Doosje/ Hellie, wat een verschil dan met ons dorp hahahaha... Hier kunnen ze er vast nog bij als ze een week vantevoren worden ingeschreven. Hier mogen ze ook met drie jaar en 10 mnd al naar school. Dat kwam toen bij Senne heel goed uit, want hij is gelijk met het schooljaar mee gaan draaien (en dan gelijk hele dagen... maar hij vond het toen helemaal te gek) Het zal er bij Sven een beetje aan liggen hoe de vakanties vallen dan op dat moment en hoe hij zelf is. (want hij heeft toch meer moeite dat ik wegga bij het kdv dan Senne...die heeft nooit gehuild en Sven moet ik echt afleiden met een boterham hahahaha) Eigenlijk is het toch belachelijk, dat je kindje met anderhalf al ingeschreven moet worden voor een basisschool.......city life!
tja, wij uit de klei getrokken zeeuwen hebben het makkelijk, maar ook in goes zijn populaire scholen al snel vol en moet je dus met 2 jaar al een keus maken. trouwens ik heb ook altijd het idee dat de maat van je kind altijd uitverkocht is... bij anna was dat en nu met coen ook... nooit de maat die ik moet hebben. trouwens ook mijn schoenen en maat 38 is ook altijd pleitte <zucht> wat een leven.... wat kan je treouwens goed merken wat zonneschijn en voorjaar met je doet! mijn humeur is vandaag met 200% opgeknapt en ipv belemmeringen en drukte zag ik vandaag mogelijkheden en was 15 min voor mezelf een moment van rust... voorheen namen wij de luxe om in nov op een verre rondreis te gaan naar een warm exotisch land, nu gaan we naar cp, ook leuk, maar ik kan echt merken dat ik geen zon meer zie in het najaar.
Heerlijk he Snoet, dat het weer weer wat beter wordt. Gisteren even met de kindjes naar de speeltuin geweest en net na het eten ook nog even. Zalig, dan voel je jezelf ook meteen een stuk bter als je daar even in het zonnetje zit. Hartediefje, hier hebben ook niet alle scholen een wachtlijst hoor, maar bij ons in de wijk zijn de laatste jaren enorm veel kinderen geboren en het is maar een klein schooltje. Er zijn in de buurt nog wel twee andere scholen, maar de ene staat niet zo goed aangeschreven en de andere is een Jenaplan-school en dat moet je ook maar net liggen....
Zoooooooo ik moet even ventileren hoor! In wat voor fase we nou weer zitten... geen idee maar we worden er knetter van! Ze heet nu ook mevrouw Baldadig ipv Valerie jemig zeg. Zo waanzinnig stout ! Nou ja stout.. nergens meer afblijven, luisteren wat is dat?? Ze is zo waanzinnig wild geworden echt niet normaal. Gisteren ook voor ze naar bed moest ze was zo wild en baldadig dat toen ik 'r even in bed zette om tot rust te komen zodat ik haar pyama kon pakken ze hop overgaf, niet zoveel maar toch. Gewoon omdat ze zo wild was geweest. Daarnet ik pak 'r beneden op om naar bed te gaan, normaal na de boterham gaat ze rustig mee nou ze begint me toch te spartelen en zich proberen uit m'n armen te duwen! Legde 'r in bed maar denk je dat die gaat slapen? Nee joh ze zat gelijk weer andersom etc. ik heb de deur dicht gedaan met een kordaat "weltrusten" en ben weggelopen. Ga daar maar even uit zitten razen. Pfffff. Ja en nu is 't huilen... ik zal zo maar eens gaan kijken denk ik. Eens kijken of mevrouw B&W (Baldadig en Wild) gaat slapen. Zucht.
troost je shadow, zoals je wellicht gelezen hebt hebben we hier allemaal een clubje drakenstijnen van de bovenste orde. 1 voordeel: het zijn wereld ontdekkertjes, wijsheid van je eigen (eigenwijsheid dus) is onbetaalbaar
Shadow... welkom in de wereld van de dreumessen met hun eigen willetje!!! Het is ook best frustrerend als je je in hun huid verplaatst..... Ze willen zoveel doen wat ze zien van ons, maar kunnen het niet uitleggen door het te zeggen en ook met gebaren snappen de grote mensen het niet.....nou... moet je jezelf eens voorstellen dat je iets duidelijk wilt maken en iemand snapt je niet en dat dan een paar keer achter elkaar...nou, ik geloof dat ik ook zou gaan gillen van frustratie. (* ik verplaats me graag in de gevoelens van de kindjes en na een drukke dreumes met een eigen wil die nu een koppige kleuter is, leer je veel hoe je kunt omgaan met een dreumes van 15 maanden die alles wil na doen wat zijn broer doet en een nog grotere eigen wil heeft...) Het is een fase....maar die kan heel lang aanhouden hahahaha...mss wel tot de pubertijd... Ik heb wel geleerd dat elke leeftijd zijn charme heeft, maar daar ook altijd een ander minder leuk ding aan hangt! En onthoud....elke fase gaat voorbij!! Ik heb toendertijd toen Senne een jaar of twee was, de peutercursus gevolgd die door de ggd werd gegeven. Ik heb daar wel heel erg van geleerd, vond het heel interessant en je krijgt toch ook een hele andere kijk op je kind. En vooral is het soms een hele andere kijk op dingen... Zo vond ik het toen altijd vervelend dat Senne stond te krijsen als ik moest koken...Nu sta ik met mijn dreumes op mijn arm zoveel mogelijk alles samen te doen.. Hij vind het geweldig, geniet er echt van en ik... ik geniet weer omdat hij het zo leuk vind en ondertussen eten we gezond. Hahaha...zullen we het topic een andere naam geven? Drakenstein mama's hahahahaha.... met onze draakjes kan dat makkelijk!!
Hartediefje, fijn om te horen dat jij dat ook doet! Ik kan me heel goed verplaatsen in die kleintjes, kan er zelf ook helemaal niet tegen als iets me niet zelf lukt of als mensen me niet begrijpen. Koken heb ik heel lang gedaan met Noa in de draagzak of anders erbij in de kinderstoel met wat lepels of zo, of inderdaad op de arm. Er zijn ook een paar laden die ze mag opentrekken en daar staan dan potjes of verpakkingen in, die ze eruit haalt, en vaak zelf ook weer terugstopt. En wat niet scherp keukengereedschap waarmee ze kan spelen. Prullenbak tachtig keer open en dichtdoen? Prima, die gaat er toch niet kapot van. Zij blij, ik blij. Net zoals de trap opklimmen, nadat ze dat veertig keer voor de lol heeft gedaan is het nu geen spelletje meer en hoeven we voor onze open trap in de woonkamer niet eens een traphekje te plaatsen. Klinkt gek, maar we doen het net zoals bij onze hond(en): ze mogen heel veel, maar de paar dingen die niet mogen of moeten gebeuren zonder pardon. Dan hebben wij hier in elk geval voor de rest weinig strijd en irritatie. En natuurlijk van tevoren aankondigen wat je gaat doen, niet zomaar een spelend kind uit zijn spel plukken, dat staat garant voor driftbuiten. Als je het aankondigt, kan dat natuurlijk ook nog steeds gebeuren, maar dan vind ik dat je in elk geval voldoende ruimte hebt gegeven. Verder heeft mijn man een baan! Vorige week donderdag zijn eerste gerichte sollicitatie, gisteren twee gesprekken en vandaag komen ze zijn contract brengen. Allround servicemonteur in het bezit van een groot rijbewijs. Hij gaat met een mobiele werkplaats (in de vrachtauto) en een hoogwerker achterop door de hele Benelux om pompstations, airco's, verwarmingssystemen, garage-inrichtingen e.d. te repareren. Klinkt als een superleuke baan en dat midden in een crisis. Eindelijk loont het om een technische opleiding te hebben. Lekker hoor, een inkomen erbij, hoewel we het prima redden met mijn inkomen en daar de hypotheek ook op gebaseerd is. Sjoppuuuh! (O nee, daar heb ik een pesthekel aan).
wij lopen ook veel rond met coen op de arm, hij vraagt er ook om. hij begrijpt trouwens toch veel van wat we zeggen al spreekt hij nog niet echt woordjes. en dingen die ik echt niet wil maak ik onmogelijk heel eenvoudig: prullenbak omdraaien zodat de koffiefilters er niet uitgevist worden of mobiel of portomonee er in beland. mee buigen met je kind levert idd meer op dan steeds begrenzen. zo leer je ook loslaten als ouder
Oh ja maar ik zeg ook niet dat ik me niet kan verplaatsen in haar hoor, zeker wel, begrijp het maar al te goed! Tuurlijk is het frustrerend als je wat duidelijk probeert te maken en ze begrijpen je niet, zou ik idd ook van gaan gillen. Het valt me alleen op hoe ze gedeeltelijk is veranderd de afgelopen paar dagen. En dan op het gebied van streken uithalen, dat deed ze al maar het is gewoon veel erger geworden. Dus moest ik effe ventileren . Alleen het koken met haar op de arm, ik doe het af en toe wel maar vind het eerlijk gezegd nogal gevaarlijk met die hete pannen, en dus heb ik haar ook liever niet in de keuken dan. En ik vind ook dat ze moet leren dat ze niet altijd haar zin kan krijgen. Ik pak haar vaak genoeg op als ze erom vraagt maar het is wel de manier waarop. Kijk komt ze naar me toe, en strekt ze haar armen uit etc. ja dan pak ik haar echt wel op maar komt ze krijsend aan m'n broek hangen knijpend in m'n benen dan niet, omdat dat haar manier is van perse haar zin willen krijgen. Ik draag haar ook heel erg vaak... en we knuffelen heel wat af dan. En ze mag heus wel heel erg veel hoor, ik snap maar al te goed hoe frustrerend het is als je allemaal dingen wil en ze niet mag. Ze mag alleen bijv. niet dingen van tafel trekken enzo . Oh en zeker weten dat ze veel begrijpt ook al kan ze nog niet zoveel zeggen .
shadow zo herkenbaar! ik heb twee massieve kandelaars op tafel staan waar weinig mee kan gebeuren en heb die bewust neer gezet als "oefening" want als ik alles weg haal leert coen zijn grenzen niet. ik merk wel dat ik als bepaalde dingen laat gebeuren (zo ook het "zelf" eten) dat het lolletje er gauwer van af is koken vind ik ook eng maar coen vind het fanatstisch vaak sta ik met coen er bij als niels kookt maar het is hier ook regelmatig laten gaan omdat het gewoon weg niet kan of veilig is
Ik zorg dat ik hem geen seconde uit het oog verlies als ik kook of net gekookt heb en er nog evt een hete pan kan staan. Als ik dan evt naar de wc moet of iets in de kamer moet pakken, gaat hij echt mee. Want meneertje kruipt gewoon op de kruk en gaat zelf wel even verder! En ze snappen idd zoveel.... gisteren had hij de afstandsbediening van de wii te pakken en liep daar mee weg, liet het vallen bij de doos met duplo bij de kast. Dus hij liep echt te zoeken... (en als mama snap je gelukkig ook heel veel) en ik zeg...kijk maar bij de doos bij de kast en meneertje loopt er gewoon naar toe! Hier vannacht weer bal....een uur lang heeft hij liggen krijsen, echt niet normaal...wist gewoon niet meer wat ik moest doen. Hij wilde niet in bed, niet door mij geknuffeld worden, maar ook niet dat ik hem los liet... Op een gegeven moment ben ik met hem op mijn bed gaan zitten en toen viel hij in slaap... met als gevolg dat Senne ook wakker werd en moest plassen, daarna bij ons kroop en harteman gewoon verder lag te snurken..... En dan voel je je echt eenzaam. Toen ik vanochtend zei dat het toppunt van eenzaamheid was dat je dan alleen bent, terwijl er iemand gewoon is... sprongen ook wel de tranen in zijn ogen. Hij kan er niets aan doen dat hij echt niet wakker wordt, maar het is voor mij soms zo hard dat ook al is hij er, het toch op mijn nek neerkomt s nachts... Vandaag voor mezelf teruggeweest bij de homeopaat en het is echt verbeterd. Hij vond de uitslagen van mijn schildklier en de b12 ook wel aan de lage kant, dus hij heeft mijn schildklier gestimuleerd bij de behandeling en ik moet om extra vitamine b12 pillen. Over vier weken weer terug. Maar ik voel me in ieder geval al stukken beter! Doosje, hoe is het met jou? Kan je jezelf bezig houden en hoe gaat het nu in zijn werk met het traject voor het werk? Hellie, wel fijn dat je zo op kan bouwen met het werk. Dat geeft voor jou ook weer een rustiger gevoel dat je niet zo gepusht wordt om toch weer volle bak terug te komen. Sky, hoe is het eigenlijk met jou? En weet iemand hoe het met Nuk gaat? Karianne, hoe gaat het met Stijn? Heeft de laatste antibiotica kuur goed geholpen?
Hartediefje, knuffel! En ik hoop dat het vannacht beter gaat. Hier is het ook een drama geweest met eten koken, nu sinds een paar weken gaat Finn lekker spelen, of ik zet het Zandkasteel of de Teletubbies voor hem aan (niet verantwoord, maar doe ik lekker toch). En dingen van tafel pakken is hier ook een dagelijks dingetje, dus alles wat breekbaar is, zet ik weg. En ze snappen zo veel! Als ik bijvoorbeeld vraag of Finn zijn beker op de aanrecht wil zetten, of het licht aan/uit wil doen dan doet ie dat. Als ik vraag of hij in bad wil, breekt hij bijna het traphekje af. En als ik vraag of hij mee gaat boodschappen doen, roept hij ballon (krijgt ie altijd bij de kassa). Kvinna, fijn dat je man een leuke baan heeft gevonden! Hier: Ik werk nu 6 uur per dag en het plan is dat ik over 4 weken helemaal terug ben. Gaat wel lukken denk ik. Verder Jari zijn juf gesproken, ze is zeer tevreden en gaat hem moeilijkere werkjes geven. En Finn is hard aan het trainen voor voetballer van het jaar. Die doet al een paar dagen niets anders dan een bal rondtrappen en erachteraan hobbelen Volgende week hebben mijn zus en ik een proefles bij de sportschool voor de Milon Cirkel, kent iemand dat? Is een soort circuit van cardio en fitness-apparaten die je in een bepaalde tijd moet afwerken. Ben benieuwd.
Haha wat leuk al die verhalen, idd zeer herkenbaar. Boaz had gisterochtend voor het eerst in bad gepoept. Doosjeman lag ziek in bed en ik was net blij en klaar met alles (dacht 'dat heb ik maar weer mooi gered in m'n eentje) en 'plop' daar kwam de eerste al boven...heb 'm maar even uit laten poepen en Doosjeman geroepen. Ach ja, ik moest er wel erg om lachen. Het schoonmaken vond ik wat minder. Van mij mag ie nog wel wat meer een eigen willetje hebben, maar misschien komt dat nog. Het is zo'n onwijs lief kind, dat ik soms bang ben dat ie wel voor zichzelf op moet kunnen komen. Stom he...zo blijf je als moeder altijd piekeren. We hebben in mei een 10-minutengesprek bij de creche, dus ben heel benieuwd wat ze hebben geobserveerd (gaat verder prima daar gelukkig). Met mij gaat het wel. Niet zoveel veranderd. Ik heb vorige week woensdag m'n laatste verstandskies eruit laten halen. Die moest geboord, i.p.v. getrokken, worden en ik heb non-stop pijn en ben aan de 5 pijnstillers per dag. Gisteren terug geweest en de wondranden zijn ontstoken. Verder zag het er wel goed uit, dus nu spoelen met water/zout-oplossing en dan moet het over een paar dagen beter zijn. Maar het sloopt je wel een beetje. Word elke nacht wakker, meestal 2 keer, om een paracetamol te nemen. Zometeen ga ik douchen en dan ga ik lekker de zon in en fietsen Even ergens energie vandaan halen.
Thanks en beterschap met je kies. Fijne dag allemaal, ik ga zo lekker met Finn naar de Splinter, een groot speelpark hier in de buurt, lekker genieten van de zon.
@hartediefje Stijn hoest nog steeds en nog steeds verkouden.piept wel minder maar denk er wel aan om as maandag als het niet verbeterd een verwijzing te gaan alen voor de ka. Ben toch bezorgd dat het misschien iets anders is of wat andere zorg nodig heeft en daarom maar het zekere voor het onzekere.. Oh en je verhaal van je man die overal doorheen slaapt...hier ook een ik maak hem voortaan maar wakker zo van tis jouw beurt... @hellie Milon is leuk...wel pittig maar geeft goede voldoening...de crosstrainer is daarbij een hel!!! Hier is het al een aantal nachten onrustig.stijn wordt regelmatig wakker...geef dan zijn tutje en dan kan het weer even verder...denk een fase. Hebben nu de deuren vd slaapkamer nog op ee kier staan maar ik word van elk kuchje wakker en vanacht duurde het een half uur voordat stijn weer stil was...lag te brabbelen.... Net lekker gewandeld met stijn...is zon lekker weer word er vrolijk van! Straks gaat stijn weer lekker naar opa en oma(mijn moeder) logeren,doet ie elke donderdag ivm vrijdag oppasdag
ik doe precies hetzelfde ook wanneer het niet zijn beurt is... oei doosje...die kies.... dat is pijnlijk! vandaag met anna bij de KNO geweest en het was overduidelijk... buisjes erin en amandelen er uit. staat nu op de lijst voor een oproep
Haha Snoet heel goed! En dat van Anna heb ik ook gehad (amandelen eruit dan). Dat weet ik nog best goed. Veel keelpijn, maar het ongelimiteerd ijsjes mogen eten deed me heel veel goed! Hier nog steeds aan het verkrampen van de pijn in m'n mond. Vannacht er weer uit geweest en als ik eet wordt het 2x zo erg. Gelukkig komt m'n zusje vanavond helpen als ik Boaz heb opgehaald. Ik ben gewoon op.