30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Snoet, over je eerdere posting: dat is ook heavy zat. Maar je hebt alles wel snel weer op de rit gekregen, met een nieuwe man en twee kindjes.

Hartediefje, fijn dat je kindjes zo lekker gingen. En heerlijk dat je in staat bent om daarvan te genieten, super!

Shadow, Miekiee, Pacific, Sky, hoe is het?

Hier: ben gisteren naar de MDL-arts geweest, hij vond dat mijn klachten in de richting van coeliakie wezen. In die richting had ik nog nooit gedacht, maar mocht het zo zijn, dan verklaart dat wel een enorme hoeveelheid vage klachten die ik al een jaar of twintig(!) heb: vermoeidheid, buikklachten, depressieve gevoelens, zéér moeilijk aankomen... Ben benieuws, krijg 25 april de uitslag van allerlei onderzoeken die nog moeten gebeuren.

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    jeetje kvinna, dat zou wat zijn.... want tegenwoordig is een glutenvrij dieet als je er handig in wordt en je producten kent niet per definitie een grote beperking, en het zou veel verklaren! coeliaki is enkel glutenintolerantie toch? of kunnen melkeiwitten ook boosdoener zijn? gaat de MDL arts testen/provoceren? of krijg je andere onderzoeken?

en tja snel op de rit... ik heb er veel voor gedaan maar stilstand is achteruitgang... je bent niet altijd verantwoordelijk voor wat er gebeurt in je leven, wel wat je er mee doet.... daar komt ook wel mijn perfectionisme en gedrevenheid vandaan. maar wat een rijkdom heb ik nu met een superlieve man en twee (al zeg ik het zelf:D) prachtige kinderen!

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Kvinna, wat is coeliaki precies en wat heeft het voor gevolgen voor je?

Snoet, mag je trots op zijn hoor!

Hier een trotse mama. jari heeft vandaag zijn rapport gehad en dat was erg goed. Moet nu maandag op gesprek bij de juf, dus ik ben benieuwd wat zij nog te vertellen heeft.

Morgen heb ik reunie van mijn oude werk, heb er ontzettend veel zin in!

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Het zou inderdaad om glutenintolerantie gaan. Dat houdt in dat he geen granen meer mag eten. Die zitten blijkbaar in van alles en nog wat, niet alleen in brood enzo. Vaak komt daar ook lactose-intolerantie bij, maar na herstel van de dunne darm (na een aantal maanden tot een jaar dieet) gaat die lactose-intolerantie dan weer over. Dieet is wel levenslang.
    Bloedonderzoek heb ik gehad, ik moet een paar potjes ontlasting inleveren en er wordt nog een ademtest gedaan voor die lactose-intolerantie.
    Mocht daar niets uitkomen, dan "moeten we naar binnen" aldus de (zeer sympathieke) arts. Wel fijn dat ik serieus word genomen, want het zijn toch echt vage klachten (nou ja, overgeven en diarree niet echt natuurlijk).

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, als er iemand een sterke vrouw is, dan ben jij het wel hoor!!! En je hebt idd een superlieve man en 2 prachtige, vertederende kindjes.

Kvinna, jeetje... zou wat zijn als je dan al zo lang met dat zou lopen...maar wat zou het aan de andere kant ook fijn zijn als er nu eindelijk dan eens een uitslag komt, waar je verder mee kan en je de klachten goed kan aanpakken.

Hellie, wat zul jij trots zijn op Jari!!!! Spannend dan nog even voor het gesprek, dan ben je daar toch echt superbenieuwd naar wat ze er over te zeggen heeft.

En ik moet zeggen dat ik mezelf nu echt opgelucht voel... net of er echt een zware last van mijn schouders is. En wat kan ik nu rustig blijven... De mannetjes zijn zo lief en als ze stout zijn, maak ik er korte metten mee! (ik doe dus echt wat ik zeg...wat vanavond even tot een uitspatting bij Senne heeft geleid, maar hij wel later mijn punt snapte!)
    Uit de testen van Senne is verder gelukkig niets bijzonders uitgekomen. Hij heeft geen onverwerkt trauma overgehouden aan het overlijden van Esmee* en geen verlatingsangst wat hem continue parten zou spelen. Hij scoort gemiddeld tot hoog gemiddeld niveau en zijn verwerkingssnelheid (het tempo waarin hij dingen opneemt en verwerkt en reageert) op begaafd niveau (wat ook weer verklaart waarom hij altijd zo snel is in reageren en zijn woordje klaar heeft..) Hij werd omschreven als een nieuwsgierig, leergierig en spontaan jongetje. En er kwam uit dat hij zich heel afhankelijk van mij en zijn broertje voelt (dus ja...ik ga het maar meer als eer zien dat hij bij mij soms zo ontzettend stierlijk vervelend kan zijn...want dat doen ze dan toch echt bij degene waar hij zich het meest eigen voelt!!!!) Hahahaha...ik moest wel lachen om de plaatjes benoemen test....dat was met dieren en als Senne ergens een hekel aan heeft...is het wel dieren... Dus een schildpad had hij een kikker genoemd, een neushoorn een neusvarken en een kangoeroe een haas hahahahaha.... dan pies ik haast in mijn broek van het lachen. (en kan ik helemaal op en top genieten van dat guitige koppie als hij erom staat te lachen)

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    "...een paar potjes ontlasting". Ga er maar aan staan. Of voor zitten. Pfoei.
    Wel fijn dat ze eerst kijken naar alles wat naar buiten gaat :)

Hartediefje wat goed van je!! En superfijn dat er niets ernstigs uitgekomen is. Op de 1 of andere manier is dat misschien toch weer wat afsluiting voor jou of, beter gezegd, geruststelling. Of heb ik dat verkeerd?
    Erg grappig dat ie een hekel aan dieren heeft trouwens haha! Boaz kijkt heel graag naar Lotte en Max, een dvd waar ze met gebarentaal dieren uitbeelden en erover zingen. Superhandig, want als ik 'm niet versta, dan beeldt ie het uit en weet ik alsnog of ie een konijn of paard bedoelt. :)

Nog een vraagje: hoe doen de mama's met schoolgaande kinderen het eigenlijk? Begon mijn vriend namelijk vanochtend over. Als ze naar school gaan, dan moeten ze natuurlijk vroeger worden opgehaald dan bij de creche. Hoe regelen jullie dat??

Fijn weekend iedereen!! Ik las trouwens net dat het eind van de week wel richting de 20 graden kan worden!

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, het is hier idd een geruststelling. Het valt nu ook allemaal een beetje meer op zijn plek.

Hier heb ik het geregeld dat ik kan werken van 8.45-16.45. Ik breng dan Sven rond half acht/ kwart voor acht met Senne naar het kdv en dan eten Senne en ik nog een boterham thuis, tanden poetsen en dan breng ik hem op het gemak naar school. Op dinsdag en donderdag gaat hij om drie uur naar de bso (buitenschoolse opvang) tot vijf uur en op vrijdag wordt hij opgehaald om drie uur door mijn moeder en die haalt gelijk ook het kleine draakje van het kdv. Tussen de middag mag Senne meestal bij opa en oma hier op het dorp eten. En zo hebben we het dus geregeld hier met school.... (maar op studidagen/ niet officiele feestdagen, maar genoeg aanleiding voor school om vrij te zijn is het toch weer een geregel...)

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    voor anna is vso, tso en nso geregeld dus op di, do en vrij gaat zij vanaf 7:30 naar de vso. om 8:30 naar school tussen de middag TSO naar school en dan tot ca 17:00 NSO

op maandag en woensdag is het gewoon 8:30 brengen 12:00 halen (woensdag) op maandag ook 13:15 brengen en 15:15 halen, door naar zwemles en dat was dan onze dag en coen zal hierin in mee moeten

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hartediefje, wat fijn, zo'n uitslag! Dan hoef je niet op je tenen te lopen voor Senne en heeft hij gewoon af en toe een extra lekkere knuffel nodig (die hij volgens mij sowieso al heel veel krijgt:)). Wat een opluchting lijkt me.

Doosje, dat soort praatjes ligt jou wel, hè:p? Die mevrouw bij het lab zei ook al: 'Wat veel', maar (beetje onsmakelijk misschien) dat lukt mij makkelijk hoor. Misschien is dat dus ook een deel van het probleem, we zullen zien.

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben inderdaad wel een beetje een knuffel mama!!! Vind het heerlijk om een paar keer op een dag even een rustig momentje te hebben en geef de mannetjes dan ook een stevige knuffel. Senne vind het vooral heerlijk om net voor hij naar bed gaat nog even met mij op de bank een stukje dvd te kijken. Dan hangt hij lekker bij me...dat is voor mij echt zo'n geluksmomentje. En 's ochtends geef ik Sven de fles tegen zijn commode aan...net de deur op een kier, zodat er wat licht binnenvalt en na de fles hangt hij heerlijk even tegen me aan voordat ik hem terug leg in bed. (en dan hoop dat hij nog een uurtje slaapt...) En die momenten, die koester ik echt!

Kvinna, wel vervelend hoor...die onderzoeken. Hoe lang duurt het nu voor je meer weet? Gaat er langere tijd over de uitslag of hoor je het dan al snel? Ik hoop voor je dat ze niet een inwendig onderzoek moeten doen, want dat schijnt wel heel akelig te zijn.

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zoooo dan krijg je gewoon even geen mailtjes meer van berichtjes hier en zijn er gewoon 3 pagina's geschreven....

Heb wel ff snel terug gelezen maar weet het zo even niet meer, alleen Kvinna succes met alle onderzoeken! En het zou fijn zijn als ze idd een verklaring hebben voor alle vage klachten.

Hier een drukke tijd gehad, feestjes, afspraken, speeldates van Tim enz enz
    Afgelopen donderdag met de klas van Tim meegelopen naar de bieb, daar werden ze voor gelezen en mochten ze nog wat spelletjes doen. gisteren middag een feestje, vanmorgen lekker buiten gespeeld en vanmiddag gaan zwemmen. Ik stond er van te kijken hoe goed hij het al doet...drijven op zijn rug met de oren onder water, klein stukje onder water zwemmen, springen vanaf het trapje (de kant vind hij toch nog eng haha) zit er aan te denken hem toch maar op te geven voor zwemles....we wilden wachten tot hier het nieuwe zwembad klaar is (rond de herfst vakantie) of tot we op vakantie zijn want daar kun je een turbo cursus volgen...nouja nog maar even over nadenken.

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahaha Kvinna! :-D

thanx voor de verhalen Snoet en Hartediefje, heel hulpzaam voor ons!

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Graag gedaan doosje!
    Snoet, hier draait Sven idd ook gewoon mee met de tijden. Als ze twee keer op een dag slapen, gaat het goed...dan kan je het net zo inpassen om wakker te worden voor je de oudste moet ophalen en wakker houden tot de oudste weer thuis is 's middags...maar nu wordt het toch moeilijker voor me... Maar ik heb het geluk dat het maar net de straat uit is en de hoek om lopen en dan is school er al... Dus als Sven rond elf uur/ half twaalf erin gaat, laat ik hem wel eens liggen. Het is wel tegen mijn gevoel in...maar ik ben zo kort weg... En hij houdt het nu echt niet vol van zes uur tot kwart over twaalf.... En op school zijn er dus heel veel moeders die zelf tien minuten weg zijn in totaal die dat doen... (als dat bij mij voorkomt, ga ik echt op het laatste moment weg)

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hier ligt Stijn ook in bed als ik Tim tussen de middag weg breng naar school, het zijn gewoon niet de tijden die te combineren zijn met het slapen van Stijn omdat de middag maar 2 uurtjes school is en Stijn dat vaak zeker wel slaapt. Ik ga dan dus ook snel Tim brengen en weer naar huis. (heb wel mijn foon bij met als 1e ICE nummer dat van Luc en die kan dan ook zeggen dat er thuis nog 1 bed ligt mocht er iets met mij gebeuren onderweg..je gaat er niet vanuit maar mocht het wel zo zijn dan weet ik dat er snel iemand bij Stijn is, de andere ICE nummers weten overigens ook dat ik Stijn in bed laat liggen)

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier ligt Finn ook in bed als ik Jari 's middags ophaal. De school is bij ons in de straat, nog geen 100 meter verder, dus dat durf ik wel aan.

Hier gaan we om 8 uur de deur uit, Finn naar het KDV brengen en dan weer terug naar hier om Jari naar school te brengen. Hij blijft als ik werk over en gaat na school naar de BSO. De BSO en het KDV zijn op dezelfde locatie en daar haal ik ze dan om kwart voor 6 weer op.

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    O..gelukkig...ik voelde me in het begin zo'n ontaarde moeder.... maar het is idd niet te doen op een gegeven moment als ze hun tijden gaan verleggen... twijfelde al of ik het neer zou zetten hahahahaha.... En later dacht ik...wat is er erger...hem even laten liggen of een stikvervelend kind die de rest van de middag chagerijnig is, vanwege het steeds wakker worden en terug in bed moeten.

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    is mijn dillema dus ook! want ik ben vanochtend expres vroeg opgestaandzodat ik coen even naar bed kon doen vanaf 10:00 en dan net nu even maar eiegenlijk s;laapt hij al vanaf 11:00 -13:30. en ik woon niet dichtbij school, 10 min fietsen of met de auto wijk uit en via aangrenzende wijk schoolwijk weer in, ik ben dus met heen en terug een half uur weg, en zolang dusrf ik hem niet alleen te laten. niet alleen dat er wat met mij kan gebeuren, maar je huis zou maar in brand vliegen (dat laatste klinkt onwaarschijnlijk maar de brandweer rukt nog steeds uit....)

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, dan zou ik het ook niet aandurven. Hier let ik ook altijd op dat er geen droger aanstaat als ik weg ben. En ik heb altijd mijn gsm bij... maar ik ben op 5 min terug en dat is wat anders dan echt tien minuten onderweg moeten zijn enkele trip.... En dan is het voor de tweede toch aanpassen aan het ritme van school....

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hihi leuk om te lezen dat het behoorlijk overeen komt allemaal!!

Ik kwam even snel een tip aan Nuk geven, zijnde mede-Utrechter: schrijf je als de wiedeweerga in op een basisschool, want ik ben al basisscholen tegengekomen die een stop hebben voor het jaar dat Boaz naar school gaat. Ik ben nu als een gek me aan het inschrijven voor informatie-ochtenden e.d.
    Dat is toch belachelijk?? Ik bedoel, als ik dus nu niets doe dan is het maar net wat er vrij is..

20. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Snoet, dat zou ik ook niet doen, vind ik ook te ver weg. Ik kan vanaf het schoolplein ons huis zien en de babyfoon haalt het ook tot daar...

Doosje, hier zijn er ook al wachtlijsten voor Jari zijn school. Gelukkig krijgen broertjes/zusjes voorrang, dus over Finn hoef ik me geen zorgen te maken. Ik heb hem inmiddels ook al ingeschreven.

Deel Deze Pagina