30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke, dat klinkt goed! je enige juiste ritme is je eigen ritme! laat de boel de boel als je maar aan jezelf en de meiden toekomt het huishouden pak je vanzelf wel weer op. je zit nu in een hardstikke drukke periode met een jonge baby en een kleine dreumes. dikke knuffel in ieder geval ik vind dat je het tot nu toe super goed doet hoor!!!

ik ben vandaag met anna naar cb geweest. ze doorstond alle testen goed (zonder miepen) en ik vertelde dat ik het vermoeden had dat oortje(s) verstopt is, soms hoort ze me echt niet en schrikt zich een hoedje als ik dan na 3x vragen m'n stem verhef (lees niet boos maar gewoon harder roepen) en ja hoor, ze zal naar de huisarts moeten om oortjes uit te spuiten. daarnaast vind ik dat ze erg nasaal praat. wij verstaan haar wel maar de omgeving niet altijd. dat kan liggen aan grote neusamandelen moet ook naar gekeken worden in het uiterste kan ze doorgestuurd worden naar de KNO om amandelen te knippen. ik merk ook dat anna soms stiller is sneller onzeker om te praten (bang dat ze niet verstaanbaar is?) aan de andere kant is het introvert kind, net als haar papa.

met de prik, waar we al over gepraat hadden thuis gaf ze geen kick! had wel rode wangen van de schrik maar ze wist wat ging komen. en tja.... ze is klein maar dat is een familie kwaal.... hahahaha 99cm en 15.6kg maar daar werd gek genoeg niet moeilijk over gedaan. ik moet zeggen dat ze zeer netjes waren op cb. voelde me voor het eerst geholpen. kon het niet laten uiteraard om te zeggen dat we allemaal klein zijn, papa mama anna en..coen!

straks op kraamvisite en dan door naar zwemles.
    een drukke dag vandaag! en die coen moet zich maar schikken. ligt nu een 3 kwartier te tukken, hij mag nog een 1/2 uurtje en dan zijn we weg

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Stoere meid, die Anna!!!! Vervelend dat haar oortjes uitgespoten moeten worden...maar het is ook heel vervelend voor haar dat ze het echt niet hoort en dan een hardere stem ineens te moeten horen.

Ik heb het hier ook met Senne..in het begin dacht ik dat hij me niet wilde horen, maar ik heb het getest met iets waar hij normaal echt wel op reageert, maar ook dat niet... als dit nog even aanblijft, ga ik ook even naar de ha.... maar hij is nog steeds ook vdrkouden, dus steek het daar ook op.

Hopelijk helpt het Anna! En die rot amandelen.....

En soms heb je van die dagen dat zo'n kleintje van hot naar her mee moet....

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Tis stil....aan de overkant...

Hier weer erg onrustig vanaf half vijf onze kleine boef.. straks naar osteopaat, maar twijfel of het niet te snel op de behandeling van de homeopaat is van afgelopen maandag. Ik zal het daar even aangeven, dan hoor ik het wel.....hahaha, anders neemt hij mij maar eens onder handen hahahaha

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Voor wie even nostalgisch wil doen...Radio Veronica, top 880!! van de eightees. Heerlijke muziek... * ik heb stiekem met je gedanst...keihard hier even!!!!* hahahahaha... wat was het toch gaaf.... onze jeugd.

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo hartedief je was er weer vroeg bij....
    Succes bij de osteopaat!

@Elleke hoe is het gegaan je 1e dagje alleen?

@Snoet wat een paniekzaaiers zeg op het cb, goort gelijk dat je het even zo zei dat jullie allemaal klein zijn. Vervelend voor Anna dat ze de oren uit moet laten spuiten, hopelijk valt het mee met de amandelen!

Hier even druk geweest met vanalles en niks eigenlijk haha, vriendjes die komen spelen, afspreken uit school, vriendenboekjes schrijven, meehelpen met de spelletjesochtend (as vrijdag) haha een hele nieuwe ervaring ook voor mama! Maar wat heeft hij het naar zijn zin zeg, als we hem 's morgens wakker maken en zeggen dat hij tijd is om op te staan omdat hij weer naar school mag is het 1e wat hij zegt..JOEPIE haha De juf is ook heel tevreden over hem, hij doet goed mee en maakt opdrachtjes heel goed, hij moest uiltjes van groot naar klein leggen, de juf was even weg gegaan zodat hij het zelf kon proberen maar hij had ze zo zelf neergelegt, ook het knippen staat ze versteld van, de meeste kindjes moeten dat nog leren als ze in kleuterklas komen want ze zitten meer achter de pc of voor de tv. En van het weekend zat hij bij in de auto en er stond een cd aan, vraagt hij welk nummertje er op de display staat dus ik zeg ..16.. wijst hij zo de 6 en de 1 aan, heeft hij gewoon op school al opgepikt bij de oudste kleuters. Oftewel wij zijn heeeeeeel trots!!!!!!!!

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo drukke mensen! :p

citroen terecht trots zou ik zo zeggen!!!! tja en dat knippen kan ook niet anders, vast geleerd van zijn crea mama!

hartedief wat heerlijk he mee brullen op die gouwe ouwe! ik werd van de week uitgemaakt voor oud. een 18 jarige die mij "als mw van 35 wel erg oud vind":$

ik werd vanochtend om 8:45 gebeld door snoeteman, anna heeft diaree het loopt zo uit d'r billen wat nu?!

ehm.... schone broek aan doen???! ik heb nog van die up en go's liggen dus dat geadviseerd kom ik thuis een grote speelgoed bende terwijl anna tv zat te kijken dus ik vraag hoe het ook alweer zit met onze opvoedstandaard "als je klaar bent met spelen eerst opruimen" jaja ben nu bezig met eten, en wat denk je overheerlijke pannekoeken want dat vind anna zo lekker, ze had ook zo lekker gesnoept: soepstengels koek snoep ketting etc GRRRRRR ben het zo beu om badcop altijd te zijn. maargoed snoeteman heeft 1 tactiek en das klep op elkaar en ik kan lullen in de ruimte maar antwoord no way! en daar kan ik zo link van worden he?!
    en pannekoeken best lekker als lunch, maar ik vind het geen avondgerecht en zeker niet voor een peuter met darmen van slag.

<zucht> ik zal wel weer de grote zeikerd zijn....

en er was was gedraaid (dejavu) alle diaree spullen lekker bij elkaar en dan aangevuld met was wat inmiddels weer in waston was beland. lekker hoor!!!! ga ik straks dus opnieuw draaien ,maar de twee was manden met gevouwen en gestreken was met de vraag of hij dat wilde opruimen brak ik mijn nek nog over, wist niet waar het hoort:x

zoals jullie lezen ik ben BOOS terecht of niet dat bedenk ik later wel....

7. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi hoi,

@ snoet: ik leef met je mee hoor. Je bent niet de enige met een man die niet altijd begrijpt wat je bedoelt, of dat je wel eens wat hulp kan gebruiken. Ik heb er hier ook zo een.... Het enige belangrijke is zijn dag, zijn werk, zijn zaken en hoe het met mij gaat, is meestal niet belangrijk.....
    Dikke KNUF van mij

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet...kan me je frustratie wel begrijpen...maar soms gaat het wel eens anders... ik ruim nu 1x op een dag echt helemaal op en tussentijds probeer ik het Senne nu duidelijk te maken dat het echt nodig is om zijn spullen tussentijds ook op te ruimen. Maar soms moet je hier ook echt niet ineens zomaar binnenvallen....
    En ook hier wel eens pannenkoeken als avondeten ;).. Het is altijd zo moeilijk wat je ze te eten moet geven vind ik met diarree...

Maar goed...als jullie standaard regels hebben...dan moeten die ook wel nageleefd worden. En die was.... ja.. hier een poos terug ook heel boos over geweest, meneer had gewoon de broek en rompers waar gewoon nog de klodders in zaten, zo in de wasmand gedaan boven op zolder... met als gevolg dat ik dus bijna over mijn nek ging van de walm die ten eerste naar me toe kwam bij het legen van de mand en ten tweede de klodders poep in mijn hand geplakt zaten... Heb hem toen ook VRIENDELIJK, maar DUIDELIJk verzocht dit eerst UIT TE SPOELEN...hahahaha.... mannen.... (en eerlijk is eerlijk... ik ben om die redenen soms ook wel eens blij dat ik gewoon die dingen zelf moet doen hier... gewoon op mijn manier en geen onenigheid)
    Maar wat erg als ze dan niets zeggen he....kan soms ook zooooo verschrikkelijk boos om worden... dan zou je het liefst gewoon een keer echt ruzie maken, maar ja...dat gaat niet als ze de klep houden he... :cool:
    Maar al met al... hoe is het met Anna?????? Heeft ze nog last van dr buik?

En ook al is mijn mannetje dan niet zo snel en handig in dingen, hij laat me wel altijd merken hoe blij hij is dat ik het allemaal zo draaiende hou hier thuis.... Tja... dat is dan weer heel lief en voor mij weer een oppepper.

Elleke, is het goed gegaan met je dagje met je meisjes?

Citroen, wat gaaf van Tim dat hij het zo naar zijn zin heeft op school! Dat geeft je als mama toch weer een grote veer in je ....hahahahaha

Ik kwam er vanmiddag achter dat het kijkmiddag was op zwemmen....daar kan ik echt mijn ondernemende dreumes niet mee naar toe nemen, die zou zo in het zwembad duiken hahahaha... mijn vriendin moest helaas naar goes... dus mijn ex-schoonzus gebeld en daar mocht Sven dan even naar toe. En wat was Senne weer trots in dat zwembad! hahahaha... *moederhart is weer opgepomp tot grootste volume!!!* Sven is hier verder erg verkouden nog...geeft soms een gil die door merg en been gaat.... oortje ook weer heel erg rood...pffff...hoop dat hij snel eens wat opknapt en weer heerlijk gaat slapen!

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Deze muts is er klaar voor!!! Ik ga een uurtje sporten zometeen...hahaha...kan nu nog lopen, ben bang dat het morgen minder gaat hahahaha

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Zoooo....ik hoop dat ik morgen Sven nog uit zijn bedje krijg en de trap af kan lopen hahahaha... was erg pittig na bijna een jaar niet sporten. Maar, het was super leuk! (weet ook gelijk weer waar mijn blaas en baarmoeder zitten door al dat gespring en geren..)

Snoet, hoe is het bij jullie? Is Anna al wat beter?

Kvinna, hoe is het met jou gegaan met je navelbreuk???? Hopelijk viel het allemaal mee.

Hellie, hoe gaat het met jou en je man, voelt hij zich ook al wat beter?

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartedief hoe is het met de spierpijn? Heerlijk zo even er tussenuit! Hoe is het nu met jouw, nog ziek of al goed opgeknapt?

@Snoet grrrr oh daar zou ik ook zo boos om zijn zeg! Hier was het vanmorgen ook zo, we waren laat dus hebben eerst Tim naar school gebracht voordat we de keuken op gingen ruimen. Maar vanmorgen was ook de spelletjes ochtend waar ik zou helpen dus Luc ging alleen naar huis. Kom ik thuis na een uurtje, niemand thuis (en ik had geen sleutel mee) dus ik naar de buurman waar ik verwachtte dat hij zou zijn, zit meneer daar op z'n gemakje aan de thee terwijl in de keuken de broodstukken nog op de grond lagen, de boter en melk nog op tafel stonden.... *zucht*
    Hoe is het met Anna?

@Elleke hoe gaat het met je, en met je meiden?

@Kvinna hoe is de operatie gegaan?

Nou ik heb dus vanmorgen meegeholpen met de spelletjesochtend. De kindjes waren ingedeeld bij de verschillende ouders dus elke ouder had 3 of 4 kindjes. De juf had ook de kindjes van de ouder bij de ouder in de groep gezet (had ik eerlijk gezegt niet verwacht) dus het was voor mij even zorgen voor een goede balans in aandacht haha (is toch best lastig haha) de kindjes mochten een spelletje uitzoeken van de tafel, de spelletjes waren door de kinderen zelf meegebracht van thuis en als het klaar was of te lang duurde mochten ze een ander spelletje uitzoeken. Was erg gezellig moet ik zeggen, had naast Tim nog 2 oudste kleuters erbij.

Stijn was opgeknapt maar weer ziek, deze keer heeft hij het flink te pakken, eergister nacht heeft hij gewoon 2 uur liggen krijsen en na een zetpilletje viel hij weer in slaap, nu was het vanmiddag weer krijsen maar gelukkig is hij toch in slaap gevallen, hopelijk tukt hij nog even door.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    haha overal hetzelfde! inmiddels ben ik al bekoeld hoor. en ik weet heel goed dat ik blij moet zijn dat de boel draaiende gehouden wordt maar andersom is het oh zo normaal. en soms een beetje gezond verstand doet wonderen....

anna was er toch even naar van maar inmiddels weer opgeknapt.

coen heeft twee kiezen er weer bij, dat verklaart het nagejammer in de nacht (hij was weer aan de betere hand, maar was soms niet te stillen snachts)

hoe slaapt sven nu hartedief? ik moet in april 2 dagen de sportzaal in met een groepleidinggevenden een psychomotorische training (lees apekooien?!) ik heb een uitnodiging gekregen voor een training die intern gegeven wordt voor "high potential" leidinggevenden die op middenkader de organisatie mee kunnen helpen veranderen en dat is een onderdeel ervan. leuk om vorderingen van senne te volgen. vind hij het zwemmen ook zo leuk? anna vind haar zwemles ook geweldig

citroen beterschap voor stijn! zielig he? je kan zo weinig doen.... wat klinkt het leuk de spelletjes ochtend van tim... lijkt mij ook best moeilijk om onbevooroordeeld aandacht te verdelen. maar wel leuk om zo betrokken te zijn

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en elleke, hoe is het met de meiden? lukt het allemaal een beetje? laat je niet gek maken he?!

doosje hoe is het met jou?

en kvinna, shadow en hellie????

en heeft iemand nog wel eens wat van nuk gehoord?

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, wat leuk joh, die spelletjes ochtend, zeker als je je eigen kleine ook bij je groepje mag hebben. (hier op school wordt dat dus niet gedaan...vind dat zelf dan zo jammer, omdat je dan juist niet ziet hoe je eigen kind geniet...) Leuk is het om te zien hoe die kleintjes dan met elkaar om gaan he...vind het altijd zo grappig, die "conversaties" tussen de kleuters hahahaha...

Snoet, hahaha...ze zeggen toch dat er wel eens even de wind door het huis moet om de stof weg te blazen he....
    Gelukkig dat Anna weer is opgeknapt.
    Senne vind het zwemmen wel leuk, maar hij heeft nu een andere lerares/leraar, omdat de lerares een knobbel in haar borst en haar lymfeklieren moest weg laten halen...die is een maand of vier uit de running... En dat is wennen voor hem. Deze lerares zei dat hij toch wel erg met Dimitri (zijn neefje) op trok...en dat ze de komende lessen ze toch wat meer uit elkaar gaan halen. Vind het nogal ver gezocht hoor...het is zwemles en toch geen trainingskamp??? Mogen ze nog een beetje plezier hebben..ze moeten al zoveel.. (op de vraag of de mannetjes er zelf last van hadden...was het even stil...nou....last... als ze aan de kant zitten naast elkaar, merk je wel dat ze minder geconcentreerd zijn.... was het antwoord...)

Wat klinkt dat trouwens leuk, die paar dagen hahahaha...mag je ook gaan sporten!

Met Sven gaat het op en af... vannacht dus niet er naar toe geweest, om half zes zijn tuut gegeven en wonderbaarlijk viel hij terug in slaap zonder een keel op te zetten!!!! tot zeven uur! Nu heeft hij vandaag weer maar 1x geslapen en is om half acht naar bed gegaan...we zullen zien. Hij blijft alleen snip verkouden, maar zijn onderste tandje (vierde) is aan het doorzetten, zie de witte rand goed glanzen.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet en Hartedief wat een ellende die tanden en kiezen, hier zijn ze nu op 4 kiezen na (die volgens mij pas rond het 2e jaar komen) door. Oh wat fijn dat Sven wat langere nachten maakt!
    En fijn dat Anna is opgeknapt.

@Hartedief het was idd erg leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan, toch weer even een uurtje mee kunnen spieken in de klas haha. Je kon wel merken dat de andere kids ouder waren en dus ook meer spelletjes kennen, Tim begint dat nu pas leuk te vinden maar hij deed erg goed mee.

@Snoet apekooien haha dat vond ik vroeger echt het leukste om te doen! Benieuwd wat het voor een groep "oudere" dames en heren doet.

En wat ik nog vergat straks, Hartedief ken jij het begrip Ik-tafel?
    Tim heeft zelf aangegeven dat komende week te willen doen. De bedoeling is dat ze elke dag iets mee brengen wat met hun IK te maken heeft, iets wat ze leuk vinden, knuffel, foto oid en de vrijdag moeten ze dan een soort van spreekbeurt houden aan de hand van de 5 voorwerpen die ze hebben meegenomen. Ik denk dat bij Tim het makkelijkste is om hem te vragen waar hij over wil vertellen en dan de spulletjes erbij te zoeken.. Hij kwam zelf al met auto's haha en die moeten idd ook echt mee want Tim zonder auto's kan gewoon niet. Hij vind het ook heel interessant om over de reis naar Amerika te vertellen dus daar maak ik een fotocollage van voor hem van foto's van hem in Amerika.
    Jeetje wat wordt hij groot zeg.....haha....

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, de IK-tafel ken ik niet, maar hier mogen ze idd ook een spreekbeurt doen. Dan mogen ze iets meenemen van thuis, waar ze over willen vertellen. Eigenlijk worden ze zo al van kleins af aan gewend gemaakt om "voor de klas" te praten. Ook moeten ze hier als ze iets bouwen dat meenemen naar de kring en dan vraagt de juf wat of ze gemaakt hebben en dergelijke.. Tja... ze worden zo snel groot..... Wel goed van Tim dat hij het zo fijn heeft op school hoor! Is toch een fijn gevoel om hem dan naar school te brengen.

Senne had van het weekend Flip de Beer weer mee naar huis. Hahahaha...is van school tv, dan hebben ze een knuffel Flip de beer en die mag dan een weekend bij iedereen logeren. Met een heuse logeertas vol met kleertjes, tandpasta en pyama hahahaha... En natuurlijk een schriftje waarin Flip zijn verhaal mag vertellen over het weekend! Dit keer is het dus voor papa om het weekend uit te leggen hahahahaha... het zal vast Jan worden die het schrijft! Ben benieuwd.

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja dat hebben ze hier ook nog maar dan heet hij Pom Pom haha

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    bij ons heet de beer puk en die speelt ook al op het kdv puk doet alles wat de kindjes ook moeten doen van logeren tot aan tandenpoetsen etc.

vandaag op de snuffelmarkt gestaan met babyspul en toch een leuke omzet gedraaid!

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Haha overal hetzelfde idee idd. NU je het zegt op de psz hadden ze ook al Pom Pom, die stond ook op de foto's van wat ze gingen doen die dag maar ging mee met de kindjes.

Ik heb net iets moois gemaakt voor Tim zijn ik tafel, hij wil graag foto's van ons, ooms en tantes en opa en oma meenemen dus ik heb voor hem een collage gemaakt, zal het in m'n album zetten (ivm foto's van ooms, tantes en opa en oma) voor degene die het willen zien. Zo ook de collage over vakanties waar hij over wil vertellen.

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, wat heb jij toch altijd leuke ideeen!!! Wat zal Tim trots zijn op zijn collage.

En idd Puk, daar heb ik ook al over gehoord op het werk. Hahahah, ben benieuwd hoe Flip de Beer het heeft bij Senne.

Vandaag eens wezen informeren naar een nieuw bed...evt boxspring of toch maar gewoon nieuwe matrassen en ombouw. Maar ik vrees dat we toch nog even moeten doorsparen... wat een prijzen.

Ben trouwens vanochtend mijn ogen gaan meten voor een bril erbij.... heb ik gewoon veel te veel mijn lenzen in (wist ik ook wel al...maar goed..had niet verwacht dat het gevolgen zou hebben om op te meten voor een reservebril). Dus nu was mijn zicht maar 60-70% meetbaar. Moet ik een paar dagen zachte lenzen in, zodat mijn ogen dan meer rust krijgen en ik wel een beter beeld heb...... Valt weer vies tegen, want ik vind dat echt een eng idee om die zachte lenzen in en uit te moeten doen.

Deel Deze Pagina