30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, ik vind dat Coen al heel veel zegt dan...Sven zegt voor heel veel nog gewoon mama... en verder maakt hij een bepaald geluid als hij met de auto's speelt en mmmm... maar dan zullen ze bij ons op het cb ook wel iets zeggen. Maar goed...ik maak mer er niet druk om hoor. Als ik zie wat hij dan wel al allemaal uithaalt (hij klimt en klautert waar hij kan en begint al met versnelde pas te lopen door de kamer met zijn armpjes gewoon naar beneden en soms nog speelgoed erin.
    Ik heb nog eens gekeken in het boekje, maar volgens mij weegt Sven nu meer dan Senne op dezelfde leeftijd! Volgens mij heeft hij door het beter gaan eten ineens een groeispurt gehad. Ben benieuwd morgen. (als ik tenminste me een beetje beter voel, want op het moment heb ik gewoon nog koorts)

En gaaf om te zien als ze ineens zo gek zijn van zo'n loopauto!

Doosje, wat balen van je werk...kan me voorstellen dat je best goed teleurgesteld was, je had er zo op gehoopt. Maar wel fijn om te horen dat ze je werk wel goed vinden en je goed functioneert en nog mogelijkheden hebt om te mogen leren!

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ff een korte update van mij....
    Ik ben dus afgelopen dinsdag bevallen van een schitterende dochter. Ze is een heel stuk kleiner dan Caitlynn was, 48 cm (2 cm kleiner) en 3300 gram (scheelt ook 270 gram), en dat is duidelijk te zien... Het is best ff wennen zo'n klein dingetje...
    Ondanks dat ik een ruggeprik had gehad, mochten we 's middags om 1 uur al naar huis (misschien dat ik vaak genoeg gezegd had dat ik Caitlynn zo miste).
    Ik ben toch weer begonnen met borstvoeding en ... HET WERKT!!!! Ik heb geen moeite met de voedingen deze keer en Qyana groeit als kool. Na afgevallen te zijn tot 3080 gram, is ze vandaag weer gewogen op 10 gram onder haar geboortegewicht, dus mogen we morgen lekker ff naar buiten....
    Ik ga snel foto's uploaden, maar ben er nog niet aan toe gekomen om ze van mijn camera te halen....
    Ik geniet op dit moment enorm van mijn meisjes en houd jullie op de hoogte....

Groetjes,
    Elleke

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oh wauw elleke fijn zulke goeie berichten! niet het grootste meisje maar nog wel steeds een goed gewicht etc.

fijn dat het goed gaat en dat het met bv ook goed gaat! (das dan weer een cadeautje!)

geniet lekker en vergeet ons maar even!!!!

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    haretdief coen is ook nog maar summmier hoor in zijn woordjes en hij begint nu echt met lopen etc (ze doen het een of andere ontwikkelen. niet ongerust over zijn)

coen was maar 400 gram en 2 cm gegroeid in 2 maanden. enerzijds maak ik me zorgen door reactie cb en als ik zelf zijn lijn zie die niet echt stijgt anderzijds denk ik volgens hun thermen: hij is toch gegroeid?!

5. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Elleke, wat fijn dat alles zo goed gaat, geniet er maar lekker van!

Snoet, hoe groot en zwaar is Coen dan nu?

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Elleke wat fijn dat het zo goed gaat!!! En de bv is idd ook echt fijn!

Wat leuk al die woordjes! Net wat Snoet zegt, volgens mij herken je je eigen woorden er echt in terug. Vooral die 'houdoe' hahaha!!
    Denk trouwens dat Boaz nu zo'n 11 kilo is en 86 cm.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Boaz is de nieuwe camera al een beetje zat...:D

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hahaha boaz denkt dar komt de paparazzi weer!

coen weegt nu 9610 en is 76 cm lang

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, wat geniet ik van je berichtje! Het geluk straalt er van af. Heel fijn om te lezen dat de borstvoeding bij Qyana goed gaat. En wat heerlijk zo'n klein ieniemienie meisje! Lijkt me heerlijk om zo'n klein babietje in je armen te hebben. Geniet van je meisjes! Hoe vind Caithlynn het?

Hahaha Paparazi Doosje... die arme Boaz... gaaf joh, zo'n camera! Vind het zo geweldig om foto's te maken... en nu je dan zo'n nieuwe mooie camera hebt, kan je eigenlijk niet stoppen he hahahaha

Citroen, we hadden elkaar net gekruist, wat grappig die haudoe! echt lachen.

En ik vind het ook zo mooi om te zien dat de kleintjes ook zo goed hun eigen duidelijk kunnen maken. Als Sven moe is en eigenlijk zelf naar bed wil, gaat hij naar de deur en gaat hij zwaaien!!!

Ik ben met twee pcm achter mijn kiezen (had vanochtend 37.9) toch naar het cb geweest. En mijn schoffie is echt gegroeid. Hij weegt nu 11.185 gram en is 80 cm lang. Hij zit nu dus hoger dan Senne op die leeftijd. Wie had dat gedacht een maand of wat geleden....
    Maar het ligt ook aan wie je hebt volgens mij op het cb hoor... bij mij zei ze dus dat het genoeg was wat hij zei...nou, naar mijn idee zou hij toch al veel meer moeten zeggen.... ze vroeg wel of hij ook al dierengeluiden nadeed...maar daar heb ik zelf nog niet veel mee geoefend, dus dan kan dat ook niet he... Maar zij deed er verder niet moeilijk over. En ze vond dat hij gewoon goed op schema lag. Tja...volg je eigen gevoel, dat is en blijft toch het belangrijkste hoor!!

Snoet, dan weegt Coen idd nog niet zoveel. Maar hij eet toch wel goed? Ik zou me er nog niet zo'n zorgen over maken hoor, als je ziet dat hij goed eet en zijn voedingswaarden binnenkrijgt. Volgens mij zit hij qua gewicht/lengte dan toch wel goed?

Ik zelf ga om 14.00 uur naar de huisarts. En hoe schuldig ik me ook voel...ik denk dat als ik me morgenochtend zo voel, ik de kleintjes naar kdv en school breng en mezelf toch ziek meld... mijn hoofd barst uit elkaar, mijn oren doen zeer... en ik ben denk ik al veel te lang doorgegaan met mezelf wegcijferen. Even een dagje dan nog bijkomen en donderdag weer aan het werk...

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hartedief wat goed dat je aan jezelf denkt, zou sowieso morgen een dagje thuis inlassen. iedereen kan altijd rekenen op jou nu moet je zelf even bijtanken.

heb net boekje van anna er bij gepakt maar die was nog kleiner met 14 mnd 73 cm en 9105
    wij zijn allebei ook niet groot (hoe groter ego hoe kleiner de mens?! hihi) enige is met coen dat hij bijna 4kg was toen hij geboren werd en langzaam aan bij trekt in die context snap ik dat ze hem klein vinden gezien de curve gestaag omhoog gaat en niet volgens een lijn maarja, ik ben ook niet standaard

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Tja...een kind blijft nu eenmaal niet altijd volgens de lijntjes lopen...
    Senne was 4205 gram toen hij geboren werd en woog met 14 mnd 10.870 en was 79 cm.
    Sven was 3616 gram, weegt nu met 14 mnd 11.185 en is 80 cm.

Dus voila.... geen pijl op te trekken!!! En Coen doet het verder prima, dus moeten ze niet zo zeuren. Beter zo dan dat je kind veel te dik is. Wat willen ze nu eigenlijk? Zitten ze nu constant bezig met het promoten om op te letten dat je kind niet te dik wordt.... hahaha... stelletje mutsen op het cb...

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @hartedief goed dat je aan jezelf denkt hoor, je staat altijd klaar maar nu gaat het gewoon even niet. Je kunt beter even bijtanken dan ben je straks ook weer voor 100% aanwezig toch!?

@doos wat een grote ogen heeft je mannetje!

@Elleke wat fijn om te lezen dat je zo geniet!

@snoet hier hetzelfde probleem met de groei, ik was gewend van Tim dat hij elk bezoek aan het cb ruim een kilo was aangekomen, Stijn heeft dat niet maar woog bij geboorte dan ook ruim 4,5 kilo terwijl Tim er net 3 was maar dus wel steeds ruim 2 kilo zwaarder als Stijn op dezelfde leeftijd. Ik denk dat wanneer een kindje lekker actief en alert is het wel goed is (tot op zekere hoogte natuurlijk) Stijn zit met gewicht onder de curve en met zijn lengte boven de curve maar als je ziet hoe actief hij is snap ik het wel maar krijg ook steeds de vraag hoe hij eet en de opmerking dat hij toch wel licht is voor zijn lengte. Cb gaat naar mijn idee teveel uit van standaard kindjes en helaas zijn die er maar weinig!

Stijn krijgt vanmiddag prikken voor de vakantie maar twijfel nog of ik alleen hep A doe of toch de combi met B. Tim heeft wel de combi gehad destijds maar weet niet meer waarom we daar toen voor gekozen hebben.

13. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Finn woog met 14 maanden 12,2 kilo en was 83 cm, maar Finn is ook echt groot en zwaar voor zijn leeftijd. Maar goed, hij is met 3 maanden de curve uitgegroeid en is er ook nooit meer terug in gekomen. Jari had dit trouwens ook, maar die zit nu qua gewicht normaal en volgens de GGD wordt hij 1.87 m, dus ook zo'n lang end.

En idd, ze werken bij het CB met een standaard curve, maar er bestaan volgens mij toch echt geen standaard kindjes. Zo lang jij et idee hebt dat hij goed groeit is het prima toch?

Hartediefje, lekker een dagje voor jezelf pakken hoor! En goed voor jezelf zorgen!

Doosje, leuke foto!

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier overigens nog steeds geen tante. Zus is nu 40+5 dus vind het onderhand wel tijd worden.... Iedereen in het januari 2012 topic bevalt, behalve zij...;)

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Pffff....dat is lang wachten dan Hellie....is het het eerste kindje?

Nou..hier moet ik dus echt toegeven dat ik geveld ben.... De blaren stonden in mijn keel, dus een fikse keelontsteking. Daarbij vermoed de ha dus ook een chronische kaakholte-ontsteking. Ik heb antibiotica, ibrupofen 600 mg en nog een extra tabletje gehad wat daarbij nieuw was. En neusspray met xyla...erin hahahah... al die termen kan ik niet onthouden hoor.... Hij vroeg aan me: heeft u bloedarmoede, ik vind u zo bleek zien... Ja hallo... ik ben geen dokter, maar zou best kunnen, ik ben zo moe als een hond. Dus ook nog een papier mee om over een paar weken als de medicijnen op zijn en ik weer een beetje opgeknapt ben van dit gebeuren dan bloed te laten prikken op zowiezo bloedarmoede. Ik heb ook Floradix vloeibaar en Coolbest in huis gehaald, deed ik tijdens mijn zwangerschap ook en ik heb het vermoeden dat ik dat nu ook wel eens extra goed kan gebruiken. Het was wel lief, want Senne zei tegen me..mama, ik ga wel kijken of Quinten er is, dan kan jij even lekker uitrusten. Hahahaha... hij snapt het geloof ik wel dat ik nu echt even niet alles kan. Wat is het toch een schatje dan!!!
    Baal als een stekker hoor.... ik vrees dat ik mss de rest van de week dan ook wel thuis moet blijven...

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet vrezen Hartediefje, gewoon doen! En je niet schuldig voelen, want jij vindt ook niet dat andere mensen zich schuldig hoeven te voelen als zij zo ziek zijn toch? Volg je eigen advies aan anderen op en kruip onder de wol.

Ik zal het even spellen voor je: O-N-T-S-P-A-N! Je bent ziek, je hebt het nodig, kortom: een beter moment is er niet en komt er niet.

Zo. :)

Hop, bellen.

17. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Juist!

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Jemig, Hartediefje, loop niet zo te mutsen:D. Doosje heeft het helemaal goed gezegd: wanneer is een beter moment dan wanneer je ziek bent! Onder de wol en uitzieken, je hebt misschien ook nog wel een virus erbij en dan steek je misschien nog iemand aan. Dat wil je toch niet op je geweten hebben;)?

Elleke, gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je nu kunt genieten, dat is meer dan ik vorig jaar deed vlak na Noa's geboorte. Hoop dat alles voorspoedig blijft gaan.

Hellie, ook fijn voor jou dat je een beetje opkrabbelt. Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet (uit de oude doos).

Citroentje, was je traktatie (ben alweer vergeten wat het was) lekker? Extra langzaam gegeten zeker, om er extra lang van te genieten. Je hebt het verdiend, op naar de 7!

Snoet, begin je een beetje je draai te vinden qua werk en thuis?

Doosje, ik ben erg gesteld op al mijn ribben, maar een iets betere camera dan we nu hebben zou ik wel willen. Deze heeft zo belachelijk veel licht nodig, anders zijn de foto's meteen wazig. Heel irritant. Een Canon van een jaar of zeven oud. Is echt aan vervanging toe denk ik. Gave foto van Boaz hoor.

Hier: we zijn eindelijk een beetje van die ...dozen af. We hadden helemaal nog geen kasten, dus konden ook niet erg veel uitpakken. Dat is nu bijna gefixt, heerlijk. Vandaag een houtkachel gekocht, de Yuna van Dik Geurts. Prachtig ding. De foto op Google qua interieur komt ook wel een beetje overeen met het onze.

Noa slaapt weer goed, die had last van de verhuizing maar na anderhalve week sliep ze weer als vanouds (haha) tot ergens tussen halfzes en halfzeven. Afgelopen vrijdagnacht lag ze de hele nacht te jammeren in haar slaap. Zij werd er niet wakker van, wij wel:(. Nu heeft ze er twee kiezen bij en volgens mij zie ik ook twee hoektanden. Het is een bikkel hoor, qua pijn.

En lachen: we hebben een open trap in de huiskamer en mevrouwtje stiefelt met haar rietjesbeker en een speeltje naar de onderste tree, neemt plaats, draait iets bij, strekt één beentje voor zich uit, legt haar elleboog op de tweede tree en gaat als een echt mejuffertje rond zitten kijken of we wel zien hoe volwassen ze daar niet zit. Lachen! Ook op de opvang is ze helemaal op haar plek, ze heeft een vriendje van drie, met wie ze vandaag de halve dag heeft lopen knuffelen. Dat jochie kwam ook naast me zitten toen ik Noa kwam ophalen en begon over mijn been te aaien. Wat een schatje. Dan moet ik me wel beheersen om hem niet zomaar te gaan knuffelen.

Verder moet ik volgende week maandag onder het mes: een navelbreuk hechten. Aan het eind van de maand begin ik met een desensibilisatietraject voor mijn longen: in de beginfase elke week een onderhuidse injectie en na 12/13 weken elke maand en dat 3 tot 5 jaar lang. Het duurt even, maar dan heb je (hoop ik) ook wat. Ik hoop dat mijn gevoeligheid voor graspollen dan (voor een groot deel) verdwijnt, want het is 's zomers echt niet grappig meer. De chirurg wilde opereren voordat ik daaraan begon, want die injecties beïnvloeden je afweer, dus ik ben er even tussen geschoven. Dan hebben we het maar weer gehad.

Donderdag misschien maar eens met mijn man naar de sauna en een massage erbij, hebben we wel verdiend! Weet iemand nog iets qua korting (in een blad of met punten of zo)? Liefst in Gelderland/Overijssel/Utrecht?

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @kvinna ik heb heel veel optimel euro's misschien zit daar iets voor je bij, je mag ze hebben als je wil. Optimel en dan bij eurosparen.

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik heb een tijdje druppels gebruikt met hetzelfde effect als wat je omschrijft mbt de graspollen en dat zou idd ook zo lang duren maar dat was dagelijks en echt geen doen dus ik heb er een jaar van volgemaakt maar merk het echt al wel, heb natuurlijk nog wel last van de pollen (gras en bomen) maar heb wel minder vaak medicatie nodig (soms denk ik het niet nodig te hebben en dan blijk ik achteraf een bijholteonsteking te hebben opgelopen maar goed haha)

Deel Deze Pagina