30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Als je het zelf niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd langs je ha gaan enne of het nou je 1e is of je 2e die onzekerheden blijven hoor.
    Heb je wel iets om mee te smeren of hou je het alleen vet? En Stijn werd in het begin verdacht van kma idd door de eczeem maar bleek het niet te hebben, het kan dus denk ik ook dat je mannetje gewoon pech heeft en dus kma en daarnaast ook eczeem dus niet als gevolg van de kma omdat je aangepaste voeding geeft. Ik bedoel eigenlijk dat een kindje dus ook eczeem kan hebben zonder kma....
    Is natuurlijk wel lastig te onderscheiden als een kindje beide heeft waar het dan vandaan komt.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Karianne ik zat even te spieken bij je profiel en zie dat je gewoon bijna bij mij om de hoek woont haha (ik woon in Tilburg)

3. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @citroentje...idd dat is om de hoek!

Moet morgen naar het CB en bespreek hetbdaar wel ff...en anders donderdag bij de ka...donderdag wordt spannend...krijgen we echo vaun hartje v stijn...kijken of de ductus van botelli nu dicht is...

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Spannend idd (heb wel ff gegoogled) welke ka heb je? MIsschien hebben we wel dezelfde gehad...kan ff niet meer op z'n naam komen nu en mijn agenda om het op te zoeken ligt boven maar ben te lui haha

5. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Ohh we hebben bruinenberg op de ehbo gehad. De Kezel voor het hartje...Rijnen voor de kma en Nissen in het lgemeen hihi

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij geen van die iig maart hoe die goede man heet weet ik nog niet. Maar misschien gaan jullie ook wel naar het andere zkh bedenk ik me net

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    eczeem is idd een uiting van kma. ook verkoudheden buikkrampjes ed loop je niet bij de kinderarts? want dan zou ik zeker even naar de huisarts gaan en voor de ruw heid op de wangen kan je cetamacrogol vragen een lekkere vette beschermende creme

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik heb gsiteren en vandaag 2 kindjes erbij, een dreumes en kleuter van mijn vriendin erg gezellig maar ook druk!maar wel ideaal, onze kindjes zijn ook bij haar altijd welkom en op deze manier kan je eens in de zoveel tijd ook eens weg als stel en niet alleen als ouders.

nu liggen de kleintjes te slapen en de kleuters op de bank te relaxen dus nu even me-time

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oh ja! mocht iemand hele kleine kweekpotjes tegen komen voor een prikkie (aanbieding aldi oid) wil je me dan seintje geven? omdat anna 4 wordt over 2 maanden ga ik kweekpotjes met haar schilderen. paar dagen van te voren vullen met potgrond en vergeet-me-niet zaadjes dan maak ik een bloem met daartussen een doosje met wat lekkers (yoghurtrozijnen doen het altijd goed) en in het hartje van de bloem een foto'tje van anna gelijk een leuk afscheid voor kdv

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Karianne, jij hebt het ook niet makkelijk gehad, dat eerste halfjaar. En dan zeker met een eerste, lastig is dat hè?

Citroentje, fijn dat Tim zijn 'spreekbeurt' nog wel heeft kunnen houden. Wat een zieken overal.

Hartediefje, veel succes morgen! Mochten ze nou uiteindelijk tot de conclusie komen dat Senne autistiforme trekken zou hebben, dan is de uitslag van
    an de IQ-test niet zo betrouwbaar. Dat vraagt om een zeer individuele aanpak dan. En dezelfde IQ-test mag pas na een jaar worden herhaald. Wil je niet bang maken, maar dan ben je voorbereid. Maar ik ga er natuurlijk vanuit dat er geen onverwachte dingen uit de tests komen.

Noa is bijna weer beter, maar we moesten er wel hard aan trekken. Ze had droge luiers en dat mocht geen halve dag meer duren. Ook ingevallen oogjes al en een droge mond. Nog wel wat traanvocht gelukkig. Toen ze weer ging plassen zaten er urinekristallen in de luier, maar die zijn weggetrokken. Ze wilde niets eten van wat ze normaal wel lekker vindt: ontbijtkoek, rozijnen, druiven, peer. Alleen dus een beetje rijstwafel, raar genoeg. Maar over het eten maakte ik me nog niet eens zo'n zorgen, het overgeven en de diareee vond ik in deze mate veel spannender. En toen kreeg mijn man het, dus ik heb een beetje last van mijn buik nu van het tillen van Noa: in en uit de kinderstoel en de auto, de trap af. Maar goed, nu lekker op de bank, kopje thee erbij, bonbons en hopen op een goede nachtrust...

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo snoet lekker druk dus vandaag, idd wel fijn dat het zo kan. Wij zitten ook weer te springen om even samen weg te kunnen maar komende weekenden hebben we gewoon steeds wat te doen maar het 1e weekend van maart is al besproken met het logeeradres haha

@Kvinna wat een opluchting dat Noa weer opknapt en idd eten is niet belangrijk maar drinken dus wel.
    Tim heeft idd zijn spreekbeurt nog wel kunnen houden, vandaag is hij ook gewoon naar school gegaan want het gaat weer goed.

Ik kreeg vanmorgen van de juf een foto van Tim bij zijn "ik-tafel"

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

13. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Citroen, leuke foto!
    Kvinna, fijn dat Noa weer wat is opgeknapt, toch eng he als ze zo ziek zijn.
    Karianne, hier ook een kindje zonder KMA en met exceem. Finn heeft er heel veel last van gehad, dus hormoonzalf gesmeerd en cetomacrogol. Hij is er nu een heel eind vanaf, maar heeft nog steeds een heel droog huidje en de exceem speelt af en toe nog wel op, maar niet meer zo erg als een jaar geleden. Bij Finn wordt het erger als hij niet fit is. De hormoonzalf heb ik al lang niet meer hoeven smeren, wel moet ik zijn huidje goed vet houden, dus de cetomacrogolzalf wordt hier nog volop gebruikt.
    Snoet, leuk idee voor de tractatie!
    Hartediefje, succes morgen met Senne!

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou vandaag bij het Cb geweest...stijn is nu 72,5 cm en 9810 gram... Lengte en gewicht is goed in balans. Hebben vanacht een rotnacht gehad.stijn is erg verkouden en hoest veel. Vanacht veel huilen en pijn bij het hoesten. Uiteindelijk maar bij ons in bed genomen...ging iets beter. Hebben jullie dat ook gehad dat de fles geven een strijd werd? Het kost af en toe veel moeite om hem de fles te laten drinken.... Echt raar.
    Wat betreft de eczeem moeten het vettig houden en ik ga als het niet beter wordt alsnog naar de ha

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Karianne, hoeveel melk krijgt hij nu binnen? En wat eet/drinkt hij daarnaast op een dag?
    Als hij goed blijft plassen, hoef je je niet al te veel zorgen te maken volgens mij.

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geweldige foto Citroen!

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Karianne, hier was het bij de tweede vanaf zijn geboorte een strijd om de fles te geven....mijn moeder heeft op een gegeven moment toen zelfs gezegd, hier heb je hem terug....ik kan het gewoon niet... Toen ik na lang zelf vragen bij de ka kwam, heeft zij me toen tegen verborgen reflux medicijnen gegeven en vanaf toen ging het drinken van de fles wel iets beter. Ik weet niet of Stijn ook heel erg veel spuugt of teruggeeft, dat hij veel wegslikt???

Hier Sven helemaal onder de uitslag, denk de vijfde of zesde ziekte, zulke uitslag.... heb hem gisteravond voor het slapen nurofen gegeven en ingesmeerd met talkpoeder en hij heeft gelukkig wat beter geslapen (tot 2.30 en toen 6.00)

Citroen, wat een gave foto!!! OOOO, wat staat hij er trots op. Echt een stoere boy!

Kvinna, wat heeft Noa het goed te pakken gehad dan zeg...jee... hopelijk is ze snel de oude en neem jij het niet over van haar en manlief!

Bedankt voor het succes wensen... ik moet zeggen dat ik het toch ook wel spannend vind hoor, vooral omdat ik ook niet precies kan uitleggen wat er gaat gebeuren... (wie is er nu een control freak hahahaha... ik denk dat het gewoon genetisch bepaald is hoe Senne zich gedraagt hahahahah...) Maar goed, ik ga straks twee uur lekker voor mezelf de stad in, kom denk ik nog tijd tekort met het to-do lijstje wat ik nog gemaakt heb hahahaha...

Shadow, hoe gaat het met Valerie?

18. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Hellie
    Stijn krijgt ongeveer 3.5 flessen melk (nutramigen) waarvan de 1e fles nu met fijne granen pap gemengd is. Dan krijgt hij fruit en groente en een halve boterham.
    Thee of water wil hij niet.

@Hartediefje
    Hij spuugt de laatste dagen wel meer en slikt idd ook regelmatig voeding terug. Dan ruik je echt de geur van de nutramigen weer. Maar je merkt niet dat het zeer doet bij hem of zo. Het was al wel gebleken in het zh dat zijn maagklepje niet goed sluit maar zolang hij nergens last van lijkt te hebben doen ze er niks aan.

Nou de nacht is iets beter gegaan. Ben maar 4x eruit gemoeten voor zijn speentje. Dat verliest hij oa door het hoesten en dan wordt hij wakker. Verder is hij nog lekker vrolijk maar het lijkt wel of het slijm vaster gaat zitten. Gebruik gewone zoutoplossing als spray en bisolvon druppels voor kinderen. Verder ui op de kamer en luuf op zijn borstje.... weet verder niet wat ik nog moet doen of wanneer ik met hem naar de ha zou moeten gaan....

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    En ik maar denken dat er niks geschreven is...was ineens uitgelogd dus kreeg geen mail meer.

@Karianne zo lang Stijn er geen last van heeft kan het opgeven van voeding geen kwaad idd maar hou dit wel goed in de gaten want het kan ook later komen als door het zuur de slokdarm wat geirriteerd is of er wondjes zijn en er komt weer zuur omhoog zou dit wel pijn kunnen doen.
    Wanneer je naar de huisarts moet is heel moeilijk te zeggen...ja als hij 3 dagen koorts heeft altijd even gaan en bij hoesten ga ik ook altijd wel even om gewoon even te laten luisteren naar de longetjes, ze kunnen tenslotte niet zeggen als ze ergens last van hebben en in het lijfje kijken kunnen we nu eenmaal niet. Dus als je het fijn vind als er even naar hem gekeken wordt altijd even gaan, beter een keer teveel dan een keer te weinig!

@Hartedief hoe vond Senne de tests??

@Pacific ik zie je online.. hoe gaat het met jullie??

Verder hier een vervelende tijd, morgen is het 4 jaar geleden dat ons mam is overleden........
    Zaterdag gaan we daarom met mijn broer en zijn gezin uit eten. (we hebben niks te vieren maar het gaat om het samen zijn)

20. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Doglover gefeliciteerd met de geboorte van Qyana! Fijn dat alles zo goed gaat.

Citroentje, wauw wat ben jij goed afgevallen, hoop dat mij dat ook ooit een keer gaat lukken. Stoere foto van Tim. Martine is gisteren ook 4 geworden en gaat nu naar school. Ze is helemaal afgepeigerd nu. Ging Tim meteen hele dagen of heb je hem ook weleens een middag thuis gehouden?

hartediefje, was de afgelopen maand in stukjes aan het bijlezen, zie nu je berichtje. Hoe het hier gaat? blij en heel zenuwachtig zie banner. Sven heeft nu al een lekker eigen willetje:), leuke foto.
    Hoe was de test gisteren?

Wat zitten de kindjes in een leuke periode als ik het zo hoor, lekker eigenwijs en alles pakken wat niet mag. :p Hoe gaat het met de zieke kindjes?

hellie wij hebben vorig jaar een paar dagen in het naseizoen op die camping gestaan, we waren de enige niet vaste campeerders toen. Hadden het zwembad helemaal voor ons zelf, Martine vond het zwembad geweldig, ze hebben ook op elk veldje leuke speeltoestellen staan. Geen idee alleen hoe het in het hoogseizoen is.

Karinanne welkom bij de 30 plussers. Spannend morgen, hoop dat de echo goed is.

Hellie gefeliciteerd met je contract verlenging.

Zo ik ben weer bijgelezen:)

Deel Deze Pagina