30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hellie, GEFELICITEERD!!! wat fijn dat je contract is verlengd. Heerlijk gevoel!

Snoet, Er zijn uit de verhalen van mij, arjan en de school dingen naar voren gekomen. Er zijn bepaalde dingen die ook op een vorm van autisme kunnen wijzen. (veel naar de tijd vragen, veel structuur nodig, zich aan vaste dingen vasthouden bv. het voetballen bij opa....als dat een keer niet kan door regen, dan is hij heel erg boos en krijg je het bijna niet aangepraat dat de regen het onmogelijk maakt..., altijd willen winnen.... maar aan de andere kant heeft hij wel twee sterke karakters waaruit hij gevormd is) Dus ze willen nu kijken hoe het met het iq staat en hoe hij dingen beleeft.... Tja... ik heb niet het idee dat hij autisme zou hebben, maar ik wil niet zo'n moeder zijn die de kop in het zand steekt en sta open voor die testen. Maar dat hij veel aandacht nodig heeft, dat weet ik al vijf jaar..... maar ik vind het nu juist stukken beter gaan. Want als ik kijk dat ik nu best veel tijd in Sven steek, dan is hij totaal niet jaloers of vervelend daardoor naar mij toe. Maar juist wel als hij bv zijn zin niet krijgt...dan kan hij blijven doordrammen en stampen en boos worden...

Ik heb nog geen andere voeding gehaald, omdat ik nog zeker een week vooruit kan met de nutrilon die ik nog net had opengemaakt, maar ik ben van plan om volgende week even langs de jumbo te rijden. Ik heb dinsdag toch twee uur voor mezelf als Senne de test doet.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @hellie gefeliciteerd met de verlenging van je contract!

Hier nog steeds een zieke Tim, we zijn dus vandaag maar lekker thuis gebleven. Hij lijkt nu erg rustig dus ik hoop dat hij een goede nacht heeft. Ik vind hem wel erg benauwd klinken en denk niet dat het aan een verstopt neusje ligt dus we wachten morgen nog even af en als hij nog zo is ga ik maandagochtend toch de ha maar even bellen, dan zou hij inmiddels ook ruim 3 dagen koorts hebben dus even laten kijken en luisteren kan geen kwaad.

Vandaag heeft Stijn voor het eerst op de gang gestaan.. en nog wel 2 keer ook. Het is echt een driftkikkertje hoor, als hij zijn zin niet krijgt ging hij eerst altijd op zijn buik op de grond liggen jammeren maar vandaag heeft hij Tim 2 keer gebeten en ik zag het gebeuren dus weet nu ook zeker dat Tim niets heeft zitten uitlokken oid. Nu maar hopen dat Stijn het principe op de gang zitten snel snapt haha

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen...wat een bandietjes hebben we he.... tja...ze zeggen dat je ze op deze leeftijd toch echt dingen kunt aanleren al met bepaalde "straftechnieken" ... En bijten kan natuurlijk niet..

Tim heeft het dus goed te pakken..... jammer dat hij net nu ziek is met de sneeuw...

Vandaag hebben we trouwens geschaats op de tennisbaan, mijn ex-schoonpa heeft daar water opgespoten en nu kunnen ze daar schaatsen! Sven heb ik maar een paar skisokken van Senne over zijn schoentjes aangedaan en hij was er niet van af te slaan. Als we even de kantine ingingen om het warm te krijgen, werd hij zoooo boos hahahaha

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hellie gefeliciteerd!! Onwijs goed gedaan! Zo zie je maar: het ligt niet aan jouw kwaliteiten, dus rustig aan en op je eigen tempo met je burn-out omgaan en eruit komen. Je werkgever heeft vertrouwen in je :)

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh wat een idee die skisokken voor Sven!

Ik heb eigenlijk Stijn nog niet echt gestraft tot vandaag, probeer het bij hem vaak nog met afleiden en dan complimenten geven en dat werkt nog wel maar bijten vind ik echt te ver gaan Al snap ik wel dat het bij hem uit onmacht is. Wist ook zo snel even niks anders te bedenken dan de gang pfff het is echt een heetbroekie af en toe haha

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha... citroen... een heetbroekie..

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Haha nu ik het ook weer lees moet ik meteen denken aan de duikvakantie die we deden met onze duikinstructeur en een stel uit zuid afrika die zij weer kenden via het reizen, wat we toen voor woorden hebben bedacht....(nouja bedacht... onder het genot van een waterpijp was alles grappig toen)

amperbroekie (was toen ook in een of andere reclame)
    gietergat (heeeel veeel toen daar in egypte hah)
    hijsbakkie
    pletterpet
    bromponie
    wegneemetes
    pff het waren er zoveel toen....

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    citroen wij hebben ons doodgelachen toen we onderweg stopten bij een bord:
    aftrekplek, daarmee bedoelen ze stopplek,
    skommelen, mag je niet zeggen dat betekent dus aftrekken (ik stond op een hangbrug te gillen dat men harder moest schommelen snap je de hilariteit)

ik heb als herinnering aan afrika een suid afrikaans woordenboek gekocht.

hartedief goed van je dat je senne laat testen tenslotte gaat het erom dat duidelijk wordt hoe hij geholpen kan worden bij emoties en jullie ook! ik heb een grote hoed voor jou af te nemen!!!! vind het zo goed hoe jij met dilemma's omgaat. tenslotte heb je er niet om gevraagd dat sommige zaken moeilijk liggen

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja aftrekplek!! hahaha Leuk aandenken zo'n boekje!

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahahahaha... Snoet, ik lig hier helemaal in een deuk... zal eens tegen manlief zeggen dat er flink geschommeld moet worden hahahaha......

En tja... ik vind het ook niet leuk als er dingen anders gaan dan "normaal"...maar je kunt als ouders zijnde je kop in het zand steken, of proberen open te staan voor dingen, zodat je je kind en daarmee ook jezelf kunt helpen. Want daar doe je het toch voor...een prettige band met je kind! En ik moet zeggen dat ik echt door het vuur ga voor mijn kindjes, maar dat ik ook de mindere dingen echt durf te benoemen!

Hebben jullie ook nog geschaatst?

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    huh...schaatsen, brrrrrrr ik ben helemaal geen mens voor dit weer, vind het verschrikkelijk! heb wel schaatsen en toen er geen kids waren ging ik wel (alhoewel de laatse keer ging het hardstikke goed, had een flinke vaart en kwam met m'n ijzer in een scheur en KABAF!) sindsdien is het geen hobby...

als het een graadje of 25 is en de dagen zijn langer zal ik me weer als vis in het water voelen, naar gelang dagen langer worden mijn humeur ook beter:D

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet...hier ook zo eentje hoor, die liever gisteren dan vandaag weer de lente terug wil! (Sven is vandaag in de buggy gezet in zijn skipak en voetenzak en Jaap heeft erachter geschaatst. Deze mama zat dus ook meer binnen in de kantine dan dat ik op de tennisbaan stond bij de rest hoor hahahaha...Vivian heeft mijn schaatsen dit jaar aangehad, maar ik geloof niet dat ik zelf nog veel zal schaatsen...)

13. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier niet geschaatst vandaag, wel met de slee op pad geweest en Jari heeft met zijn snowboots nog wel over het ijs gegleden.
    Ik moet zeggen dat ik het nu wel echt lekker vond buiten, weinig wind en het zonnetje scheen volop.

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik heb gisteren mijn schaatsen van meer dan 20 jaar oud verkocht voor 25 euro haha! Ik had ze nog wel pas laten slijpen omdat er bij ons in het centrum een ijsbaan lag met kerst en oud en nieuw maar Tim wilde er steeds na 5 min weer vanaf. En nu is iedereen op zoek dus ik dacht eens kijken wat ik ervoor kan vangen.

Ben trouwens druk aan het mailen met Curacao voor komende kerst (Tim zegt trouwens steeds dat het nu toch wel bijna kerst is......omdat er nu sneeuw ligt haha) Vliegtarieven zijn er dus zoeken maar, dat appartementen complex wat ik had gevonden zit helaas al volgeboekt maar heb via hun wel weer een tip gekregen dus heb al verschillende gemaild nu is er 1 die aangaf geen plek te hebben maar mijn mail wel had doorgestuurd naar de overkoepelende organisatie...nu stromen de mails binnen...wij hebben nog plek...en wij ook...wij hebben een zwembad met glijbaan.. heb ze dus voor het uitzoeken nu!

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Speuren nu dus Citroen!!! Lekker vooruitzicht!

Leek het zo goed te gaan met Sven en zijn eten...nu is hij de afgelopen drie/vier dagen alweer heel erg onrustig als hij in zijn bedje ligt... en gisteren ook wat overgeven. Pffff.... wanneer houdt het een keertje op en kan het mannetje gewoon eens lekker rustig slapen zonder last van iets te hebben???? We hebben hem op een gegeven moment zelfs nog voor wij gingen slapen en flesje melk gegeven, omdat hij 's avonds ook minder had gegeten..... Nu ligt hij al drie kwartier in zijn bedje omdat hij zo moe was en ik hoor hem nog draaien en keren en kreunen....

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh wat sneu voor het mannetje! Maar is het wel van de voeding dan er heerst echt vanalles nu.. hier is Tim eindelijk opgeknapt nu is Stijn weer ziek, flinke snottebellen, helemaal onder de eczeem weer en koorts... pfff

17. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @citroentje....is dat normaal eczeem?
    Hier ook snotverkouden manneke...kan beter zeggen nog steeds... In de bijna 8 die hij is denk ik dat hij 6 maanden verkouden is geweest met als toppunt een opname in zh met het enterovirus (virale hersenvliesontsteking)
    Zijn beentjes en ezichtje voelen ruw aan ondans insmeren...vandaar mijn vraag

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Karianne Stijn heeft als zijn weerstand lager is ook veel last van eczeem, toen hij een week of 8 was ben ik met hem via de kinderarts bij de dermatoloog terecht gekomen omdat hij toen ook helemaal onder stond. Op zich heeft hij er nu weinig last van maar als hij dus ziek is speelt het weer op. En idd Stijn zijn lijfje is ook helemaal ruw dat heeft dus ook met de eczeem te maken.

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Karianne, mijn oudste zoontje heeft ook heel erg last van exceem gehad. Hij was met 2.5 mnd opgenomen in het ziekenhuis met een infectie, waarbij zijn huid gewoon losliet...het begon met een soort blaar en dat spreidde zich uit over zijn hele nek. Daarna heeft hij dus ook exceem gekregen en op tijden dat hij niet lekker in zijn vel zit of bij overgang van extreem koud naar warm, heeft hij gelijk weer uitslag. We hebben een zalfje wat erg goed werkt en dat haal ik dan altijd bij de ha als het bijna op is.
    Zielig altijd he...zoveel jeuk.

20. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Stijn heeft kma en een symtoom is eczeem...betekent dit dan dat de voeding niet hypoallergeen genoeg is? We zitten op nutramigen. Zou ik hiermee naar de ha moeten?
    Is mijn 1e kindje en vol me af en toe zo onzeker!
    Momenteel hoest hij zo erg dat hij veel pijn heeft...meer een pc gegeven....nu ligt hij gelukkig lekker te slapen met een fluitconcertje erbij :)

Deel Deze Pagina