30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hmmm hier een ander probleem, als ik nee zeg gaat hij heel hard lachen en probeer dan maar eens vol te houden

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    :D Erg he, dan moet je zelf ook lachen...

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik kreeg net een berichtje van Elleke:
    Vanmorgen om 8.48 is hun dochter Qyana geboren
    Ze weegt 3300 gram en alles is goed gegaan!

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Elleke, van harte gefeliciteerd met je dochter. Fijn dat alles goed is gegaan. Ik heb je mede-januari mama's ook ingelicht, hoop niet dat je dat erg vindt.
    Geniet van je kraamtijd en van je dochter(s).

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oooooooooooooooh wauw

elleke gefeliciteerd met qyana!!!!!
    heel veel geluk en gezondheid toegewenst en dat jullie lekker mogen genieten. ik hoop zo voor je dat je lekker thuis was en dat het allemaal redelijk gegaan is. maar bovenal dat de lasten even achter je liggen en je kan genieten van dit wonder! want dat is het toch maar.....

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en betreft slaan: coen vind het leuk om te kijken wat mijn reactie is door een pets te geven op zo'n moment zeg ik rustig NEE en zet hem en negeer hem volledig

maar bovenal moet hij vreselijk lachen als ik hem iets verbied en gaat het vervolgens nog eens doen om het nogmaals uit te lokken lijkt wel alsof hij nee hetzelfde ervaart als kiekeboe dus ook dat negeer ik. hij lijkt het nu wel beter te begrijpen...

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! Genieten nu van je kleine wonder. Ik hoop dat je je nu een gelukkige mama voelt van twee prachtige dochters en dat je hormonen niet te veel op hol slaan. Ze is er en wat een aparte naam! Mooi hoor, heb hem echt nog nooit gehoord.

Hier ongeveer hetzelfde als bij Snoet... hoe harder we nee zeggen, hoe harder hij lacht.

En hier ook af en toe een pets in mijn gezicht, maar dat was meer uit spelen om een reactie te krijgen volgens mij, maar goed, hij moet wel weten dat dat niet mag. Ik heb hem toen zijn handje vastgepakt, boos gekeken en NEE gezegd. Na 2x had hij toch wel door dat mijn gezicht op menens stond!

Hier hebben ze het volgens mij pas echt door dat ik goed boos ben als ik bijna door het lint ga en mijn stem goed verhef.....

Vanochtend een krijsende Sven gehad, omdat ik mezelf wilde aankleden, hij schreeuwde moord en brand.. Dus ik wilde hem op tijd naar het kdv brengen, maar toen stuitte ik tegen het probleem van een niet uit zijn bed willende kleuter, omdat hij nog zo moe was en "beter als ik gister nog thuis was gebleven mama, dan was ik nu niet meer moe" als antwoord gaf.. (bijdehandje). Het was hier dus weer erg gezellig na een vreselijke rotnacht. Vanavond Sven met 39.7 en een zetpil in zijn bedje gelegd... dus waarschijnlijk voelde hij zich vanochtend gewoon ook al wat belabberd. En Senne is weer helemaal verdrietig met dikke tranen en een verstopte neus om Esmee*... Kortom...de rust is weer ver te zoeken hier. (sorry.... dit is op het moment even mijn uitlaatklep hoor...als jullie het teveel info elke keer vinden of vervelend, moet je het even zeggen!!!!!)

Doosje, dat idee van de mama borrel is op zich ook wel iets hahahaha, dan heb je in ieder geval wel tijd om met elkaar te praten, anders ben je toch altijd veel achter de kleintjes aan het rennen (want ze komen nu toch allemaal in de loop-renfase) Hahahaha, die boksbal... jaap vraagt wel eens hoe ik toch aan die blauwe plekken altijd kom...

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Elleke GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! Wat superfijn dat alles goed is, dat ze gezond is en dat ze zo'n mooie naam heeft (ik had 'm ook nog nooit gehoord, heel leuk!)!!!
    Hopelijk gaat het met jou ook goed!

Haha ik schiet ook vaak in de lach! Moeilijk is dat dan he...dan probeer ik het altijd over te laten nemen door Doosjeman, die speelt daar handig op in . Maar heel fijn om te horen dat het niet alleen hier is..Gelukkig had ie net bij de creche heel lief de kindjes geaaid die hij lief vindt. :)

Wat een toestanden Hartediefje....gingen jullie ook niet naar een psycholoog met Senne om zijn verdriet wat beter te kunnen verwerken (plekje te geven)? Of had ik dat verkeerd begrepen? Ik vind het wel heel zielig voor 'm (snap het natuurlijk wel), maar dat arme jochie met zoveel verdriet....leven is toch hard soms :(

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje...hier ook eentje die steeds meer steviger in dr schoenen gaat staan hoor. Want ik zie nu wat de gevolgen zijn van niet altijd consequent zijn (je leert echt met je kind omgaan hahahahahaha... weet nu door Senne als ik bij Sven 1x toe geef, dat hij het ook altijd wil, want hij heeft net zo'n pittig karaktertje als zijn broer!) Maar ik kan ook niet altijd mijn lachen inhouden en het eindigt hier ipv straf dan ook wel eens in een lachbui met zijn tweetjes van Senne en mij!

We zijn idd bezig met een kinderpsycholoog, ze heeft als het goed is arjan gisteren gesproken en deze week ook de school, dan maakt ze een verslag en dan moeten arjan en ik 18 jan. terug om haar verslag te bespreken en dan te kijken welke kant ze senne gaan opsturen of dat zij vind dat er verder eigenlijk geen verder noodzaak is voor hulp...nog even afwachten dan.
    (moet wel zeggen dat ik dus maandag heel erg bezig ben geweest met het moment dat wij dus hoorden dat het niet goed was en ik toch mijn emoties heel erg "geblokt" heb..., mss ook omdat er dan nu ook weer een bevalling van een lief meisje aan het komen was bij Elleke, dat ik er toch meer mee bezig was... maar of ik dat dan weer overbreng op Senne???? geen idee...)

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah meisje toch. Weet je, je doet het fantastisch allemaal.

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Thanx! Maar als iemand zich ergert, echt even aangeven. Want ik merk dat ik soms toch wel ellenlange verhalen tik..

Elleke, hoe is het met je meis? Hoe gaat het met je meisjes en hoe is de bevalling gegaan? Gewoon thuis?

Sven vandaag nog koorts... heb nu maar eens een zetpil in huis gehaald vanaf 1 jaar (die ik had was nog tot 1 jaar) Vanochtend 38.4, zetpil gegeven en vanmiddag om 13.30 had hij toch al weer 39.7! Maar nu bij mijn mams werden zijn wangen toch minder rood en ligt hij nu weer lekker te slapen. Dus ik denk dat deze zetpillen toch effectiever zijn. Die rottanden ook...
    Snoet, hoe lang heeft het geduurd bij Coen voor zijn kiesjes door waren (hij was toch ook zo lang verkouden en hangerig?)

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hartedief hogere koorts duid toch echt op ziek zijn tandjes hebben ze wellicht wat verhoging van. sven gaat ook omhoog ondanks pcm dan zou ik toch even afwachten mocht het morgenavond nog niet minder zijn voor weekend even langs ha (anders zit je met weekend) kleine kinderen moeten na 3 dagen koorts toch vanzelf weer omlaag gaan volwassenen 5 dagen

het aanrommelen van de kiezen heeft een week geduurd snot verkouden en hangerig maar geen koorts wel wat verhoging max 37.8 heb steevast VSM chamodent gegeven in combi met dentinox voor slapen. en neusje open houden met spray om druk op oortjes licht te houden. nu is de andere kant aan de beurt ik mag er echt niet aankomen en ook tandenpoetsen vind ie ff minder fijn en mag niet als ik in de buurt van li kaak kom

ben ff minder van stof omdat ik afgeladen druk ben op werk merk het ook aan lijf: schouders gespannen omhoog en moe. ik weet dat dit soort periodes er nu even bij horen gezien mijn keuzes en ontwikkelingen op werk maar betekent minder aandacht voor de omgeving

13. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

ten eerste nog allemaal debeste wensen voor dit nieuwe jaar.(beter laat dan nooit toch?)

en dan...elleke.......wow gefeliciteerd met je dochter.en wat een gave mooie naam..ik hou wel van apparte namen!!

verder heb ikniet allesgelezen...wel een beetje...en ziet dat ook jullie kinders erg ondernemend zijn.haha
    wel een leuke leeftijd he?maar intensief.

heb nog leuk nieuws...joey word volgende week 1 jaar...nog steeds afwachten wat hij kan..hij loopt behoorlijk achter qua ontwikkeling,maar het iseen vrolijk ventje...en dan....

hij word dit jaar grote broer!!!leuk he...maar denk dat moeder het best pittig gaat krijgen.

hier eigenlijk niets spannends mee gemaakt..(gelukkig)

nou dames tot gauw weer!!!

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekieieie gefeliciteerd!! Wat fijn dat het zo goed gaat met Joey en dat ie lekker kan lachen :) heerlijk!

Hartediefje: ik ben het niet zat hoor, kom maar op!

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hartediefje, lekker spuien hier hoor! Daar zijn we toch ook voor. Ik geloof niet dat iemand zich hier ergert. Wat vervelend dat Senne nog zo'n moeite heeft met het verlies van zijn zusje. Hopelijk kan de psych hem en jullie hiermee helpen.

Finn heeft ook verhoging gehad met het krijgen van kiezen, maar niet zo hoog. Ik zou het idd wel even in de gaten houden, maar bij die kleintjes kan de koorts ook zomaar ineens omhoog schieten en 2 uur later weer minder zijn.

Snoet, buiten je werk om lekker rustig aan proberen te doen (weet dat dat lastig is met 2 kindjes). Je kunt ook 's avonds eventueel wat ontspanningsoefeningen doen om de druk van je schouders te halen. Ik doe dit meestal voor ik naar bed ga en val dan ook echt als een blok in slaap..

Doosje, toch fijn dat ze buiten het slaan, krijsen en huilen ook heel lief kunnen zijn he!:D Ik vind dat echt heerlijk als Finn in zo'n knuffelbui is.

Mieke, fijn dat bij jullie alles goed gaat.

Ik heb vanmorgen gesprek gehad met de bedrijfsarts en ga vanaf volgende week 3 x 4 uur werken (is nu 3 x 3). Dit blijft dan de komende 4 weken zo. Ben wel blij dat ik het zo langzaam op mag bouwen.

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hellie, wat heerlijk dat je het zo op kan bouwen! Dat is toch wel fijn dat er dan niet zo'n druk vanuit je werkgever zit om te MOETEN werken, terwijl je zelf je lichaam (en geest) voelt! Weet je...voor en gebroken been staat zoveel tijd, maar een burn-out is voor sommige mensen heel ongrijpbaar. Maar goed dat je zo aan jezelf denkt en weer kan opbouwen met werken. (is toch ook weer fijn om even thuis weg te zijn en even in een andere omgeving)

Snoet.... ik ga het in de gaten houden! Hij had vanmiddag dan de pcm gekregen om half twee en hij werd na zijn slaapje vanaf een uur of vier vrolijk wakker om half zes en heeft lekker een pannenkoek meegegeten! Hij kreeg weer praatjes en ging zelfs spelen. Maar hij voelde toch niet zo heel warm aan, temperatuur genomen, had hij nog 39.4!!!!! vanavond voor het slapen gaan. Maar verder heeft hij nergens last van.... eten gaat er goed in, hij houdt alles binnen en heeft ook echt trek. Hij kwijlt, bijt en trekt aan zijn oortje, heeft wat bobbels staan (waaronder ook al de bobbels van de snijtanden volgens mij)...het blijft zo gissen bij zo'n kleintje.....
    Hij ligt nu gewoon in een dunnere slaapzak en ik hoop dat hij lekker de nacht doortrekt.

Snoet, je hebt ook een heel druk leven nu, ondanks dat je zelf dit graag wilde, kan het toch best even tegenvallen af en toe. Je bent moe, maar wilt er toch ook zijn voor je gezin en je werk goed uitoefenen. Op zijn tijd relaxen hoor!!!! (hahahaha... hoor wie het zegt.) Een massage van manlief????

Miekiee...jeeee, wat een leuk nieuws zeg! Ik denk ook wel dat de mama van Joey het druk krijgt, maar het is wel heel erg knap dat ze het nu al aandurven. Want het is en blijft toch nog afwachten wat Joey allemaal gaat kunnen en hoe zijn ontwikkeling gaat. Hopelijk gaat Joey zich toch nog verder goed ontwikkelen en krijgen ze er een super lief broertje of zusje bij!

En hier is de kogel denk ik door de kerk! Ik ga terug sporten!!! Ik heb met mijn mams gepraat en ze wil komen oppassen, zodat ik dan een uurtje voor mezelf kan gaan zweten hahahaha. Maar het voelt op het moment toch even als een bevrijding. Want met de Wii thuis is het wel handig, maar toch ben je dan nog met de kindjes bezig. Ik ga Body Attack doen. Ik ben nu al een kilo kwijt en ik wil dit toch even volhouden en nu met wat meer bewegen toch echt mijn doel halen.

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Gewoon doen, lekker van je af schrijven!!!

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, ik zie dat je bijna bij je doel bent!!!! Nog een kleine 2 kilo, top!!!!!

Ik zit nu naar "help ons kind is te dik" te kijken en wat een andere instelling van de moeder dan vorige keer! En wat is het toch een opgave zeg om af te vallen...

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @HArtedief bij Stijn duren kiezen heel lang voordat ze door zijn maar hij heeft er dan wel last van maar meer hangerig of wat moeilijker eten niet echt verhoging of koorts. En idd tanden en kiezen is meestal verhoging en wat Sven heeft is toch wel echt koorts.
    Wat moeilijk voor Senne als hij zo'n verdriet heeft, wat kan dat toch ook een impact hebben op z'n klein mannetje he.
    JAaaa wat goed dat je voor je doel gaat!! Fijn dat je mams op wil passen, heb je daar iig ook weer even lekker tijd voor jezelf! En wat is je doel??

@Snoet geen probleem toch als je hier ff wat minder bent, let goed op jezelf en geniet van je gezinnetje, wij komen wel weer hoor.

@MIekie jeetje Joey alweer 1 jaar wat gaat het toch allemaal snel zeg. En wat leuk grote broer, idd zal mams het nog erg druk krijgen zo.

@Hellie fijn dat je ook de mogelijkheid krijgt om het langzaam op te bouwen!

Hier niet zoveel te melden eigenlijk. Tim zit weer op school, hij had er maandagochtend tegen 11 uur even wat moeite mee volgens de juf maar dat was ook zo weer over toen ze zei dat ik ook alweer bijna kwam. Wel was hij vanmiddag doodmoe maar wilde niet gaan slapen waardoor hij dus om 18 uur echt helemaal gebroken was en dus ging klieren bij het tandenpoetsen.
    Stijn is een beetje aan het spoken, hij kreeg nog een papfles voor het slapen maar die wil hij nu al 2 avonden niet, hij had vanavond ook niet zo goed gegeten dus ik hoop dat hij niet morgen vroeg wakker is vanwege honger...maar ja we zien wel.
    Morgen heb ik mijn laatste afspraak staan voor het sporten, wordt weer helemaal opgemeten en ook op de speciale weegschaal voor vet% ed. Ook moet morgen de na foto gemaakt worden dus moet nog even kijken wat ik aan ga doen want veel heb ik niet op het moment haha

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Haha ik was mijn verhaal aan het tikken terwijl jij reageert..
    Het is zelfs nog minder als 2 kilo maar omdat het een beetje schommelt heb ik het gewicht nog niet verandert, zal het nu eens doen...

Deel Deze Pagina