan nog, dan begin je te mopperen en dan kijkt hij je aan en moet je zoveel moeite doen om "boos" te blijven... Hopelijk gaat deze fase snel voorbij;)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hellie, ik praat even voor mijn beurt: Jon Kabat-Zinn is de grondlegger van mindfulness, een Westerse invulling van Oosterse meditatietechnieken. Wordt ook gebruikt als pijnbestrijding en bij depressies. Zelfs bij autisme schijnt het de kwaliteit van leven te verhogen. Heel in het kort: je aandacht houden bij alles wat je doet: heel bewust eten, bewegen, geen drie dingen tegelijk doen, in het nu leven. Interessant, maar (vind ik) reuze moeilijk. Ik vind de lichaamsscan heel prettig om te doen, een meditatie waarbij je je aandacht op alle delen van je lichaam richt en voelt wat daar gebeurt.

Nuk, o jee, dat klinkt net als Noa rond die tijd. Geen idee wat je daaraan kunt doen, hier ging het uiteindelijk vanzelf over. Sterkte!!!

Noa werd vanochtend om 5.20 wakker!! Lekker bij ons in bed genomen, flesje melk erin en verder getukt tot 8.20!! Helemaal uitgerust wakker, wat een zaligheid.

2012 wordt een goed jaar, ik voel het:cool:.

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zoooo en ik maar denken dat er niet gekletst werd want ik kreeg geen mail hahaha....

@Hartedief wat fijn dat Sven zo goed heeft geslapen!!
    En idd ka staan er niet altijd achter wat de osteo doet maar je hoort zoveel positieve verhalen erover (hier ook hoor met Tim en Stijn en ook voor mezelf trouwens)

@Doosje mijn idee van sudocreme is dat het goed werkt op bv uitslag op billetjes maar als Stijn een plekje op zijn arm of beentje oid heeft dan smeer ik er wat vets op, sudocreme heeft een wat meer uitdrogende werking vind ik (maar goed nu heeft Stijn ook wel een lastig huidje dus kan best dat hij anders reageert op bepaalde dingen) En anders gewoon ff de ha laten kijken hoor!

@Nuk leuk dat je weer even wat van je laat horen!!

@Hellie nee schoonouders zijn nog niet op de hoogte, ze hebben het er zelf ook niet meer over gehad en daarbij was Tim er steeds bij en dat bespreek ik liever zonder Tim erbij.

Gisteren kwamen opa en oma Tim terug brengen en ze kwamen binnen met zo'n frietwalm bah bah, het was zelfs zo erg dat Luc er wat van zei. Volgens oma was de week ervoor het vet vervangen nou ik geloof er niks van, heb meteen het wasmachien aangezet haha. Ik moet daar ook niet in de keuken kijken als we daar blijven eten en zeker niet naar die frietpan brrrrrr

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Kvinna wat een positiviteit!!! Lekker dat Noa zo goed heeft geslapen en jullie dus ook neem ik aan!

Stijn ligt nu te slapen, Tim en papa zijn vuurwerk halen en de laptop van papa weg brengen en dan als Stijn zo wakker is gaan we de mannen naar mijn oom en tante brengen en gaan papa en mama eens even lekker de stad in om te shoppen, lekker te eten en daarna een filmpje ofzo denk ik...

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroentje, ik voel me zeker heerlijk. Veel plezier!

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dank je!

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ben ook benieuwd hoe het met boazje is...

tja en coen.... die heeft 2 kiezen door! (dat heb je he? zeg maar nee dan krijg je er 2!) dat verklaart de verkoudheid en het gespook

kvinna heerlijk zo lekker uitgerust!

citroen kan maar 1 ding zeggen.... <zucht>

hellie zo herkenbaar coen doet dat ook! en nu de boom staat is de grote pot met grote ficcus verhuisd en dan kan hij lekker in de aarde graaien dat doet ie heel sneaky kruipt onder de tafel en ineens zie je die handjes tekeer gaan in die pot. ben er achter wat hij er leuk aan vind: mijn reactie hij lacht zich rot als ik streng NEE roep en met als kers op de taart de kruimeldief pak. dus ik heb hem vorige keer laten doen (wel alles onder incl kleding, inhoud romnper, en mond) maar het is nu klaar. met de boom idem. heb de onderste rij ballen verwisseld voor foeilelijke ontbreekbare uit kerstpakket en lolletje is er af.nu terroriseert hij zijn zus zodra anna lief op de grond zit te spelen, trekt aan haar haar of pakt haar speelgoed af, resultaat: een krijsende peuter, voor coen prachtig hij lacht zich rot dus ik heb in overleg met anna haar liefste spulletjes op haar kamer gezet en leer haar nu op haar kamer spelen zo nu en dan.

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wij hebben zojuist onze vakantie geboekt!!! bella italia we gaan naar de venetiaanse kust! whoehoe!!!

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snoet, heerlijk!!

Ik ga a.s. maandag even naar de huisarts. Zal ws wel een virusje zijn, want het wordt meer en groter. Gelukkig heeft ie er volgens mij geen pijn en jeuk van en hij heeft ook geen koorts.
    Dat gedrag van Coen en Finn herken ik ook!! Man man wat een driftbuien ineens he hahaha. Ik moet ook m'n best doen om serieus te blijven. Net was ie ook boos op me....zitten we een dvd van Lotte en Max (met gebaren is dat, een aanrader!) te kijken, doet die vrouw met hand en mond een kikker na. Dus ik zeg 'lijkt wel een kotsende kikker Boaz' en moest lachen. Wordt ie boos: 'nee!'. haha dat wordt nog gezellig later.

Dat mindfullness is idd wat Kvinna zegt. Ik wil me er ook in verdiepen, want het geeft heel veel rust en positiviteit. Kan het je echt aanraden om eens wat te googlen Hellie (en anderen...hihi).

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt trouwens een beetje op netelroos....(als ik even google - heerlijk ook wat je dan al wel niet tegenkomt allemaal...maar oke). Heeft iemand daar ervaring mee? Misschien reactie op chocolade ofzo.

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    doosje ik wilde niet gelijk de verpleegkundige uithangen maar ik dacht ook aan netel of wond roos.

20. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

*wel bijgelezen maar antwoord iedereen weer in 't nieuwe jaar*

Effe snel, allemaal een heeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn uiteinde gewenst en op naar een geweldig 2012 voor ons allemaal!!

*vanuit Zeeland :D*
    groetjes!

Deel Deze Pagina