30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet jaaa wat gaaf die baan!! En wat apart van je schoonzus.

@Hartediefje idd lekker laten lopen, hier ook regelmatig in deze tijd van het jaar zeker...
    Wij hebben Stijn weleens bij ons in bed genomen maar dan op het waskussen tussen onze kussens in anders ben ik echt bang dat er iets gebeurt..

@Doosje wat een ogen heeft Boaz!

HIer is het toch nog meegevallen vandaag. Om half 12 was Stijn dus echt wakker en heeft een fles gehad, daarna lekker in bad en weer naar bed, toen werd hij om half 2 wakker (veel te vroeg weer) maar omdat ik ook nog een dwarse peuter had moest hij wat langer wachten en ben ik tussendoor alleen ff speentje gaan geven en wat denk je?? weer in slaap gevallen en tot 17 uur (!!) geslapen...tot nu nog weer dus we redden het toch weer binnen de 1000cc...

Vanavond de laatste sportavond gehad van de afslankcursus en ben nu in 9 weken 4,2 kg kwijt!! Dus ik ga nog maar ff door gaat goed zo!!

2. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Hartediefje : Het is zeker wennen om in een goed ritme te komen pfoei. Valt echt niet mee hoor! Ik weet 't dat er meiden zijn die moeten stoppen omdat ze niet genoeg hebben, Valerie krijgt nu grotendeels Nutrilon, want als ze het van mijn bv alleen zou moeten doen zou het niet goed komen want ik heb niet zoveel meer. Komt ook omdat ik te weinig kolf denk ik. Op Nutrilon doet ze het goed gelukkig. Ik heb al regelmatig contact met een lactatiedeskundige maar daar word ik ook niet wijzer van ben ik bang. Ik volg haar adviezen grotendeels op, behalve het aanleggen tussen de voedingen in, dat doe ik niet. Ik heb zojuist besloten om helemaal maar te stoppen met aanleggen want het levert zoveel stress op voor Valerie.. 't arme ding raakt helemaal over haar toeren omdat het niet lukt. Kolven weet ik ook nog niet of dat volhou...Thx iig :).
    Mooie foto trouwens zeg van Sven! 't Arme ding zo verkouden.. vervelend is dat :(. Heb 't vermoeden dat Valerie ook verkouden is, ze snottert wat en niest af en toe. He jemig, nou jij vandaag in de tranen... idd lekker laten gaan! Weet je wat ik fijn vind als ik in zo'n bui ben, lekker onder de douche gaan zitten en je tranen de vrije loop laten. Die warme straal kalmeert me altijd wel wat. En ik heb zeker wat aan jullie advies gehad :). Dikke knuff!

@Doosje : pfff kraamtranen heb ik mijn lading al van gehad ben ik bang, ben daar onderhand wel klaar mee!! Reden dat ik bv wilde geven is om dicht bij haar te zijn, een heeeeeel klein beetje reden is omdat het erg goed is ook voor haar maar toch meest om lekker dicht bij m'n kleintje te zijn. Ik ben zelf ook met alleen maar de fles opgegroeid en ik ben ook volwassen geworden :). Ze heeft al wel een hoop gehad van me gelukkig. Zoals ik al tegen Hartediefje zei aanleggen ga ik niet meer doen, da's veel te veel stress voor ons alledrie want Marcel wordt er ook niet gelukkig van. Ik voel me nu al wel minder schuldig gelukkig.

@Citroentje : pff jemig zeg jij hebt ook een heftige periode achter de rug in het begin met Tim! Kan me voorstellen dat je dan ook helemaal in de stress schiet... fijn te horen dat je toen zulke goede hulp hebt gekregen. Ik heb idd ook al overlegd met de vrouw van het cb die hier van de week een paar keer was, ze is nog een dag extra terug gekomen om me te helpen dingen op een rijtje te krijgen maar dat heeft me niet erg geholpen. Ze heeft wel voor mij een lactatiedeskundige ingeschakeld, ik had op het ziekenhuis ook al gesproken met eentje maar ik weet niet, heb niet erg het idee dat ik nou zoveel opschiet..
    Gelukkig krijg ik wel veel hulp van Marcel, niets moet. En da's wel fijn. Voel me nu ook wel weer wat rustiger dan gisteren moet ik zeggen. Het zal idd heel veel tijd gaan kosten als we Valerie willen gaan leren bij mij te drinken en ik denk niet dat we dat willen, is niet goed voor mijn gemoedstoestand en voor die van haar ook niet.
    En wat?! Jemig met die flesjes, "want dan issie stil" pfffff! Schiet trouwens ook lekker op zeg om zo kort vantevoren te zeggen dattie moet gaan werken hallo dan. Net wat Doosje zegt, gewoon eens een lekkere volle luier onder z'n kussen leggen, je mag d'r van Valerie wel 1 hebben die is erg goed in volle luiers draaien :D.

@Snoet : oh wauw wat goed dat ze Coen zo heeft kunnen helpen! Ik geloof wel in dat soort zaken hoor, zo zie je maar ;). Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt voor Snoeteman. Logisch dat hij wat angstig is om na 12 jaar het bedrijf te verlaten.
    Idd ik heb behoorlijk wat meegemaakt.. valt echt af en toe niet mee om dat allemaal te verwerken! En die bom hormonen werkt ook niet mee :). Zo fijn dat iedereen zegt dat niets moet, alles mag! Valt wel een last van m'n schouders... het is idd een stukje perfectionisme dat ik alles op orde wil hebben, ik moet dat loslaten alleen is dat niet altijd zo makkelijk... Idd ik ben pas 3 weken mama, en het eerste stukje heb ik helemaal niet zo kunnen moederen omdat ze in het ziekenhuis lag! Het is zo ontzettend wennen... een kleine drinker is ze niet denk ik, af en toe gaan er flessen van 90 ml in en ze drinkt ruim 400 in 24 uur. Dit lijkt misschien niet veel maar ze is pas 3 weken en maar een klein meisje natuurlijk. Ook voor jou een dikke knuff :).

@hier : ik was vandaag voor het eerst alleen met haar. Marcel was een dagje gaan werken. Moet zeggen dat het me wel meeviel, ging aardig goed :). Ze heeft net weer een fles gehad, Marcel is douchen (was rond 17 uur thuis) en ze ligt nu tevreden half te slapen in m'n armen. Typt dus ook niet makkelijk met 1 hand ;). Morgen gaan we naar het cb, om haar te laten wegen. Ben benieuwd!

Nogmaals dankjewel dames voor al jullie advies, het helpt me echt!

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Graag gedaan shadow!!! Fijn te horen dat het beter met je gaat, en perfectionistisch...dat moet je echt beetje bij beetje kwijt raken. Duurt soms heel lang, maar op een gegeven moment ben je idd veel rustiger als je wat van je af laat vallen.
    Ik heb het ook heel lang gehad dat alles moest, maar dat lukt je niet meer met een baby erbij.

Citroen, gelukkig dat Stijn toch meewerkte dan vandaag hahahaha. En zo zie je... manlief komt er weer mooi vanaf.. hahahaha
    Wauw, wat knap van je met dat afvallen!!! Ik kan het nog geen halve dag volhouden om niet te snoepen. Elke dag denk ik...nu ga ik er tegenaan. Alleen al het snoepen laten en wat meer gaan wandelen met de wagen (is nu ook niet zo handig met de glibberboel op de stoep en straat) zou ervoor zorgen dat ik wat zou afvallen...maar kan het gewoon niet laten. Ik wil er zo'n zes kilo vanaf hebben. Dus ik moet echt een stok achter de deur gaan vinden om het te redden.

Ik zit te wachten tot meneertje wakker wordt. Zo is hij een hele dag onrustig met het slapen...nu ligt hij prinsheerlijk!!!! Ga het weer proberen te rekken tot zes uur morgenochtend. Ik heb me zo zitten bedenken dat het voor mij wel het makkelijkst is als hij om zes uur de eerste fles zou krijgen. Dan zou ik op 6-10-14-18-22 uur uitkomen en zit ik met schooltijden ook helemaal top! En straks als ik moet gaan werken ook. En als hij dan wat langer slaapt tot zijn laatste fles is dat ook niet zo erg. Maar ja... mama wil wel, maar of Sven ook wil hahahaha

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Euh dames die poepluiers willen hier ook wel hoor..en we hebben er nog 1 van 3 jaar rondlopen die niet zindelijk is en die stinken nog harder!!

@Shadow fijn dat je iig weer rustiger bent! en dat je dag met Valerie alleen goed is gegaan, geeft ook weer zelfvertrouwen niet waar?!

@hartediefje ik (nou ja wij eigenlijk) hebben ook echt een knop om moeten zetten hoor, anders zaten we nu nog elke avond aan een zak chips en ik wil er zeker nog 20kg af hebben hoor dus nog een lange weg te gaan. Is nog een restant van de 1e zwangerschap en het emo-eten na het overlijden van mijn moeder..... Van de zwangerschap van Stijn zat er bij de start van de cursus al niks meer aan dus dat scheelt al weer. Ik heb met 2 meiden van de cursus mailadressen uitgewisseld om samen te gaan sporten anders komt het er bij mij ook niet van hoor en het scheelt echt dat we met z'n 2en aan het lijnen zijn dus we kunnen elkaar ook motiveren.

Wij hebben vannacht ook weer eens iets ondernomen, Stijn had om 23.15 een fles gehad en werd dus weer om 4 uur wakker... we hebben nu de 5 minutenregel toegepast en wat denk je..om half 6 (had niet veel langer moeten duren ook..) viel hij in slaap en heeft mooi nog een uurtje meegepikt dus de 1e fles van vandaag was om half 7 ipv 5 uur!! JIPPIE!! Maar wat is dat moeilijk zeg...en wat voelde ik me slecht vannacht maar goed we weten dat hij het kan en hij had netjes z'n fles van 210+7 opgedronken dus honger kon het niet zijn... (we hebben dit gedaan omdat gistermiddag Stijn om half 12 een fles op had en ik daarna met Tim bezig ben geweest waardoor Stijn wat langer heeft liggen huilen maar daarna heeft hij wel tot 17.15 geslapen...) wij gaan dus veel te snel naar hem toe denk ik.

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Nou, mensen, daar ben ik weer. Mijn schoonvader is dus inderdaad op 6 december Europese tijd overleden en op 8 december zijn we naar NL gegaan. Een reis van 20 uur, verdeeld over twee dagen, met een baby van nog geen zeven weken. Niet erg leuk.
    We zijn ruim twee weken in NL gebleven en hebben de vrouw/weduwe van mijn schoonvader geholpen met alles regelen voor de crematie en alles eromheen. Wat een emotionele tijd en een gestress, ik heb een paar keer een dagje in ons vakantiehuisje moeten blijven om de borstvoeding op gang te houden. Dat is bijna helemaal gelukt, alleen om elf uur krijgt Noa sinds ruim een week een flesje, want ze werd ineens weer dagen achter elkaar om drie uur 's nachts wakker in plaats van vijf uur, half zes. Ik heb haar verder hele dagen in de draagzak gedragen, want bij al die emotionele toestanden wilde ik haar zoveel mogelijk veiligheid bieden.
    De reis terug was helemaal erg: op 24 en 25 december, in die gladheid. Zaterdag had Noa het echt helemaal gehad en ze is nog steeds erg van slag, merk ik. Ik heb vandaag geprobeerd haar weer in de wagenbak te laten slapen, maar ze raakte volledig overstuur, dus maar weer gedragen. Ik word er erg onzeker van en ben natuurlijk nog steeds emotioneel, zowel door de hormonen als door het overlijden van de enige opa die Noa nog had. De borstvoeding loopt best aardig, maar ik moet nog echt mijn rust vinden om het voor Noa weer ontspannen te maken; ze huilt nu soms tijdens het eten, zo zielig!
    Overmorgen wil ik haar laten wegen en meten, eens zien of ze erg veel te kort is gekomen. Ze hoest ook af en toe, maar heeft geen koorts en is ook erg levendig, dus wat dan dan is?

Einde egobericht:).

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hihi Citroen, er zijn blijkbaar genoeg meiden hier waarvan je een luier mag hebben. Dus als die vent van jou nog eens vervelend doet....just call us!! hahaha
    En wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!! Weet je wat ik denk ook? Als je te snel te veel afvalt, juist dan krijg je van die lapjes op je buik. Volgens mij kan je het beste rustig en stabiel afvallen (zoals jij dus). Wat jij?
    En wat lekker dat Stijntje later z'n bed uit was!

@ Hartediefje: Sven komt vast vanzelf in jouw schema hoor. Mijn ervaring is dat als je het een tijdje probeert vol te houden en wat rekt en strekt, dat ie dan aardig in het schema zit. Natuurlijk ook wel eens niet (hier ook het geval), maar dat trek ik nu vrij vlot weer recht (ervanuitgaande dat ie natuurlijk niet verkouden of humeurig is o.i.d.).
    En met slapen: gisternacht heeft ie voor het eerst in z'n eigen kamertje geslapen!! Al die tijd lag ie lekker in het wiegje naast m'n bed en werden we samen wakker en gingen we samen slapen. Nou....ik moest best even slikken en huilen gisteren hoor. Ik miste het onwijs. Maarrrr Boazje werd vanmorgen lachend wakker, dus ik voel me nu wel weer oke. En de babyfoon is, uiteraard, aan m'n oor gekluisterd hoor. Ik plak 'm nog net niet met tape vast haha.

@ Kvinna: oh meid wat krijg jij toch een hoop ellende zo achter elkaar en dan met zo'n jonge lieve baby ook nog. Heb echt met je te doen hoor..
    Ben blij dat jullie nu weer lekker thuis zijn en Noa ook haar ritme weer op kan pakken. Het is i.i.g. niet vreemd dat ze even wat (langer) van slag is, want ze voelt wel aan dat het niet allemaal zo loopt als het zou moeten bij jullie (qua wat er om jullie heen gebeurt bedoel ik he, natuurlijk niet jullie zorg voor haar, want dat gaat zo te horen hardstikke goed). Dat is niet erg hoor, baby's zijn heel sterk en je hebt d'r lekker dicht bij je.
    Dat hoesten hoor ik van meer moeders en dat heeft Boaz ook gehad. Het klinkt een beetje als een verkouden en roggelend hoestje, maar geen koorts en gewoon vrolijk. Misschien moeten ze daar allemaal even doorheen om de weerstand op te bouwen. Zodra je koorts merkt of vlekjes op d'r huidje ziet, dan even aan de huisarts laten zien. Maar komt vast goed. Goed ook dat je d'r even weegt, want je weet met bv niet zo goed wat er nou aankomt (vond ik zelf).

Nou groetjes, ik ga even uitzoeken of we morgenochtend voor het eerst eens met Boaz naar het zwembad kunnen gaan.

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    snoepen:( ja lekker! <snoet steekt een marsje in haar giegel> ik houdt er geen rekening mee. maar ik geef bv en coen eet mij weer op dus dat compenseert ik zit nu 5 kg van gewenst gewicht en heb daar niets voor hoeven doen. wel heb ik een schortje op mijn buik wat ik kan vast pakken en in de weg zit bij mijn kleding maar das vel en een kwestie van de buikspiertjes weer oefenen helaas mist mij enig fanatisme op dat gebied..... en ik mag het nu pas echt oefenen (6 weken) snoeteman roept: "das het huisje van je kinderen en je bent een volwassen vrouw geworden door twee zwangerschappen het zou niet kloppen als je er nog uit ziet als de 25 jarige snoetetoet" dus ik: "das heel lief maar wat vind jij dan van die volwassen snoetetoet????" manlief:"je bent een hardstikke mooie vrouw!"tnx voor het compliment of je diplomatie!

shadow fijn dat je je wat beter voelt en groot gelijk om op flesvoeding over te stappen tis heerlijk als het lukt maar de hel als het niet lukt!!!! het kan je echt over de rooie helpen! mijn huisarts zei bij anna: stop met die bv, tis allemaal overheidspropaganda en jij hebt je rust nodig..... en met een flesje kan je ook knus voeden hoor!

citroen klinkt toch wel goed dat slapen van stijn, ik herken het wel ik laat coen ook niet huilen (enerzijds omdat ik het niet wil, anderszijds om ook rust in de tent te houden mn snachts)

och doosje wat is een kamertje dan ineens ver he? ik had het zelfde gevoel met smiddags aan de andere kant als hij eenmaal weer snachts op zijn kamer slaapt zal ik rustiger slapen doordat ik nu steeds wakker wordt van alle geluidjes, nachtlampje aan uit aan uit aan uit en hierdoor gebroken ben.

dan kom ik op de opmerking van hartediefje: ik laat coen wel eens tussen ons in slapen maar wel net als doosje op het aankleedkussen (doosje niet natuurlijk :D maar die laat boaz daar op liggen) maar nu had ik van de week 2 x dat ik voedend in slaap ben gevallen dus ik op mijn zij en coen met een tepel half uit zijn mond tegen me aan, dat vond ik idd eng, ik zal niet op hem gaan liggen maar stel dat ik het dekbed in m'n slaap over hem heen trek... ook ben ik met hem op mijn buik in slaap gevallen maar das minder eng...

ik heb iets vervelends had ik bij anna ook maar dan nog erger, ik zie ineens weer overal potentieel gevaar als ik op de trap loop denk ik als ik hem laat vallen gaat het mis.... of laatst lag hij voedend aan de buitenzijde van het bed en dacht ik als hij valt gaat het mis.... ik zie in gedachte dan helemaal voor me hoe dat gaat en voel daar de paniek bij. zo droom ik ook, vannacht had ik de keuze hem laten vallen op de rand van het zwembad of in het zwembad. maar het was een golfslagbad en daar durf ik niet in (echt niet, een jeugdtrauma, heb een jongetje zien verdrinken die werd vast gezogen aan de tralies waar de pompen achter hangen...)dus niemand ging coen redden.... allemaal bizarre ideeen waarvan ik weet dat het idioot is en echt aangestuurd door hormonen.... gelukkig gaan dit soort gedachten ook weer over. maar het is gewoon de angst dat hem iets overkomt.

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kvinna, gecondoleerd met je schoonvader... het valt je niet mee en dat is dan nog heel zacht uitgdrukt.... maar ook niet vreemd dat je kleine meidje erg van slag is, want reken maar dat die de emoties mee krijgt, en de vrandering van structuur in de dag en omgeving... ze zal echt moeten bij komen (net als jullie trouwens...)

heel veel sterkte iig!

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hoe zou het met femke zijn?

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Kvinna gecondoleerd met je schoonvader. Vervelend dat Noa zo van slag is maar ik denk dat je het goed doet door haar zoveel mogelijk veiigheid te bieden door de draagzak.

@Doosje ik denk idd ook dat rustig afvallen beter is, we laten er ook ech niet alles voor hoor, ik wil juist iets wat een gewoon normaal dagmenu is ipv zo'n crashdieet. Die heb ik al zoveel gedaan en idd je valt heel snel veel af (zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment bleef afvallen terwijl ik nog maar 58 kg woog toen..is al wel jaren geleden hoor) da's ook echt niet gezond. Als dit zo doorgaat ben ik van de zomer al veel kwijt en in de zomer vind het om de een of andere reden toch makkelijker om af te vallen een lekkere salade is dan ook heel lekker.
    Nog gezwommen met Boaz?

@Snoet idd je mag wel zien dat je kindjes hebt gehad dat vind ik ook hoor maar bij mij moet er voor mijn gezondheid gewoon nog wat af, wil natuurlijk wel lekker met m'n jongens op pad kunnen en niet helemaal dichtgroeien. Ik had voor de zwangerschap al overgewicht dus voor mij is het echt geen overbodige luxe om af te vallen.
    Wij gingen idd ook snel naar Stijn toe en vooral 's nachts vanwege de rust voor Tim ook, dat is ook de reden dat hij ook snel een flesje kreeg want dan ging hij weer slapen. Ik vind het ook niks om hem te laten huilen hoor vandaar dat we het met de 5 min regel doen, je bent zelf gesloopt maar als dit oplevert wat we willen is het ook maar even en Luc heeft vakantie dus nu wat dat betreft een goed moment om te doen.
    Vannacht ook weer goed gegaan, hij werd gisteravond om 22 uur wakker dus wij zagen de bui alweer hangen maar het ging goed! Om 3 uur ff wakker, speentje gegeven en weer gaan slapen tot 5 uur, toen de 5 min regel en om 6 uur viel hij weer in slaap tot 7.15!!! Hij is ook goed te troosten met een speentje als we het zo doen, als we meteen naar hem toe gaan is hij niet te troosten...vreemd.. maar we houden dus nog even vol!!

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik reageer binnenkort wat langer hoor...maar zit nu op de pc van de kinderafdeling van het ziekenhuis even bij te lezen.
    Sven is opgenomen dinsdagochtend.... vanwege het rs virus. Ik ben vrijdagavond op kerstavond nog naar de huisartsenpost geweest en daar heeft hij me dan weggestuurd, maar hij werd alleen maar meer verkouden en benauwder...dus na een vreselijke nacht maandag op dinsdag, ben ik dinsdagochtend naar de huisarts van mezelf gegaan en die twijfelde. Dus even laten horen bij de kinderarts (we konden gelijk doorkomen) en die zei...bij twijfel nemen we ze op en hij klinkt niet normaal... dus jahoor... meteen in het ziekenhuis blijven. Senne in tranen.... ik met mijn hormonen in mijn lijf ook mijn tranen weg dringen op de vragen van Senne of Sven nu ook dood gaat...of bij wie ik liever wilde zijn ´s avonds, bij hem of bij Sven....nou je hart breekt als je daar staat met je twee mannetjes. Maar goed, ik ben dus in het ziekenhuis gebleven en Senne is gisteravond opgevangen door mijn ex~schoonzus en vanavond is hij bij mijn ex°schoonouders met zijn neefje aan het slapen daar. Harteman zat in duitsland...dus ik heb het eventjes gehad....
    De nacht is redelijk goed gegaan, maar nu heb ik het idee dat hij toch weer wat onrustig is van de spruw die terugkomt. Maar goed.... als hij zo blijft als vandaag, mag hij morgen weer mee naar huis. Zijn ademhaling, zuurstof en hartslag zijn dan 48 uur nagekeken aan de monitor en die zijn steeds goed. Dus verder opknappen dan thuis.. pffff...wat een vakantie, vind het zo zonde voor Senne... had me zo verheugd nog op een paar dagen samen met hem..En voor Sven is het zo zielig... ze vinden het allemaal zo´n schatje hahahaha, dat is tie ook!!!!!
    Nou, ga zo eens kijken of hij nog rustig ligt..

Kvinna, nog gecondoleerd..is niet niks allemaal.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow hartediefje.....

ik leef en voel met je mee!!!! wat een ellende... maar het gaat nu wel wat beter met hem??? wel erg dat je bij de HAP bent weg gestuurd, (wat is dat toch altijd met die HAP!!!!) affijn sven is nu in goede handen... maar hij is nog zo klein! en dan je senne die jou onbedoeld in een moeilijke emotionele positie plaatst want natuurlijk ga je niet kiezen tussen je kinderen. wel fijn dat je op je (ex) schoonfamilie kan terug vallen

heel veel succes meid!

is harteman nu naar je onderweg?

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Och Hartediefje, wat een stress! Godzijdank dat die ka zo alert reageerde. Sterkte!

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Hartediefje: jeetje mina hee! Wat fijn dat je zo'n goede ka hebt idd. Maar WAT een toestand. Oh wat kan ik me jouw tranen en angsten goed voorstellen zeg. Bij ons zei de huisarts toen ook iets over evt. opnemen, maar gelukkig bleek er toen bij de ka in het ziekenhuis niets aan de hand. Maar ik weet nog dat ik toen al heel erg ongerust was....moet je nagaan wat jij doormaakt.
    Gelukkig gaat het beter met Sven en doet ie het goed. Ik hoop dat ie lekker snel weer naar huis kan en beter wordt.
    Komt Harteman naar huis toe?

@ Snoet: heb precies hetzelfde hoor van die angst....je kan jezelf helemaal gek ermee maken merk ik soms. Best heftig.

@ Citroen: ik heb idd gezwommen met Doosjeman en Boaz, erg leuk! Hij keek z'n ogen uit joh en hij was he-le-maal kapot daarna haha. Maar we zijn maar een half uurtje geweest, want er zijn zo ontzettend veel prikkels (en lawaai daar..). Zeker voor herhaling vatbaar.

@ Tip van de dag: ik heb gisteren 'De Salade Bijbel' van Julia Canning gekregen. Nou en DAAR staan veel simpele en heerlijke salades in! En supersnel en makkelijk te maken. Dacht dat kan ik wel even met jullie delen!

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartediefje jeetje wat een heftige tijd voor jullie. Heel veel sterkte en hopelijk knapt Sven snel op zodat jullie weer lekker thuis kunnen zijn. Fijn dat die ka zo snel actie ondernam!

@Doosje idd is een half uurtje al meer dan genoeg voor die kleintjes! Ben vandaag met Tim gaan zwemmen, die moet ik echt het water weer uitsleuren onderhand.

Wij zijn vandaag bij het cb geweest, Stijn is nu 65,5 cm en 6700 gram. Verder mochten we met hapjes gaan beginnen om zo te kijken of hij dan 's nachts meer gaat doorslapen, kon nl volgens de vpk ook zijn dat hij gewoon behoefte heeft aan iets anders dan melk (ook omdat hij z'n flessen niet leegdrinkt) dus nu zorgen we overdag voor wat meer maagvulling. Dus maar meteen aan de slag gegaan en meneer vond de 1e hapjes even vreemd maar na een hapje of 5 begon hij ook al echt te eten..
    YouTube - Stijn z'n 1e hapje

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nou... nog steeds in het ziekenhuis... Sven begon gistermiddag te hoesten en dat bleek het begin van verslechtering te zijn. "s avonds ging zijn zuurstof naar beneden en kreeg hij koorts. Vannacht had hij 37.8. Dus ik had toen ik vannacht ging slapen al zoiets dat we niet naar huis konden vandaag. De ka zag ook gelijk dat hij minder was dan gisteren. Vanmiddag is mijn mams hier bij Sven geweest, zodat ik met Senne wat kon doen. We hebben met strijkkralen een mooie kikker gemaakt (moest ingepakt worden voor cadeautje voor Sven!!!) en toen even naar Sven geweest met hem. En dan met zijn twee lekker eten bij de Mac! En dan in de auto heel hard het liedje Lollipop van K3 aangezegd. Nou, wat zat ik met tranen in mijn ogen in de auto. Even weer tijd voor mijn oudste. Senne slaapt vannacht bij mijn moeder. Harteman is vanavond ook thuis, dus die rijdt eerst naar Senne toe, zodat ze elkaar nog even zien en dan komt hij naar het ziekenhuis. Ik blijf waarschijnlijk hier slapen vannacht. Maar als Sven niet opknapt, dus nog moet blijven morgen denk ik dat ik even naar mijn moeder ga morgenochtend om even een paar uurtjes te slapen en heerlijk te douchen. (ik mag hier ook gebruik maken van een douche, maar is helemaal achteraf in een klein hokje...) Maar ik vrees zelf dat we oud en nieuw hier in het ziekenhuis vieren.... Maar ik ga nog maar niet roepen voor ik geslagen wordt, we hebben nog een hele nacht.....
    Maar ik ben blij dat ik zoveel opvang heb voor Senne. Mijn ma en dr man staan altijd voor me klaar en ook mijn ex schoonfamilie kan ik zo bellen. Dat is toch heel fijn! Mijn ex-schoonvader is in principe eigenlijk gewoon een vader voor me en gelukkig is dat nooit veranderd na de scheiding. Ik kom daar ook gewoon over de vloer, is heel erg fijn voor Senne ook dat het zo gaat.

Doosje... je wilt niet weten hoe hard ik mijn tranen heb weg moeten duwen.... Ik zag gelijk mijn mannetje in tranen uitbarsten en verdrietig worden dat Sven nu niet in zijn bedje kon liggen en dat ik dan niet bij hem kon zijn... Nou..dan voel je je echt mega slecht... Senne heeft al zoveel moeten behappen het laatste jaar...

Citroen, Stijn doet het goed zeg!!!! Wie weet gaat het nu gewoon beter met de vaste voeding. Hij had er ook echt trek in zo te lezen.

Ik heb trouwens van mijn zusje dr dongel mogen lenen, zodat ik nu lekker op mijn laptop kan zitten in het kamertje hier. Pffff... ik zit hier gewoon helemaal emotioneel te wezen hahahaha...moet toch nog een keer even mijn tranen laten lopen denk ik om even weer normaal te worden...

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wat fijn dat je iig weet dat Senne goed opgevangen wordt en dat je vandaag tijd voor hem hebt kunnen maken! En laat die tranen maar lopen hoor. En over dat normaal worden..je bent helemaal normaal, bij wie zouden de tranen niet heel erg hoog zitten als je dit meemaakt??!!

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    och hartediefje, ik denk echt aan je!!! heel veel sterkte meid, fijn dat harteman vanavond weer thuis is.

heel veel sterkte

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah jeetje Hartediefje, ik hoopte zo dat ie vandaag weer naar huis mocht. Misschien is het nog een naschokje en knapt ie zo weer op. Ik ben i.i.g. aan het duimen! Hou vol he en huil gewoon lekker als je moet huilen. Senne wordt goed opgevangen, dus denk ook een beetje aan jezelf. Niet meer dan normaal hoor meid...

@ Citroen: heel herkenbaar dat hapje! hahaha Is het wortel? Vond Boaz ook lekker.

Trouwens...nu Boaz in z'n eigen bedje slaapt moet ik 'm opeens wakker gaan maken om 08.00 uur anders blijft ie liggen tot 9!

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina