Elleke, wat knap van je dat je volhoudt met de bv!!!! Volgens mij is het overal andes met de psz met inschrijven. Ik zou nu al informeren hoor, want vaak zijn er daar ook wachtlijsten. Ze gaan er naar toe als ze twee zijn volgens mij, maar hier hoorde ik iedereen dat ze met een jaar al ingeschreven stonden. Wat betreft een kort tongriempje, als dat echt te kort is, dan geven ze daar een sneetje in. Gevolgen kunnen zijn dat ze gaan slissen, minder goed de klanken gaan zeggen bij het praten. Dat is wat ik er van heb meegekregen. (omdat de kaakchirurg toen over Senne ook zei dat hij daardoor kon slissen...) Anders nog eens navragen volgende keer bij het CB (of google)
goedemorgen! elleke, fijn dat het goed met jullie gaat! hartedief jullie gaan ook carnavallen? (brabantse mensen uiteraard ook....) maar hier in zeeland heb je vooral op beveland en dus ook op zeeuwsch vlaanderen katholieke dorpen wij gaan ook feesten dat wil zeggen: naar de optocht kijken. en misschien met anna naar de kerk. en misschien met anna naar kindercarnaval. ik heb de huisarts maar weer eens gebeld... anna had 4 weken geleden een dikke prop in haar oor (nav cb bezoek etc) die prop is er uitgehaald (en was groot!) maar nu nog hoort ze matig, tv moet snoeihard, muziek moet hard en ze schrikt echt van me en vraagt heel vaak he? wat zeg je? en is dromerig dus ik heb vanmiddag telefonisch overleg
Snoet... hopelijk komt het goede gehoor snel terug bij Anna. Anders worden het straks nog buisjes... Deed het trouwens geen pijn om die prop eruit te halen? En ja, wij gaan maandags op vogelwaarde carnavallen, is een leuke dj en dan ga ik samen met Senne. Ik heb geregeld dat Sven naar het kdv kan 's middags en dan haalt mijn stiefpa hem om vijf uur op als hij terugkomt van het werk. En dinsdagmiddag wil ik proberen om nog naar Sas van Gent te gaan met allebei de mannetjes... Dus mocht je zin hebben maandags hahahaha...... En vanochtend gelijk met Jaap eruit gekomen om half zes, zodat ik nog voordat de kleine man kwam wat kon doen....slaapt hij tot bijna half acht hahahahaha.... als dat de oplossing zou zijn, sta ik elke dag op om half zes, doe mijn dingen en kruip 's avonds op tijd mijn bed in!!!!! (maar hij lag ook pas tegen half negen erin, omdat hij eind de middag nog had geslapen...)
Snoet, hoe is het overleg gegaan? En wij gaan uiteraard carnavallen. Zaterdag en dinsdag zonder kindjes, dus vol gas. Zondagmiddag ga ik met Jari naar een kindercarnaval in de buurt en maandag met zijn 4en naar kindercarnaval om de hoek, dus dan gaat Finn ook mee. Ben benieuwd hoe hij het vindt. Elleke, fijn dat het allemaal goed gaat. Kan een kort tongriempje ook geen problemen opleveren met voeden? Hier nog even Jari in zijn carnavalsoutfit. Van Finn heb ik nog geen foto, maar die gaat als piraatje.
Leuk Mario Bros!!!! Ik ga trouwens ook op zaterdagavond waarschijnlijk met een vriendin nog', even een avondje er tussenuit. Manlief blijft dan bij de kids...
haha! hartedief! leuk lekker feesten, op maandag is het, ondanks vakantie zwemles. de prop die ha uit anna d'r oortje had gehaald was vervelend. lukte niet met water spuiten dus hij moest hem met een loephaakje er uit halen anna wil nu dus niet meer naar de huisarts. overleg met huisarts is een verwijs geworden naar de KNO. hij vermoed (en ik ook) dat ze last heeft van middenoor of buisje van eustachius. dat kan betekenen dat ze buisjes moet of neusamandel weg gehaald moet worden (die is wat vergroot, mogelijk dat ze daarom wat nasaal praat) of beiden... ach... mijn kleine snoetemeisje.... deze week krijg ik een oproep vor de KNO. dit heb ik haar nog niet verteld, dat komt wel een dag voordat we moeten. als baby heeft ze ook 3x middenoor onsteking gehad. zoals het bij coen op zijn luchtwegen slaat is het bij anna d'r oortjes hellie wat een stoere kleine man die Jari! echt leuk als mario! anna heeft een spaanse jurk en wij trekken gewoon oude zooi aan hahaha heb alleen voor coen niets bedacht hij had een berepak maar past het niet meer. maar ach... hier op dorp wordt niet zo uitbundig gevierd als bij jullie in brabantse (tja die nachten duren bij jullie zo lang he?!)
hartedief groot gelijk dat je er nog even zelf op uit trekt! hellie gek gezegd maar wat heb jij een mooi gestukt plafond? en je ornamenten voor je raam die doorloopt in de hoek.... (ik ben gek op strakke plafonds... als je dan weet dat we hier bespoten betonplaten hebben die een paar mm verschillen, dus als ik de loterij win.....)
Hahahaha, dat plafond ziet er van dichtbij echt niet uit, heeft de oude bewonder zelf heel slecht gestuuct. En weet je wat nou het ergste is? Paul is gewoon stucadoor!. Maar.... dit voorjaar komt het goed, plafond gaat over gesmeerd worden (de lijsten laten we wel zitten) en de kamer wordt getext. We hebben nu grijs met wat rode accenten. Het grijs wordt wit en het rood wordt iets van antraciet of paars of zo... Buisjes: Jari heeft ze 2x gehad en bij de eerste keer zijn ook zijn neusamandelen verwijderd. Hij heeft er zelf niet zo veel last van gehad en ik zat maar te huilen in die uitslaapkamer
Beterschap Snoet!!! En wat zielig voor je snoetemeisje...kan me voorstellen dat ze nu niet meer wil.... Geef haar maar een dikke knuffel van me!
@Elleke wat fijn dat het goed gaat met de meiden. Zo'n echo van de heupen steld niks voor, bij Stijn moesten wij dat idd ook vanwege stuitligging (overigens vond het cb dat het moest en de ha vond het eigenlijk niet nodig) Peuterspeelzaal: hier mag je vanaf 1,5 inschrijven en kunnen vanaf 2 jaar komen maar zou idd even informeren kan overal anders zijn natuurlijk. Verder kregen wij een oproep toen er plek was voor Tim en kon hij een maand later beginnen. Wat misschien wel iets is om op te letten, hier zit de psz aan de basisschool vast (zelfde gebouw) en bijna alle kindjes die daar op de psz zitten stromen door naar die basisschool. Tim kende dus al best veel kindjes uit zijn kleuterklas van de psz wat erg fijn is als ze helemaal nieuw in zo'n kleuterklas komen. Over het korte tongriempje, heb er geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat het idd met praten lastig is omdat ze haar tong dan niet goed kan bewegen. Heb wel gehoord van een aantal januari mama's destijds dat het evt sneetje om het los te maken zo gepiept is en amper tot geen last geeft. @Snoet oh wat sneu voor Anna, snap dat ze niet meer naar de ha wil.. @Carnaval wij gaan wel naar kindercarnaval maar weten nog niet waar. Het cafe waar we nu 2 jaar op rij zijn geweest organiseert dit jaar niks helaas.. @Hellie cool pak!!
Nou...vandaag geweest voor het aanmeten van mijn bril voor erbij... zitten er schijnbaar witte plekjes op mijn lens, wat kan duiden dat mijn schildklier evt niet werkt zoals het moet. En met het verhaal erbij van die man die me hielp over zijn vrouw met ook wat zelfde overeenkomsten als mij, ga ik toch eens vragen bij de huisarts of er daar eens naar gekeken kan worden...want die stemmingswisselingen moeten toch ook ergens vandaan komen.... heb het er zo langzamerhand wel een beetje mee gehad. Maar goed, bril is aangemeten, over een paar weken kan ik dus lekker mijn lenzen uitgooien en mijn ogen rust geven 's avonds!
dat van die man die een vrouw heeft/kent en overeenkomsten heeft met jou snap ik niet... maar ik denk dat het goed is om eens te laten kijken. even wat bloed in buisje en je weet al snel weer wat meer... gejaagdheid en opvliegerig kan zekekr me schildklier te maken hebben...
Ik kan pas dinsdag terecht bij de huisarts...zat vanochtend helemaal al vol. Maar woensdag moet ik ook naar de homeopaat voor de eerste keer. En er zijn nog meer kenmerken.... niet kunnen concentreren, stemmingswisselingen, snel blauwe plekken, oogklachten, ongeregelde menstruatiecyclus die ik wel heel erg herken.. dus even aftappen volgende week en dan weten we het. Sven is net een zeehondje...hij heeft welgeteld mss een kleine week gehad waarin hij iets minder verkouden was. ZON NODIG VOOR DE VITAMINES!!!!!!!!!!!!! bah... heb genoeg winter nu gehad hoor hahahaha
jeetje hartedief das laat! tis nu nog maar woensdag! wel goed hoor dat je het even laat checken! hihi die hellie heeft een stucadoor in huis.... ik zie het natuurlijk enkel van de foto maar ons plafond is helemaal vreselijk maargoed zo lang we de hoofdprijs niet winnen.... ik wil ook wel houten deurposten ipv lelijke metalen met een bovenlicht er in en de badkamer mag ook wel vernieuwd worden.... dussss dat wordt nog even sparen! en oh ja! een aanbouw in de vorm van bijkeuken vind ik ook wel wat.... maarja we zijn officieel in recessie verklaard en ik werk in de gezondheidszorg ook niet bepaald booming buisness karianne hoe is het nu met stijn? al tandjes gespot? en drinken beter? ik moest nog aan je denken, gekke associatie maar coen spuugde ook spontaan vanavond z'n maagje leeg en ook hem verdenk ik van tanden (wederom onrustige nachten...) dus wie weet. maar het schijnt dat jongetejes gevoeliger zijn voor refluxklachten als meiden en wanneer ze die klachten hebben spugen ze makkelijker. wellicht dat het wat beter wordt als stijn steeds meer vast voedsel gaat eten. doosje ben je al bij de arbo arts geweest? straks naar de mol kijken en dan naar bed. drukke maar voldane werkdag gehad. en snoeteman was blij dat ik thuis was hij dacht hardop dat een werkdag thuis toch wel heftiger is als een werkdag bij de baas....en anna lacht het laatst die heeft echt lopen spoken... die weet dondersgoed het verschil van consequent optreden tussen papa en mama.
Zo da's laat Hartedief dat je naar de ha kunt. Enne duurt een bril ook nog een paar weken?? Dacht altijd dat dat hooguit een weekje was ofzo (haha hebben hier niemand met een bril dus weet er echt niks van) @Snoet haha die Anna, ja dat weten ze erg goed. Sterkte met Coen. Hier eigenlijk niet zoveel te melden. Tim is helemaal into carnaval en heeft op school het nummer van Huub Hangop gehoord (heb jij ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant) en wil alleen maar dat horen haha. Vrijdag hebben ze carnavalsochtend met spelletjes en knutselen en een echte bar. Ik heb me opgegeven om te helpen en mag de spelletjes begeleiden bij groepen 1,2 en 3. Als het goed is krijgen ze een soort van aftekenkaart en kunnen ze zelf in alle klassen gaan kijken welke spelletjes ze willen gaan doen, soort van circuit zeg maar. Ben benieuwd! Stijn is echt aan het uitproberen op het moment, trekt alle kasten open en gaat ze uitruimen, klimt op stoelen en gaat er op staan springen, pakt de fotolijstjes van het tv dressoir en ze op de grond te gooien, gaat met de box aan de haal en het ergste bijt als het hem even niet zint pfff handen vol dus....
Snoet, heerlijk om te horen dan van snoeteman he hahaha... dan krijg je toch weer een beetje respect van elkaar voor zo'n dagje thuis zijn voor de kindjes!! (en het is nog zo ook... ik ben vaak moeier op mijn "vrije" dagen dan op mijn werkdagen) Citroen, ik ga het liedje eens opzoeken op youtube, hier is het ook al helemaal zin in carnaval hoor!!! Hier een beetje chaotisch... voel mezelf een klein beetje warrig zeg maar... Ik kan pas dinsdag naar de huisarts, omdat ik natuurlijk do en vrij moet werken en maandag moet ik al naar het cb om Sven zijn inenting te laten geven (de vierde nog van de DKTP serie) en 's middags carnaval ga vieren met mijn oudste boef. Ik had een mega mindy pak besteld via mp...maar is nog steeds niet binnen, dus heb nu uit voorzorg via een verhuurbedrijf nog maar geregeld dat er eentje naar hier komt (in de hoop dat DIE wel goed aankomt...) En mijn gedachten gaan heel erg rond... Want als ik nu terugkijk, heb ik al veel langer klachten. En als ik alle klachten, zwangerschappen en paranormale dingen die ik heb gehoord bij elkaar optel, begin ik toch een beetje bang te worden dat het gewoon mijn lijf is geweest die voor het overlijden van Esmee* heeft gezorgd.... Maar ik wacht eerst de uitslagen wel af. (woendsdag homeopaat en dan eind van volgende week hopelijk de bloeduitslag) Ik ga nu eerst maar even tv kijken. Heb in ieder geval daarnet heerlijk nog even een uur gebeld met een vriendin en even mijn hart gelucht.... soms moet dat gewoon eventjes eruit. Sven is trouwens ook heel erg belabberd van het hoesten...zo zielig, hij zit ook tegen het overgeven aan van het hoesten. Soms zit hij gewoon droog te kokhalzen... en hij huilt ook echt omdat het zeer doet. Zo zonde... ik vind ook dat hij best snel ademt, dus even vragen morgen op het kdv of er bij hun iets opvalt of dat het voor hun gewoon een verkoudheid is. (want deze mama is op het moment nogal angstig en heel snel bang dat er meer aan de hand is.... angsthaas hahahahaha en ik wil ook niet voor elke klapscheet bij de ha staan)
Ik ga het proberen.... maar ergens zou ik wel blij zijn als er gewoon ook een verklaring toch nog naar boven zou komen....
Goed bezig Hartediefje. Het is wat Citroen zegt en vooral ook dat jij geen schuld hebt ergens aan. Maar ik denk dat het goed is dat je nu echt even uitzoekt wat al die dingen samen betekenen. Ben benieuwd wat eruit komt. Citroen, wat leuk al die verhalen over carnaval! Ik ben met het Limburgse carnaval opgegroeid en elk jaar mis ik het weer, omdat ik in Utrecht zit. Misschien moet ik toch wat meepakken ergens, maar ja hier wordt het niet echt gevierd. Hier wel ok. Gisteren een heel goed gesprek met m'n arbo-arts gehad, erg fijn. We hebben afgesproken dat ik i.i.g. tot 1 maart niet werk en naar de psycholoog ga (gaat via m'n werk dus daar word ik voor gebeld). Voelde me echt serieus genomen en heb ook mijn leidinggevende ingelicht. Heb haar gezegd dat ik me niet gewaardeerd voel en dat ze het afgelopen jaar niet aan mij heeft gevraagd hoe het met me gaat en bij geen 1 project van me aanwezig was. Haar antwoord: 'ik kan toch niet aan 20 mensen (daaruit bestaat onze afdeling) vragen hoe het met iedereen gaat?'. Dus tja, dan weet je wel genoeg. Nu moet ik nog leren ontspannen...