Ik ga volgende week bellen. Eind januari moest ik beginnen, dus dat wordt komende week of de week erna. En vooral de eerste dertien weken op precies dezelfde dag in de week, de woensdag in mijn geval. Het schijnt dat je er wel moe van kan worden en op de dag van het prikken mag je niet sporten en niet in de zon. Ben erg benieuwd, maar heel veel mensen schijnen er baat bij te hebben. En dus blijkbaar ook als je de kuur niet afmaakt, zoals Citroentje. Maar eerst maandag om 7.15 in het ziekenhuis en om 8.00 onder het mes om mijn navel te laten repareren.
O ja...dat is waar, je navelbreuk was eerst! Succes dan voor maandag... hopelijk is het niet al te lang vervelend met het opknappen.
Even een vraagje....hoe laten jullie de kleintjes slapen... *helemaal in het donker *lichtje van de babyfoon aan *deur op een kier of dicht Ik zit hier weer met een zeer onrustige Sven...die draait heel zijn bed door en zodra hij zijn kamer inkomt, betrekt zijn gezicht al en het moment dat hij in zijn bed ligt, gaat hij echt tegenstribbelen. Het is wel snel over, maar hij is weer niet rustig...hoor hem constant draaien en keren.
Boaz slaapt met dichte gordijnen, zonder een extra lichtje. Maar hij slaapt naast de keuken en in zijn deur zit een groot raam. Hij ziet dus altijd wel licht en hoort onze stemmen, maar hij slaapt daar goed op (onze woonkamer zit naast de open keuken - het is zeg maar allemaal 1 grote ruimte).
Op Finn zijn kamertje heb ik rolluiken. Als hij 's middags naar bed gaat, doe ik die niet helemaal dicht, zodat het schemerig in zijn kamer is. 's Avonds gaan ze wel helemaal naar beneden en dan is het pikdonker in zijn kamer. Als ik Finn in bed leg, ligt hij meestal nog wel even te kletsen of zingen, maar valt dan meestal na een half uurtje wel in slaap. 's Nachts word ik ook regelmatig wakker van onze Voice of Holland, maar dan zingt ie even en slaapt dan weer verder. Kvinna, succes maandag
Okee... ik doe idd ook altijd de rolluiken helemaal dicht en dan alleen het lichtje van de babyfoon aan, maar dat is maar zo minimaal... die hangt ook aan de andere kant van de kamer en wat hoger dan zijn bedje. Ik doe als hij net in bed gaat de deur altijd helemaal dicht, omdat voor Senne het licht op de gang aan blijft. En als we gaan slapen, gaat het ganglicht uit en doe ik de deur op een kier. Maar mss is het ook wel vrij warm hier op zijn kamer...komt vaak niet onder de 19/20 graden.
coen slaapt in een winterslaapzak omdat ik dekentjes niet dik genoeg vind. temp op zijn kamer is ca 18 gr en ik maak zowel overdag als snachts gebruik van de rolluiken. en gordijnen dicht ook zijn kamer is dicht. ik heb wel ALTIJD hetzelfde ritueel: verschonen-broek uit/savonds pyama aan-tandenpoetsen savonds- boekje dikkie dik "lezen" en ik zing een vast slaapliedje. dan in bed, woezel aan zijn staart trekken (muziekdoosje) en slapen. ik moet zeggen dat coen redelijk goed slaapt. ik merk wel dat nu hij ziek is geweest het ritme ook weer even in de war is. vannacht was hij niet te troosten had alles en had geen temp. toen heb ik het beaba lichtje (kabouterlamp, aanrader!) aangedaan. dit geef ik hem niet want dan wordt het keten
Stijn slaapt overdag met rolluik niet helemaal dicht zodat er wel verschil is tussen dag en nacht. 's avonds gaat het wel helemaal dicht verder is er een heel ieniemienie lichtje op de babyfoon maar verder helemaal donker. Hij heeft ook een slaapzak aan (zonder dekentje verder) en heeft altijd een labeldoekje bij zich en nijntje (muziekdoosje) Hier is het ritueel pyama aan, tanden poetsen, insmeren (lekker uitgebreid meestal want daar geniet hij zo van) even knuffelen, kus en naar bed, Nijntje aan zetten en gaan. Als hij wakker wordt en moeilijk weer gaat slapen zetten we vaak een cd met babymassagemuziek aan waar hij wel rustig van wordt. Ik ben vandaag met Tim naar de show van Piet Piraat geweest, was een 3d show en dat was toch best eng af en toe. Er kwam een haai in voor die echt op je af kwam, best heftig voor kleine kids haha (show was trouwens vanaf 3 jaar..) Morgen moeten we naar de verjaardag van nichtje (dochter van mijn broer) die wordt 1 jaar maandag, erg fijn dat je zelf moet vragen wanneer er aandacht aan besteed wordt...... maar goed, zal het kado maar eens in gaan pakken.
Hoi meiden, Ik ben een beetje afwezig geweest... Sorry daarvoor, maar ik geloof dat ik een goed excuus heb (beetje druk met 2 kleine meiden...). Het gaat hier vrij goed, de borstvoeding loopt aardig, hoewel mijn rechterborst niest zo makkelijk gaat als mijn linker (vlakke tepel). Ik houd voorlopig nog vol, maar als het echt niet gaat, zal ik toch moeten stoppen, het breekt me wel op... Gelukkig gaan de nachten goed, Qyana slaapt na de voeding van rond half 12 door tot half 5, wat geen probleem is,omdat dan de gaat aflopen.... Ik heb voor de nieuwsgierigen onder jullie foto's van Qyana in mijn album gezet.... Groetjes, Elleke
Elleke, wat een rijkdom! Wat een lief klein meisje! Hopelijk blijft de bv goed gaan, maar als het niet gaat, is de fles net zo makkelijk! Maar wat doet ze het dan 's nachts al goed. Citroen, veel plezier op de verjaardag! Spannend zo'n show dan voor zo'n kleintje.... het is toch al anders in zo'n theater in het donker, laat staan in 3D.
Ik wil d'r idd echt niet aan denken wat er wel had kunnen gebeuren bah... hij heeft idd z'n lesje wel geleerd maar ik ben absoluut niet boos op 'm geweest hij deed het niet expres, een moment van onachtzaamheid (ok ok wel een flinke maar toch) en hij is er minstens zo van geschrokken als ik.. pfoei. Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden! Hellie : spannend!!! Kvinna : injecties? Sorry, ik heb niet echt veel mee gekregen de laatste tijd en als je niet wil zeggen hoe en wat ook goed!! Een navelbreuk? Ai, da's niet lekker nee! M'n ma is er ook aan geopereerd een tijdje geleden, heeft een matje in d'r buik gekregen. M.b.t. het slapen : wij hebben een verduisteringsgordijn op Valerie d'r kamer, omdat ze vrij lichte gordijnen heeft (licht gele Winnie de Poeh) en achter de achtertuin loopt een brandgang waar bij iedere poort lampjes hangen, en als ik 't verduisteringsgordijn niet dicht doe is het veel te licht in haar kamer. Overdag doe ik alleen het verd.gordijn dicht en een stukje van haar overgordijnen zodat de meeste lichtinval weg is. Dan is het nog niet helemaal donker in haar kamertje omdat er langs de zijkant licht langs binnen komt. 's Nachts gaan beide gordijnen dicht en dan is het wel helemaal donker, dan sluit het goed af. Deur laat ik op een klein kiertje (zodat ze niet teveel last heeft van de tv e.d.), totdat wij naar bed gaan dan zet ik de deur een stuk open, ook voor de frisse lucht. Niet dat dat hoeft (want we hebben een wtw-installatie) maar het is maar voor m'n gevoel . Wij hebben ook meestal een vast ritueel voor het slapen gaan, kwart voor 8 / 10 voor 8 papfles (tukkie doen papje van Jumbo), daarna schone luier, pyama aan, tandjes poetsen nog even een dikke kus en knuffel en dan gaan slapen om 20 uur. Ze heeft een winterslaapzak aan met een dekentje / lakentje omdat ik idd die deken alleen ook niet warm genoeg vind. Ik doe altijd het muziekje van de babyfoon aan, hier zitten 5 liedjes op die speelt hij 1,5 keer af. En het lampje van de babyfoon (staat op de commode, zijn sterretjes) doe ik ook altijd aan die kan ze vanuit haar bedje goed zien. Is ook maar zacht licht. Meestal is ze zo vertrokken, ligt er aan of ze na haar avondeten een dutje gedaan heeft of niet. Als ze erg onrustig is, is het ritueel wat anders dan lees ik weleens een verhaaltje voor en meestal wordt ze daar wel rustig van . Moet zeggen dat ze niet altijd goed gaat slapen, want gisteravond is ze vanaf haar bedtijd tot kwart voor 12 ong. aan het spoken geweest... uiteindelijk werd ze pas rustig toen Marcel bij d'r is gaan zitten en z'n hand op haar bolletje legde. Ik kan het wel verklaren hoor dat ze zo onrustig is want haar kaken zitten vol met verdikkingen, er zitten kiezen aan te komen en weer wat tandjes dus ja. We smeren wel met Dentinox maar ze kauwt heel wat af op d'r tut (krijgt ze alleen als ze gaat slapen). Elleke : logisch toch dat je niet zoveel tijd hebt met 2 kleine dames in huis . En idd als het echt niet gaat stop je toch met de bv! Het moet je niet op gaan breken. Ik heb 4 weken gekolfd toen kon ik niet meer... Valerie heeft nooit bij mij zelf kunnen drinken, en ik verwijt dat nog steeds aan het feit dat ze haar niet binnen een uur bij mij hebben aangelegd. Dit heeft tot de volgende dag geduurd... En de begeleiding hierin vond ik ook niet geweldig. Dus ben ik aan het kolven geslagen maar na 4 weken trok ik het niet meer. Moet wel zeggen dat het me nog steeds erg spijt dat ze nooit bij mij zelf heeft kunnen drinken. Mocht er een eventuele volgende komen wil ik het wel zelf doen. Lekker zeg dat ze van half 12 tot half 5 doorslaapt maar is dat niet te lang voor zo'n ukkie? Ik zal zometeen eens naar je foto's gaan kijken . Leuk weer wat van je te horen!
Wat een moppie!!! Mooi hoor . Weet je ik moet eerlijk zeggen dat ik voor een tweede wil gaan, maar het gaat financieel op dit moment gewoon niet, daar moet ik echt werk voor hebben. Heb ik dat wel dan wil ik serieus met Marcel d'r over gaan hebben voor een broertje of zusje
oeh citroen dat klinkt spannend! dat 3d is helemaal in, bij K3 doen ze dat ook. ik zie geen diepte dus ook geen 3d 25 feb ga ik met anna naar de jip en janneke musical, die draait dan in roosendaal.
Snoet, ben benieuwd hoe Anna het vind bij de musical! Hier zonder de ibuprofen dus gelijk weer barstende hoofdpijn.... Vanmiddag met de kindjes naar Scheldorado, hopen dat ze eens een beetje lief zijn...want ze zijn nu alleen maar ruzie aan het maken....kunnen niets van elkaar verdragen. Pfff....soms zie ik zo op tegen die weekenden...., vind het heel erg om te zeggen, maar dan ben ik blij dat het weer maandag is...
Hoi, il wilde even snel laten weten dat mijn zusje vanmorgen bevallen is van een prachtige zoon Ties. Ik ben helemaal happy!
Hellie, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!! Wat een leuke naam voor je neefje. Kort, krachtig en stoer! Veel plezier met het knuffelen.
Hellie gefeliciteerd!!! En gave naam ook!! Elleke: wat een prachtig wijffie!! Shadow: leuk dat jullie voor een 2e willen gaan. Altijd jammer dat financien e.d. dan in de weg staan en dat je niet altijd gewoon je hart kunt volgen he....maar je hebt de tijd
hellie van harte gefeliciteerd met Ties! bijzonder om zelf kinderen te krijgen maar ook als je broer of zus kinderen krijgt... hopelijk alles goed met beiden?
@Hellie: gefeliciteerd met de geboorte van je neefje... Feliciteer je je zus ook van mij, ik volg het januari mama forum niet meer, was niet bij te houden... (en was niet echt gezellig meer.... naar mijn mening). @ hier: het gaat hier super, zie wel op tegen vandaag, ben voor het eerst alleen met de meiden... Hoop dat ik mijn schema een beetje voor elkaar krijg, en dat ik niemand ga verwaarlozen zeg maar... Qyana drinkt beter dan wij dachten, heb haar gisteravond even gewogen voor haar badje en toen bleek dat ze 145 gram was aangekomen sinds dinsdag, toch beter dan ik dacht. Ik moet wel blijven kolven, omdat ze mijn borsten geen van beide leegdrinkt en ik merk dat de druk er regelmatig wel af moet, maar das in ieder geval minder erg dan alles kolven zoals ik bij Caitlynn gedaan heb... Ik geniet in ieder geval volop van mijn meisjes. groetjes, Elleke