Nou ik mag wel een schema posten hier... meneer besluit het gewoon ff anders te doen (samen met papa en mama hoor) Normaal kreeg hij tussen 13 uur en 14 uur z'n fles en moesten we hem om 19 uur nog wakker maken..wat we dus ook deden, vervolgens moeten we hem om 23 uur weer wakker maken en komt hij 's morgens om half 6 (of eerder zelfs) Nu hadden we zoiets van we zien wel, we maken hem niet wakker maar laten hem ff bepalen. Ookal zou dat betekenen dat we er vannacht om 3 uur uit moeten dan komen we misschien in een ander ritme waardoor hij 's nachts langer slaapt ipv tussen 14 uur en 23 uur. Dus om 13 uur fles gehad, half 3 in bed...en meneer komt dus pas om kwart voor 9!!!!!! De smiecht!! Maar goed hij krijgt dus nu een fles en gaat weer naar bed en dan zien we wel, hou er maar rekening mee dat hij vannacht gaat komen dan valt het iig niet tegen....
he lieve dames! typ nu met 1 hand; chris ligt in de andere arm. was nu alles aan het bijlezen....pfffff, veel pagina's. ik hoop morgen te vertellen maar alles is ok. fijn om jullie verhalen weer te lezen, veel herkenbaar. tot later!
donker en met iphone maar dit zie ik elke nacht naast me liggen; chris ligt in een cosleeper, dus naast me. heerlijk!
Hallo meiden, Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb het erg druk, waardoor ik niet vaak reageer. Even een update van hier (egobericht): Vorige week maandag met Finn naar de huisarts geweest, hij had zondag heel zijn wang open gekrabt, alles zat onder het bloed, dus ik schrok me kapot. Hij heeft dus exceem en heeft Hydrocortison-zalf gekregen en nog een andere vette creme. Vervolgens werd hij steeds erger verkouden en benauwder, dus zijn we vrijdagavond met hem naar de huisarstenpost geweest. Hij bleek een beginnende longontsteking te hebben en heeft hiervoor antibiotica gekregen en Salbutamol (inhalator). Nu gaat het gelukkig weer goed met hem, maar hij heeft een paar dagen ontzettend gehoest en heel slecht gedronken. Die benauwdheid was gelukkig snel over met die inhalator. Gelukkig bleef hij wel goed slapen en was hij ook nog steeds mijn vrolijke mannetje, maar wat is dat toch erg als je kind iets mankeert... Verder nog allemaal gedonder gehad met mijn man zijn werk, wat nu nog steeds loopt, dus heb de afgelopen tijd nogal veel aan mijn hoofd gehad, vandaar ook het gebrek aan reacties van mijn kant. Sorry! Ik wil wel Elleke nog even veel sterkte wensen.
Sky, wat een schatje!!!! Als je zo'n gezichtje snachts ziet, maakt dat alles weer goed van de slapeloze nachten en de krampjes he!!! Hellie, wat zielig voor Finn...je wilt idd niet dat je kindje iets mankeert. En ik vind het zelf ook zo eng als de kindjes benauwd zijn. Hoop dat hij snel opknapt! Citroen, hahaha, heel herkenbaar hoor...die kleintjes hebben echt een eigen wil al zeg. Het is niet te hopen dat hij vannacht nu klaarwakker is.... ook al kijken ze dan nog zo lief...op dat moment wil je dan zooo graag slapen.
citroen, zal je altijd zien.... ben dus niet de enige met een slapend jongetje (en gebroken nachten) hellie, wat vervelend op z'n zachtst gezegd..... wat zorgelijk dat finn zo ziek is, tis tenslotte niet niks een beginnende longontsteking. zijn jullie astma "patienten"? gezien zijn exceem en de beginnende longontsteking heel veel sterkte ook met het werk van je man. sky, goed om weer van je te horen!!! en wat een mooi mannetje is chris!!! co sleeper is dat een bedje wat je aan je eigen bed schuift? hier: een heel verdrietig mannetje, veel kramp, boeren, mondjes geven (gelukkig niet meer heel erg spugen) en moeite met poepen, harde scheten maar geen poep 1x per dag een dunne luier, dus veel huilen en ook (weer) snachts, dan ga ik beneden met hem sjouwen maar het is zielig. en dat van borstvoeding, ik eet niets raars en bovenstaande zou niet moeten kunnen met bv. 10e moet ik naar cb en dan ga ik bespreken welke voeding ik kan gebruiken om over te stappen (was sowieso het plan)maar ik zou hypo allergeen ivm astma van ons beide maar denk nu aan omneo ik wordt er ook beetje verdrietig van tis echt zielig
over ons: Ja, Snoet, een cosleeper is idd een klein ledikantje aan 1 kant open dat je aan je eigen bed vastmaakt. Dus dan ligt zijn matrasje gelijk met het onze en dus eigenlijk gezellig met z'n 3-en in 1 bed! Ik kan het niet voorstellen om hem helemaal alleen in z'n kamer te leggen. Dat lukt me gevoelsmatig nog niet. En ja, ik word natuurlijk veel wakker vanwege zijn geluidjes maar ja, daar kom ik ook wel weer over heen. Gelukkig slaap ik dan wel weer snel in. Chris slaapt sinds een paar weken soms al goed door in de nacht. Tussendoor soms nog 1 voeding en dan een hele vroege ook nog maar dat is niet meer elke nacht, gelukkig. Dus we hebben gelukkig iets meer nachtrust. Sinds een paar weken heeft ie huiduitslag, droge plekken en bultjes en ik dacht zelf dat het eczeem was. Eergisteren naar de huisarts geweest en die stelde me gerust dat dit hoogstwaarschijnlijk echt een babyding is en ook weer wegtrekt. IK hoop het maar. Ik hou het vet met vaseline lanette en help hem soms met de jeuk, want dat heeft ie wel; krabt in z'n gezicht (ik vijl me suf!) en schuurt z'n gezichtje en z'n achterhoofdje veel. Zo sneu, want jeuk is soms nog erger dan pijntjes. Ik lees dat enkele van jullie baby's (ook) eczeem hebben? En wel medicijnen gekregen dus..? Chris heeft ook z'n eerste flinke verkoudheid erop zitten. Arme vent, zo'n volle snotneus en dan drinken...tssss, bijna niet te doen. Gelukkig is het nu bijna weg volgens mij. Hierdoor heb ik wel zijn 1e vaccinatie laten uitstellen. Vond hem niet in goeie conditie en wilde hem niet nog zieker maken. Dus nu dan waarschijnlijk aanstaande maandag. HIj groeit goed! Is langer en zwaarder dan gemiddeld en ziet er lekker tevreden uit. Weegt nu 6 kilo en draagt maat 62 en soms al een enkel kledingstuk maat 68 (maar dat valt dan kleiner). Hij is een rustig vrolijk mannetje die volgens mij lekker tevreden is. De krampjes zijn een stuk minder. Ben een paar weken geleden gestopt met de infacol en na een week begonnen met cinababy. Dat lijkt te helpen want hij heeft het nu nog maar heel soms en niet meer na elke voeding zoals eerst. Of het nu de cinababy is of dat ie er langzaam overheen aan het groeien is weet ik niet maar ik ben er erg blij om. Je kindje flinke pijn zien hebben is killing! Met mij gaat het ook steeds beter. Ik voel me nog wankel in m'n bekken en pijn heb ik nog de hele dag maar ben aan het trainen geslagen en hoop dat dat straks echt weer gaat helpen. Ach, ik zet door want ik wil gewoon alles doen met Chris. En maar heel hard hopen dat het niet blijvend is. Chris is al even wakker zie en hoor ik op de babyfoon. Ik ga hem zo maar even naar beneden halen voordat ie zich echt gaat vervelen. Ik reageer/vraag/vertel later weer verder!
sky wat je bekken betreft: door de bv blijven je botten en gewrichten week wat bij jou ws je bi tijdelijk verergerd hierdoor schiet de boel steeds "verkeerd" althans dat was bij mij maar ik heb bi van tijdelijke aard, ben erg opgeknapt van mensendieck in combi met osteopathie maar beide therapeuten zeggen dat klachten pas echt zullen weg gaan nadat bv gestopt is ivm hormonen en ja die pukkeltjes komen van de hormonen in je bv, coen heeft nu ook tweede ronde rode pukjes, maar geen last er van. idd lekker vet houden... goed in de gaten houden dat het pukjes blijven en geen plekken (want dan heeft ie mogelijk last van exceem) beetje inkloppen met sudo creme (dun!) wil ook helpen ik ga zo cb verpleegkundige bellen...
@Sky wat een scheetje die Chris! Leuk zo'n cosleeper, heb ze idd ook gezien. Wat groeit hij goed zeg. Fijn dat het met jouw ook beter gaat. Stijn heeft idd een hormoonzalf gekregen ivm eczeem maar ook pas net, we zijn ook al geruime tijd bezig met vaseline lanette maar dat hielp toch niet voldoende. Maar net als Chris krabte Stijn ook z'n hele gezichtje open vandaar dat wij toch aan zalf gegaan zijn. Idd jeuk is zo erg..als hij er echt veel last van heeft zou ik toch ff verder laten kijken want steeds een kapot gezichtje is ook niks dan heeft hij zeker te weten veel jeuk! @Hellie jeetje zo ziek...heel veel beterschap en hopelijk helpt de medicatie! Sterkte met het werk van je man. Snoet goed zo! Ben benieuwd wat het advies is. Wij zitten midden in een rommeldag qua voedingstijden van Stijn door zijn langslaapactie van gisteravond. Door dat lange slapen heeft hij maar 4 flessen gehad en vandaag komen we op 6 uit denk ik (vanaf 12 uur vannacht gerekend) dus we gaan ruim over de daghoeveelheid maar ik ga er nu maar even vanuit dat het eenmalig is en geef het hem gewoon. Blijft alleen jammer dat hij vanaf laat in de middag wel lang kan slapen (zo'n 7 uur) en dat 's nachts dus niet doet, we moeten ergens z'n ritme zien te veranderen maar dat lijkt makkelijker dan het is komen we achter. En dan nu nog ff spammen, heb net hele mooie foto gemaakt nl
citroen, je hebt toch een foto geniek mannetje..... cb was na enen niet meer bereikbaar.... ik bel maandag nogmaals maar je zal zien dat ie nu weer rustig is.... maar even afwachten hoe komende nacht weer gaat... maar dat poepen vind ik niets.... een baby op bv moet toch meerdere poep luiers hebben? maargoed hij heeft wel genoeg plas luiers (8st) hier net even stoom uit m'n oren....:x ik bel snoeteman op over een mail van mogelijk nieuwe werkgever die weer een interessant tegenbod hebben gedaan vertelt ie eerst dat ie dat al wist (als het problemen zijn bellen ze naar huis, bij goed nieuws ggh!) en vervolgens stelt hij voor om nog even bij een vriend die nooit meer iets laat horen uit zichzelf langs te gaan, dat op kertsavond!!!! en dan mag ik anna van kdv halen en gezellig de kreeft alvast klaar maken zeker!!! is het nou zo dat ie met die vriend een close contact heeft maar die laat sinds wij kinderen hebben niets uit zichzelf horen..... kwam zelfs niet op zijn verjaardag omdat er ook ouders zijn en tja hij heeft daar niet zo veel mee..... en dan zou hij op kerstavond gezellig "even"langs gaan???? kwaaier kan je me niet krijgen...:x laten we het maar ophouden dat ik erg moe ben.... en dus prikkelbaar. fijne avond allemaal, ik ga nog even de keuken op ruimen en alles klaar zetten voor ons gezellige diner.....
Snoet, ik zou ook laaiend zijn!!!! (maar heb net als jou nog heel veel hormonen in mijn lijf gieren voglens mij). Idd zoals je zegt, als het contact heel close was..maar anders wil je toch zo snel mogelijk naar huis voor kerstavond met je gezin? Heb je toch nog een fijne avond gehad? Ik zou ook gebeld hebben naar het cb hoor, beter een keer bellen en wat gerustgesteld worden of een oplossing krijgen. De 10e is nog twee weken. Hellie, beterschap met de kleine Finn, wat zielig dat hij al tegen een longontsteking aan zit zeg... Sky, fijn te horen dat het beter gaat met je. En natuurlijk ook met Chris. Ik gebruik ook cinababy. Citroen, wat een mooi mannetje is Stijn!!! Nou, hier ook weer een bewogen avond.... Ik ben donderdag naar ha geweest en heb daktarin gekregen. Dus wij gewoon gebruikt zoals hij had gezegd. Nu werd Sven steeds benauwder en ook mijn ma zei het vanavond dat hij zo benauwd was. Hij is ook heel onrustig weer vandaag en best een lage temperatuur. Maar nu gingen we dus de kids op bed leggen en ik ging hem terug halen beneden, waar hij rustig lag te slapen in de wagenbak. Maar toen hoorde ik ineens een krijs...lag hij te kronkelen met een rood hoofd en heel benauwd. Ik heb hem gelijk opgetild en hij krijste zich rot...de schuimbellen op zijn mondje. Nou, ik was best in paniek. Na een kwartier was hij gelukkig rustig. Maar toen ging ik de gebruiksaanwijzing lezen en staat er gewoon in: niet gebruiken bij kinderen jonger dan 4 maanden!!!!!!!!!!!!!!!! OOOOOO.... toen hebben we gelijk naar de huisartsenpost gebeld. Moest ik toch maar even langs komen. Maar daar was Sven dus gewoon weer rustig.... De longen zijn verder schoon, alleen wat slijmpjes, maar daar kan hij zich dus wel in verslikken... Hij zei ook dat er nog nooit een baby gestorven is aan slijmpjes die vastzitten, maar als je je kleintje zo ziet spartelen naar lucht is dat vreselijk. Maar goed.... het zou goed moeten zijn en ik moest stoppen met de daktarin, omdat de spruw zo goed als weg is. Maar ik weet wel dat zijn wiegje vanavond terug op onze kamer staat! Pffff...wat een avond..... Hopen dat de rest van de kerstdagen rustiger verlopen. Fijne dagen meiden!
Jeetje wat schrikken! Nu is het wel zo dat je medicatie nooit voor de 3 maanden mag geven volgens de bijsluiter maar op doktersadvies mag het dan weer wel. Tim heeft ook daktarin gekregen toen hij spruw had en toen was hij ook een week of 6 denk ik. En Stijn heeft nu nexium en dat is zelfs een niet geregistreerd medicijn waar ook in de bijsluiter staat dat het niet aan kinderen gegeven mag worden. Maar goed neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om te zien en lekker handige opmerking van die arts dat er nooit een kindje is overleden aan slijmpjes...daar heb je wat aan alsof je dan je kindje maar moet laten spartelen als hij het benauwd heeft.. @Snoet oef..mannen!!! (en hormonen) Toch nog een gezellig diner geworden?
Ha Meiden, @ Sky: wat een prachtig ventje! Hij kijkt ook al heel 'wijs' uit z'n ogen. Lief! @ Citroen: wat een mooi jochie! Volgens mij lijkt ie steeds meer op Tim, of niet?? En gewoon spammen hoor, ik kijk graag naar babyfotootjes van jullie! @ Hellie: wat een toestand zeg! Oh kan me zo voorstellen dat je zo schrikt. Gelukkig is het nu weer goed en kan mama ook weer een beetje ademhalen... @ Hartediefje: dat is idd ook schrikken zeg!! Ik had het laatst al met een fruithapje (hahaha)! @ Snoet: ja mannen....niet te geloven soms. Af en toe zijn ze echt een beetje onnozel hoor. En weet ie al of ie de baan krijgt?? @ Bij Boaz heb ik trouwens ook de verkoudheid (en de huisartsenpost..) meegemaakt. En ook de puistjes van de borstvoeding. Het lijkt zo te lezen toch wel een patroon (ook al pakt de ene baby het erger op dan de andere)...? Oh jongens, volgende week is de laatste week van m'n (onwijs lekker lange) verlof! Ik heb erg veel zin om te werken, maar ik zal Boaz wel missen denk ik....(Sky: m'n vriend wil 'm vanaf maandag ook in z'n eigen kamertje. Hij heeft gelijk, maar ik vind het ook moeilijk.....het is zo gezellig die geluidjes en samen wakker worden..). Bijten jullie baby's ook de hele tijd op alles en op je vingers??
Ja ja doosje, beetje die bijtring in zijn mond duwen tot hij huilt he hahahahaha!!! Wat een mooi mannetje ook, en al zo groot dan he... Zal wel wennen zijn om weer te werken, maar toch ook weer lekker. Ik heb ook nog wel een foto met zijn allen van vanochtend. Lekker lui doen even in het grote bed!