30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @citroen
    Pb gestuurd :D

@doglover
    Ken je situatie niet maar sterkte

@sky
    Herken het wel een beetje hoor van dat rijden... Nu helemaal dat dat met die bus is gebeurd...echt erg

Hier is stijn op ontdekking in onze oren etc :D

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke goed om wat van je te horen fijn dat het goed gaat met de meiden en met jou, behalve dan die jeukerige uitslag.... ff checken bij de ha?!

sky ook goed om van jou weer te horen dat alles thuis iig goed gaat. vervelend dat de situatie op je werk niet verbeterd en voor spanning zorgt.

leuk als jullie ook naar de meeting zouden kunnen komen!

ja citroen de zwemcursussen zijn van envoz, maar wij hebben niet gekozen om ze te laten zwemmen met doel, plezier staat voorop en enkel makkelijk als ze er ook iets van opsteken! anna kan al echt een beetje zwemmen. nichtje van 5,5 jaar daarentegen krijst het hele bad bij elkaar bij de eerste 5 lessen waterwenning van de speedcursus en weigert dus ook pertinent.tis dus maar net hoe je kind reageert en je kan dus aan anna en coen merken dat ze met regelmaat naar het zwembad gaan

hier: ik ben sjago met hoofdletter S
    intensieve dag gehad en kom thuis terwijl hele huis naar de prullenbak stinkt, zwemkleding nog opgepropt in tassen, het was mis gegaan met een fles melk dus die natte derrie lag me nog toe te lachen en de vaatwasser die ik vanochtend voor m'n werk had aangezet is niet leeg... stofzuiger werkeloos in de kast terwijl er genoeg op de grond ligt...maargoed posi omdenken brengt me op het volgende: kinderen hebben heerlijk buiten gespeeld, er is met liefde voor ze gezorgd en ze zijn niets te kort gekomen....

maar toch... ik ben dus gewoon chagerijnig!!!!

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    PBtjes zijn ontvangen!

@Snoet sterkte met de sjago bui! Nee tuurlijk moet het zo jong vooral leuk zijn dat willen wij liefst ook met de gewone zwemles eigenlijk maar goed zwemles (voor A diploma dan) vind ik iets wat gewoon moet. Met Tim heb ik ook babyzwemmen gedaan en dat vond hij altijd heel leuk tot hij zelf kon lopen en ook uit het zwembad kon klimmen, zat meer achter hem aan langs de kant dan in het water en toen ben ik ermee gestopt, hij wilde gewoon echt niet het water in....
    Tim heeft water daarna helemaal niet leuk gevonden, pas de laatste maanden vind hij het echt leuk (eigenlijk sinds de "zwemlessen" op Mallorca) Hij wil ook heel graag zwemmen nu en ook op les (zijn natuurlijk meer kindjes in de klas die zwemles hebben en daarover vertellen) hij kan ook al veel dingen die ze moeten kunnen om ook de daadwerkelijke lessen te gaan volgen (en dus niet eerst de watergewenning) behalve het van de kant springen maar we zijn al bij het trapje staand dus we komen er wel, alles lekker in zijn tempo gewoon tijdens vrijzwemmen in het weekend!

@Elleke fijn dat het goed gaat met jullie!

@Sky dat punten tellen ed heb ik dus nooit gedaan, de eerste tijd heb ik zelfs nieteens op calorien gelet, gewoon gezond en regelmatig eten dus 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes waarvan dan 2x fruit of zuivel en 1x iets van ong 100 calorien (denk aan cup a soup, yoghurt, mini mars oid, rijstewafel of cracker met kaas enz) Ben ook niet bang om teveel (maar wel gezond) te eten, als je een vol gevoel hebt ben je ook minder geneigd om tussendoor iets fouts te pakken (ik ben nu sinds 2,5 week weer wat meer aan het eten omdat ik stil stond en nu ben ik weer aan het afvallen dus afvallen en minder eten gaan echt niet altijd samen!) En wat bij mij werkt....ben er niet teveel mee bezig, eet gezond en regelmatig en het komt echt vanzelf, al dat puntentellen ed leert je nog geen gezond eetpatroon en je moet een halve boekhouding bijhouden als ik dat zo lees. Als je toch wil weten hoeveel je nu eigenlijk binnenkrijgt zou je ook eens de eetmeter van het voedingscentrum in kunnen vullen, dan zie je ook meteen welke producten veel energie leveren en wat je zou kunnen aanpakken. www.voedingscentrum.nl/eetmeter Let verder vooral op de verpakkingen en laat je niet verleiden door het woordje light want soms zegt dat nog niks (heb toen ik starte sausjes verbannen en ging een sausje maken van philedelphia light met bouillion...blijken daar meer calorien in de zitten dan de stazak pepersaus van knorr die we altijd hadden!)

Mocht je meer willen weten hoor ik het wel!

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Elleke, fijn dat alles goed gaat met de dames. Caitlynn is ook een flinke tante zeg, heerlijk. Jammer dat het weer niet loopt met Kevin, neem aan dat hex weer dwars ligt, sterkte daarmee!

Sky, fijn dat alles (ondanks de drukte) goed gaat en Chris goed slaapt. Jammer van je werk, maar wel een leuke nieuwe uitdaging.
    Angsten op de weg heb ik niet zo'n last van, ik ben toen Jari 2,5 was met hem naar Kroatie gereden (man was op de motor), dus binnen NL is al helemaal geen probleem.

Hartediefje, zoals je het schrijft woon je echt in the middle of nowhere:D.

Snoet, shit is dat he, als je thuiskomt in zo'n zooi als je al zo moe bent. Maar idd, kindjes hebben een fijne dag gehad, nu lekker op de bank, zooi laten liggen, morgen weer een dag!

Citroen, toch een hele omschakeling of niet, zo je hele eetpatroon aanpassen...

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hey ik zie een bekende meelezen.... @Yolanthe?? haha

6. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke...ik vergeet helemaal op jou te reageren... Maar wat fijn dat het zo goed gaat met je meiden!!! En akelig van die jeuk, hopelijk is het snel over, want zo te lezen gaat de borstvoeding verder wel heel goed!

Snoet... Go girl, positive thinking!!! Maar je kan van zulke dingen idd erg chagerijnig worden....

Hellie, ze noemen ons ook wel eens reserve belgen hahahahaha... maar ik denk als je in een grote stad woont en je komt hier, dat je echt wel het "plattelandsgevoel" krijgt.

De homeopaat zei dat Sven idd verslechterd was.. hij zag verslechtering op het zenuwstelsel (gelukkig niet door de laatste dktp-vaccinatie), lymfeklieren en longen.... dus een behandeling gekregen en nu verder met druppels. Hopelijk slaapt hij vannacht eens een keertje lekker...

7. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @hartediefje
    Waarom ga je met sven naar een homeopaat?

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahahaha ja idd wat stom! Sew...hahahaha Ik ga voor dat oor aannaaien dan ;)

Snoet, nog chagrijnig?

En Yolanthe is welkom :)

Kan ik eindelijk ook eens met iemand over fashion praten.

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    :D

oh kan niet alleen een smiley plaatsen.....

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dames ik ga zo een datumprikker versturen (nouja heb een andere optie gevonden waarin je kan inventariseren wie wanneer kan) ik stuur hem naar...

Sky, doglover, snoet, doosje, hartedief, hellie, karianne en shadow...als ik iemand mis laat het me dan even weten dan vul ik het lijstje nog ff aan.

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ingevuld!

Wat is het rustig hier! Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Hier in ieder geval wel. jari is de hele dag buiten en Finn voor en na zijn middagdut ook. Lekker voetballen en door de zandbak racen en sinds kort heeft hij ook de glijbaan ontdekt. Daar ben ik iets minder blij mee, want nu kan ik dus niet meer op mijn gemakje in het zonnetje blijven zitten...:D

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hellie, heerlijk is dat dan he, echt genieten! En die glijbaan...ben benieuwd hoe lang het duurt voor ons kleine mannetje dat ding bij ons opklimt...

Nu the voice kids aan het kijken....jongens, wat een geweldige stemmen....

Citroen, ik vul hem van het weekend in hoor! Even op mijn gemak met de agenda erbij.

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ingevuld en bijna op weg naar welverdiende vakantie, gisteren op mijn werk braken de tranen door... dus ben mezelf tikkie voorbij gelopen, heb snoeteman bedankt voor alle goede zorgen en slaap nu lekker met coen mee als snoeteman met anna in de tuin bezig (zonde van het mooie weer maar heb het ff nodig!)

morgenochtend naar ikea voor een echte grote meiden bed, en ws een stuva combi, met pasen gaan we anna d'r kamer opknappen (kloddertje rose hiiiiiiiieeeeeeeeer.....) en dan hebben we alles in iig in huis

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Vanmiddag idd genoten van het mooie weer. Sven heeft nu ook ontdekt dat hij kan klimmen op het trapje van de glijbaan hahahaha... tja...als je natuurlijk het voorbeeld ziet van je grote broer...

Snoet, ga heerlijk genieten van je weekje met je gezin! Soms moet je echt bijtanken. En idd..die tranen...echt een teken dat je even rustig aan moet doen! En wat gaaf dat Anna d'r kamer opnieuw gedaan wordt! Ben benieuwd. Als het mag, kom ik hem als hij klaar is bewonderen!

Hier liggen we nu te luisteren naar het gehuil van Sven die ABSOLUUT NIET wil slapen..... heeft vanochtend van 9.15-13.00 geslapen en is er om 19.30 terug in gegaan.... Tot 22.00 en toen was het krijsen...flesje gegeven en we dachten hem wel even terug te leggen....Nou NIET DUS.... echt hysterisch krijsen. Pfff...ik weet het echt niet meer hoor... Zit al in mijn hoofd om eens te proberen hoe het zou gaan in het peuterbedje wat Senne toen had. Die is van Ikea en kunnen we ook redeljik klein zetten... Zodra je hem in zijn ledikantje tilt, gaat het alarm af.... Als hij nu niet slaapt tot een uur of zeven normale tijd ga ik gillen...hahahahahaha... Snoet, mag ik mee??????

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    huh?? Van 09.15 - 13.00 uur geslapen??? Hoe laat was ie wakker dan?

en wat is een peuterbedje? :)

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje...Sven is elke ochtend tussen 5.30 en 6.00 wakker, geef ik hem een flesje en dan leg ik hem terug....maar gisteren vertikte hij het dus om nog te gaan slapen en krijste alles bij elkaar, dus maar naar benee gegaan voor ik met twee mannetjes beneden zit om 6.00!
    We denken nu dat hij last had van het eten gisteravond.... maar goed, hij heeft vanochtend tot nieuwe tijd 7.45 (maar harteman had hem dus pas om 2.00 vannacht in bed gelegd!!!!) Dus dit soort acties moet hij niet te vaak gaan uithalen..

Een peuterbedje is een bedje die wat kleiner is dan een normaal eenpersoonsbedje. Wij hebben deze: LEKSVIK Uittrekbaar bedframe m lattenbodem - IKEA

Tja...elke fase gaat voorbij he hahahahaha..... maar het is er eentje met een pittig karakter en een zwak gestel volgens mij...

En het zonnetje komt hier heerlijk door!!!!!!!!!!!!!!! Vanmiddag lekker buiten zitten en proberen wat te leren.

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    haha doosje geen gekke vragen hoor. was voor ons ook ooit een nieuw begrip peuterbed is ideale overgang van ledikant naar groot bed. anna ging in haar peuterbed vanaf 20 mnd en gaat hem nu inruilen voor een grote meiden bed (medemogelijk gemaakt door de zweedse grootgrutter....)

anna heeft peuter bed "hensvik" staat nog wel in de winkel maar kan hem niet op de site vinden maar ikea heeft inmiddels een tal van andere leuke peuterbedden (lief en stoer)

nu gaat anna in een hemnesbed:
    HEMNES Bedframe - 90x200 cm - IKEA

met rose muren, prinsessen dekbed hoes, knalrose klamboe van de xenos en van oma krijgt ze K3 dekbed hoes wat een wil een meisje van 4 nog meer?

oh ja en we hebben een peuter "bureautje" gekocht van de stuva serie stuva bankje met een grote knalrose mammut stoel en een stuva speelgoed kist wat onder bankje geschoven kan worden. prijzig maar degelijk spul dus kan door naar coen over een jaar of 2-3
    STUVA systeem - Combinaties & Basiselementen - IKEA

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en dan nu wasvouwen, opruimen en inpakken en morgen wegwezen!!!! misschien vanavond nog ff spieken bij jullie anders tot volgende week lieve meiden!!!

dikke smakkerd van snoet!

enne... hartedief van harte welkom he? anders spreken we af om een verjaardagstaartje te eten? harteman is natuurlijk ook welkom voor een bakkie en een hapje ;) vind snoeteman misschien ook wel gezellig

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, heeeeeel veel plezier, als het weer ook zo mag blijven, dan komt het helemaal goed met dat genieten!!!
    Enne...dat verjaardagstaartje lust ik wel hahahaha!

Anna is dan ook redelijk snel in het peuterbed gegaan...maar weet je.. die jongens van ons zijn toch net even een verhaal apart hahahaha, de grote boeven... Gaat Coen dan straks in het bedje van Anna, dat was toch wit of was het die serie van een soort "plastic" waar je ook echt roze in had voor een meisje?

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Hartediefje....wat knap dat je dat allemaal moet doen zeg! lijkt me heel zwaar die slaapproblemen..:(
    Wij hebben een ledikantje waarbij je de voorkant (met de spijlen) eruit kunt halen. Dan heeft ie een 'gewoon' bed zeg maar (van de Ikea). Die van jou ziet er wel erg leuk uit, als een echt bed! We zullen zien wanneer ie erin kan, eerst maar even a.s. woensdag weer naar het cb. Ben benieuwd hoe lang ie nu is en wat ie weegt ook :)

Snoet heeeeeeeeeel veeeeeeeeel plezier!!!!!!!

En nog een vraagje: ik wil binnenkort een keer met Doosjeman en Boaz naar Artis. Maarrrr....hoe doen jullie dat met slapen? Gaan jullie dan ervoor of erna? Of laten jullie 'm in de wandelwagen slapen? Want dat laatste is misschien ook wel een optie bedacht ik me. Dan kunnen we i.i.g. de hele dag gaan..

Deel Deze Pagina